Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250 km/u op de snelweg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Met mijn 535d 6j geleden naar het zuiden gereden, cc op 200 km/uur... toerenteller op 3000 t/min en ik had een verbruik van iets meer dan 9 L/100 km.
    Met rookpauze's en tankstop erbij na 7 uur op een terras in Cannes een fris wijntje gedronken

Nu zou ik wel niet meer durven met al die controle's
    Last edited by ; 09/10/2014, 21:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
      Met mijn 535d 6j geleden naar het zuiden gereden, cc op 200 km/uur... toerenteller op 2000 t/min en ik had een verbruik van iets meer dan 9 L/100 km.
      Met rookpauze's en tankstop erbij na 7 uur op een terras in Cannes een fris wijntje gedronken

Dat zou betekenen dat je auto amper 80 pk nodig heeft om 200 km/h te rijden.... Keep on dreaming.

Comment

250 km/u op de snelweg

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Dat zou betekenen dat je auto amper 80 pk nodig heeft om 200 km/h te rijden.... Keep on dreaming.
        Geen idee hoe je aan die 80pk komt, maar met een 95pk auto kan ik 180+ rijden.

Nu lijkt me 2000 toeren wel weinig aangezien er toen nog geen 8 traps bestond en de huidige 8 traps ongeveer 160km/u doet bij 2000 toeren
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

Met mijn 535d 6j geleden naar het zuiden gereden, cc op 200 km/uur... toerenteller op 2000 t/min en ik had een verbruik van iets meer dan 9 L/100 kme

Tegen 120 km/u had u dergelijk extreem hoog verbruik zeker niet gehaald en was u slechts een uurtje of 3 later aan gekomen.

Comment

Welke auto? Zeker geen BMW5....

Die 80 pk is wat je krijgt als je ieen goede dieselmotor circa 19l/h laat verbruiken.

kijk maar eens naar die tabel van de Volvo Penta motoren. Een motor van 75 pk op vol gas verbruikt ca 18l/h.

Komt vrij goed overeen met wat mijn sharan dronk. Volgas levert die 170 pk, en verbruikt ca 20l/100km. Snelheid is dan een kleine 210 km/h. Dus geeft dat ca 40 l/h.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
              Tegen 120 km/u had u dergelijk extreem hoog verbruik zeker niet gehaald en was u slechts een uurtje of 3 later aan gekomen.
              en ge vergeet nog te zeggen als ge gestopt waart met smoren !

Comment

250 km/u op de snelweg

@Tommie1 : Opel Astra

PS: Boten?

PS voor het verbruik aan 250km/u kijk naar dat youtube-filmpje, minder dan 15l.

De aërodynamica van het voertuig is ook zeer belangrijk he! De X5 met 35d motor haalt 'amper' 230 en de 3 serie zou mogelijks 290 halen met dezelfde motor, alleszins begrensd op 250
                Last edited by germinal; 07/10/2014, 00:12.
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

fabia combi sdi ging planchee iets van een 165
                  vanaf je die in zijn 5 zette was hoogste momentaan verbruik 9 liter, en dat blijft zo tot topspeed

Comment

Nooit op gelet wat mijne auto verbruikt bij volgas. In ieder geval meer dan bij 120 constant want de tank zakt sneller... Maar langs de anderen kant, ge zijt er ook sneller, dus da compenseert. (is ne uitleg gelijk ne anderen om gaaze te geven lol)
                    T is zo'n beetje gelijk mijnen dokter onlagns zei da'k 5 cm te klein was voor mijn gewicht.

Comment

Van een audi 2.2 turbo 52l want de boordcomputer gaat niet hoger.
                      Benzinemeter zie je wel achteruit lopen en te rijden km vliegen er met 10tallen tegelijk af.
                      Polo 6n 1.4

Comment

Met mijn 535d 6j geleden naar het zuiden gereden, cc op 200 km/uur... toerenteller op 2000 t/min en ik had een verbruik van iets meer dan 9 L/100 km.

200 per uur aan 2000 toeren? Ben je dat zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          fabia combi sdi ging planchee iets van een 165
                          vanaf je die in zijn 5 zette was hoogste momentaan verbruik 9 liter, en dat blijft zo tot topspeed
                          En die heeft 75 pk als ik me niet vergis?

@germinal: inderdaad boten. Als je weet welk vermogen je nodig hebt, dan weet je wat een motor ongeveer verbruikt per uur.
                          Een boot die 100pk levert of een auto die continu 100pk moet leveren gaan hetzelfde verbruiken, weliswaar gerekend per uur.

Waar staat dat filmpje met 250 km/h en 15l? Dat zou betekenen dat die auto amper 110-120 pk moet leveren om de 250 km/h te halen.

Comment

toen ik met mijn dodge 140km/h reed en toen 4500rpm draaide met die V8, zoop die toch goed door.
                            ik had 2tanken LPG steken (2x80liter) en had nog 1volle tank over om van sint truiden naar kortrijk te gaan. heb 140 gereden van sint truiden tot in brussel en ben in ninove zonder gas gevallen (100km gereden toen). Op normaal rijgedrag (ongeveer 25L/100km) had ik gewoon naar huis gereden en nog gas over gehad om te winkelen.
                            geschat verbruik op dat stukje moet tussen de 50 en 60liter/100km hebben gezeten om men tank ZO SNEL leeg te krijgen (normale rijstijl van sint truiden naar E40, en ook normale stijl op brusselse ring en de ninoofsesteenweg naar ninove toe)

Comment

LOL. 50/60 liter.
                              Daarom dat 't toen zo stonk in Sint-Truiden

Comment

ik heb geen verbruiksmeter, maar normaal haalde ik een 300-500km met die 2tanken (128liter dat ge kunt tanken door de 80% begrenzer). 500km zijnde enkel gewoon verkeer met max 70km/h, 300km met snelwegverkeer met max 90-95km/h
                                op snelweg kan 1 tank dus een 150-180km halen als ik een 80-90km/h rijd.
                                door die 40km lang 140km/h "te vlammen", heeft die ervoor gezorgd dat ik de laatste 50km niet meer thuis geraakte.
                                dan moet ik op die 40km dus de hoeveelheid gas verbruikt hebben waar ik normaal 90km mee kan. gemiddeld verbruik was een 25-30liter. komt op 50-60L/100km verbruik van de dodge op die snelheden.

5.2 V8 uit 1977 met een 3traps automaat, 2500kg leeggewicht, aerodynamica... van een bushokje. die brandstofmeter zag ik zienderogen zakken gewoon (had 2 analoge benzinemeters op de gastanken aangesloten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  En die heeft 75 pk als ik me niet vergis?

@germinal: inderdaad boten. Als je weet welk vermogen je nodig hebt, dan weet je wat een motor ongeveer verbruikt per uur.
                                  Een boot die 100pk levert of een auto die continu 100pk moet leveren gaan hetzelfde verbruiken, weliswaar gerekend per uur.

Waar staat dat filmpje met 250 km/h en 15l? Dat zou betekenen dat die auto amper 110-120 pk moet leveren om de 250 km/h te halen.
                                  64 pk

Comment

mijn verbruik aan 200 is +- 17L en eens over de 220 staat ie op 20L omdat dat zogezegd zijn max verbruik is. tzal wel meer zijn in realiteit en das met een 2.2L diesel met iets meer dan 200pk.
                                    ik heb presies wel een echte zuipschuit als ik sommige getallen hier lees
                                    lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      mijn verbruik aan 200 is +- 17L en eens over de 220 staat ie op 20L omdat dat zogezegd zijn max verbruik is. tzal wel meer zijn in realiteit en das met een 2.2L diesel met iets meer dan 200pk.
                                      ik heb presies wel een echte zuipschuit als ik sommige getallen hier lees
                                      Lijkt me realistisch. Welke auto is dat?

Er is een groot verschil tussen piekverbruik, en gemiddeld verbruik.
                                      Zelfs als je denkt continu 200 gereden te hebben, dan geraak je amper aan 145 km/h gemiddeld, en dan mag er echt niks tegenvallen.
                                      Het verschil tussen 180, 200 en 250 is telkens echt groot in verbruik.

Als ik in D doorduwde met de Sharan, (vol gas als er plaats is, en anders ca 20-30km boven de limiet), dan haalde ik een gemiddelde snelheid van 145 km/h, en een gemiddeld verbruik van 12l. Als ik dan B in reed en continu 130 reed, dan zakte de gemiddelde snelheid maar weinig, en toch ging het gemiddeld verbruik nog een liter of 2 naar beneden.

Comment

das met zowel de C als E klasse. aan 250 zit ik ook wel tegen de 4000 toeren
                                        lets have some more member berries

Comment

Misschien dat het ook gewoon veel te snel was, enfin, ik zeg maar iets.

Comment

Working...
                                          X