Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250 km/u op de snelweg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Spreek voor uw eigen hé, loeser!
    Een Cayenne is niet lomp of wat

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
    Mijn kar gaat niet sneller dan 165 op de autostrade.
    Het betreft een 1.0 corsa met opc stukken op gemonteerd.
    Ge weet toch dat ge na uw 3e nog andere versnellingen hebt hé?

Comment

• Ha nog iemand die denkt dat een spoiler een auto sneller doet gaan zo rijden er veel rond 😆
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        220 op de teller, met nog 500 toeren over en ook maar amper 163pk..

Waar zie je die 500 toeren over? Of beweer je dat een oude bmw daar vlak tegen de begrenzer z'n maximaal vermogen levert?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Waar zie je die 500 toeren over? Of beweer je dat een oude bmw daar vlak tegen de begrenzer z'n maximaal vermogen levert?
          Volgens de grafiek van testbank is dat idd rond een 5.500-6.000 toeren . Begrenzer treed pas in op 6.500 toeren ongeveer. Net zoals zovelen oude bmw's
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Volgens de grafiek van testbank is dat idd rond een 5.500-6.000 toeren . Begrenzer treed pas in op 6.500 toeren ongeveer. Net zoals zovelen oude bmw's
            Feit, vanaf 6500 - 6600 voelt ge hem pas 'afremmen'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
              Dat is dan net hetzelfde als mijn Saxo 1.1 met 65pk van 1998 kon doen.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                Een Cayenne is niet lomp of wat

Ge weet toch dat ge na uw 3e nog andere versnellingen hebt hé?
                Ok ge hebt gelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  200 per uur aan 2000 toeren? Ben je dat zeker?
                  Oeps, foutje... was bij 3000 t/min.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Oeps, foutje... was bij 3000 t/min.
                    Ja, het kon zijn dat je een lange overbrenging had hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                      Met mijn 535d 6j geleden naar het zuiden gereden, cc op 200 km/uur... toerenteller op 3000 t/min en ik had een verbruik van iets meer dan 9 L/100 km.
                      Met rookpauze's en tankstop erbij na 7 uur op een terras in Cannes een fris wijntje gedronken

Nu zou ik wel niet meer durven met al die controle's
                      Was dus bij 3000 t/min: via gsm iets posten lukt niet altijd zo denderend

Comment

Wees blij, minder kan om rijbewijs kwijt te spelen

PS 165 op de teller vermoed ik? Want een 95pk krijg ik maar rond de 180 teller

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Mijn Sharan verbruikte met volgas (170pk) aan ca 210 km/h een dikke 19l/100km.

Als je dat correcter wil weten, dan moet je dat over minstens 10km kunnen meten door je BC te resetten. Wel altijd volgas blijven geven...

Zelfs in D is het niet makkelijk om dat bij 250 te doen, altijd komt er wel eentje naar de 2e of 3e rijstrook aan lagere snelheid.
                          Nu weet ik wel dat een Sharan de aero eigenschappen heeft van een tuinhuis, maar 250 km/h is toch een pak meer, en vermits het verbruik kwadratisch toeneem...
                          Dubbele snelheid is 4x hoger verbruik.

Denk maar aan een Veyron: bij 400km/h zuipt die ca 100l/100km
                          Bij 200 zou dat ca 25l/100 km zijn.

Mijn inschatting zal toch rond de 25-30l/100km zijn voor je BMW bij 250 km/h.
                          Even wat oude koeien uit de sloot halen...

Gisteren nog even de begrenzer aangetikt (250) en de BC op instant verbruik gezet.. Schommelde rond de 15 liter, was in elk geval wel wat wind mee maar vlakke baan..

Lange stukken 200-210 gereden en dan schommelt het rond de 10 liter..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Wat doe je met 165kmh met een 1.0 op autostrade

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                              Wat doe je met 165kmh met een 1.0 op autostrade
                              Topsnelheid testen ?

Comment

• Er zijn 999cc's die vlot 320 halen...

Sent from over-priced mobile device
                                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  Ha nog iemand die denkt dat een spoiler een auto sneller doet gaan zo rijden er veel rond 😆
                                  Drag...

Sent from over-priced mobile device

Comment

• Sent from over-priced mobile device

Comment

• Snel rijden op een rechte baan is toch niks leuks aan. Mijn kleine Volvo haalt 260+ (topsnelheid moet ik nog altijd eens testen). Tot 250 gaat vlot, hoger ben ik nog niet gegaan, dat vind ik iets te riskant (zelfs op de autobahn) als er op het rechtervak nog auto's rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                        Snel rijden op een rechte baan is toch niks leuks aan. Mijn kleine Volvo haalt 260+ (topsnelheid moet ik nog altijd eens testen). Tot 250 gaat vlot, hoger ben ik nog niet gegaan, dat vind ik iets te riskant (zelfs op de autobahn) als er op het rechtervak nog auto's rijden.
                                        Goh... Als je 500 km dient af te leggen vind ik het toch leuker dit aan een gemiddelde van 180 te doen dan aan 90...

Eerst en vooral minder dan 3 uur ik het eerste geval en bijna 6 uur in het tweede.

+ hoe trager hoe meer moeite je moet doen om wakker te blijven

+ Er zijn toch veel mensen geobsedeerd door de topsnelheid... Allerlei records en pogingen daartoe..

+ vroeger had je zo van die speelkaarten met auto's op en hun topsnelheid

Maar inderdaad op circuit rijden zal leuker zijn dan doorvlammen op de snelweg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          Goh... Als je 500 km dient af te leggen vind ik het toch leuker dit aan een gemiddelde van 180 te doen dan aan 90...
                                          Ja ok, maar 180 valt nog onder "cruisen" bij mij, en niet snel rijden

Comment

Working...
                                          X