Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wanneer ze met veel handgeflapper en traantjes aankondigen dat het smogalarm in werking gaat, gaat bij 99% van de bestuurders op de weg de lamp branden bij "ik mag NERGENS harder dan 90...en ik ga voor de zekerheid 85 rijden...en int centrum maar 30..."
Meneer de ongelukkige brommobielbestuurder heeft duidelijk ook last van die ziekte...
Ik heb wat last gehad in die periode met mails ontvangen zal waarschijnlijk daardoor zijn dat ik dat niet gezien had was een ander soort virus dan waar die bestuurder last van had maar een even goed excuus om het niet te weten hé...
Ik heb wat last gehad in die periode met mails ontvangen zal waarschijnlijk daardoor zijn dat ik dat niet gezien had was een ander soort virus dan waar die bestuurder last van had maar een even goed excuus om het niet te weten hé...
Was maar om te lachen hoor, wil alleen maar zeggen dat van zodra het smogalarm in het nieuws komt je chauffeurs tegenkomt die niet weten waar de zones zijn, dus die rijden dan maar "voor de veiligheid" overal maar 90. Hij heeft daar duidelijk ook last van
Personen (Jonny's) me nen camino hebben daar geen last van.
Bestaat dat trouwens nog 'ne camino'?
de scooters van tegenwoordig gaan al vlot harder dan 40-45.
mijne standaard camino kreeg ik niet harder dan 38km/h. en dan claxoneerden al autos dat ik op de zijkant van de weg reed en niet op het verhoogde combo fiets/voetpad. heb er daarna voor gezorgd dat mijn camino 65-70 liep zodat ik meekon met het verkeer.
een honda camino was dan ook één van de basic bromfietsen waar ge u allesbehalve veilig op voelde. vandaar de keuze van dit geval in mijn voorbeeld .
tegenwoordig voelen die scootergebruikers zich ook onsterfelijk op de weg, dus zo ene gebruiken in mijn voorbeeld kon niet.
@tootall: daarom rijd ik altijd 90, omdat ik niet naar het nieuws kijk en dus niet weet wanneer er smog alarm is
Was maar om te lachen hoor, wil alleen maar zeggen dat van zodra het smogalarm in het nieuws komt je chauffeurs tegenkomt die niet weten waar de zones zijn, dus die rijden dan maar "voor de veiligheid" overal maar 90. Hij heeft daar duidelijk ook last van
Ik vind zoiets eigenlijk het totaal niet waard om online te gooien. Als dat de ergernis van de dag is, dan heb je toch wel vrij ergernissenloos rondgereden imo.
Ik vind zoiets eigenlijk het totaal niet waard om online te gooien. Als dat de ergernis van de dag is, dan heb je toch wel vrij ergernissenloos rondgereden imo.
Dus omdat er iemand 'dronken' een ernstige verkeersovertreding begaat met een voertuig moet dat type voertuig verboden worden?
En morgen knalt er iemand op een tractor of op een peloton wielertoeristen of op een paard en kar of... . Allemaal verbieden dan! Ik denk binnenkort alleen nog skoda's op de baan. Want al de rest zijn peppie en kokkies!
En allemaal weer kakken op de brommobielen. Omdat iedereen hier, zelfs met de oudste, wrak diesels, wel "beter" en "sneller" zijn dan die dingen. Want die brommobiels houden ons allemaal op.
En allemaal weer kakken op de brommobielen. Omdat iedereen hier, zelfs met de oudste, wrak diesels, wel "beter" en "sneller" zijn dan die dingen. Want die brommobiels houden ons allemaal op.
B.
Niemand hier zegt dat ze "beter" of "sneller" zijn, en niemand heeft het over ophouden. Hebt ge het artikel gelezen? Tegen 45 op een autostrade?
Ik ken mijn eigen limieten en beperkingen best goed, ik ben geen Schumacher of Hakkinen. Als ik tegen 120 per uur op de autostrade ineens zo'n doodskist tegenkom, ben ik realistisch genoeg om te weten dat ik er waarschijnlijk net als de Golf zal tegenplakken. En daarom is zo'n artikel een ergernis, en zijn brommobielen een gevaar op de baan.
Ik heb eens een youtube filmpje gezien van een zwarte M3 die zich op de E313 gedroeg als een complete idioot en een gevaar op de weg was. Vanaf nu alle M3's van de autosnelweg af, zeker van de E313!
Niemand hier zegt dat ze "beter" of "sneller" zijn, en niemand heeft het over ophouden. Hebt ge het artikel gelezen? Tegen 45 op een autostrade?
Ik ken mijn eigen limieten en beperkingen best goed, ik ben geen Schumacher of Hakkinen. Als ik tegen 120 per uur op de autostrade ineens zo'n doodskist tegenkom, ben ik realistisch genoeg om te weten dat ik er waarschijnlijk net als de Golf zal tegenplakken. En daarom is zo'n artikel een ergernis, en zijn brommobielen een gevaar op de baan.
En wat als het nu een Golf geweest was die tegen 45 km/u over de snelweg reed, zou je er dan ook tegenplakken? Ik bedoel maar als je ver genoeg vooruit kijkt moet je toch al van ver zien dat het voertuig voor je veel trager aan het rijden is, en zo nodig zelf afremmen of het voertuig inhalen als dat mogelijk is. Je remt toch ook af als je in de staart van een file komt?
Ik ben akkoord dat zo'n voertuig niets te zoeken heeft op een snelweg, en zelfs niets op wegen met sneller verkeer (baan 120 of 90km/u), want het vormt inderdaad een gevaar door het grote snelheidsverschil, maar op andere wegen???
En wat doe je met tractoren en andere trage voertuigen? Ook verbieden? Dat kan toch niet...
En wat als het nu een Golf geweest was die tegen 45 km/u over de snelweg reed, zou je er dan ook tegenplakken? Ik bedoel maar als je ver genoeg vooruit kijkt moet je toch al van ver zien dat het voertuig voor je veel trager aan het rijden is, en zo nodig zelf afremmen of het voertuig inhalen als dat mogelijk is. Je remt toch ook af als je in de staart van een file komt?
Goed argument. Maar nog beter zou zijn dat ze files gewoon ook verbieden. Weg met die files!
Ik bedoel maar als je ver genoeg vooruit kijkt moet je toch al van ver zien dat het voertuig voor je veel trager aan het rijden is
Het is algemeen geweten dat door hun kleiner silhouet en hun "auto" uiterlijk brommobielen de indruk wekken "normale" wagens te zijn die verder weg zijn dan in de realiteit. Dat, samen met het feit dat hun snelheid én hun veiligheidsinrichtingen ontoereikend zijn (ABS én airbags zijn op de meeste modellen betalende opties!) maakt dat ze niet geschikt zijn voor deelname in het verkeer.
Als je ver genoeg vooruit kijkt, in het donker, op een autostrade, en je ziet een klein voertuig met 2 achterlichten die dicht bij mekaar staan lijkt dat een normale wagen te zijn die nog ver van je af is. Vandaar is een ongeval (tenzij voor de bovenmenselijke piloten alhier aanwezig) praktisch onvermijdelijk.
Het is trouwens ook al meermaals aangehaald dat zo'n brommobiel best zijn nut heeft, vooral in de bebouwde kom, maar van zodra er buiten de bebouwde kom hogere snelheidslimieten zijn hebben die voertuigen gewoon geen enkel argument voor. En gezien het feit dat je niet kan verhinderen dat de bestuurders bekwaam genoeg zijn om zichzelf "realistische" limieten op te leggen, zouden ze deze beter verbieden.
Ik zou al héél blij zijn moesten ze deze brommobielen verbieden en net zoals in Nederland gewone wagens met verminderd vermogen toestaan voor de bevolkingsgroep die persé zonder B rijbewijs wilt autorijden, alla deze Golf bijvoorbeeld;
Dan is het gewoon een zoveelste bejaarde Zondagschauffeur op de baan!
Ook een manier om 60k posts te vergaren. Doet gij eigelijk zelf CTRL-C / CTRL-V of hebt ge een scriptje lopen dat de hele dag niets anders doet dan anderen papegaaien?
Comment