Oorspronkelijk geplaatst door timothy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk wil gewoon aantonen dat veel op de baan zitten/rijden mensen aanzet tot anders/agressiever rijden.
Vond het vreemd dat ze hiervoor de oprit niet even dichtgezet hadden, lijkt me een beetje gevaarlijke opstelling van alle voertuigen enzo. Hopelijk ist allemaal goedgekomen (al is het nooit geen goed teken als ze de slijpschijf in gang aan het trekken zijn)
Comment
-
Ja dat lijkt er op. Ze moeten wel snel ter plaatse geweest zijn, als ze daarna nog de afrit hebben dichtgezet.
Comment
-
Niet echt een ergernis, eerder een gevaarlijke situatie. Ik kom van brussel de E40 op richting Leuven (als je de tunnels uitkomt die op de E40 uitkomen). Een km of 2-3 verder iets voor de brug over de R0 zie ik de auto voor mij afremmen waarna ik toch wel merk dat ik echt snel aan kom, dus ik zet mij links. Moesten er 3 auto's afremmen omdat ene met zijne Nissan aan 50km/h een lichte bergop aan het doen was. Ik licht eff 2 keer voor de zekerheid (en laat mijn gas al een tijdje los, just in case) kom ik daar voorbij, zet die dat iedereen ophoud zijn grootlicht aan xD.
Zo'n mensen zijn echter wel de oorzaak van ongevallen, niemand verwacht een voorligger aan 50km/h, achteraf bekeken had ik het eigenlijk beter eff aan de WPR doorgegeven want zo iemand hoort niet op de autosnelweg te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenOei, nu stel je me toch teleur.
Je moet hier eens frequent de ergernissen lezen. Dat is toch dikwijls om te gieren, niet? Serieus gefrustreerde uitlatingen naar mijn mening. Van een mug wordt een olifant gemaakt. En als futiliteiten al gefilmd worden en online gezet, dikwijls nog met een denigrerende titel erbij. Dan stel ik mij daar toch serieus vragen bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenU ergeren is menselijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenU ergeren is menselijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk wil meegeven dat door de toegenomen verkeersdrukte in combinatie met een bepaalde tijds- en/of werkdruk je veel gefrustreerd volk op de baan krijgt. Wat dus resulteert in ergernissen, wat dikwijls kan leiden tot frustraties, wat dan weer op zijn beurt kan leiden tot agressief rijgedrag, enz,... . En als je dus veel op de baan zit ervaar je die dingen meer dan iemand die sporadisch daar maar eens vertoeft.
Je moet hier eens frequent de ergernissen lezen. Dat is toch dikwijls om te gieren, niet? Serieus gefrustreerde uitlatingen naar mijn mening. Van een mug wordt een olifant gemaakt. En als futiliteiten al gefilmd worden en online gezet, dikwijls nog met een denigrerende titel erbij. Dan stel ik mij daar toch serieus vragen bij.
Goed, het topic noemt hier voor niets het ergernis topic dus dat mag. Maar inderdaad, er zijn nogal wat "posters" die zich aan alles en nog wat ergeren. Mochten ze zich in mijn situatie begeven zou het topic misschien "ontploffen".
Toch blijkt hier ieder "zijn" ergernis anders te beleven en is het niet altijd zoals men denkt dat het is. Zoals enkele pagina's terug het filmpje op de Antwerpse ring waarbij iemand zich ergerde aan een vrachtwagen en de andere opkomende aan de oprit. Voor hem was dit een ergernis, maar zonder echt zelf iets fout te doen (wel met een verkeerde ingesteldheid) moesten andere zich ergeren aan hem. Tja....zo blijft het topic hier natuurlijk zeker nog wel een tijdje in leven.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenUiteraard! Maar als ge u begint te ergeren aan zowat elk akkefietje en futiliteit, dan schort er toch ergens iets naar mijn mening.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenHet is algemeen geweten dat door hun kleiner silhouet en hun "auto" uiterlijk brommobielen de indruk wekken "normale" wagens te zijn die verder weg zijn dan in de realiteit. Dat, samen met het feit dat hun snelheid én hun veiligheidsinrichtingen ontoereikend zijn (ABS én airbags zijn op de meeste modellen betalende opties!) maakt dat ze niet geschikt zijn voor deelname in het verkeer.
Als je ver genoeg vooruit kijkt, in het donker, op een autostrade, en je ziet een klein voertuig met 2 achterlichten die dicht bij mekaar staan lijkt dat een normale wagen te zijn die nog ver van je af is. Vandaar is een ongeval (tenzij voor de bovenmenselijke piloten alhier aanwezig) praktisch onvermijdelijk.
Het is trouwens ook al meermaals aangehaald dat zo'n brommobiel best zijn nut heeft, vooral in de bebouwde kom, maar van zodra er buiten de bebouwde kom hogere snelheidslimieten zijn hebben die voertuigen gewoon geen enkel argument voor. En gezien het feit dat je niet kan verhinderen dat de bestuurders bekwaam genoeg zijn om zichzelf "realistische" limieten op te leggen, zouden ze deze beter verbieden.
Ik zou al héél blij zijn moesten ze deze brommobielen verbieden en net zoals in Nederland gewone wagens met verminderd vermogen toestaan voor de bevolkingsgroep die persé zonder B rijbewijs wilt autorijden, alla deze Golf bijvoorbeeld;
Dan is het gewoon een zoveelste bejaarde Zondagschauffeur op de baan!
Als ik me niet vergis wordt het vermogen niet verlaagd maar wordt het onmogelijk gemaakt om te schakelen. Je zou altijd in eerste en in sommige gevallen tweede moeten rijden. Het schakelsysteem moet onbruikbaar gemaakt worden. Zo las ik toch op een site van een Nederlandse ombouwer. Vraag me af hoe dat zal rijden, op een gewone baan plankgas in eerste versnelling tot tegen de begrenzer... Maar ze zijn ermee bezig dit ook te verbieden. Zou ergens een hiaat in de wetgeving zijn waardoor die wagens op een andere manier kunnen worden ingeschreven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEr hangt wel een knoert van een rode retroreflecterende driehoek op. Dat zou ook niet slecht zijn op de Ligierkes in België.
Comment
-
Fietser komt schuin van links op een zebrapad aangereden, ik maak geen aanstalten om te stoppen, hij ook niet. Fietser blijft rijden, ik had dat als ingecalculeerd en rem stevig af, hij spring van zijn fiets op het zebrapad en loopt er in snelle pas naast,.....
Ik had er eigenlijk moeten overrijden.
O ja, nieuwe belg, zonder racisme, maar tzijn toch altijd degene met die trucs.
Comment
-
Deze morgend op weg naar het werk was het bijna prijs toen ik mijn voorrang van rechts nam.
Zware bestelwagen is uitgeweken, gelukkig (voor hem) was er geen tegenligger.
Hij wou me achteraf nog klemrijden, tot hij de camera zag.
In Hasselt aan het kanaal een Audi die bijna twee fietsers over hoop reed en dan nog durfde uitstappen om uit te vliegen tegen die mensenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDeze morgend op weg naar het werk was het bijna prijs toen ik mijn voorrang van rechts nam.
Zware bestelwagen is uitgeweken, gelukkig (voor hem) was er geen tegenligger.
Hij wou me achteraf nog klemrijden, tot hij de camera zag.
In Hasselt aan het kanaal een Audi die bijna twee fietsers over hoop reed en dan nog durfde uitstappen om uit te vliegen tegen die mensen
Comment
-
vanmorgen zat ik bijna onder een tram, en ben nu wel eens benieuwd wie de fout begaan heeft.
ik sta waar die mensen dus staan om over te steken. groot kruispunt, zebrapad EN GROEN licht voor mij om over te steken. een 5tal meter van mij staat een tram zo goed als stil midden van kruispunt
ik zet 1 voet op het zebrapad en een hoop getoeter naast mij, een tram die gewoon doorrijd. tegen dat de tram door is, had ik natuurlijk weer rood (die reed echt heeeel traag, was volgens mij net beginnen vertrekken op dat kruispunt. op bovenstaande foto komt die dus van achter de cameraman).
wie heeft hier voorrang. een voetganger aan een zebrapad met een groen licht voor over te steken, of een spoorvoertuig. ik hoor iedereen hier waarschijnlijk direct roepen dat trams ALTIJD voorrang hebben.
MAAR, als we even de wetgeving erop nalezen zegt de wegcode als volgorde voor te volgen regels:
1: agent
2:verkeerslichten
3:verkeersborden
4:wegcode.
als een agent teken doet aan een auto om door te rijden, en de tram om te stoppen, MOET de tram dus stoppen (agent staat boven de wegcode).
als het verkeerslicht zegt dat ge groen hebt, moet de tram dit toch ook respecteren, immers is de regel dat trams altijd voorrang hebben een wegcode reglement en deze staan ONDER de verkeerslichten voor prioriteit.
ook ff gegoogled bij lokalepolitie.be
Een voetganger is verplicht om het zebrapad te gebruiken als het zich op minder dan 30 m. afstand bevindt. Bestuurders (ook fietsers) die het zebrapad naderen, moeten voorrang verlenen aan voetgangers die op het punt staan om over te steken of al aan het oversteken zijn.
Hoewel de voetganger voorrang heeft mag hij natuurlijk niet zomaar de straat oversteken. Hij moet rekening houden met het aankomende verkeer. Door oogcontact te maken met de bestuurder weet de voetganger dat hij hem gezien heeft en weet de bestuurder ook dat de voetganger wil oversteken.
Als fietser hebt u geen voorrang op het zebrapad. U kunt uw fiets natuurlijk wel aan de hand nemen en op die manier het zebrapad als voetganger gebruiken.
Een tram heeft altijd voorrang op andere weggebruikers, behalve wanneer het verkeer geregeld wordt door een agent of door verkeerslichten. Ook als een zebrapad de tramsporen kruist, moeten de voetgangers voorrang verlenen aan de tram.
t blijft dus nog altijd raar. zebrapad moet voorrang verlenen aan tram, maar ik heb wel een groen licht !!! als de tram dus voorrang heeft, kunt ge daar wel een paar keer als voetganger voor het rood blijven staan zo... want telkens het groen is, mogen die trams dus ook overrijden
Comment
Comment