Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Ik ben als ik in de wagen zit 100% bezig met autorijden. Ik snap niet dat mensen een conversatie kunnen voeren met hun passagier en af en toe eens opzij kijken naar die passagier, ik snap niet dat mensen kunnen bellen, lezen of eten in de auto, ik snap niet dat je niet in je achteruitkijkspiegel kijkt elke 3-5 seconden, ik snap niet dat je een rijvak opschuift zonder kijken in je spiegel + shoulder check + pinker, ik snap niet dat je kan autorijden en tegelijkertijd iets anders doen dan autorijden.

En dat is 100% eerlijk. Ik accepteer ook wel dat sommigen dat wél kunnen, autorijden combineren met iets anders, maar ik kan dat niet. Ik weiger dat. Als je met de moto onderweg bent, is dat voor mij nog intenser. Denk ook dat het voor een deel daardoor komt.
    Afdwalende gedachten is iets wat je overkomt, is geen bewuste handeling zoals tegelijk bellen of op de kaart kijken.
    Maar goed, we "dwalen af".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Dat komt niet geheel verrassend over .

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Maar goed, we "dwalen af".
      Inderdaad. Het is een nieuwe dag, tijd voor nieuwe ergernissen? Wie heeft er eentje?
      Mijn Skoda

Comment

• Ik heb de indruk dat al die snelheidsverlagingen en aanpassingen aan de wegen leiden tot meer agressie. Vroeger was er ongetwijfeld ook agressie, maar bijlange niet zoveel als nu.
        Maar toen mocht je nog aan een normale snelheid rijden en reed er eens een L of een oude mens voor u, schakelde je terug en ging die over. Nu markeren en maken ze banen waarop het onmogelijk wordt voor te steken. En wekt iemand die 50 rijdt waar men 70 mag nu eenmaal agressie uit. Het is nu al zover gekomen dat een oudere mens de opmerking krijgt dat hij zijn rijbewijs moet indienen tov dat we vroeger zeiden, ah 't is er enen met een klaksken, we gaan hem voorbij. Toen was er nog plaats voor iedereen.
        50 rijden dezer tijden waar je 70 mag is inderdaad heel vervelend. Nog erger wordt het als diezelfde persoon voorbij gestoken wordt en dan zegt dat er nogal wat zotten op de weg zijn tegenwoordig. Die reed wel 90 en ge moogt maar 70....

Comment

• Ja, ik heb hier een ergernis... moet binnen anderhalf uur in de garage zijn voor onderhoud en ben zo moe als een hond. Zal weer een lang uurtje worden dat onderhoud. Mag wel vervangwagen hebben maar tegen dat ik thuis ben mag ik ver gaan weerkeren. Dus nog vermoeiender. Gelukkig is't eerste onderhoud en duurt dat niet zo lang.

Comment

Hebben wij dezelfde thread gelezen?

Velen vinden het hier ONacceptabel om NIET op te trekken in dat geval, net zoals velen het ONacceptabel vinden om te gatboren, middenvakplakken, middelvinger omhoogsteken,...

Jij bent de enige die zegt dat er "velen" gatboren als acceptabel beschouwen, of dat minder erg vinden dan traag rijden.

Het is *ALLEMAAL* even irritant en onaangepast weggedrag

No offence, want het is inhoudelijk misschien correct. Maar ik zie hier hoofdletters, vetgedrukte en onderlijnde stukken passeren... vind het nu al grappig zonder het gelezen te hebben.

Dat moet je gewoon eens een keertje doen, chill aan 100 per uur op het rechtervak toekijken op de 'crazy rat race' rondom u, het is de moeite! En ik rijd nochtans liever veel rapper... maar d'er zijn zo van die momenten dat ik het idioot vind om aan de race deel te nemen, als je er toch niks mee wint. Noem het dan onaangepast, aangezien ik niet wens deel te nemen, maar proficiat als je 5 auto's verderop aan de lichten stilstaat. D'er is niks TooTall aan die ingesteldheid vind ik. Ik maak er mij echter niet druk om, het is wel geestig om te zien hoe mensen zich zo kunnen fixeren op iets (in het algemeen, niet alleen in het verkeer). En d'er zijn genoeg uitzonderingen te verzinnen waarin ik u gelijk geef. Er moet maar eens een ouwe stinkende diesel voor u rijden bijvoorbeeld. Op een paar nuances na, zit alleman hier op dezelfde lijn. Staar u niet blind op de details. Chill.

Comment

""Hersendodende snelheid""??..iemand die slechts 65 op de gps waar 70 kan, of iemand die 50 rijdt waar 70 is hersendodend? En dan noem je jezelf nog sereen?
              Achter iemand aan taffelen aan 65 is toch absoluut niet een intellectuele uitdaging? Ik kan niet wachten tot ik met een Tesla lekker op CC achter zo iemand kan taffelen en terwijl op mijn ipad wat interessantere dingen kan doen, en mijn auto zelf laten rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              Wooter die zich ergert aan iemand die 70 op de snelheidsmeter rijdt, terwijl dit volgens de gps slechts 65 is, er dus nog "marge" is....

Ik hoop dat ik geen van deze nerveuze chauffeurs ooit achter me krijg, want anders ben ik ferm gezien, ik durf namelijk al eens 60 rijden waar de volle 70 mag, of ik rij de maximaal toegleaten snelheid zoals aangeduid door de naald op mijn snelheidsmeter. Bij deze excuses dus daarvoor.
              Je kan daar maar 3 dingen mee doen... Ofwel nerveus worden dat zo een slak voor je zit en je niet kan inhalen, een sluipweg vinden om zo een slak op een andere manier voorbij te geraken, of wat uit je neus eten en wat anders gaan doen...

Meestal neem ik een sluipweg... Daar staan ze ook nooit te flitsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Op het rechtervak toekijken op de 'crazy rat race' rondom u, het is de moeite!
                Doe ik vaak genoeg! Autobestuurders zijn kuddedieren, zeker met de moto valt dat op. Tegen 110 rechts, en zorgen dat je achter zo'n groepje zit, en dan de chaos aanschouwen

Maar als ik dan ga inhalen zorg ik wel dat ik of niemand hinder, of dan trek ik eerst op tot 120...

Dat klein lettertype doe ik express voor U

Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Dat moet je gewoon eens een keertje doen, chill aan 100 per uur op het rechtervak toekijken op de 'crazy rat race' rondom u, het is de moeite!
                  Ik probeer dat soms, maar als het verkeer dan rondom me druk wordt omdat er voor mij volk is dat nog trager rijdt, en achter mij volk dat sneller wilt, dan wil ik liever zo snel mogelijk uit die artificiële sandwich geraken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ja, ik heb hier een ergernis... moet binnen anderhalf uur in de garage zijn voor onderhoud en ben zo moe als een hond. Zal weer een lang uurtje worden dat onderhoud. Mag wel vervangwagen hebben maar tegen dat ik thuis ben mag ik ver gaan weerkeren. Dus nog vermoeiender. Gelukkig is't eerste onderhoud en duurt dat niet zo lang.
                    Das minder. In plaats van een vervangwagen vragen voor een testritje met een nieuwe? Dat is meestal toch nog plezant
                    Mijn Skoda

Comment

• Nieuwe ergernis:

Zo meteen met een kameraad in een 15j oude Fiesta (die ram naar de klote is) naar vilvoorde bollen, voor zijn nieuwe wagen te gaan halen en de zijne achter te laten. Ik hoop dat we daargeraken
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                        Als je tegen 125-130 de combi voorbij steekt, gaan ze je ook niet tegenhouden hoor
                        Ik heb dat wel eens gehad, zo'n 15j. geleden, tussen Merelbeke en Wetteren een S70 TDI van de WPR ingehaald die 120 reed op teller. Ik er traagjes voorbij aan 125-130. Net voor de Shell in Wetteren kwam die terug voorbij en kreeg ik het bordje STOP POLITIE. Had al meteen door hoe de situatie zat toen ze beiden uitstapten. Chauffeur was een oudere man, een typische ex-rijkswachter met snor. Bijrijdster was een jong mieke die aan haar stage bij de politieschool bezig was (uniform met 1 sterretje dus nog aspirant). De knar wou duidelijk indruk maken op dat mieke en zijn 'gezag' tonen. Gaf me een uitbrander dat max. snelheid 120 was en dat zij er niet waren om mee te lachen en ingehaald te worden. Ik antwoordde dat ik nooit boven 126 op GPS was geweest (bijna 130 op teller dus), wat trouwens ook klopte, en dat dit na correctie nog altijd maar 120 was. Vroeg ook of hij een meting had die aantoonde dat ik te snel reed. De snor is gewoon zonder verder iets te zeggen ingestapt en terug verder gereden. Zijn operatie "indruk maken op mieke" was een gigantische FAIL
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Das minder. In plaats van een vervangwagen vragen voor een testritje met een nieuwe? Dat is meestal toch nog plezant
                          Ja dat wel, maar ze hebben nog niet hetgeen me interesseert. Zou heel graag eens met de nieuwe Espace rijden...
                          Laatste keer ben ik eens met een elektrische auto gaan rijden. Om ook eens te weten hoe het voelt dat elektrisch rijden. Dat is dan weer een ervaring erbij he

Comment

Ja dat wel, maar ze hebben nog niet hetgeen me interesseert. Zou heel graag eens met de nieuwe Espace rijden...
                            Laatste keer ben ik eens met een elektrische auto gaan rijden. Om ook eens te weten hoe het voelt dat elektrisch rijden. Dat is dan weer een ervaring erbij he
                            Ik heb enkele maanden terug van Renault een hele dag een Twizzy gekregen om mee rond te crossen in Hasselt, was inderdaad een speciale ervaring! Zeker niet slecht om mee te karren in het stad!
                            Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                              Ik heb dat wel eens gehad, zo'n 15j. geleden, tussen Merelbeke en Wetteren een S70 TDI van de WPR ingehaald die 120 reed op teller. Ik er traagjes voorbij aan 125-130. Net voor de Shell in Wetteren kwam die terug voorbij en kreeg ik het bordje STOP POLITIE. Had al meteen door hoe de situatie zat toen ze beiden uitstapten. Chauffeur was een oudere man, een typische ex-rijkswachter met snor. Bijrijdster was een jong mieke die aan haar stage bij de politieschool bezig was (uniform met 1 sterretje dus nog aspirant). De knar wou duidelijk indruk maken op dat mieke en zijn 'gezag' tonen. Gaf me een uitbrander dat max. snelheid 120 was en dat zij er niet waren om mee te lachen en ingehaald te worden. Ik antwoordde dat ik nooit boven 126 op GPS was geweest (bijna 130 op teller dus), wat trouwens ook klopte, en dat dit na correctie nog altijd maar 120 was. Vroeg ook of hij een meting had die aantoonde dat ik te snel reed. De snor is gewoon zonder verder iets te zeggen ingestapt en terug verder gereden. Zijn operatie "indruk maken op mieke" was een gigantische FAIL
                              Heerlijk.
                              Daarmee was vermoedelijk meteen ook iedere kans verkeken op een onderhoudend moment op de achterbank van de S70.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                Precies. Geen meting = niks te zeggen. Ik snap niet dat mensen het nog niet door hebben. Ze kunnen niet zomaar met de natte vinger een snelheid op papier zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                                  Precies. Geen meting = niks te zeggen. Ik snap niet dat mensen het nog niet door hebben. Ze kunnen niet zomaar met de natte vinger een snelheid op papier zetten.
                                  Pas op, ze kunnen dat bij gebrek aan effectieve meting ook op een creatievere manier aanpakken, bv. PV met "onaangepaste snelheid" of iets dergelijks.
                                  Hoewel dat in dat geval misschien niet toepasselijk zal zijn geweest.

Comment

Ik heb enkele maanden terug van Renault een hele dag een Twizzy gekregen om mee rond te crossen in Hasselt, was inderdaad een speciale ervaring! Zeker niet slecht om mee te karren in het stad!
                                    jij rijdt toch geen Renault?
                                    Bij Renault is de Twizy altijd gratis bij onderhoud. Heb het nog nooit gedaan. Ziet er wel heel leuk uit, maar ja, dat ziek zijn he. Ik heb vroeger altijd buggy's gehad zoals AXR en zo voor de kenners. Een Twizy doet me daar een klein beetje aan denken.

Comment

jij rijdt toch geen Renault?
                                      Bij Renault is de Twizy altijd gratis bij onderhoud. Heb het nog nooit gedaan. Ziet er wel heel leuk uit, maar ja, dat ziek zijn he. Ik heb vroeger altijd buggy's gehad zoals AXR en zo voor de kenners. Een Twizy doet me daar een klein beetje aan denken.
                                      Dat was via een wedstrijd, je kon een weekend lang beschikken over een Twizzy. Rijervaring was heel bijzonder, optrekken was niet slecht, maar ik vond het wel serieus ongemakkelijk rijden. Ik ben 2 meter lang, je zit "in tandem" achter mekaar, en dat was verre van ideaal.

Dat model had ook niet de optionele ramen, en het was toen 5 graden buiten ofzo...Zat te rijden met mijn moto-uitrusting aan (minus helm)
                                      Mijn Skoda

Comment

Pas op, ze kunnen dat bij gebrek aan effectieve meting ook op een creatievere manier aanpakken, bv. PV met "onaangepaste snelheid" of iets dergelijks.
                                        Hoewel dat in dat geval misschien niet toepasselijk zal zijn geweest.
                                        Nope kan niet, in rechtbank is zoiets snel verworpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                                          Nope kan niet, in rechtbank is zoiets snel verworpen.
                                          Hangt af van de bewoording van de PV.

Indien er staat, "reed 130 km per uur" zonder enige officiële vaststelling, zal dit verworpen worden omdat dat precieze getal niet door een meting gestaafd kan worden.

Indien er staat "reed een onaangepaste snelheid ongeschikt aan de concrete omstandigheden" met nog wat omstandige uitleg erbij, dan is dit wel een officiële vaststelling door een inspecteur.

Je hebt dan weliswaar geen PV voor 130 km per uur te rijden, maar op een andere basis, onaangepast rijgedrag of iets dergelijks.

Comment

Working...
                                          X