stap 1:is operatie. schedel open, hersenen eruit
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Het rijbewijs...
Gisteren heeft mijn madam het praktijkexamen gedaan na 3 weken gereden te hebben met mij als begeleider (met vlag én wimpel geslaagd, 0 opmerkingen! )
Bon, meteen naar het stadhuis in Hasselt-centrum...
Krijgen daar een papier onder onze neus waar die madam 7 (ZEVEN!) dikke datumstempels op moest zetten, en dan moest mijn vriendin naast elke datumstempel handtekenen.
Vervolgens zegt dat mevrouwke "nu heeft U de keuze, of we nemen de digitale foto van de identiteitskaart over, of U geeft mij 2 nieuwe pasfoto's".
Vriendin had 2 pasfoto's bij maar was eenvoudiger om gewoon de digitale foto over te nemen. We waren allebei verrast dat ze dit konden, en mijn vriendin zei dat ook.
"Jaja mevrouw de tijd staat niet stil hé, dat is de vooruitgang!"
Ik kon het niet laten...
"Vooruitgang? Vroeger kwam je hier met het papier van de rijschool en 2 pasfoto's, en een half uurtje later stond je buiten met je rijbewijs. Door de vooruitgang mogen we nu een week lang wachten en dan nog eens naar het centrum van Hasselt komen om dat nieuw rijbewijs af te halen. Dat is geen vooruitgang, dat is achteruitgang. Echte vooruitgang zou zijn moesten ze gewoon het rijbewijs combineren met je identiteitskaart, als je dan geslaagd bent gewoon in het examencentrum je identiteitskaart in de IDkaartlezer steken, digitaal ondertekenen door zowel het examencentrum als jezelf, info gaat rechtstreeks naar de databank hier, en je kan rijden."
"ja meneer dat zou nog makkelijker zijn, maarja, kunt niet alles hebben hé!"
Last edited by TooTall; 10/04/2015, 10:07.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenGemeente personeel!
Die gemeente ambtenaren zijn idd niet altijd de meest enthousiaste mensen. De vraag is: zijn die mensen écht effectief zo in hun dagelijks leven of geraak je gewoon gedemotiveerd door de werkomgeving en het personeelsbeleid. Ik ken iemand die bij de gemeente werkt. Supervriendelijke mens die zijn wetgeving op en top beheerst. Elke dag krijgt die mens een shitload aan gezaag over zich van mensen die doorgaans weinig respect tonen. Jaar na jaar vreet dat en dan krijg je demotivatie. Wat op zich nog extra wrevel op wekt bij de burger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenGemeente personeel!
Het feit dat je je digitale foto kan laten overzetten voor je rijbewijs is zéker een vooruitgang te noemen omdat je dan ten minste niet speciaal 4 pasfoto's moet laten nemen voor je rijbewijs.
Die mensen werken ook maar binnen het kader dat is vastgelegd.
Maar ja, tegen dat het voor sommigen goed is...
Comment
-
Niks. Maar gewoon die droge opmerking op het einde. Gemeente personeel geeft altijd zo'n droge antwoorden, heb toch niet gezegd dat ze iets mis gezegd heeft?2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenHet rijbewijs...
Gisteren heeft mijn madam het praktijkexamen gedaan na 3 weken gereden te hebben met mij als begeleider (met vlag én wimpel geslaagd, 0 opmerkingen! )
Bon, meteen naar het stadhuis in Hasselt-centrum...
Krijgen daar een papier onder onze neus waar die madam 7 (ZEVEN!) dikke datumstempels op moest zetten, en dan moest mijn vriendin naast elke datumstempel handtekenen.
Vervolgens zegt dat mevrouwke "nu heeft U de keuze, of we nemen de digitale foto van de identiteitskaart over, of U geeft mij 2 nieuwe pasfoto's".
Vriendin had 2 pasfoto's bij maar was eenvoudiger om gewoon de digitale foto over te nemen. We waren allebei verrast dat ze dit konden, en mijn vriendin zei dat ook.
"Jaja mevrouw de tijd staat niet stil hé, dat is de vooruitgang!"
Ik kon het niet laten...
"Vooruitgang? Vroeger kwam je hier met het papier van de rijschool en 2 pasfoto's, en een half uurtje later stond je buiten met je rijbewijs. Door de vooruitgang mogen we nu een week lang wachten en dan nog eens naar het centrum van Hasselt komen om dat nieuw rijbewijs af te halen. Dat is geen vooruitgang, dat is achteruitgang. Echte vooruitgang zou zijn moesten ze gewoon het rijbewijs combineren met je identiteitskaart, als je dan geslaagd bent gewoon in het examencentrum je identiteitskaart in de IDkaartlezer steken, digitaal ondertekenen door zowel het examencentrum als jezelf, info gaat rechtstreeks naar de databank hier, en je kan rijden."
"ja meneer dat zou nog makkelijker zijn, maarja, kunt niet alles hebben hé!"
Dat je een week moet wachten heeft gewoon te maken dat men een apart electronisch rijbewijskaartje wil maken met je foto. Dat kan nu eenmaal niet terplaatse zoals vroeger.
Persoonlijk zou ik dit ook liever hebben dat mijn oud verfrommeld driedubbel papiertje.
Dus ja, ik heb een week geduld in de plaats.
En wat je zegt over alles gewoon opladen op je identiteitskaart, allemaal leuk, maar wat ben je er mee in het buitenland als zij je identiteitskaart niet kunnen lezen om je rijbewijs te controleren. Dan is een aparte kaart efficiënter.
Zoals ik zei, voor sommigen is het nooit goed, plus, de beste stuurlui staan altijd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenNiks. Maar gewoon die droge opmerking op het einde. Gemeente personeel geeft altijd zo'n droge antwoorden, heb toch niet gezegd dat ze iets mis gezegd heeft?
Comment
-
Alles moeten toesmijten op een oprit omda diene voor u zodanig met zenne gsm bezig was da hem tege de betonne vangrail reed O.O
Zal pijn gedaan hebben aan zen 5-reeks.
Bon, heb hier gisteren nog in een topic gelezen met ongelukken en getuigen en karma en speelde toch in men hoofd. toch ff uitgestapt en gevraagd of alles ok was...man was duidelijk geschrokken, maar besefte maar al te goed dat alle schade door/voor hemzelf was.
Comment
-
Gisteren op de antwerpse ring nog een bijna ongeval zien gebeuren. Reed van zuid richting noord op de rechterstrook richting brussel achter een trekker-oplegger combi met links drie rijstroken vast verkeer. Op een bepaald moment beslist een vrouw met een vw polo dat het rechts toch toffer rijden moet zijn en komt naar rechts zonder te zien dat de camion daar is. Die kan zich nog juist naar rechts smijten (gelukkig is de pechstrook daar heel breed). Madam tuft nog twee auto's verder en stopt dan op de strook om terug links te gaan.1976 Porsche 924 (verkocht)
2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
2011 Volvo V60 T6 AWD
2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenVrouw heeft gelijk, je moet geen twee nieuwe foto's nemen maar kan de digitale overnemen, dat is zeker efficiënter en dus vooruitgang.
Dat je een week moet wachten heeft gewoon te maken dat men een apart electronisch rijbewijskaartje wil maken met je foto. Dat kan nu eenmaal niet terplaatse zoals vroeger.
Persoonlijk zou ik dit ook liever hebben dat mijn oud verfrommeld driedubbel papiertje.
Natuurlijk, als je in deze tijden van besparingen als ambtenaar van 't stad je plaats moet verantwoorden, is het natuurlijk net vooruitgang als iedereen een extra keer moet terugkomen. Vanzelfsprekend dat het voor die madam een vooruitgang is!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenTsja, vooruitgang is voor iedereen anders te definiëren, voor sommige mensen is vooruitgang een week langer wachten ipv. meteen geholpen te zijn, voor andere mensen is zoiets net de definitie van achteruitgang.
Dat kan echter onmogelijk onmiddellijk ter plaatse gemaakt worden, dus dat vraagt tijd.
Wie verder kan kijken dan zijn eigen neus en zijn eigen belang, die begrijpt dat dit nu eenmaal onvermijdelijk is.
Maar zoals ik dus zei, voor sommigen is dat stukje inlevingsvermogen er teveel aan, en zal het nooit goed zijn...
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenNatuurlijk, als je in deze tijden van besparingen als ambtenaar van 't stad je plaats moet verantwoorden, is het natuurlijk net vooruitgang als iedereen een extra keer moet terugkomen. Vanzelfsprekend dat het voor die madam een vooruitgang is!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenVrouw heeft gelijk, je moet geen twee nieuwe foto's nemen maar kan de digitale overnemen, dat is zeker efficiënter en dus vooruitgang.
En wat je zegt over alles gewoon opladen op je identiteitskaart, allemaal leuk, maar wat ben je er mee in het buitenland als zij je identiteitskaart niet kunnen lezen om je rijbewijs te controleren. Dan is een aparte kaart efficiënter.
Zoals ik zei, voor sommigen is het nooit goed, plus, de beste stuurlui staan altijd...
1 min werk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenwij hebben dergelijke printer op het werk al meer dan 10 jaar ! voor het maken van toegangsbadges ;-)
1 min werk
Plus men verkiest dit centraal te doen, is ook iets voor te zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenDat is nonsens, en dat weet je zelf ook.
Laten we zeggen dat toen ik binnenstapte in die grote zaal waar er +/- 15 medewerkers zaten en ik dan te horen krijg dat 1 week langer wachten + 1 keer extra terugkomen "vooruitgang" is, dat mijn zesde zintuig in overdrive gingLast edited by TooTall; 10/04/2015, 11:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenSinds ik als ambtenaar op een bureau zit waar ik 75% van het werk doe en de resterende 4 andere mensen met moeite 25%, heb ik een zesde zintuig ontwikkeld om te "rieken" wanneer ik op een plek kom waar teveel volk zit en het efficiënter kan.
Maar dat heeft ook niets te maken met het feit dat je een week moet wachten op je rijbewijs.
Ik zie ook nergens een aanwijzing dat een week duurt omdat er bij de overheid maar aan 25% van de normale snelheid wordt gewerkt.
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenLaten we zeggen dat toen ik binnenstapte in die grote zaal waar er +/- 15 medewerkers zaten en ik dan te horen krijg dat 1 week langer wachten + 1 keer extra terugkomen "vooruitgang" is, dat mijn zesde zintuig in overdrive ging
En hoe weet je overigens dat die medewerkers niets anders om handen hebben louter omdat er op die burgerlijke stand 15 personen zitten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenUw collega's zullen dat ongetwijfeld fijn vinden dat u daar zo over denkt, dat moet daar gezellig zijn.
Als ambtenaar moet gij uw elke dag, telkens opnieuw, bewijzen . Waarom ben ik nuttig voor de maatschappij die me rijkelijk betaald. Elke dag opnieuw moet ik mij verantwoorden waarom ik waarde heb.
Mijn huidige ploeg is zwaar gemotiveerd, fier op hun werk, en actief op zoek naar manieren om het werk EENVOUDIGER, EFFICIËNTER en vooral SPOEDIGER te laten verlopen.
Kzal ze straks zeggen dat vanaf nu alles een week langer gaat duren, ter "bevordering" van de "vooruitgang". Ze gaan mij nogal bezien
Het kan goed zijn dat de mevrouw die ons zeer vriendelijk geholpen heeft een zeer gemotiveerde en hard werkende medewerkster is, maar het feit dat ze een week vertraging als vooruitgang gaat beschouwen deed me eerder het tegendeel vermoeden...
maar we wijken af...Last edited by TooTall; 10/04/2015, 12:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenMijn huidige ploeg is zwaar gemotiveerd, fier op hun werk, en actief op zoek naar manieren om het werk MAKKELIJKER, EFFICIËNTER en vooral SPOEDIGER te laten verlopen.
Kzal ze straks zeggen dat we vanaf nu alles een week langer gaat duren, ter "bevordering" van de "vooruitgang". Ze gaan mij nogal bezien...
maar we wijken af...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIk zie het verband niet.Last edited by TooTall; 10/04/2015, 12:30.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenWaarom ben ik nuttig voor de maatschappij die me rijkelijk betaald.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment