Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    't is precies door al dat eco-gedoe dat mensen hun gaspedaal niet durven indrukken. Ik heb ook niet de snelste wagen, en zelfs als ik op een normaal tempo accelereer moet ik 2sec later mijn gas lossen omdat die voor mij belachelijk traag optrekt.
    Het is gewoon verschrikkelijk soms. Hier ook, mijn break doet met zijn automaat 0-100 in 11.0 seconden. Ik geef meestel nog geen halfgas, schakel manueel op 2200 a 2300 rpm en eens ik 90 rij, zitten de meesten achter me al 100'en meters achter. Enkel hier en daar nog iemand die eens zijn kot doortrekt en mij voorbijkomt, maar die zijn erg zeldzaam geworden. Zelfs met mijn camion mag ik soms geen vol gas geven, je ziet de mensen dan effectief schakelen, want 0-10 gaat vlot, maar daarna vallen ze in een gat en eer ze 2e vinden staan ze net niet stil. Dat rijgedrag zou uitzonderlijk moeten zijn, maar het is de norm geworden.
    En het is inderdaad dat eco-gedoe, terwijl ik er vrij zeker van ben dat ik met mijn 2.1CDI minder verbruik met vlot (ten opzichte van de rest tenminste) maar verstandig rijgedrag, dan al die janollen die hun gaspedaal niet vinden. Je moet geen wedstrijdje maken van het verkeer, maar doe toch eens een beetje voort he zeg.

Comment

Mij daarnet geërgerd aan mijne overbuur. Jonge kerel van begin de 20 die hier nog maar een half jaartje woont samen met zijn vriendin. Hij kwam aan mij vragen of ik het lampje van zijn voorste pinker kon vervangen omdat hij niet wist hoe dat moet. Ik zei ok ik kom direct.

Daar stond hij dan op zijn oprit, een beetje moedeloos te kijken naar het nieuwe lampje dat hij in zijn handen had. Ik kom daar aan en hij duwt direct dat lampje en zijn sleutels in mijn handen. "Als je klaar bent zeg het dan, ik ga mijn gazon vanachter afrijden." Dus ik zei "jama is het niet beter dat je er bij blijft, dan kan je zien hoe het moet he, en dan kun je het in het vervolg zelf doen". Zei hij van "ha ja das een goed idee hahahahaha!" .

Enfin, ik zeg tegen hem "doe uw motorkap eens open". Zijn gezicht sprak boekdelen. Dus doe ik maar zelf zijn motorkap open en heel verbaast zegt hij "amai ik wist ni dat dat zo moest, vrij gemakkelijk blijkbaar. Ik vroeg mij al af waarvoor dat hendeltje diende onder dat dashboard". Ik zei "voila daarom dat je er beter bij blijft he."
      Dus ik kijk onder de kap maar zag niet direct hoe je aan dat lampje kon geraken. Dus vroeg aan hem of hij een handleiding had. "Euh nee dat denk ik niet, ik weet het eigenlijk niet". Hij begint te rommelen vanachter in zijn koffer en zei "ik vind geen handleiding". Ik zei "kijk eens in uw handschoenkastje". Begint hij te zoeken in zijn deurbakken . Dus dan zelf zijn handschoenkastje open gedaan en warempel, vind ik daar toch geen handleiding zeker! "Ah is dat dat boekske, ik had dat al wel zien liggen maar wist niet wat dat was."

In zijn kinderlijk enthousiasme trekt hij die handleiding uit mijn pollen en begintéén voor één erdoor te bladeren. Ik liet hem doen en nadat ik dacht dat hij de juiste pagina had zegt hij tegen mij "oei das alleen in 't Frans, daar zijn we ook weer niks mee he." Dus ik pak die handleiding over, sla die achteraan open bij de index, zoek achter het woord 'clignoteur' en binnen de 10sec had ik de juiste pagina openliggen, schoon met afbeeldingen erbij hoe je dat lampje moet vervangen. Dus ik volg de handleiding, steek een nieuw lampje, 2 minuten werk misschien... Zegt hij ineens "Ok, nu die 3 andere nog"... Enfin na veel vijven en zessen bleek dus gewoon die zekering gesprongen te zijn door vocht in dat achterlicht. Hij dacht dat alle vier de lampjes kapotgesprongen waren . Heb hem gezegd dat mijn goesting beneden alle peil zat.

Ben erna vanachter in mijn tuin gaan zitten, genietend van de zon met een pint in mijn hand, en terwijl mezelf zitten afvragen waarom wijlen Boudewijn 25 jaar terug die abortuswet niet wilde ondertekenen.
      Man wat een onkunde, zelfs een vrouw weet haar autohandleiding liggen.. (no offence moest hier een vrouw aanwezig zijn )

Comment

• mijn schoonzusters bellen mij nochtans om te weten welke lamp ze moeten kopen

de oudste stond zelfs overlaatst met een ledlamp van de ikea in de autowinkel met de vraag dat ze er nog zo ééntje moest hebben voor haar auto. Volgens de verkoper was ze in de verkeerde winkel
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          mijn schoonzusters bellen mij nochtans om te weten welke lamp ze moeten kopen

de oudste stond zelfs overlaatst met een ledlamp van de ikea in de autowinkel met de vraag dat ze er nog zo ééntje moest hebben voor haar auto. Volgens de verkoper was ze in de verkeerde winkel

deze van hierboven had toch de juiste lampen weten te bemachtigen, of heb ik dat niet goed gelezen? HAHAHA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            deze van hierboven had toch de juiste lampen weten te bemachtigen, of heb ik dat niet goed gelezen? HAHAHA
            Ja dat wel gelukkig .
            Nuja, in dat half jaar dat hij hier woont heb ik hem zo nog stoten zien uithalen waarbij ik mijn wenkbrauwen eens fronste. Zijn nu eenmaal veel mensen met 2 linkerhanden. Wat ik niet versta is als je als jonge gast zelfs nog niet weet hoe je uw motorkap opendoet, of zelfs geen handleiding kunt lezen. Zelfs mijn moeder kon haar motorkap openen, olie peilen, zelfs een band vervangen geen probleem voor haar. Dat zijn nu toch van die simpele dingen die iedereen die in het bezit is van een wagen zou moeten weten.

Comment

• Hier krijg ik het dus van.

Mooie lentedag, oldtimer uit de garage, wassen, in de wax zetten, etc. Dan naar de Carrefour in Tielt.

Parking leeg. Ik parkeer.

Ik kom terug en zie een mevrouw in haar Mercedez (model 230 CE, 10 jaar oud) NIET normaal dicht langs mijn auto parkeren, terwijl
              ik bezig ben met de boodschappen in mijn koffer te doen. Echt, deur open, en KLAK tegen mijn auto.

Ik zeg dus tegen dat vuil wijf "moet je nu echt zo dicht op mijn auto parkeren ?" Er is toch plaats genoeg.

"oh", zegt ze, "maak je toch niet zo druk om een krasje....."

Het heeft gewoon geen zin tegen dat soort mensen.

Maar het blijft gewoon frapant, eender waar ik me parkeer, er zal altijd wel een andere auto komen (meestal oud wrak) die zich vlak

naast de mijne zal parkeren. Vraag me soms gewoon af wat dat soort mensen bezielt.

En ja : jij trutte, ik had je banden willen platzetten voor dit. (maar heb het niet gedaan)

Cheers.

B

Comment

• Ongelofelijk hoe weinig respect sommigen tegenover andermans eigendom hebben. Zelfs als ik naast het grootste wrak parkeer let ik altijd op wat ik doe, zeker omdat ik niets aan mijn eigen wagen wil hebben natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                  Hier krijg ik het dus van.

Mooie lentedag, oldtimer uit de garage, wassen, in de wax zetten, etc. Dan naar de Carrefour in Tielt.

Ik kom terug en zie een mevrouw in haar Mercedez (model 230 CE, 10 jaar oud) NIET normaal dicht langs mijn auto parkeren, terwijl
                  ik bezig ben met de boodschappen in mijn koffer te doen. Echt, deur open, en KLAK tegen mijn auto.

Ik zeg dus tegen dat vuil wijf "moet je nu echt zo dicht op mijn auto parkeren ?" Er is toch plaats genoeg.

Maar het blijft gewoon frapant, eender waar ik me parkeer, er zal altijd wel een andere auto komen (meestal oud wrak) die zich vlak

naast de mijne zal parkeren. Vraag me soms gewoon af wat dat soort mensen bezielt.

En ja : jij trutte, ik had je banden willen platzetten voor dit. (maar heb het niet gedaan)

Cheers.

B
                  Dan had ik toch gevraagd om even een aanrijdingsformulier in te vullen, als je geen scène wil van dat mens zal het daar dan uiteindelijk niet van komen maar dan zet ze zich volgende keer misschien wel wat verder want na consult met 4 vriendinnen, de mama en nog wat volk zal ze wel begrijpen dat ze echt in fout was
                  Last edited by ; 11/04/2015, 20:27.

Comment

• Lijkt me ook. Schade is schadeformulier invullen.

Comment

• Ik zou nooit met een oldtimer naar de supermarkt gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                        Hier krijg ik het dus van.

Cheers.

B
                        Moest dat bij mij zijn, ik zou antwoorden "ah, gij geeft niet om een krasje meer of minder", mijne autosleutel pakken en een kras van voor tot achter in hare zetten. (of toch al doen alsof ik het zou doen)
                        Eens zien wat de reactie dan zou zijn.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik heb een kameraad die hetzelfde meegemaakt heeft.
                          hij heeft toen zijn wielsleutel uit de koffer gepakt en zich eens laten gaan op de motorkap...

Comment

't is precies door al dat eco-gedoe dat mensen hun gaspedaal niet durven indrukken. Ik heb ook niet de snelste wagen, en zelfs als ik op een normaal tempo accelereer moet ik 2sec later mijn gas lossen omdat die voor mij belachelijk traag optrekt.
                            Zijn meestal degenen die zitten rond te gapen en alles gezien hebben behalve de baan. In de week ook nog achter een geit gezeten die bij het bordje 50 alles dichtsmeet, terug optrok tot 40 en 60 reed waar 70 stond, maar pinken om af te slaan was te moeilijk.
                            1976 Porsche 924 (verkocht)
                            2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                            2011 Volvo V60 T6 AWD
                            2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Het is gewoon verschrikkelijk soms. Hier ook, mijn break doet met zijn automaat 0-100 in 11.0 seconden. I...
                              demijne doet 0-100 over de 20sec en zelf ik mag niet volgas vertrekken.
                              het lukt me soms in van 30 tot 70 te gaan in 5de en ik moet me inhouden voor de voorligger. daarom vind ik het altijd grappig als ze hier op het forum zeggen dat mijn auto te traag is voor het huidig verkeer, maar ik me 80% van de tijd moet inhouden voor die nieuwere 'sneller' wagens.

als ik als eerste aan de lichten sta, sla ik ook direct een gat van 100meter. Van de 10 autos achter mij zal er 1 a 2 uiteindelijk mij voorbij gaan. en de rest trekt gewoon trager op. en ik rij dan OOK eco hé. die anderen rijden niet eco, die rijden gewoon om u te kloten. het eerste stuk dat ge er voorbij kunt, gaan ze gas bijgeven.
                              en da laatste kom ik regelmatig zelf tegen opsnelwegen. autos die 85 of trager rijden, camion erachter die knippert, claxoneert... tot die er naast komt te hangen, en dan gaan ze ofwel 92 gaan rijden zodat de camion er net naast blijft, of ze geven gas tot 100 en camion mag weer naar rechts (voor zowat 2km voor die er weer zit te claxoneren)
                              Last edited by ; 11/04/2015, 21:32.

Comment

• Als ik naar de les Indisch koken voor beginners ga dan moet ik langs een drukke weg met veel winkels. De Vmax is er 70, maar doorgaans mag ik blij zijn als ik gemiddeld 50 haal. Ik kan als een woeste iedereen voorbij steken, maar ik zucht eens diep en tuf op m'n gemakje verder.

Compenseren doe ik door op weg naar huis na een nachtje stappen als een predator de A12 te doen of de turnhoutsebaan op en af te rijden op zoek naar een slachtoffer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  demijne doet 0-100 over de 20sec en zelf ik mag niet volgas vertrekken.
                                  het lukt me soms in van 30 tot 70 te gaan in 5de en ik moet me inhouden voor de voorligger..........
                                  Haha

Is nooit goed. Ik vertrek meestal te snel. Krijg je soms ook boze blikken

Comment

• "ik heb een kameraad die hetzelfde meegemaakt heeft.
                                    hij heeft toen zijn wielsleutel uit de koffer gepakt en zich eens laten gaan op de motorkap..."

Zoiets kan je dus niet doen. En het is niet dat mijn auto "in showroom conditie" is ofzo.

Maar zo dicht parkeren als er nog, echt, 150 andere parkeerplaatsen zijn ?

Was gewoon lachwekkend, parking leeg en die 230CE vlak naast me.

B

Comment

Heb net hetzelfde gevoel. Ik denk nochtans dat men geen tragere nieuwe wagens verkoopt dan de mijne 0-100 14,5sec en dat is de goedkoopste wagen op de markt.

Er zijn veel mensen die denken dat hun auto echt niet harder kan. Mijn schoonzus denkt ook dat haar wagen niet snel genoeg kan optrekken (110pk) en dat je daar niet rapper dan 100 mee op de autostrade kan rijden (dat heeft hij niet graag). Op reis gaan kan ook zeker niet met zo een motortje. (ik zeg nu niet dat dit een raket is, maar 120 kan je hiermee toch wel vlot halen)Toch verbruikt ze 6 a 7 liter diesel terwijl ik met mijn 75pk benzine wel al die dingen vlot kan en max 6.2liter verbruik. Zo eco is dat dus niet.

Comment

• als je te tam rijd, komt de motor en uitlaat binnenin vol roet en andere rommel te zittten en verbruikt die meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Als ik naar de les Indisch koken voor beginners ga dan moet ik langs een drukke weg met veel winkels. De Vmax is er 70, maar doorgaans mag ik blij zijn als ik gemiddeld 50 haal. Ik kan als een woeste iedereen voorbij steken, maar ik zucht eens diep en tuf op m'n gemakje verder.

Compenseren doe ik door op weg naar huis na een nachtje stappen als een predator de A12 te doen of de turnhoutsebaan op en af te rijden op zoek naar een slachtoffer.
                                          Nog geen novelle geschreven en uitgebracht?

On topic, bij wijze van uitdaging eens proberen zuiniger te rijden. Het lukt mij wel maar brengt toch enige ergernissen tov de andere chauffeurs te weeg. Ik moet nu de kudde volgen aan de legale snelheden, akkoord ik anticipeer meer maar toch. Na deze tank leeg te rijden rij ik toch weer volgens mijn eigen ding, tverbruik zal dan wel weer rond de 5,5 liggen ipv de 4.8 / 5.0 van het huidige probeersel.
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Working...
                                          X