Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En eigenlijk begint hij een inhaalmanoeuvre, maar waar zat die auto op dat moment al? Dat kan je niet zeggen, tenzij je erbij was.

Ach, dat verschil tussen met twee naast of achter elkaar binnen of buiten de bebouwde kom snappen mensen allemaal niet. Net zoals ze het verschil niet zien tussen de geblokte of gestreepte oversteekplaats voor fietsers.

Vanavond een autootje voor me dat eerst aan een wegversmalling het ronde bord (dat we geen voorrang hebben) straal negeerde en de tegenligger tot remmen dwong, en vervolgens stopte ze wat verderop om een fietser (want op de fiets zittend en rijdend) aan het zebrapad over te laten, om daarna aan 40 km/u voorbij de sensor van het roodlicht-bij-te-snel-rijden, en tenslotte zonder om te kijken naar het fietspad in twee richtingen aan de linkerkant de parking van de supermarkt opreed.
    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      euhm, als dat uw eigendom is, moet daar niemand op komen staan. Die mogen juist voor uw deur komen staan en dat is het dan ook.
      Maar waarom niet? Op de straat mag je wel parkeren voor mijn grond. Logisch want ze staan niet voor een oprit. Staan ze liever op het onverharde deel naast het voetpad wat op papier mijn grond is,.. hoe kunnen die mensen dan weten dat het van mij is? En zelfs dan nog, vermits ik het niet afsluit en nergens aangeef dat dit prive is kan ik niemand iets maken die daar staat. Het gebeurt nu wel niet veel, maar dan nog zou ik me er niet aan ergeren. (ze staan trouwens erg scheef want het zijn talluds)
      Je hebt zo mensen die zelfs betonblokjes op de grond leggen op het onverharde deel tussen hun voortuin en de straat. Ik vraag me af wat die mensen in godsnaam bezielt.

Comment

• tot er eens zo ne pipo strepen trekt op uwe grond.
        ik moet er ook niet van weten en zou zelf ook zo`n blokjes leggen.

maar ik ben dan ook een heel verbitterd zieltje!

Comment

• Och ja, er kan zoveel gebeuren. Zet een draad en ze kunnen er tegen rijden. Moet toch een beetje leven en laten leven vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Persoonlijk vind ik als je echt zo gesteld bent op uw prive, dat ge hem dan maar moet afsluiten. Hang een ketting, zet een omheining met poort of zo. Dan is het duidelijk dat het om privegrond gaat. Ik denk zelfs dat het niet verboden is om daar te gaan staan, zelfs al is het uw grond. Op de gemeentes zie je dat veel, huizen met een stukje grond ervoor. In se mag je daar zelfs voor parkeren want dat zijn geen opritten, noch garages. Want het is niet het al dan niet aanwezig zijn van bvb een muurtje dat kenbaar maakt of je ergens mag parkeren. Nu is dat gewoon grond die voor iedereen toegankelijk is, of je dat nu wil of niet. Stel u voor dat ik hier ga zeggen dat heel mijn straatlengte oprit is, dan gelooft niemand dat toch? En willen ze er staan, ze mogen, zolang ze maar geen colablikjes achterlaten
            35m is natuurlijk nog wel iets anders dan 8m afsluiten wordt moeilijk: het gaat 'm over een diepte van een goeie 5m, als je daar pakweg een halve meter afdoet voor een poort of andere afsluiting dan krijg je daar mijn pug bvb al niet meer op en heeft de verharding geen enkele waarde. Had ik 't beter tuin gelaten en in 't straat geparkeerd, waren er direct 3 plaatsen minder beschikbaar (2 door ons en 1 door de buur). Als het trouwens al mag van 't stad, een poort daar zetten.

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            euhm, als dat uw eigendom is, moet daar niemand op komen staan. Die mogen juist voor uw deur komen staan en dat is het dan ook.
            Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Wat een gezever...Ik zou nog wel eens willen zien dat er ene op MIJN verharde PRIVE grond komt parkeren, lang zal hij daar niet staan... Die parking kan ik evengoed als terras gebruiken hé , jij zou het dus normaal vinden als ik op je terras kom parkeren dan ?
            Dan maar gelijk den Amerikaan: "Trespassers will be shot. Survivors will be shot again."

Los van dit alles vind ik het ongelooflijk boers en van weinig respect voor andermans eigendom getuigen om daar zo lompweg uw auto te parkeren. Vergelijkbaar met pipo's die hun deur tegen den uwen opengooien "want 't is toch maar nen otto?".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Maar waarom niet? Op de straat mag je wel parkeren voor mijn grond. Logisch want ze staan niet voor een oprit. Staan ze liever op het onverharde deel naast het voetpad wat op papier mijn grond is,.. hoe kunnen die mensen dan weten dat het van mij is? En zelfs dan nog, vermits ik het niet afsluit en nergens aangeef dat dit prive is kan ik niemand iets maken die daar staat. Het gebeurt nu wel niet veel, maar dan nog zou ik me er niet aan ergeren. (ze staan trouwens erg scheef want het zijn talluds)
              Je hebt zo mensen die zelfs betonblokjes op de grond leggen op het onverharde deel tussen hun voortuin en de straat. Ik vraag me af wat die mensen in godsnaam bezielt.
              Ik had 't eerder al gezegd denk ik: gras is discutabel, dat kan idd van de gemeente zijn. Hier is echter elke "oprit" in een andere verharding gelegd, met scheidingsmuurtjes ertussen. Als je dan niet door hebt dat dat geen openbaar domein is, tja, imho wil je het gewoon niet zien dan.

Comment

• Ergernis van de dag: motorscooters.
                Man die dingen rijden agressief! Daarnet op de E40 ene zien "racen" tegen een Golf, zat bijna in de vangrail
                En dan komen ze aan de lichten niet naast u maar voor u staan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                  Ergernis van de dag: motorscooters.
                  Man die dingen rijden agressief! Daarnet op de E40 ene zien "racen" tegen een Golf, zat bijna in de vangrail
                  En dan komen ze aan de lichten niet naast u maar voor u staan...
                  De wannabe motorrijders ze steken dan ook hun handje omhoog naar mensen met echte motors. Look at me on my ladybike.

Comment

• Ergernis van de week:het is hier moeilijk te parkeren in onze straat. De mini sta in de garage maar de mijne sta op straat. Onze overburen hebben een grote oprit maar hebben nu beslist om hun 2 auto's maar mee op straat te zetten

Oplossing: mijne staat nu voor of op hun oprit. Lekker boertig i know, maar als zij hem niet willen gebruiken jammer dan. Getuigt van zeer weinig inzicht van die mensen imo.

Nee ze staan liever op straat tussen al die mensen die niet kunnen parkeren. Daarom sta mijnen trekhaak er terug op. Dat ze daar maar tegen rijden.
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Ergernis van de week:het is hier moeilijk te parkeren in onze straat. De mini sta in de garage maar de mijne sta op straat. Onze overburen hebben een grote oprit maar hebben nu beslist om hun 2 auto's maar mee op straat te zetten

Oplossing: mijne staat nu voor of op hun oprit. Lekker boertig i know, maar als zij hem niet willen gebruiken jammer dan. Getuigt van zeer weinig inzicht van die mensen imo.

Nee ze staan liever op straat tussen al die mensen die niet kunnen parkeren. Daarom sta mijnen trekhaak er terug op. Dat ze daar maar tegen rijden.
                      Gisteren wil ik uit m'n garage de oprit af en er staat een X1 vlak voor m'n oprit geparkeerd..... Terwijl de ganse straat LEEG was... Wat op de claxon geduwd tot wanneer er een vrouw snel instapte en weg reed.. Hoe kom je er op?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        De wannabe motorrijders ze steken dan ook hun handje omhoog naar mensen met echte motors. Look at me on my ladybike.
                        Bwa, ik heb niks tegen scooters, ik steek ook altijd vriendelijk mijn hand naar hen op vanop mijn stoere echte moto. En er zijn er bij die wreed goed kunnen rijden met zo'n ding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Bwa, ik heb niks tegen scooters, ik steek ook altijd vriendelijk mijn hand naar hen op vanop mijn stoere echte moto. En er zijn er bij die wreed goed kunnen rijden met zo'n ding.
                          Jij hebt natuurlijk wel aandacht voor de kleine man. Veel van m'n vrienden motards vinden scooters wannabes.

Ikzelf rijd niet met de motor en naar een M diesel steekt niemand z'n hand op. Enkel soms een vinger.

Comment

Ikzelf rijd niet met de motor en naar een M diesel steekt niemand z'n hand op. Enkel soms een vinger.

Comment

De wannabe motorrijders
                              Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              ze steken dan ook hun handje omhoog naar mensen met echte motors. Look at me on my ladybike.
                              Complexen misschien? Ik alvast niet, heb een Vespa 300 GTS, en dat ding is zalig inzetbaar. Ik heb vroeger met Supersport bikes gereden, enduro, Harley, enz... Maar hoeft niet meer. Zo'n ding is zalig cruisen. Ik vind wel dat het niet thuis hoort op de autosnelweg. Secundaire weg en stad is zalig! Files zijn mij onbekend. Ik zal eens zwaaien als je in de file staat
                              Last edited by order66; 12/06/2015, 09:02.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haroddin Bekijk Berichten
                                Daarom dat ik deze eruit gekozen heb. Is toch niet correct dat dat mag?

Ben eerlijk gezegd van dezelfde mening. Heb alleen nog geen foolproof manier gevonden...
                                zo kan iedereen zijn oprit de breedte maken van zijn perceel, waar moet je dan wel nog parkeren, als er een wagenbreedte vrij is kan je toch je eigendom bereiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  er zijn nogthans simpele regels, in belgie althans.
                                  IN bebouwde kom mogen fietsers met 2 naast elkaar rijden. ze hoeven NIET aan kant te gaan voor achterliggend verkeer. als autos er niet veilig voorbij geraken, moeten ze erachter blijven.
                                  als ze tegenkomend verkeer hinderen, dan moeten de fietsers wel achter elkaar rijden.

BUITEN bebouwde kom mogen fietsers nog altijd met 2 naast elkaar rijden, maar ze mogen geen tegenkomend verkeer hinderen ALSOOK het hinderen van achterkomend verkeer mag ook niet. kort gezegd mogen fietsers dus naast elkaar rijden als er geen autos zijn.

als dat filmpje binnen bebouwde kom gebeurde, is de fietser volledig in zijn recht om te dubbelen.
                                  heb die discussie al gehad met een paar 'kinderen' (14-16jarigen denk ik) die met 4 naast elkaar reden in industrieterrein (zone 70). ik had ene zijn stuur geraakt met mijn spiegel. ik had nog een eindje te gaan, en om daar tegen 14km/h achter te blijven, had ik ook geen zin in (was dagelijkse kost daar).
                                  politie is erbij geweest en die kinderen zijn dan nog zo stom geweest om te verklaren welke 4 fietsers naast elkaar reden en alles hadden gezien (niet moeilijk, ze lagen alle 4 op de grond).
                                  nadat de agenten hoorden dat ze met 4 naast elkaar zaten, mocht ik gaan. die kinderen kregen daar een preek dat ze in dat industrieterrein ACHTER elkaar horen te rijden en geen verkeer mogen hinderen.

die hebben sjans gehad dat ik aan ongeveer gelijke snelheid voorbij ging. had dat een vrachtwagen geweest die 70 deed, hadden ze onder de wielen gezeten
                                  volgens mij klopt dit 100% ALS er geen fietspad is, als er wel een is dan moeten alle fietsers binnen deze lijnen blijven!!! Met 50 naast elkaar als het breed genoeg is, maar ook achter elkaar als het heel smal is !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Waarom zou dat niet correct zijn? Als je parkeerplaats voorziet aan straatkant, maar je sluit die niet af, hoe moet iemand dan rieken waar ie al dan niet zou mogen staan?

Als je bezoek hebt, komen die bezoekers dan ook eerst vragen of het goed is dat ze op je oprit staan geparkeerd?
                                    Als het een grote oprit is kan je natuurlijk toestemming vragen aan de bewoner als je er je wagen mag parkeren en je laat eventueel je gegevens achter zodat ze je kunnen bereiken als je hem toch zou moeten verplaatsen.

Ieder weldenkend mens ziet toch dat dit een oprit naar een huis is. En als je dan niet de associale type wil uithangen dan ga je ook gewoonweg niet parkeren. Ik zou het ook niet moeten weten dat er iemand op mijn oprit staat.
                                    En er een 2e maal staan zouden ze hier waarschijnlijk ook niet meer doen .....

Comment

• Haha, laat iedereen toch gewoon leven he zeg. Toch geen ruzie maken voor n'een auto die niet naar uw goesting staat. Dat zijn nu dingen waar ik mij zeker niet meer wil en zal in opjagen.

Comment

• Alweer stadsbestuur. 5 weken voor de rally van ieper een belangrijk kruispunt vervangen. Een werkje van maximaal een week, maar het is België, dus worden het er minimaal 8. De omleidingsroute is door mijn straat (smalle eenrichtingsstraat). Deze ligt ondertussen vol zwerfvuil, blijkbaar moet je je afval door het raam gooien als je een omleiding volgt, en nu zie ik op de site van de stad dat de rallybezoekers omgeleid wordt via dezelfde straat. Het verkeersbord dat aangeeft dat de eenrichting veranderd is, heeft al 3 strepen getrokken in mijn anderhalf jaar oude crepi (bord heeft ondertussen zwemles gekregen in de stadsomwalling), maar stad doet helemaal niets aan deze klachten. Stuur je een mail naar de milieudienst voor dat afval, dan moet ik hem nog eens sturen naar dienst verkeer, waar ze melden dat ik hem naar dienst milieu moet sturen...
                                        Ondertussen wel om de kilometer een flitspaal plaatsen voor de "veiligheid", maar nadenken over bepaalde situaties zit er niet in.

Comment

• hier ook een smal straatje omgevormd tot éénrichting omdat er verderop wat werken zijn
                                          officieel loopt de omleiding via een andere weg, maar ja een sluipwegje ...

maar ergst van al, dat +10 wagens per dag ook gewoon dat verbodsbord voor éénrichting negeren, ook kleine en grote bestelwagens ..., ook deze van naast gelegen gemeentebestuur :o, dus dat maar gemeld aan die burgemeester

en best van al, degene die nu uit dat straatje steenweg op draaien (reglementair) denken dat ze plots voorrang van rechts hebben, moet mij bijna iedere dag op andere vak gooien of er zit weer ene in mijn zij!

verkeersborden zijn voor alle anderen, niet voor mijzelf ... denkt de gemiddelde chauffeur in B?

Comment

Working...
                                          X