Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Tsja, iedereen zo zijn hobby, hoe bizar ze ook is. En persoonlijk weet ik niet waarom het 'irritanter' zou kunnen zijn dat er iemand in uw wiel hangt wanneer je naar 't werk fietst dan wanneer je in je vrije tijd aan het fietsen bent en er ene in uw wiel hangt. Het is twee keer even hard trappen hoor.
    omdat het in vrije tijd niet uitmaakt dat je 1h of 1h10 over die 20km fietst. maar 30sec verschil als ik naar het station in leuven rijd, kan ervoor zorgen dat ik de trein kwijt ben en 30MIN later thuis kom. en op die 3jaar heb ik al een paar keer gehad dat ik het perron op kom gelopen en de deuren sluiten (conducteur natuurlijk op 't eind van het perron dat ge der ook niet geraakt door te lopen).
    verschillende keren al gevloekt hoor voor die 10sec dat ik te laat ben.

    vanaf september is dat probleem weg, dan fiets ik gewoon naar huis en heb ik die druk niet meer om op tijd te zijn voor de trein, en dan boeit het me ook niet meer.
    bij 100% goed weer zal het met een koersfiets (moet ik nog kopen)/MTB (mag nog een hoop investeren in tandwielen en ketting) zijn
    bij zekerheid op regen, zal het de gewone fiets met spatborden zijn
    Last edited by ; 20/06/2015, 11:14.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Haha zalig. Ik heb tot mijn 30ste competitie MTB gereden, en toen kon ik op de weg ook de spandexridders er af rijden, zalig. Nu aan mijn 48 heb ik geen boodschap meer aan presteren, gelukkig zeker?
      Ik rij geen competitie, en ik rij ook genoeg wielertoeristen eraf met mijn MTB op de weg. Een wielertoerist hoeft per definitie immers ook geen afgetraind beest te zijn. Net zoals de MTB'er dat niet hoeft te zijn. Trouwens, op een MTB ben je ook in 'spandex' gehuld, ook in uwen tijd.

      Comment


      • 't Gebeurt me ook regelmatig dat er één in m'n wiel plakt. Geen probleem mee, maar nooit geeft er één een seintje dat ie daar zit. Ik heb op woon-werk traject altijd muziek aanstaan en ik schrik me soms rot als er plots iemand half achter/naast je blijkt te zitten. Heb zo als eens geremd (trek dikwijls wat sappig, mals gras af voor de dochters hun cavia's) en meneer knalde mooi zo goed als in m'n wiel.

        Ik ga zelf nooit in iemands wiel zitten. Tenzij je samen vertrekt natuurlijk.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          omdat het in vrije tijd niet uitmaakt dat je 1h of 1h10 over die 20km fietst. maar 30sec verschil als ik naar het station in leuven rijd, kan ervoor zorgen dat ik de trein kwijt ben en 30MIN later thuis kom. en op die 3jaar heb ik al een paar keer gehad dat ik het perron op kom gelopen en de deuren sluiten (conducteur natuurlijk op 't eind van het perron dat ge der ook niet geraakt door te lopen).
          verschillende keren al gevloekt hoor voor die 10sec dat ik te laat ben.
          Dus omdat er ene in uw wiel hangt duurt het langer eer je aan 't station bent??

          Wist je trouwens dat als er iemand in uw wiel hangt je minder hard moet trappen als koptrekker?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik rij geen competitie, en ik rij ook genoeg wielertoeristen eraf met mijn MTB op de weg. Een wielertoerist hoeft per definitie immers ook geen afgetraind beest te zijn. Net zoals de MTB'er dat niet hoeft te zijn. Trouwens, op een MTB ben je ook in 'spandex' gehuld, ook in uwen tijd.
            Euh... Enkel een broekje, voor de rest een Tee Ik heb de eerste MTB's in België weten verkocht worden.
            Blijft toch plezant als ze denken een "zware" MTB er af te rijden, en NOT
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Euh... Enkel een broekje, voor de rest een Tee Ik heb de eerste MTB's in België weten verkocht worden.
              Blijft toch plezant als ze denken een "zware" MTB er af te rijden, en NOT
              Oké, in uwen tijd enkel het lycra broekje, nu in het geheel in 't lycra. Even goed 'spandexriddertjes' dus.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Wist je trouwens dat als er iemand in uw wiel hangt je minder hard moet trappen als koptrekker?
                dat zou ik dus HEEL raar vinden aangezien ik van die koersfietsen nooit hoor afkomen.
                maar als mijn snelheid op vlakke baan ineens van 26 naar 24 terug valt, en ik kijk achter mij, zit er ineens ne koersfiets achter mij.
                het gebeurd soms dat die dan ineens voorbij steekt als je ze opmerkt. moment ze dus naast mij rijden, rijd ik ineens weer 26 zonder dat ik extra duwde. k merk het ook als ik ineens een aanloop wil nemen voor een bergop dat ik niet weggeraak omdat er ene achter u zit

                dat je dus minder moet duwen als er ene in u wiel hangt, geloof ik dus niet.
                dat je minder moet duwen als je achter iemand rijd, dat wel.

                ook bij uwe auto voelt ge dat onmiddelijk als er ene achter u plakt hoor, ik merk dat heel goed als ik de topsnelheid van de golf nader. ik geraak niet boven de 140 als er iemand achter mij zit, en zonder volk achter mij haal ik makkelijk 150-155km/h

                Comment


                • Oei, ik zit hier verkeerd. Dat is hier het fietstopic geworden...
                  Hebben ze dat forum nu weer aangepast?
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Moest om 13.30 in Weert (nl) zijn voor slipcursus, om 11.30 vertrokken, rond 13.00 in Eindhoven zie ik daar dat de A2 afgesloten is een omleiding te volgen valt... natuurlijk veel te laat en bye bye cursus. Hopelijk valt er nog te klappen met die mannen...
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                      Moest om 13.30 in Weert (nl) zijn voor slipcursus, om 11.30 vertrokken, rond 13.00 in Eindhoven zie ik daar dat de A2 afgesloten is een omleiding te volgen valt... natuurlijk veel te laat en bye bye cursus. Hopelijk valt er nog te klappen met die mannen...
                      Jah typisch. Je moet eens ergens zijn en dan hebben ze gegarandeerd een weg afgesloten. Deze ochtend ook gehad.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        dat zou ik dus HEEL raar vinden aangezien ik van die koersfietsen nooit hoor afkomen.
                        maar als mijn snelheid op vlakke baan ineens van 26 naar 24 terug valt, en ik kijk achter mij, zit er ineens ne koersfiets achter mij.
                        het gebeurd soms dat die dan ineens voorbij steekt als je ze opmerkt. moment ze dus naast mij rijden, rijd ik ineens weer 26 zonder dat ik extra duwde. k merk het ook als ik ineens een aanloop wil nemen voor een bergop dat ik niet weggeraak omdat er ene achter u zit

                        dat je dus minder moet duwen als er ene in u wiel hangt, geloof ik dus niet.
                        dat je minder moet duwen als je achter iemand rijd, dat wel.

                        ook bij uwe auto voelt ge dat onmiddelijk als er ene achter u plakt hoor, ik merk dat heel goed als ik de topsnelheid van de golf nader. ik geraak niet boven de 140 als er iemand achter mij zit, en zonder volk achter mij haal ik makkelijk 150-155km/h
                        Ik heb lang geleden in één of ander wetenschappelijk magazine er al eens iets van gelezen.

                        Speciaal voor u snel wat opgezocht op het wereldwijde web...



                        Comment


                        • ...lube u'r chain

                          Comment


                          • en toch merk ik het als er ineens iemand achter mij komt rijden. waarom zou ik anders ineens achter mij kijken als ik 2km/h trager ga.

                            in dat eerste artikel
                            Voor twee verticale achter elkaar staande cilinders (rijders) wordt het aanzuigeffect bepaald door de verhouding van de afstand tussen de cilinders, tot de diameter van de cilinders. Wanneer de afstand groter is dan 4 maal de diameters, is er helemaal geen effect meer. Wanneer we de afstand verkleinen tot ongeveer twee diameters, dan zal de achterste fietser ongeveer 25 % minder vermogen moeten leveren om aan dezelfde snelheid te rijden dan hij zou nodig hebben bij een solo rit. Merkwaardig genoeg werd vastgesteld dat ook de voorste cilinder (fietser) ongeveer 15 % aan vermogenwinst boekt.
                            dwz dat die achterste fietser met zijn lichaam (mijn eigen schouderbreedte eens gemeten: 50cm) op 1m moet rijden van mijn lichaam.
                            heb hier net ff 2 fietsen achter elkaar gezet tot de zadels op 1meter van elkaar zitten. dit is dus enkel haalbaar als die achterste zijn remhendel al in mijn gat zit.
                            en dan zit die dus al half naast mij uit mijn rijwind. technisch dus onmogelijk om zo achter elkaar te rijden.

                            Is er ook een effect wanneer twee fietsers naast elkaar rijden? Twee niet gestroomlijnde cilinders die op 1 diameter afstand naast elkaar rijden ondervinden elk een vermogenwinst van 15 %. Als ze echter dichter bij elkaar komen zullen ze eerder vermogenverlies lijden.
                            dus bovenstaande voorbeeld waar er ene zo dicht komt rijden, gaat eigenlijk naast mij komen hangen (tenzij die bovenop mijn achterwiel zit met zijn zadel, en dan heb ik al een voorwiel op mijne kop). als die dus op minder dan 0,5meter naast mij rijd, krijgen we vermogenverlies !!!. (met zijn voorwiel naast mijn achterwiel, rijd je dus niet meer achter elkaar, tenzij wind schuin op kop, en heb je dus vermogenverlies omdat die minder dan 0,5m naast mij rijd)

                            in het 2de artikel spreken ze dan van 2,5% winst voor de koprijden en tot 34% winst voor die achteraan. terwijl het eerste artikel over 15 en 25% spreekt
                            In het wiel heeft een renner tot 34 procent minder energie nodig dan wie op kop fietst. Opnieuw, dit gaat om wielrenners die aan hoog tempo (50km/u) fietsen, maar ook tragere fietsers halen zeker hun voordeel, alleen is nog niet onderzocht met welke grootte.
                            Ook op kop haal je trouwens voordeel wanneer iemand in je achterwiel zit te zuigen. Een achtervolger zorgt voor een verlaging van de onderdruk achter de rijder op kop, waardoor de lucht minder hard aan de voorganger ‘zuigt’. Het effect is wel eerder klein: 2,5 procent afname in luchtweerstand voor de man op kop.


                            sterke artikels die mekaar absoluut niet bevestigen en zeker geen zekerheid geven. één van die testen erin waar ze fietsen met vermogenmeters uitrusten, hadden ze ook moeten doen met ene die 100meter later hetzelfde traject alleen doet en dat vergelijken met de andere koprijder.
                            ik weet alleen dat: als ik op een vlakke baan vlot rijd en ineens trager ga (of ik moet iets harder duwen voor men snelheid aan te houden), dat er dan waarschijnlijk ene achter mij is komen rijden.

                            Een sportieve man kan ongeveer één uur aan een vermogen van 100 Watt fietsen, een half uur aan 200 Watt en één minuut aan 400 Watt.

                            ook dit vind ik maar onzin, heb al verscheidene keren op hometrainers gereden waar ik een 5-10min lang op level 12 fiets en daarbij +600watt produceer. dit zou ik volgens dat artikel dan maar 40sec kunnen volhouden. bij onze werkgever ooit zo eens een toernooi moeten doen waarbij je zo ver mogelijk moest op 8min op die hometrainers. ik heb 8min lang op het max gereden van die hometrainer (45km/h). ik kon sneller trappen, maar die hometrainer kon niet hoger registreren. ben ik dan superman ofzo???
                            Last edited by ; 20/06/2015, 19:48.

                            Comment


                            • 10 minuten 600 watt? Een getrainde renner rijdt 400 watt over een uur, een Tourproloog wordt aan 600 watt gefietst (over de 50 km/u),een deftige fietser ongeveer 200a300 watt. Ge hebt een carriere als Tourwinnaar misgelopen, of misgefietst, zoals je wil.
                              autofans.be

                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                en toch merk ik het als er ineens iemand achter mij komt rijden. waarom zou ik anders ineens achter mij kijken als ik 2km/h trager ga.

                                in dat eerste artikel


                                dwz dat die achterste fietser met zijn lichaam (mijn eigen schouderbreedte eens gemeten: 50cm) op 1m moet rijden van mijn lichaam.
                                heb hier net ff 2 fietsen achter elkaar gezet tot de zadels op 1meter van elkaar zitten. dit is dus enkel haalbaar als die achterste zijn remhendel al in mijn gat zit.
                                en dan zit die dus al half naast mij uit mijn rijwind. technisch dus onmogelijk om zo achter elkaar te rijden.


                                dus bovenstaande voorbeeld waar er ene zo dicht komt rijden, gaat eigenlijk naast mij komen hangen (tenzij die bovenop mijn achterwiel zit met zijn zadel, en dan heb ik al een voorwiel op mijne kop). als die dus op minder dan 0,5meter naast mij rijd, krijgen we vermogenverlies !!!. (met zijn voorwiel naast mijn achterwiel, rijd je dus niet meer achter elkaar, tenzij wind schuin op kop, en heb je dus vermogenverlies omdat die minder dan 0,5m naast mij rijd)

                                in het 2de artikel spreken ze dan van 2,5% winst voor de koprijden en tot 34% winst voor die achteraan. terwijl het eerste artikel over 15 en 25% spreekt


                                sterke artikels die mekaar absoluut niet bevestigen en zeker geen zekerheid geven. één van die testen erin waar ze fietsen met vermogenmeters uitrusten, hadden ze ook moeten doen met ene die 100meter later hetzelfde traject alleen doet en dat vergelijken met de andere koprijder.
                                ik weet alleen dat: als ik op een vlakke baan vlot rijd en ineens trager ga (of ik moet iets harder duwen voor men snelheid aan te houden), dat er dan waarschijnlijk ene achter mij is komen rijden.


                                ook dit vind ik maar onzin, heb al verscheidene keren op hometrainers gereden waar ik een 5-10min lang op level 12 fiets en daarbij +600watt produceer. dit zou ik volgens dat artikel dan maar 40sec kunnen volhouden. bij onze werkgever ooit zo eens een toernooi moeten doen waarbij je zo ver mogelijk moest op 8min op die hometrainers. ik heb 8min lang op het max gereden van die hometrainer (45km/h). ik kon sneller trappen, maar die hometrainer kon niet hoger registreren. ben ik dan superman ofzo???
                                Ik heb geen zin om uw halve boek te lezen, beste fcapri. Wat ik wel weet is dat 2 per uur trager rijden omdat er ene in uw wiel hangt, dikke zever is. Ik rij zelf ongeveer 12.000 km per jaar met de fiets. Genoeg volk dat ooit in mijn wiel hangt. Nog nooit iets van gemerkt hoor.

                                Dat bovenstaande artikels op bepaalde vlakken niet hetzelfde beweren (wat niet hetzelfde als tegenspreken is!), kan best zijn. Ze spreken wel beide dat je als koptrekker NIET harder zult moeten trappen als er ene in uw wiel hangt, integendeel zelfs! En daar ging het per toeval net wel over.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  en toch merk ik het als er ineens iemand achter mij komt rijden. waarom zou ik anders ineens achter mij kijken als ik 2km/h trager ga.

                                  in dat eerste artikel


                                  dwz dat die achterste fietser met zijn lichaam (mijn eigen schouderbreedte eens gemeten: 50cm) op 1m moet rijden van mijn lichaam.
                                  heb hier net ff 2 fietsen achter elkaar gezet tot de zadels op 1meter van elkaar zitten. dit is dus enkel haalbaar als die achterste zijn remhendel al in mijn gat zit.
                                  en dan zit die dus al half naast mij uit mijn rijwind. technisch dus onmogelijk om zo achter elkaar te rijden.


                                  dus bovenstaande voorbeeld waar er ene zo dicht komt rijden, gaat eigenlijk naast mij komen hangen (tenzij die bovenop mijn achterwiel zit met zijn zadel, en dan heb ik al een voorwiel op mijne kop). als die dus op minder dan 0,5meter naast mij rijd, krijgen we vermogenverlies !!!. (met zijn voorwiel naast mijn achterwiel, rijd je dus niet meer achter elkaar, tenzij wind schuin op kop, en heb je dus vermogenverlies omdat die minder dan 0,5m naast mij rijd)

                                  in het 2de artikel spreken ze dan van 2,5% winst voor de koprijden en tot 34% winst voor die achteraan. terwijl het eerste artikel over 15 en 25% spreekt


                                  sterke artikels die mekaar absoluut niet bevestigen en zeker geen zekerheid geven. één van die testen erin waar ze fietsen met vermogenmeters uitrusten, hadden ze ook moeten doen met ene die 100meter later hetzelfde traject alleen doet en dat vergelijken met de andere koprijder.
                                  ik weet alleen dat: als ik op een vlakke baan vlot rijd en ineens trager ga (of ik moet iets harder duwen voor men snelheid aan te houden), dat er dan waarschijnlijk ene achter mij is komen rijden.


                                  ook dit vind ik maar onzin, heb al verscheidene keren op hometrainers gereden waar ik een 5-10min lang op level 12 fiets en daarbij +600watt produceer. dit zou ik volgens dat artikel dan maar 40sec kunnen volhouden. bij onze werkgever ooit zo eens een toernooi moeten doen waarbij je zo ver mogelijk moest op 8min op die hometrainers. ik heb 8min lang op het max gereden van die hometrainer (45km/h). ik kon sneller trappen, maar die hometrainer kon niet hoger registreren. ben ik dan superman ofzo???
                                  Die Duitse baanwielrenner met z'n freaking benen (monsterlijke benen abnormaal) hebben ze eens een 600 watt doen draaien en die deed dat niet een kwartiertje lang hoor. Check eens YouTube filmpje dat hij aangesloten wordt op een brood toaster van 600w en een snee brood roostert.

                                  Check ook z'n benen.

                                  En die van u.

                                  Comment


                                  • een brood roosteren met 600W duurt een eeuwigheid

                                    de gemiddelde tooster zit aan 1000W...
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • ik heb die hometrainers niet geijkt hoor, dus geen idee of die waardes kloppen. maar dat artikels klopt toch ook niet hoor

                                      Comment


                                      • 1. Vrachtwagens op autosnelwegen met 2x2 rijstroken tussen 7u en 9u die elkaar inhalen. De laatste tijd is t op de E314 tussen Lummen en Houthalen echt erg. Zelfs in de regen.

                                        2. Verkeersinzicht van de gemiddelde belg. Dan gaan ze zo kort achter een tractor rijden, en stoten uit halen om toch maar te zien of ze voorbij kunnen.
                                        Als die nu een paar 10tallen meter meer afstand zou houden zou ze langs rechts langs die traktor door kunnen kijken en zo zien dat er niks aan komt. (weg heeft daar ne hele lange flauwe bocht).
                                        Als ik daar dan voorbij ga komt ze achter mij aan en gaat ze nog een kilometer of 2 met haar lichten flikkeren...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                          1. Vrachtwagens op autosnelwegen met 2x2 rijstroken tussen 7u en 9u die elkaar inhalen. De laatste tijd is t op de E314 tussen Lummen en Houthalen echt erg. Zelfs in de regen.
                                          Dat is iets wat ik ook heel vaak zie, en ze beginnen gewoon met inhalen terwijl er al een auto naast hen zit te rijden.

                                          Op expresswegen zoals de N80 heb je dan het fenomeen dat ze wanneer ze een verkeerslicht naderen dat net groen word naar links gaan (omdat ze dan minder moeten afremmen) en dan een stukje na de lichten weer naar rechts invoegen zonder rekening te houden met de auto's die op die plaats rijden.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X