Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rammen, gewoon rammen dienen camion

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Rammen, gewoon rammen dienen camion

      Persoonlijk toeter ik die kapot
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik heb geen zin om uw halve boek te lezen, beste fcapri. Wat ik wel weet is dat 2 per uur trager rijden omdat er ene in uw wiel hangt, dikke zever is. Ik rij zelf ongeveer 12.000 km per jaar met de fiets. Genoeg volk dat ooit in mijn wiel hangt. Nog nooit iets van gemerkt hoor.

        Dat bovenstaande artikels op bepaalde vlakken niet hetzelfde beweren (wat niet hetzelfde als tegenspreken is!), kan best zijn. Ze spreken wel beide dat je als koptrekker NIET harder zult moeten trappen als er ene in uw wiel hangt, integendeel zelfs! En daar ging het per toeval net wel over.
        Als die fietser dicht genoeg rijdt (en dat is niet 1mm, dat is meer) dan hebt ge minder drag als voorrijder omdat die turbulenties pas achter de achterligger gaan trekken. Heb ik nog ooit mijn eindwerk rond gemaakt, turbulenties en bijhorende krachten in verschillende middenstoffen. Veel meer weet ik er niet meer over maar deze conclusie wel.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Dat is iets wat ik ook heel vaak zie, en ze beginnen gewoon met inhalen terwijl er al een auto naast hen zit te rijden.

          Op expresswegen zoals de N80 heb je dan het fenomeen dat ze wanneer ze een verkeerslicht naderen dat net groen word naar links gaan (omdat ze dan minder moeten afremmen) en dan een stukje na de lichten weer naar rechts invoegen zonder rekening te houden met de auto's die op die plaats rijden.
          En iets wat ik heel vaak zie:
          Auto's die net voor de verkeerslichten een vrachtwagen inhalen, terug invoegen en dan op de rem gaan staan omdat het net oranje is geworden. Tja dan heeft de trucker het weer gedaan......................(idem bij een afrit op de autosnelweg)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
            En iets wat ik heel vaak zie:
            Auto's die net voor de verkeerslichten een vrachtwagen inhalen, terug invoegen en dan op de rem gaan staan omdat het net oranje is geworden. Tja dan heeft de trucker het weer gedaan......................(idem bij een afrit op de autosnelweg)
            Op 2vaks banen moeten vrachtwagens rechts blijven, dan hebben ze dat probleem niet. Het zou veel frustraties voor beiden besparen.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Dan is het toch overduidelijk dat het die autobestuurder zelf is die in fout is en niet de trucker.
              Ik heb echter ook al meermaals meegemaakt dat ik door het oranje gereden ben (waar ik eigenlijk perfect had kunnen stoppen), omdat ik in mijn achteruitkijkspiegel zag dat de vrachtwagen die achter mij reed niet op tijd ging kunnen stoppen. (Steeds met bewijs op camera)
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Op 2vaks banen moeten vrachtwagens rechts blijven, dan hebben ze dat probleem niet. Het zou veel frustraties voor beiden besparen.
                Het is met rechts te blijven dat het probleem zich voordoet.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Dan is het toch overduidelijk dat het die autobestuurder zelf is die in fout is en niet de trucker.
                  Ik heb echter ook al meermaals meegemaakt dat ik door het oranje gereden ben (waar ik eigenlijk perfect had kunnen stoppen), omdat ik in mijn achteruitkijkspiegel zag dat de vrachtwagen die achter mij reed niet op tijd ging kunnen stoppen. (Steeds met bewijs op camera)
                  Knap van u, dat heet verkeersinzicht hebben.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    een brood roosteren met 600W duurt een eeuwigheid

                    de gemiddelde tooster zit aan 1000W...
                    Het was 700 watt, lees hier maar na.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                      Is nochtans een trukje dat ik ook nogal eens toepas als ze bumperkleven terwijl je zelf niet sneller kan omdat het druk is... groot gelijk heeft hij vind ik.
                      +1 bumperkleven is gewoon gevaarlijk ! Je moet maat eens een noodstop doen et voila ze steken in Uw koffer. Op de autostrade zullen de gevolgen nog vele malen erger zijn..

                      Steek voorbij als je kan of houd afstand!!

                      Vorige week ook nog zo iemand die 10 km had zitten bumperkleven ( reed 76 op teller waar 70 mocht)

                      Tja.. Dan moeten ze er niet van versteld zijn als je die bumperklever dan zelf gaat kloten.
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        +1 bumperkleven is gewoon gevaarlijk ! Je moet maat eens een noodstop doen et voila ze steken in Uw koffer. Op de autostrade zullen de gevolgen nog vele malen erger zijn..

                        Steek voorbij als je kan of houd afstand!!

                        Vorige week ook nog zo iemand die 10 km had zitten bumperkleven ( reed 76 op teller waar 70 mocht)

                        Tja.. Dan moeten ze er niet van versteld zijn als je die bumperklever dan zelf gaat kloten.
                        Als je zelf niet opzij kan, is,dit totaal onverantwoord. De bestuurders die naar rechts kunnen... Tjah die zijn zelf onverantwoord bezig! En zo zijn er veel die vinden dat ze een ander moeten terechtwijzen. Dit is ronduit gevaarlijk, belachelijk en totaal onnodig.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Deze morgen bijna een camion op een C3 zien gaan met daarin meke en peke die stilstaan op het straat zonder pinkers of remlicht op om naar een gesloten 'Gouden Kruispunt' te kijken. Scheelde ook niet veel of ze kwamen in de gazet.
                          1976 Porsche 924 (verkocht)
                          2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                          2011 Volvo V60 T6 AWD
                          2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

                          Comment


                          • Nieuwe verkeerslichten geven chauffeurs gelijktijdig groen: opnieuw crash

                            Op het pas heraangelegde kruispunt van de N41 met de E17 is opnieuw een ongeval gebeurd. Twee chauffeurs uit de tegenovergestelde richting reden op elkaar in. Zij krijgen sinds de heraanleg immers gelijktijdig groen.


                            enorm verwarrend daar. Je gaat apart staan, en krijgt toch gelijk groen met de overzijde. Dat verwacht je niet en dan is zoiets snel gebeurd. Ik heb het er de eerste keer ook bijna voorgehad.
                            autofans.be

                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                            Comment


                            • staan geen pijlen op het verkeerslicht en dus geen conflictvrij kruispunt
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Kan wel zijn, maar het feit dat er al twee ongevallen gebeurden (om maar te zwijgen van de vele binnaongevallen zoals bij mij), toont dat het niet echt logisch is opgebouwd.
                                autofans.be

                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                Comment


                                • staat er een ontruimingspijl als de tegenliggers dan toch uiteindelijk rood hebben?
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Dat wel, maar tegen dat die aanspringt ben je al half het kruispunt opgereden met het idee dat de tegenligger rood heeft, omdat verkeerslicht voor naar links (zonder pijlen dan wel) en rechtdoor samen groen worden.

                                    Ik zeg niet dat de reactie van de mensen juist is he, het is uit gewoonte dat mensen denken "ah het wordt groen voor naar links én op het aparte vak voor rechtdoor, dus de andere kant zal wel rood hebben.'

                                    Kwam bij mij nog eens bij dat de tegenligger niet voor het verkeerslicht stond, maar nog kwam aangereden en dus nog wat snelheid had.
                                    autofans.be

                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                    Comment


                                    • ontruimingspijl (staat op de achterzijde van het verkeerslicht van de tegenliggers) krijg je enkel als alle andere verkeer rood heeft
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Wacht eens, ik kan dit niet volgen.

                                        Wie van de twee moest hier nu, ondanks de twee groene lichten, voorrang geven, en waarom?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          ontruimingspijl (staat op de achterzijde van het verkeerslicht van de tegenliggers) krijg je enkel als alle andere verkeer rood heeft
                                          Dat weet ik, maar de situatie is erg verwarrend voor de gewone chauffeur.
                                          autofans.be

                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                          Comment

                                          Working...
                                          X