Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb geen zin om uw halve boek te lezen, beste fcapri. Wat ik wel weet is dat 2 per uur trager rijden omdat er ene in uw wiel hangt, dikke zever is. Ik rij zelf ongeveer 12.000 km per jaar met de fiets. Genoeg volk dat ooit in mijn wiel hangt. Nog nooit iets van gemerkt hoor.
Dat bovenstaande artikels op bepaalde vlakken niet hetzelfde beweren (wat niet hetzelfde als tegenspreken is!), kan best zijn. Ze spreken wel beide dat je als koptrekker NIET harder zult moeten trappen als er ene in uw wiel hangt, integendeel zelfs! En daar ging het per toeval net wel over.
Als die fietser dicht genoeg rijdt (en dat is niet 1mm, dat is meer) dan hebt ge minder drag als voorrijder omdat die turbulenties pas achter de achterligger gaan trekken. Heb ik nog ooit mijn eindwerk rond gemaakt, turbulenties en bijhorende krachten in verschillende middenstoffen. Veel meer weet ik er niet meer over maar deze conclusie wel.
Dat is iets wat ik ook heel vaak zie, en ze beginnen gewoon met inhalen terwijl er al een auto naast hen zit te rijden.
Op expresswegen zoals de N80 heb je dan het fenomeen dat ze wanneer ze een verkeerslicht naderen dat net groen word naar links gaan (omdat ze dan minder moeten afremmen) en dan een stukje na de lichten weer naar rechts invoegen zonder rekening te houden met de auto's die op die plaats rijden.
En iets wat ik heel vaak zie:
Auto's die net voor de verkeerslichten een vrachtwagen inhalen, terug invoegen en dan op de rem gaan staan omdat het net oranje is geworden. Tja dan heeft de trucker het weer gedaan......................(idem bij een afrit op de autosnelweg)
En iets wat ik heel vaak zie:
Auto's die net voor de verkeerslichten een vrachtwagen inhalen, terug invoegen en dan op de rem gaan staan omdat het net oranje is geworden. Tja dan heeft de trucker het weer gedaan......................(idem bij een afrit op de autosnelweg)
Op 2vaks banen moeten vrachtwagens rechts blijven, dan hebben ze dat probleem niet. Het zou veel frustraties voor beiden besparen.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Dan is het toch overduidelijk dat het die autobestuurder zelf is die in fout is en niet de trucker.
Ik heb echter ook al meermaals meegemaakt dat ik door het oranje gereden ben (waar ik eigenlijk perfect had kunnen stoppen), omdat ik in mijn achteruitkijkspiegel zag dat de vrachtwagen die achter mij reed niet op tijd ging kunnen stoppen. (Steeds met bewijs op camera)
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dan is het toch overduidelijk dat het die autobestuurder zelf is die in fout is en niet de trucker.
Ik heb echter ook al meermaals meegemaakt dat ik door het oranje gereden ben (waar ik eigenlijk perfect had kunnen stoppen), omdat ik in mijn achteruitkijkspiegel zag dat de vrachtwagen die achter mij reed niet op tijd ging kunnen stoppen. (Steeds met bewijs op camera)
Is nochtans een trukje dat ik ook nogal eens toepas als ze bumperkleven terwijl je zelf niet sneller kan omdat het druk is... groot gelijk heeft hij vind ik.
+1 bumperkleven is gewoon gevaarlijk ! Je moet maat eens een noodstop doen et voila ze steken in Uw koffer. Op de autostrade zullen de gevolgen nog vele malen erger zijn..
Steek voorbij als je kan of houd afstand!!
Vorige week ook nog zo iemand die 10 km had zitten bumperkleven ( reed 76 op teller waar 70 mocht)
Tja.. Dan moeten ze er niet van versteld zijn als je die bumperklever dan zelf gaat kloten.
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
+1 bumperkleven is gewoon gevaarlijk ! Je moet maat eens een noodstop doen et voila ze steken in Uw koffer. Op de autostrade zullen de gevolgen nog vele malen erger zijn..
Steek voorbij als je kan of houd afstand!!
Vorige week ook nog zo iemand die 10 km had zitten bumperkleven ( reed 76 op teller waar 70 mocht)
Tja.. Dan moeten ze er niet van versteld zijn als je die bumperklever dan zelf gaat kloten.
Als je zelf niet opzij kan, is,dit totaal onverantwoord. De bestuurders die naar rechts kunnen... Tjah die zijn zelf onverantwoord bezig! En zo zijn er veel die vinden dat ze een ander moeten terechtwijzen. Dit is ronduit gevaarlijk, belachelijk en totaal onnodig.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Deze morgen bijna een camion op een C3 zien gaan met daarin meke en peke die stilstaan op het straat zonder pinkers of remlicht op om naar een gesloten 'Gouden Kruispunt' te kijken. Scheelde ook niet veel of ze kwamen in de gazet.
Op het pas heraangelegde kruispunt van de N41 met de E17 is opnieuw een ongeval gebeurd. Twee chauffeurs uit de tegenovergestelde richting reden op elkaar in. Zij krijgen sinds de heraanleg immers gelijktijdig groen.
enorm verwarrend daar. Je gaat apart staan, en krijgt toch gelijk groen met de overzijde. Dat verwacht je niet en dan is zoiets snel gebeurd. Ik heb het er de eerste keer ook bijna voorgehad.
Kan wel zijn, maar het feit dat er al twee ongevallen gebeurden (om maar te zwijgen van de vele binnaongevallen zoals bij mij), toont dat het niet echt logisch is opgebouwd.
Dat wel, maar tegen dat die aanspringt ben je al half het kruispunt opgereden met het idee dat de tegenligger rood heeft, omdat verkeerslicht voor naar links (zonder pijlen dan wel) en rechtdoor samen groen worden.
Ik zeg niet dat de reactie van de mensen juist is he, het is uit gewoonte dat mensen denken "ah het wordt groen voor naar links én op het aparte vak voor rechtdoor, dus de andere kant zal wel rood hebben.'
Kwam bij mij nog eens bij dat de tegenligger niet voor het verkeerslicht stond, maar nog kwam aangereden en dus nog wat snelheid had.
Comment