Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
    Volgens mij heb jij die rem-reactie zelf uitgelokt door te claxoneren.
    Zelf heb ik ook een hekel aan gasten die altijd op hun toeter duwen. Toeteren vind ik voor janetten. Ofwel rem je zelf, ofwel rij je ertegen punt das mijn mening. De gevolgen, dewelke ze ook moge zijn draag je zelf, en dat zonder te bléten.
    Natuurlijk heeft hij dat zelf uitgelokt. Het is niet dat die kerel elke keer op zijn rem gaat trappen als die een rotonde afrijdt. Allee ik mag dat toch hopen.
    Zelf heb ik trouwens een hekel aan mensen die hun fout in het verkeer niet inzien. Dat vind ik voor janetten. Ofwel toeter je om te waarschuwen en een aanrijding proberen te voorkomen, ofwel rem je af. Of je zit ertegen. De gevolgen, dewelke ze ook mogen zijn draagt degene die geen getoeter kan uitstaan, en dat zonder te wenen (bléten vind ik zo'n grof woord )

Comment

Zelf heb ik ook een hekel aan gasten die altijd op hun toeter duwen. Toeteren vind ik voor janetten. Ofwel rem je zelf, ofwel rij je ertegen punt das mijn mening. De gevolgen, dewelke ze ook moge zijn draag je zelf, en dat zonder te bléten.
      moet je men golf maar eens zien toen ik eens niet geclaxoneerd heb. maar de banden hebben wel geschreeuwd.
      als er niemand claxoneerd, gaat die mens nooit inzien dat die een fout had begaan. claxoneren is juist iemand waarschuwen. in vele landen claxoneren ze gewoon als ze iemand gaan dubbelen om te laten weten: pas op, ik ga u voorbij.

zal men golfke verkopen en zal men dodge weer gaan zoeken. dan hoef ik niet te claxoneren, en diene persoon voor mij zal het daarna ook nooit meer doen.
      diene kan dan gaan blijten dat er ne radiator in zijne nek blaasd.

gisteren ook weer 2x een frustratie gezien: lange file naar een kruispunt in waregem. vrachtwagens vinden het altijd nodig om op t laaste door het groen te rijden, dan in het midden van het kruispunt stil komen te staan en ALLE verkeer van de zijstraten gewoon vast te zetten als die groen krijgen. bijna dagelijkse kost in waregem. gisteren tijdens 2 ritjes toch zo een 4tal keer gewoon stil kunnen blijven staan voor een groen licht (claxon heeft LANG geclaxoneerd en ik niet alleen).

Ik vind brake checken voor janetten !!!
      Last edited by ; 02/07/2015, 04:59.

Comment

• Ge gaat wel ne keer uwen oprit mogen opkuisen... ben ik blij dat jij mijne gebuur niet zijt

Comment

• is niet mijn oprit, is achteraan het boerenhof bij men ma. valt het niet op dat die autos geen nrplaten hebben.
          en voor de rest waren daar geen geburen, de koeien heb ik nooit horen klagen. we zaten daar wel met een aantal autofreaks samen

Comment

Awel, hij heeft toch getoeterd voor een jeanet, die jeanet die aan het brakechecken was...

Comment

• Moet dienen mens niet uitschelden toch...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                Natuurlijk heeft hij dat zelf uitgelokt. Het is niet dat die kerel elke keer op zijn rem gaat trappen als die een rotonde afrijdt. Allee ik mag dat toch hopen.
                Zelf heb ik trouwens een hekel aan mensen die hun fout in het verkeer niet inzien. Dat vind ik voor janetten. Ofwel toeter je om te waarschuwen en een aanrijding proberen te voorkomen, ofwel rem je af. Of je zit ertegen. De gevolgen, dewelke ze ook mogen zijn draagt degene die geen getoeter kan uitstaan, en dat zonder te wenen (bléten vind ik zo'n grof woord )
                In Belgie is het simpel : Degene die in fout is betaald,degene die in zijn recht is wordt vergoed. Al dan niet bijgestaan door zijn verzekering.
                Het enge wat fcapri kon doen om een aanrijding te vermijden was remmen, het toeteren had absoluut geen meerwaarde om een botsing te voorkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

zal men golfke verkopen en zal men dodge weer gaan zoeken. dan hoef ik niet te claxoneren, en diene persoon voor mij zal het daarna ook nooit meer doen.
                  diene kan dan gaan blijten dat er ne radiator in zijne nek blaasd.
                  Dus dan verschillen we toch niet zoveel van mening als je met uwe 'camion' onderweg bent.

Comment

In Belgie is het simpel : Degene die in fout is betaald,degene die in zijn recht is wordt vergoed. Al dan niet bijgestaan door zijn verzekering.
                    Het enge wat fcapri kon doen om een aanrijding te vermijden was remmen, het toeteren had absoluut geen meerwaarde om een botsing te voorkomen.
                    Dat toeteren had ook totaal niet het doel om een aanrijding te vermijden, dus waar heb je het over.
                    Jij neemt dus overal met je ogen dicht je voorrang van rechts "omdat je toch in je recht bent en vergoed zal worden".
                    Geloof je dat soort nonsens nu zelf?

Voor het overige moet ik besluiten dat je een boedhistische monnik bent die zijn kalmte nooit verliest?

Als een bestelwagen op die agressieve manier je de pas afsnijdt, dan grijpt iedereen naar zijn toeter, en maar terecht zeker.
                    Ik zeg niet dat je voor eender wat moet beginnen toeteren, maar deze reactie leek me volledig gepast.

Comment

right... in de laatste 2 jaar heeft er 4 keer iemand tegen mijn wagen gereden waarvan 3 keer terwijl ze geparkeerd stond en 1 keer in de file. telkens alles betaald ja en eind vorig jaar een brief gekregen van mijn verzekeringsagent dat het contract stopgezet word omdat ik 4 dossiers had in anderhalf jaar tijd en dat vonden ze te veel.
                      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Dat toeteren had ook totaal niet het doel om een aanrijding te vermijden, dus waar heb je het over.
                        Jij neemt dus overal met je ogen dicht je voorrang van rechts "omdat je toch in je recht bent en vergoed zal worden".
                        Geloof je dat soort nonsens nu zelf?

Voor het overige moet ik besluiten dat je een boedhistische monnik bent die zijn kalmte nooit verliest?

Als een bestelwagen op die agressieve manier je de pas afsnijdt, dan grijpt iedereen naar zijn toeter, en maar terecht zeker.
                        Ik zeg niet dat je voor eender wat moet beginnen toeteren, maar deze reactie leek me volledig gepast.
                        Nee bij een voorval zoals in het filmpje ga ik echt niet toeteren, ik ga gewoon remmen, net zoals fcapri deed. Dus de camionette zal ook niet op de rem gaan staan.
                        Voorrang van rechts neem ik nooit als ik het niet op een veilige manier kan doen.
                        Ik ben, voor zover ik weet, geen monnik, maar ik laat me echt door zo'n dingen niet op stang jagen, daarvoor ben ik al wat te oud geworden.
                        Trouwens ik rij al meer dan 34 jaar en heb nog maar 1 ongeval gehad (waarbij ik 100 % in mijn recht was. Ik ben dan ook correct vergoed geweest.)

Comment

Nee bij een voorval zoals in het filmpje ga ik echt niet toeteren, ik ga gewoon remmen, net zoals fcapri deed. Dus de camionette zal ook niet op de rem gaan staan.
                          Voorrang van rechts neem ik nooit als ik het niet op een veilige manier kan doen.
                          Ik ben, voor zover ik weet, geen monnik, maar ik laat me echt door zo'n dingen niet op stang jagen, daarvoor ben ik al wat te oud geworden.
                          Trouwens ik rij al meer dan 34 jaar en heb nog maar 1 ongeval gehad (waarbij ik 100 % in mijn recht was. Ik ben dan ook correct vergoed geweest.)
                          Oude mensen gebruiken ook dat argument, het is dus nietszeggend.
                          Los van de discussie weliswaar. Ik zou ook niet claxonneren, als je zelf met vrij hoge snelheid de rotonde neemt, moet je er van uitgaan dat niet iedereen dat goed inschat, ongeacht de voorrangsregels, maar als het brakechecken uitgelokt wordt door dat claxonneren, dan is er toch wel iets grondig mis. Als je brakecheckt is er als iets grondig mis met je tout court.
                          Last edited by |) ][ |V| ][; 02/07/2015, 23:56.

Comment

• Dat toeteren was volledig terecht. In zo'n geval ga ik dat ook altijd doen. En dat Zen gedoe... Voor mij is dat net omgekeerd. Als ik niet toeter of van mijn kl maak, neem ik dat mee naar huis. Nu laat ik het achter bij de pleger of op straat. Kom ik toch Zen thuis. En als zo'n fout begaan wordt, en de chauffeur toch durft uit te stappen om verhaal te halen... Be my guest Persoonlijk als ik een fout maak, steek ik altijd gemeend mijn hand op. Ik verwacht die rechtvaardigheid ook van een ander (yeah, I know ).
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• In de week reed ik van Hasselt naar Leuven tegen 23u, had lekker cruise control opstaan op 130, en was een auto aan het inhalen die wat trager aan het rijden was. Plots zie ik heel ver achter mij (moet meer als 500 meter geweest zijn) iemand met zijn grootlichten flikkeren, en tegen hoge snelheid naderen. Ik was nog aan het inhalen, dus kon niet naar rechts, en ik vertik het om even bij te gassen voor zo'n dwaas. Komt die bumperkleven en constant met zn grootlicht flikkeren. Toen ben ik ook op de rem gegaan. Het was uiteindelijk een nieuwe Belg in een Ford Mondeo van ca 17 jaar oud, die tegen een Porsche Carrera aan het 'racen' was haha, gechipte diesel yo, gans snel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Dat toeteren was volledig terecht. In zo'n geval ga ik dat ook altijd doen. En dat Zen gedoe... Voor mij is dat net omgekeerd. Als ik niet toeter of van mijn kl maak, neem ik dat mee naar huis. Nu laat ik het achter bij de pleger of op straat. Kom ik toch Zen thuis.
                                .
                                Fantastisch.

Comment

Het siert u dat in dat geval niet zou toeteren, maar is het zo'n gedachtensprong zich in te leven in het feit dat veel anderen wel zullen toeteren?

Wat me vooral stoort is dat je een gevaarlijk manoevre (dat brake checken, zijn tweede overigens) goed praat omdat er op hem getoeterd werd nadat hij zelf duidelijk in de fout was gaan met een gevaarlijk manoevre door zo dat rondpunt op te vliegen zonder voorrang te geven. Dat is de wereld op zijn kop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Dat toeteren was volledig terecht. In zo'n geval ga ik dat ook altijd doen. En dat Zen gedoe... Voor mij is dat net omgekeerd. Als ik niet toeter of van mijn kl maak, neem ik dat mee naar huis. Nu laat ik het achter bij de pleger of op straat. Kom ik toch Zen thuis. En als zo'n fout begaan wordt, en de chauffeur toch durft uit te stappen om verhaal te halen... Be my guest Persoonlijk als ik een fout maak, steek ik altijd gemeend mijn hand op. Ik verwacht die rechtvaardigheid ook van een ander (yeah, I know ).

DAN heeft toeteren pas effect

Comment

Eén van de dommere opmerkingen die ik hier al gelezen heb.

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                      Eén en ander wordt al wat duidelijker...

Comment

• Toeteren is zoals schreeuwen...

Meestal zijn het ook midlifecrisismannen die dat doen

Comment

mja, dat wil zeggen dat ge ofwel nooit fouten maakt (dan claxoneren ze ook niet op u) of dat ge wel fouten maakt en de andere partij heeft het ongeluk altijd kunnen voorkomen.

ik maak ook wel eens fouten als ik iets verkeerd inschat of iemand niet gezien heb. als die dan ff claxoneerd, weet ik dat er iets foutgelopen is. als ik dan zie dat het mijn fout is, steek ik ff de hand op en let ik de volgende keer ook wat meer op.

ik rijd nu al een jaar of 15, ik deed 3000-3500km/week op men vorig job, heb 11firmawagens versleten op 7jaar tijd (+ 1000 000km dus ). ik heb met de firmawagen 3ongelukken gehad, één keer in een file aan het bollen en te laat gezien dat die voor mij snel stopte (lichte tik, geen schade, wel een wagen van nog een vorige job, dus niet een van die 11 hierboven).
                                          1keer in het brussel aan het parkeren, en men achterligger was snel naast mij komen staan terwijl ik rechts achter keek. gevolg mijn zijpinker heeft ff zijn bumper geraakt en een klein plastic laagje achter gelaten
                                          en de laatste reed er achteraan ene tegen mij omdat die dacht snel ff over het gras voorbij te steken. auto reed nog weg omdat die dacht mij niet geraakt te hebben (mijn bumper lag er haast af en heeeel zijn zijkant was diep gedeukt). was ene met franse platen en serieus moeite gehad om die te volgen in centrum brussel met mijn volgeladen break.

ik ga elke dag met de fiets en trein werken, met de golf heb ik de laatste 2jaar 2ongelukken gehad terwijl ik amper kilometers rijd. ene die men deur eraf reed terwijl ik de baby in de maxicosy zette, en ene die men voorrang gewoon afpakte toen ik al heel dichtbij was (filmpje staat hier ook ergens een paar paginas terug). ook telkens correct vergoed geweest (al 1400€ verdient aan men 200€ golfke dat ik 5jaar geleden kocht). had ik die camionette een tik gegeven na zijn stopactie, had ik nog een nieuwe bumper ook gehad voorraan.

ik naderde het ronde punt en had vrije baan om door te rijden. de vrachtwagen ging immers rechtdoor.
                                          de camionette van de zijstraat naderde ook dat kruispunt, maar die had mij ook moeten zien aankomen. tov mij heeft die GEEN voorrang. dat hij dus zonder remmen gewoon voor mij schiet is wel een grove fout. wat als ik nu eens een gti rijd en op het ronde punt gas had gegeven??? als iemand elke keer remt zonder eens te claxoneren, gaat die ook nooit beseffen dat het een nipte was
                                          Last edited by ; 03/07/2015, 13:07.

Comment

Working...
                                          X