Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ik doe dat vaak. Als ik al rechts rij, blijf ik rechts.

Echter, m'n maat doet dat ook en hij werd aan kant gezet door een anonieme politiewagen. 110 euro boete.
    In deze situatie moet je dus eerst 2 rijvakken naar links bewegen en dan terug 2 rijvakken naar rechts.
    Ik vind deze actie veel gevaarlijker dan gewoon op rechter rijvak voorbij steken.

Ik zou hier dus ook gewoon rechts voorbij steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Als er uitwijk mogelijkheden rechts liggen die ik dat ook altijd, anders niet. Maar het is inderdaad hopeloos rijden tegenwoordig. Ik kan echt niet opnoemen hoeveel kilometers ik dagelijks afleg tegen 124 op het rechter rijvak terwijl andere tegen 105/115 in het midden blijven hangen.
      Bij het passeren kijk ik dan eens, maar sommigen hebben het zelfs dan nog niet door.

.
      Het valt mij ook dat in de meerderheid van de gevallen de chauffeurs gewoon rustig aan het rijden zijn en totaal niet doorhebben hoe storend dat is voor de achterliggende weggebruikers, en zij uit pure onwetendheid gewoon blijven hangen op het middenvak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
        In deze situatie moet je dus eerst 2 rijvakken naar links bewegen en dan terug 2 rijvakken naar rechts.
        Ik vind deze actie veel gevaarlijker dan gewoon op rechter rijvak voorbij steken.

Vind ik ook, maar de popo vindt van niet.
        Soms doe ik de 2 rijvakken naar links zo heel kort achter de middenvakrijder en dan vlak voor z'n neus weer helemaal rechts. En dan nog blijft zeker 75% gewoon in het midden rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          ik val liever aan 10km/h zonder helm, dan aan 40 met helm. al ooit eens onderuit gegaan op een fiets aan 40km/h? gebroken botten is het minste van u zorgen dan. wat is dan het volgende? verplichte moto kledij als ge harder dan 45km/h kunt rijden?
          hersentjes zijn toch al om zeep bij mij door 'waarschijnlijk' een brommer ongeval toen ik 21was (problemen zijn ontstaan na men 21ste). en ik had een helm op, een moto helm op men caminoke.
          bij een ongeval moet ge geluk hebben. als ge pech hebt, dan helpt een helm ook niet meer
          Praat eens met enkele trauma-artsen... Die zullen je graag het verschil vertellen tussen vallen met en zonder helm.
          Nog niet aan 40 gevallen nee, wel aan 30 met een goeie tok op m'n helm. Achterwerk had alle kleuren van de regenboog. Een week of twee niet normaal kunnen lopen. Aan m'n hoofd was er niets, ondanks een behoorlijke klap op m'n hoofd.

Ik heb ook nog nooit of te nooit helmplicht verdedigd. Want een gevolg daarvan is inderdaad dat een deel fietser dan de fiets laat staan. Maar zelf als ik ga fietsen met m'n kids, doet iedereen de helm aan. De kleinste is gisteren trouwens behoorlijk spectaculair op het asfalt gekletst. Even de kleertjes afvegen, helm recht zetten en verder fietsen. That's the spirit
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten

Rechts inhalen mag toch in sommige situaties, als degene die links rijdt niet terug naar rechts uitvoegt, en jij je snelheid blijft aanhouden. Dacht dat eens gelezen te hebben. Als ik op de E40 rij, en er zijn van die middenvakrijders, ik maak daar een sport van om ze langs rechts in te halen, zeker als ze daar 110-120 rijden terwijl rechts niemand is.

Comment

• neen mag niet

enkel bij druk verkeer (waar beide rijvakken dus gevuld zijn), binnen de bebouwde kom (keuze van beste weg voor bestemming)), bij verkeersbord f15, op een rijstrook die breed genoeg s waar een voertuig links wil afslaan en rechts voorbij mag gaan zonder ander verkeer te hinderen, bij verkeersbord F13 (keuze van rijstrook)
              www.peugeotforum.be

Comment

• wat doe je dan als je rechts achter een middenvakrijder rijdt, en die beslist plots van de gas los te laten?
                dan haal je ook rechts in...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                  wat doe je dan als je rechts achter een middenvakrijder rijdt, en die beslist plots van de gas los te laten?
                  dan haal je ook rechts in...
                  Er is een verschil tussen druk verkeer op de snelweg waarbij de snelheid tussen de vakken onderling varieert en iemand op een lege snelweg rechts voorbij peren.

Comment

• Je moet een middenvakrijder als een gevaarlijke bestuurder beschouwen, dat is iemand die per definitie onzeker is en dat weet je nooit hoe hij zich zal gedragen . Hij kan plots in zijn kop krijgen terug rechts te gaan rijden, of schrikken als hij rechts ingehaald wordt. Dus mooi op tijd links gaan rijden en reglementair inhalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Je moet een middenvakrijder als een gevaarlijke bestuurder beschouwen, dat is iemand die per definitie onzeker is en dat weet je nooit hoe hij zich zal gedragen . Hij kan plots in zijn kop krijgen terug rechts te gaan rijden, of schrikken als hij rechts ingehaald wordt. Dus mooi op tijd links gaan rijden en reglementair inhalen
                      Klopt, onzekere mensen doen de domste dingen.

& er is een verschil tussen iemand langs rechts voorbij vliegen, en uw snelheid aanhouden op het rechterrijvak en iemand langzaam langs rechts inhalen.
                      Ook als ik langs iemand rij, en die persoon wilt van rijvak veranderen en botst tegen mij, tough luck, dan is die in fout.

Comment

• Ik heb altijd gehoord dat je er wel naast mag gaan rijden maar niet voorbij rijden... (?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Ik heb altijd gehoord dat je er wel naast mag gaan rijden maar niet voorbij rijden... (?)
                          Je bedoelt naast rijden om ze de vinger te geven?

Comment

• Ik blijf nooit naast of lang in de buurt van een andere wagen, even gas geven, en dan terug in een "open" zone voort rijden. En ja, liefst rechts, daar heb je steeds een betere zicht op het verkeer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Ik doe dat vaak. Als ik al rechts rij, blijf ik rechts.

Echter, m'n maat doet dat ook en hij werd aan kant gezet door een anonieme politiewagen. 110 euro boete.
                              Goh, dat is zeer relatief natuurlijk. Als jou maat net daarvoor tegen een illegale snelheid kwam aangereden, even de middenvaksplakker achterlangs (in plaats voorlangs) voorbij stak om zich vervolgens op het rechtse vak te zetten, zou ik als flik ook schrijven.
                              Als je echter al een aantal km's tegen een correcte snelheid rijdt op het rechtervak rijdt heeft de pakkeman feitelijk de verkeerde beet.
                              Mocht het me ooit overkomen zou het toch politierechtbank worden hoor. Altijd verhelderend om te mogen zeggen wat je wenst te zeggen op een beleefde manier en met de nodige bewijzen om iets te staven. De meeste rechters staan daar wel voor open. (behalve in Dendermonde misschien...).Als het meevalt mag je enkel de gerechtskosten betalen, anders heb je pech.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Je moet een middenvakrijder als een gevaarlijke bestuurder beschouwen, dat is iemand die per definitie onzeker is en dat weet je nooit hoe hij zich zal gedragen . Hij kan plots in zijn kop krijgen terug rechts te gaan rijden, of schrikken als hij rechts ingehaald wordt. Dus mooi op tijd links gaan rijden en reglementair inhalen
                                Daar ben ik het mee eens, al vind ik het stukje 'per definitie' erover. Er zit variatie genoeg in middenvakrijders en luiheid is evengoed een reden. Maar ik steek links voor.
                                Ik vind rechtsinhalers wel een groter probleem.
                                Zei hij terwijl hij achteloos iedereen in deze thread tegen de schenen shotte
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• ik denk dat ik eens een thread ga starten over timing en temporiseren. Over die kleinigheden waardoor ge veel gevaarlijke situaties vermijdt. Zoals net iets later van het 3e naar het vrije 2e baanvak gaan omdat ge inschat dat er op het eerste vak wel ene zou kunnen gaan voorsteken. Soms tot ergernis van die achter u die dat niet doorheeft. Of wanneer er een uit een zijstraat wil vertrekken, zo lang mogelijk een constante snelheid houden, ipv beginnen vertragen waarbij die ander begint te denken dat hij er nog net voor kan. Zo'n dingen. 't Is allemaal defensief rijden natuurlijk maar eens op een detail doorbomen kan interessant zijn.
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Ik heb zo al een paar keer door het oranje 'moeten' rijden hoewel ik best nog had kunnen stoppen maar het risico niet wou nemen dat de bumperklever achter mij dit ook zou kunnen. Da's ook ergens timing en temporiseren.
                                    2.0 JTDm

Comment

• Ja, da's ook een zinnig voorbeeld . Of niet stoppen voor een zebrapad omdat ge vreest dat ge de voetganger doet oversteken terwijl de auto op het tweede baanvak niks gaat doorhebben.Maar misschien moet ik het topic dan toch een ruimere naam geven. On verra.
                                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• just purperen, zeker met kinderen, brrrr

Comment

• Timing & temporiseren/anticiperen is nu niet iets dat je 123 kan leren. Ik ken genoeg mensen die dit niet in zich hebben en dat ook nooit zullen leren.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X