Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Zou dat echt zo'n groot verschil maken welke rechter je hebt? Pff, dan woon ik wel ongelukkig want is wel voorkomen in Oudenaarde dan. Vanaf welke snelheid is het politierechter? Kan max 205 ongeveer lol.
    30 over de max hé. 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ok kunnen we beginnen rekenen he, correctie, afwijking teller... haha
      Neeje, dat heel snel rijden is quasi volledig gedaan. Veel te druk en ik word ouder. Nog eens een 160 170, maar toch sneller meer. En moet dan al een verlaten snelweg zijn bij wijze van spreken. Als er op de tweede band voertuigen rijden doe ik het ook niet meer. Snelheidsverschil is te groot als die een vak opschuiven. Vroeger werd er sneller gereden volgens mij en hielden de mensen er meer rekening mee dat er iemand snel kon naderen. Nu denken velen dat iedereen 120 rijdt of er zijn er die zeggen van je mag maar 120 manneke, nu ga jij vol de remmen in voor mij. Situatie op de weg is gewoon veranderd tov pakweg 10 jaar terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Laat ons zeggen dat je niet voor D'Hondt wil staan nadat je met 10 pintjes op een een oma van haar fiets hebt gekegeld.
        De geruchten waren eerder dat je met pintjes op meer sjans zou hebben dan al nuchter straatracend.

Comment

• ooit is ons gezin(...) voor de politierechter in D'monde moeten verschijnen.... wijselijk een advocaat gestuurd(en ikke in de zaal'incognito') voor een snelheidsovertreding(rechte baan waar je 90 moogt, tentje van Belgacom met plakkat bij 50 en ervoorbijgesjeesd om 7u30 aan 92km/u(flitser stond in tentje, teruggekeerd en foto van genomen...)geen volk van Belgacom te zien
          veroordeling was eerst 25.000fr(625€)& 5000fr(125€) voor kassa verkeersslachtoffers en 30 dagen rijverbod voor mijn madam(advocaat had gezegd dat ik op't dubbele mocht rekenen bij D'Hondt)advocaat heeft wel foto en mijn argumentatie niet gebruikt
          in beroep gegaan met andere advocaat en andere rechter, argumentatie gebruikt en veroordeling tot 15dagen rijverbod uit te zitten tijdens de vakantieperiode op haar werk en de boete was voorwaardelijk(enkel 125€ aan kassa voor verkeersslachtoffers was effectief)
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Laat ons zeggen dat je niet voor D'Hondt wil staan nadat je met 10 pintjes op een een oma van haar fiets hebt gekegeld.

Of nog maar dronken en/of heel snel rijden.
            En is dat niet normaal? Dat soort uitschot verdient gewoon strenge straffen.
            BMW 420dA : >>>

Comment

• kennis van me heeft levenslang 0-tolerantie gekregen van dhondt...2de keer, eerste keer was lang geleden (ik dacht zelfs niet dat het zo lang op je strafblad bleef staan) en was niet met accident

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                En is dat niet normaal? Dat soort uitschot verdient gewoon strenge straffen.
                Het enige dat niet normaal is is dat dat enkel bij d'Hondt geld. Als ge daarvoor bij een andere rechter moet verschijnen is de kans heel groot dat ge een lichtere straf krijgt.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• rechters hebben veel macht he

500 euro per asielzoeker...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    rechters hebben veel macht he

500 euro per asielzoeker...
                    ? wat betekent die laatste opmerking?
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• dat rechters wel vaker 'rare' dingen uitspreken

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

dat rechters wel vaker 'rare' dingen uitspreken

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-per-dag.dhtml
                        Rechters passen de wet toe en hebben daarin een zekere bewegingsvrijheid. Soms eigenen ze zich teveel vrijheid toe.

Vindt ge dat die rechter zich teveel vrijheid toe eigende of paste hij gewoon de wet toe? Een dwangsom is geen vervangbedrag eh 'Hier is geld voor een goedkoop hotel, trek uw plan'.

Kijk eens naar de getallen. 500 euro per dag per persoon. 200000 euro. Dat is dus 400 mandagen. Voor meer dan 2000 personen, of dus 20% van de vermelde personen 1 dag.
                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• ik heb geen oordeel bij die uitspraak, ik weet alleen dat ze toen insloeg als een bom

Comment

ik heb geen oordeel bij die uitspraak, ik weet alleen dat ze toen insloeg als een bom
                            Wel ik volg het niet maar het zou best kunnen, gezien de gangbare houding tegenover asielzoekers. Maar de rol van de individuele rechter in dit geval lijkt me niet groot.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• het is bevooroordeeld van mezelf, maar zo goed als elke rechter wil net als elke politieker in de geschiedenisboeken van be worden vermeld om tegen hun kleinkinderen te kunnen zeggen : kijk eens wat bompa heeft gedaan...

en dan heb ik het eigenlijk geeneens specifiek over dhondt

Comment

• Zou kunnen, maar ik weet niet of ik me daar druk om zou maken.

Wat ge hebt in verkeersovertredingen is een grote mentaliteitsverandering tegelijk met strengere wetten. Als ge dan een rechter hebt die helemaal mee is met de nieuwe mentaliteit dan krijgt ge grote contrasten tussen hoe mensen dezelfde situatie bekijken. Er is bv een ganse oudere generatie die zich weinig aantrok van drinken en rijden. Ge moest alleen extra voorzichtig zijn als ge wat ophad. Nu wordt daar helemaal anders tegenaan gekeken en is het iets voor 'nogal fout volk', drinken en in de auto stappen is nu bijna misdadig. Maar het gaat over een generatie eh, niet 'nogal fout volk'.
                                Dezelfde trend hebt ge nu bij snelheidsovertredingen.
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• de helft van de mensen hebben al over dhondt gehoord en zijn straffen...dat maar weinigen ermee in contact zullen komen is ook een feit...dendermonde is de wereld niet

dat de pakkans in be klein is, is ook een feit, ook in zijn canton
                                  dat de media-aandacht rond wat ontradend werkt, kun je maar hopen

is het unfair ?
                                  dan komen we terug dat rechters veel macht hebben

Comment

• in brugge hebben ze ook zo'n clown die niet neutraal een vonnis kan uitspreken omdat zijn zoon zichzelf heeft doodgereden...
                                    schande dat ze zo iemand toch nog laten rechter spelen
                                    lets have some more member berries

Comment

• scheiding der machten is even waardevol als scheiding kerk en staat

Comment

• Ik heb nog geen reden gezien om te denken dat D'hondt overdrijft. Hij zou erg streng zijn. Wel, de wet is ook veel aan't verstrengen, en daar is veel steun voor. Er zijn genoeg mensen die vinden dat de wet overdrijft.
                                        Kijk, ik probeer een paar kwesties uit elkaar te houden. De suggestie is dat D'hondt zich teveel macht toeeigent. Ik zie dat niet. Dus van daar de scheiding der machten in twijfel trekken? Ik dacht het niet.

Dat heeft niks met mijn eigen meningen over de wet te maken.
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          in brugge hebben ze ook zo'n clown die niet neutraal een vonnis kan uitspreken omdat zijn zoon zichzelf heeft doodgereden...
                                          schande dat ze zo iemand toch nog laten rechter spelen
                                          Gijs Vandamme (zoon van) heeft zichzelf niet doodgereden hé, hij is inderdaad gevallen met z'n fiets maar is nadien overreden geweest door een bestuurder die vluchtmisdrijf pleegde...
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                          X