Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    en toch doet ge het

    nu zal ik het eens in het onnozele trekken: ge zit hier te zeggen dat 140 km/h op een lege autostrade 's nachts niet gevaarlijk is. In een ander topic zit ge anderen terecht te wijzen als ze teveel uitstoot hebben en zo de gezondheid van andere mensen in gevaar brengen. Wel: ge rijdt 140 km/h en ge hebt daardoor meer uitstoot... ge ziet niets zo makkelijk als voorbeelden te geven van hetzelfde niveau om uw gelijk te halen.
    Wat een ongelooflijk manke vergelijking! Hier gaat het over verkeersveiligheid, niet over schade aan 't milieu hé. Ik heb trouwens niks tegen een aftandse Ford Sierra 1.8 TD die een wolk achter zich laat die je van kilometers ver ziet. Dat is eigen aan zo'n oudere diesel. Ik begrijp gewoon niet dat als een auto uitgerust is met iets dat beter is voor mens en milieu je dat bewust gaat verwijderen. Als ik 140 rijd met mijn DPF diesel, dan is die toch nog steeds properder dan als ik dat zonder DPF doe hé. Daar gaat gans die DPF discussie over, een discussie die compleet los staat van deze discussie.




    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    Als we zo gaan beginnen, vinden we direct 100den voorbeelden waar het blijkbaar niet gevaarlijk is. Tot er iets gebeurd en opent er iemand hier een topic om te weten hoe 'm vanonder zijn verantwoordelijkheid wil uitkomen.

    Ik zal het met die scooter anders formuleren: had dit nu gebeurd op een autosnelweg waar gij werd ingehaald door een andere auto op de pechstrook, zou ge dan ook zeggen: och da's toch niet gevaarlijk?
    Als dat op een verlaten overzichtelijke rechte autosnelweg is, en die chauffeur steekt mij op een deftige niet agressieve manier voorbij. Dan is dat in die specifieke omstandigheden niet gevaarlijk.

    Ik vind dat brommerfilmpje een ongelooflijk bewijs van hoe verzuurd de mensen wel zijn. Dat kereltje doet mijn inziens niets gevaarlijk, ook al begaat hij talloze overtredingen. Als ik op de ring van Antwerpen rijd, dan zie ik elke 5 seconden veel ergere dingen gebeuren. Auto's die bruusk van baanvak veranderen om zich ergens tussen te wringen, zonder of met pinker, constant vrachtwagens die hun tussenafstand niet respecteren, gatplakkers, overladen bestelwagens met onaangepaste snelheden, enz... . Dat zijn potentiële gevaren. Dat brommerke, komaan toch...!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      ik geef gewoon een voorbeeld dat ongelukken door overdreven snelheid WEL kunnen en niet enkel door onaangepaste snelheid aan de omstandigheden.
      als iemand de begrenzer van zijn auto afhaalt en dan tegen 275km/h een klapband krijgt doordat de banden maar tot 255km/h kunnen, dan is dit ook door overdreven snelheid
      Ook dit heeft niks te maken met snelheid. Dit is een auto opvoeren zodat hij niet meer voldoet. Te vergelijken met gebrekkig onderhoud en zo.

      Ge moet echt eens nadenken over het verschil tussen overdreven snelheid en onaangepaste snelheid.
      Ik besefte vroeger dat verschil ook niet, maar het is er wel degelijk.

      Overdreven snelheid is te snel rijden volgens de wet, onaangepaste snelheid is te snel rijden voor de omstandigheden.

      Zo kan 50 in een bebouwde kom knettergek zijn en 150 op de snelweg geen probleem zijn bij ideale omstandigheden.
      Last edited by ; 21/09/2015, 14:40.

      Comment


      • Ik heb eens een klapband gehad tegen 70 in een zone 90. Da's ook onaangepaste snelheid, want ik reed te traag. Karma heeft die band toen doen springen.

        Comment


        • En vanaf toen zijde 'platten tuub' gaan noemen

          Comment


          • zijn de mensen die s'nachts op een autostrade veilig 150 doen, niet vaak diegene die komen vertellen dat als ze de beperkingen volgen in slaap vallen en vanalles anders gaan doen ?

            Comment


            • Hier zie ik geen verband eigenlijk.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Wat een ongelooflijk manke vergelijking! Hier gaat het over verkeersveiligheid, niet over schade aan 't milieu hé. Ik heb trouwens niks tegen een aftandse Ford Sierra 1.8 TD die een wolk achter zich laat die je van kilometers ver ziet. Dat is eigen aan zo'n oudere diesel. Ik begrijp gewoon niet dat als een auto uitgerust is met iets dat beter is voor mens en milieu je dat bewust gaat verwijderen. Als ik 140 rijd met mijn DPF diesel, dan is die toch nog steeds properder dan als ik dat zonder DPF doe hé. Daar gaat gans die DPF discussie over, een discussie die compleet los staat van deze discussie.
                ge hebt niets tegen die 1.8 td? Misschien daarom dat ge er net wel zo fel van leer tegen trekt in al de andere topics waar het gaat over milieu en roetfilters. Da's goed, maar nu niet ineens van richting draaien om toch maar een punt te hebben.
                De cijfers zijn trouwens tegen u: de meeste ongevallen op autosnelwegen gebeuren net 's nachts.
                140 km/h ofwel bijna 40 m/s. Misschien eens de moeite om te zien wat voor een afstand dat is: doe het eens te voet vanaf een bepaald punt en als ge aan die 40m zijt, kijk dan eens om. En dat in 1 seconde. Ik ga het niet dramatiseren, maar ik ben niet degene die blindweg beweert dat 140 km/h op een rustige autostrade best wel ok is.




                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Als dat op een verlaten overzichtelijke rechte autosnelweg is, en die chauffeur steekt mij op een deftige niet agressieve manier voorbij. Dan is dat in die specifieke omstandigheden niet gevaarlijk.
                Serieus? Lijkt me eerder weer uw typische antwoord te zijn om wat keet te kunnen schoppen. Ik betwijfel sterk of ge het al zelf hebt meegemaakt.

                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Ik vind dat brommerfilmpje een ongelooflijk bewijs van hoe verzuurd de mensen wel zijn. Dat kereltje doet mijn inziens niets gevaarlijk, ook al begaat hij talloze overtredingen. Als ik op de ring van Antwerpen rijd, dan zie ik elke 5 seconden veel ergere dingen gebeuren. Auto's die bruusk van baanvak veranderen om zich ergens tussen te wringen, zonder of met pinker, constant vrachtwagens die hun tussenafstand niet respecteren, gatplakkers, overladen bestelwagens met onaangepaste snelheden, enz... . Dat zijn potentiële gevaren. Dat brommerke, komaan toch...!
                lijkt me eerder dat gij het moeilijk hebt met regels... of beter gezegd regels die niet in uw kraam passen. Zalven met de ene hand en met de andere hand het zwaard hanteren.
                Als de bestuurder van de bestelwagen voor de één of andere reden naar de parkeerstrook had gereden en die met zijn scooterke had omvergereden, dan was het nog ok? Hier is't eerder van: er is toch niets gebeurd, dus waarom moeilijk erover doen?

                Of een bepaald gedrag gevaarlijk is of niet, is trouwens niet aan u om te bepalen. Als ze we zo gaan beginnen kan je evengoed naar brussel een brief schrijven met de vraag of ze voor bepaalde gevallen geen uitzondering willen maken want dat die regel is voor die bepaalde situatie niet van toepassing. Vraag ineens een A1 nummerplaat aan.
                En verzuurd? Ik begin eerder het gevoel te krijgen dat er een heel aantal chauffeurs zijn die zich fameus vragen beginnen te stellen. Die rijden gemiddeld genomen vrij naar de letter van de wet terwijl er een andere groep is die zich aan alle regels te buiten gaat en waar blijkbaar niemand iets aan wil doen. Dan krijg je van die flimpjes al dit. Op zich geen wereldschokkende gebeurtenis van wat we hier te zien krijgen, maar waarschijnlijk voor de chauffeur die het filmde het zoveelste op rij waar niemand zich nog druk om maakt. Die gast met zijn scooter gaat het hier niet bij laten. Integendeel, die zijn grens gaat nog verlegd worden. Hopelijk voelt 'm op een bepaald moment zelf wanneer de echte grens daar is. Vraag 'm anders eens om samen te gaan rijden en dan een remtest te doen aan dezelfde snelheid. Ook eens op nat wegdek. Kan hij direct ondervinden waarom zijn scooter maar 45km/h mag.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  ge hebt niets tegen die 1.8 td? Misschien daarom dat ge er net wel zo fel van leer tegen trekt in al de andere topics waar het gaat over milieu en roetfilters. Da's goed, maar nu niet ineens van richting draaien om toch maar een punt te hebben.
                  Nog eens. Ik heb nog nooit gezegd dat ik tegen oude diesels ben. Ik heb altijd gezegd dat ik tegen het bewust verwijderen ben van een DPF. Nooit iets anders gezegd.


                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  De cijfers zijn trouwens tegen u: de meeste ongevallen op autosnelwegen gebeuren net 's nachts.
                  140 km/h ofwel bijna 40 m/s. Misschien eens de moeite om te zien wat voor een afstand dat is: doe het eens te voet vanaf een bepaald punt en als ge aan die 40m zijt, kijk dan eens om. En dat in 1 seconde. Ik ga het niet dramatiseren, maar ik ben niet degene die blindweg beweert dat 140 km/h op een rustige autostrade best wel ok is.
                  Je moet eens leren lezen beste vriend. Nog eens, ik zeg niet dat 140 ALTIJD oké is hé. Maar in bepaalde omstandigheden is het dat wel. Dat jij hier dingen vertelt die ik nooit gezegd heb, da's uw probleem.






                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  Serieus? Lijkt me eerder weer uw typische antwoord te zijn om wat keet te kunnen schoppen. Ik betwijfel sterk of ge het al zelf hebt meegemaakt.



                  lijkt me eerder dat gij het moeilijk hebt met regels... of beter gezegd regels die niet in uw kraam passen. Zalven met de ene hand en met de andere hand het zwaard hanteren.
                  Als de bestuurder van de bestelwagen voor de één of andere reden naar de parkeerstrook had gereden en die met zijn scooterke had omvergereden, dan was het nog ok? Hier is't eerder van: er is toch niets gebeurd, dus waarom moeilijk erover doen?

                  Of een bepaald gedrag gevaarlijk is of niet, is trouwens niet aan u om te bepalen. Als ze we zo gaan beginnen kan je evengoed naar brussel een brief schrijven met de vraag of ze voor bepaalde gevallen geen uitzondering willen maken want dat die regel is voor die bepaalde situatie niet van toepassing. Vraag ineens een A1 nummerplaat aan.
                  En verzuurd? Ik begin eerder het gevoel te krijgen dat er een heel aantal chauffeurs zijn die zich fameus vragen beginnen te stellen. Die rijden gemiddeld genomen vrij naar de letter van de wet terwijl er een andere groep is die zich aan alle regels te buiten gaat en waar blijkbaar niemand iets aan wil doen. Dan krijg je van die flimpjes al dit. Op zich geen wereldschokkende gebeurtenis van wat we hier te zien krijgen, maar waarschijnlijk voor de chauffeur die het filmde het zoveelste op rij waar niemand zich nog druk om maakt. Die gast met zijn scooter gaat het hier niet bij laten. Integendeel, die zijn grens gaat nog verlegd worden. Hopelijk voelt 'm op een bepaald moment zelf wanneer de echte grens daar is. Vraag 'm anders eens om samen te gaan rijden en dan een remtest te doen aan dezelfde snelheid. Ook eens op nat wegdek. Kan hij direct ondervinden waarom zijn scooter maar 45km/h mag.
                  Wat een oeverloos theoretisch gezeur man. Trouwens, de meeste scooters zijn zelfs berekend dat ze meer dan 45 kunnen. En weet je wat? Hij rijdt op het droge. Nog eens, omstandigheden in beschouwing nemen. Maar dat gegeven vergeet je uiteraard elke keer weer lekker selectief. En met als als, daar zijn we geen bal mee. Wil je absoluut niks tegenkomen, dan blijf je gewoon thuis in je zetel zitten.

                  Comment


                  • Je mag flappy dat niet kwalijk nemen he Jakkel. Is een rijinstructeur, beroepsmisvorming. Ik heb vroeger nog naast een gepensioneerde rijkswachter gewoond, die kon het ook niet laten om mij en anderen in de straat de les te spellen.

                    Comment


                    • Ik heb het filmpke op internet geplaatst omdat ik inderdaad vind dat zoiets niet kan.
                      Helemaal verzuurd ben ik niet integendeel. Maar zit wel met een heel groot ander probleem waar ik wel al een paar keer mee te maken heb gekregen tijdens 'domme' ongevallen.
                      Zit zelf sinds een tijd aan een rolstoel gekluisterd door het achteruitgaan van mijn handicap. Als mensen mij zien plaats nemen in de auto krijg ik soms commentaar van moogde gij rijden of kunde gij da ?
                      Ik ga een 4tal keer per jaar op medische controle en dit bij een arts die ook in contact staat met de artsen en controleurs/begeleiders van CARA.
                      Als ik iets dom doe in het verkeer en raak betrokken in een ongeval wordt onmiddellijk mijn rijvaardigheid in twijfel getrokken.
                      In het verleden is er 1 iemand met zijn zatte kloten in mijn koffer gereden terwijl ik stond te wachten voor een opgehaalde brug en 1x is er een jonge kerel in gereden die dacht dat het licht op tijd ging naar groen veranderen. Hij was te lui om te remmen, heeft die openlijk verklaard tegen de opgeroepen politie.
                      Maar telkens zit ik wel met de rompslomp om mijn rijvaardigheid te bewijzen omdat iedere keer de tegenpartij dit probeert in twijfel te trekken zodat ze niet hoeven uit te betalen.
                      Ik heb omwille van mijn handicap van kindsbeen af dubbel en dik moeten bewijzen wat ik aankan zowel in mijn vroegere schoolcarrière en later op de werkvloer.
                      Ik word enkel nijdig op het feit als je door dergelijke stommiteiten betrokken wordt in een ongeval dan mag je zelf weer gaan bewijs leveren dat je effectief wel in staat bent om een voertuig te besturen, want zodra ze een rolstoel of een handicap zien heb je het vlaggen.
                      Enkel en alleen omdat één of andere snotneus met een opgevoerde brommer rondrijdt.
                      Misschien zouden ze beter in de toekomst voor iedereen beter medische en pyscho testen invoeren.....
                      Die brommer kon niet zien wat er zich voor mij afspeelde want ik rij met een een minibus.
                      Last edited by ; 21/09/2015, 17:43. Reden: typfouten

                      Comment


                      • mijn ergernis: ik zag daarnet een reisbus met een zo goed als kale band vanachter. onbegrijpelijk.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
                          mijn ergernis: ik zag daarnet een reisbus met een zo goed als kale band vanachter. onbegrijpelijk.
                          Hopelijk is hun brandblusser dan ook niet vervallen!
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                          1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                          2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                          2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                            Hopelijk is hun brandblusser dan ook niet vervallen!
                            inderdaad!! stel je voor dat die een klapband heeft of grip verliest en een ongeval krijgt waardoor er een motorbrand ontstaat, zeer onverantwoord.
                            al gaat het vooral om de veiligheid van de inzittenden en anderen op de weg. niet zozeer over brandrisico.

                            Comment


                            • Inhaalverbod bij regen...
                              Deze mannen snappen het duidelijk.
                              90 km/u op het derde rijvak. Inhalen voor gevorderde..

                              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                              2007 BMW E91 318d - 122pk

                              Bekijk
                              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                              Comment


                              • Waar is dat?

                                los daarvan: smartphone'n achter het stuur is evengoed verboden. Of was dat je dashcam?
                                autofans.be

                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                  Inhaalverbod bij regen...
                                  Deze mannen snappen het duidelijk.
                                  90 km/u op het derde rijvak. Inhalen voor gevorderde..

                                  En dan de reactie van een vrachtwagenchauffeur in de week toen op t nieuws was dat ze camera's willen gebruiken om t inhaalverbod te controleren: "jama meneer, t zijn bijna altijd buitenlanders".
                                  Ik zie toch nog altijd meer belgische nummerplaten inhalen op de E314 (waar een totaal inhaalverbod is) dan buitenlanders.

                                  Comment


                                  • Dit wordt meer een meer een erger-je-aan-een-ergernis topic.
                                    Mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben - ook weten ze er niets van af...



                                    Af en toe eens over iets totaal geen mening hebben, het kan deugd doen hoor.
                                    Of toegeven dat je daar nu eens geen fluit vanaf weet, het kan opluchten
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                      En dan de reactie van een vrachtwagenchauffeur in de week toen op t nieuws was dat ze camera's willen gebruiken om t inhaalverbod te controleren: "jama meneer, t zijn bijna altijd buitenlanders".
                                      Ik zie toch nog altijd meer belgische nummerplaten inhalen op de E314 (waar een totaal inhaalverbod is) dan buitenlanders.
                                      IDD,vandaag ook op gelet & 't waren allemaal belgische nummerplaten op de E313/E17 die inhaalden wanneer 't niet mocht
                                      slechts 1 buitenlander(Spanjaard) die de uitzondering op de regel was
                                      mijn autootjes:

                                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                      Comment


                                      • Belgische plaat =\= Belgische chauffeur.
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          ge hebt niets tegen die 1.8 td? Misschien daarom dat ge er net wel zo fel van leer tegen trekt in al de andere topics waar het gaat over milieu en roetfilters. Da's goed, maar nu niet ineens van richting draaien om toch maar een punt te hebben.
                                          De cijfers zijn trouwens tegen u: de meeste ongevallen op autosnelwegen gebeuren net 's nachts.
                                          140 km/h ofwel bijna 40 m/s. Misschien eens de moeite om te zien wat voor een afstand dat is: doe het eens te voet vanaf een bepaald punt en als ge aan die 40m zijt, kijk dan eens om. En dat in 1 seconde. Ik ga het niet dramatiseren, maar ik ben niet degene die blindweg beweert dat 140 km/h op een rustige autostrade best wel ok is.






                                          Serieus? Lijkt me eerder weer uw typische antwoord te zijn om wat keet te kunnen schoppen. Ik betwijfel sterk of ge het al zelf hebt meegemaakt.



                                          lijkt me eerder dat gij het moeilijk hebt met regels... of beter gezegd regels die niet in uw kraam passen. Zalven met de ene hand en met de andere hand het zwaard hanteren.
                                          Als de bestuurder van de bestelwagen voor de één of andere reden naar de parkeerstrook had gereden en die met zijn scooterke had omvergereden, dan was het nog ok? Hier is't eerder van: er is toch niets gebeurd, dus waarom moeilijk erover doen?

                                          Of een bepaald gedrag gevaarlijk is of niet, is trouwens niet aan u om te bepalen. Als ze we zo gaan beginnen kan je evengoed naar brussel een brief schrijven met de vraag of ze voor bepaalde gevallen geen uitzondering willen maken want dat die regel is voor die bepaalde situatie niet van toepassing. Vraag ineens een A1 nummerplaat aan.
                                          En verzuurd? Ik begin eerder het gevoel te krijgen dat er een heel aantal chauffeurs zijn die zich fameus vragen beginnen te stellen. Die rijden gemiddeld genomen vrij naar de letter van de wet terwijl er een andere groep is die zich aan alle regels te buiten gaat en waar blijkbaar niemand iets aan wil doen. Dan krijg je van die flimpjes al dit. Op zich geen wereldschokkende gebeurtenis van wat we hier te zien krijgen, maar waarschijnlijk voor de chauffeur die het filmde het zoveelste op rij waar niemand zich nog druk om maakt. Die gast met zijn scooter gaat het hier niet bij laten. Integendeel, die zijn grens gaat nog verlegd worden. Hopelijk voelt 'm op een bepaald moment zelf wanneer de echte grens daar is. Vraag 'm anders eens om samen te gaan rijden en dan een remtest te doen aan dezelfde snelheid. Ook eens op nat wegdek. Kan hij direct ondervinden waarom zijn scooter maar 45km/h mag.
                                          Op de snelweg gebeuren de minste ongevallen.

                                          Ongeveer 50% dodelijke slachtoffers op snelweg droeg geen gordel!

                                          Tel er de trukers bij die achteraan op een file knallen, mensen die echt domme dingen doen en je hebt 90% van de dodelijke slachtoffers snelweg.

                                          120 is een conventie he! Sommige landen 110 anderen 130 en zelfs 140 of helemaal geen limiet..

                                          120 is echt niet meer van deze tijd.
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X