Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Op de snelweg gebeuren de minste ongevallen.

Ongeveer 50% dodelijke slachtoffers op snelweg droeg geen gordel!

Tel er de trukers bij die achteraan op een file knallen, mensen die echt domme dingen doen en je hebt 90% van de dodelijke slachtoffers snelweg.

120 is een conventie he! Sommige landen 110 anderen 130 en zelfs 140 of helemaal geen limiet..

120 is echt niet meer van deze tijd.

Volledig akkoord. Ik heb hier een tijd geleden ook eens gezegd, men zou minder op snelheid moeten controleren en meer op het rijgedrag. Probleem daarbij is dat er dan constant blauw op de baan moet zijn, en zelfs dan nog kunnen ze niet alles zien. Iemand die eens 140-160 rijdt op een lege snelweg, geen problemen mee. Iemand die zit te zigzaggen tussen rijvakken, in combinatie van geen richtingaanwijzers gebruiken... daar word ik moordlustig van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      ge zijt dikwijls selectief in uw commentaar: de ene moment is het zo, de andere moment heel anders. Als het over fietsers en motards gaat, houdt ge uw hand dikwijls voor de ogen.
      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      lijkt me eerder dat gij het moeilijk hebt met regels... of beter gezegd regels die niet in uw kraam passen. Zalven met de ene hand en met de andere hand het zwaard hanteren.
      Hoe kom je daarbij Flappy???

Chippen van auto's mag niet van Jakkel;
      DBkillers verwijderen op de moto mag wél.

Een dashcam kopen mag niet van Jakkel;
      Ergernissen tikken op je toetsenbord mag wél.

Een overtreding begaan die hem stoort, mag niet van Jakkel;
      Een overtreding begaan die hem niet stoort, mag wél.

Kerel is toch een toonbeeld van standvastigheid? Hij heeft zijn mening, en dat is de enige juiste
      Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
        Hoe kom je daarbij Flappy???

Chippen van auto's mag niet van Jakkel;
        DBkillers verwijderen op de moto mag wél.
        Heb ik ooit gezegd dat het verwijderen van dB-killers op een moto wel legaal is, of mag? Dacht het niet. Blijven proberen zou ik zeggen.

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
        Een dashcam kopen mag niet van Jakkel;
        Ergernissen tikken op je toetsenbord mag wél.
        Heb ik ooit gezegd dat je geen dashcam mag kopen?? Euhm... dacht het niet. Ik vind het wel nogal spijtig dat mensen die met hun dashcam de probleempjes actief gaan opzoeken en het dan gaan delen met gans de wereld nogal vrij flauw. Maar koop maar uw dashcammeke en film er maar op los hé. Heb ik geen probleem mee hoor. Blijven proberen zou ik zeggen.

Een overtreding begaan die hem stoort, mag niet van Jakkel;
        Een overtreding begaan die hem niet stoort, mag wél.
        Heel flauwe, domme en kinderlijk verwoorde opmerking. Ik vind dat je bij het begaan van een overtreding altijd de omstandigheden mee in beschouwing moet nemen, heb ik hier al meermaals gezegd. Ik ben hier trouwens niet de enige die daar zo over denkt, lees de laatste posts van germinal, DHL, platten tuub,... hier maar. Blijven proberen zou 'k zeggen.

Kerel is toch een toonbeeld van standvastigheid? Hij heeft zijn mening, en dat is de enige juiste
        Ja, ik probeer inderdaad standvastig te zijn in mijn meningen. De enige juiste is het helemaal niet! Dat maak jij er nu zelf van. Een mening is een persoonlijke kijk op iets, en ik denk dat iedereen vrij is die te verkondigen. Ik blijf in deze discussie erbij dat een overtreding begaan niet synoniem is aan gevaarlijk zijn, iets wat flappy wel beweert. Nu, dat jij een probleem hebt met mijn meningen begrijp ik helemaal hoor! Blijven aanvallen, TooTall!!

Btw, kan je nog eens antwoorden op deze vraag aan u waarom ik een hypocriet ben?
        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Heb ik ooit gezegd dat alles wat ik doe legaal is? Dacht het niet grote jongen. Kan je me even uitleggen waarom je mij dan een hypocriet noemt? Bedankt alvast.
        Btw, een koersfiets 'tunen' lijkt me nog steeds legaal te zijn. Maar met uw fietsfobie begrijp ik zo'n uitspraak van u wel.

Mvg

Comment

• Dat een overtreding begaan geen synoniem is van gevaarlijk rijgedrag, daar ben ik het 200% mee eens.
          Je moet alles in zijn context zien.
          Waar, wanneer, externe factoren, enz...

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
            Volledig akkoord. Ik heb hier een tijd geleden ook eens gezegd, men zou minder op snelheid moeten controleren en meer op het rijgedrag. Probleem daarbij is dat er dan constant blauw op de baan moet zijn, en zelfs dan nog kunnen ze niet alles zien. Iemand die eens 140-160 rijdt op een lege snelweg, geen problemen mee. Iemand die zit te zigzaggen tussen rijvakken, in combinatie van geen richtingaanwijzers gebruiken... daar word ik moordlustig van
            vanmorgen zo een witte camionette gezien ala peugeot partner (hij ging te snel om het te zien).
            die kwam in ternat (denk ik) op de E40. hij voegd bruusk in waardoor ik remlichten van een vrachtwagen zie en een heleboel licht op de achterkant van de camionette. zijn pinker stond nog op en schiet zich onmiddelijk op het middenvak. mijn voorligger moet remmen en ik ook. door de regen zijn nr plaat niet gezien alsook het bedrijf niet (staat op de dashcam voor deze avond indien nodig). nog geen 2sec erna zag ik 3-4 autos hun remlichten branden op het linkervak. en jaja, de camionette zat voor hen....

de 3vakken rijden allen gezamelijk 80km/h want t is aan het regenen en de spits komt op. waarom dan toch zulke toeren uithalen.
            iets later de brussel ring af in zaventem. beslist er nog ineens op t laatste een grijze grote camionette om toch maar ook een andere weg te nemen en schiet zich voor mij over de witte lijnen. wat die niet had gezien is dat er een grijze megane mij voorbij was gegaan en in zijn blinde hoek zat (ik reed 90, megane ongeveer 110-115). bijna ongeluk, megane mogen remmen en uitwijken.
            begint die camionette zo wat te slalommen en afremmen. ik heb OOK moeten remmen, dus was al goed genaderd door die zijn fratsen.
            de megane werd het beu en ging die dan maar voorbij. is die grijze camionette nog beginnen bumperkleven (wou er ook eens gaan naastrijden om hem teken de maken dat die gek is, maar mijn auto trekt zo snel niet op). beelden ook op dashcam nog aanwezig.

had daar ambras van gekomen, ik was ook gestopt als getuige dan. sinds vandaag beslist om de trein NIET meer te nemen naar het werk. heb de fiets opgehaald in leuven. 1dag met de auto en kan de ergernissen al niet meer op 1hand tellen. t lijkt alsof het elke maand erger en erger wordt op de baan...

Comment

• Ochtend- en avondspitsen zijn precies momenten waarop er iets in de lucht hangt waardoor mensen extra domme dingen menen te moeten doen (nog nie wakker, moe, gefrustreerd van een dag gezever op het werk, gehaast om thuis te zijn, geen zin om met anderen in de drukte te staan, etc). Praat niets goed, I know...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                1dag met de auto en kan de ergernissen al niet meer op 1hand tellen. t lijkt alsof het elke maand erger en erger wordt op de baan...
                is ook mijn vaststelling....
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Onze wegen zijn gewoon te druk, we zijn met teveel op de baan gewoon, teveel op elkaars lip en dat veroorzaakt frustratie, en in sommige steden is dat al niet meer beperkt tot de klassieke piekmomenten, maar bijna de ganse dag door.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Onze wegen zijn gewoon te druk, we zijn met teveel op de baan gewoon, teveel op elkaars lip en dat veroorzaakt frustratie, en in sommige steden is dat al niet meer beperkt tot de klassieke piekmomenten, maar bijna de ganse dag door.
                    Yup.. Er bestaan nog landen waar autorijden een waar plezier is, maar buiten de periode 22 uur - 4 uur is dat in Belgie geenszins het geval
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                      Onze wegen zijn gewoon te druk, we zijn met teveel op de baan gewoon, teveel op elkaars lip en dat veroorzaakt frustratie, en in sommige steden is dat al niet meer beperkt tot de klassieke piekmomenten, maar bijna de ganse dag door.
                      Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Yup.. Er bestaan nog landen waar autorijden een waar plezier is, maar buiten de periode 22 uur - 4 uur is dat in Belgie geenszins het geval
                      Mee eens, zeker de provincie Antwerpen.

Comment

• Gisteren autostrade richting Kortrijk - was vrij druk - ik rijd vrij kort op mijn voorligger op linkse vak maar plots wil er toch nog iemand komen tussenwringen dus ik geef een toefje gas bij om gat te verkleinen ( die kerel begin daar te tuten en te gebaren, komt daarna in mijn gat hangen en komt iets verder wanneer ik in het midden reed naast mij rijden te gebaren en dan stilletjes ook naast mij op het midenvak rijden ??

Nu ik weet dat het niet hoffelijk was van mij om in het begin dat gaatje toe te rijden, maar volgens mij ben je nog altijd niet verplicht iemand tussen te laten he!??

Sommige mensen denken dat louter omdat ze pinken ze ineens maar voorrang moeten krijgen ??
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

Comment

Gisteren autostrade richting Kortrijk - was vrij druk - ik rijd vrij kort op mijn voorligger op linkse vak maar plots wil er toch nog iemand komen tussenwringen dus ik geef een toefje gas bij om gat te verkleinen ( die kerel begin daar te tuten en te gebaren, komt daarna in mijn gat hangen en komt iets verder wanneer ik in het midden reed naast mij rijden te gebaren en dan stilletjes ook naast mij op het midenvak rijden ??

Nu ik weet dat het niet hoffelijk was van mij om in het begin dat gaatje toe te rijden, maar volgens mij ben je nog altijd niet verplicht iemand tussen te laten he!??

Sommige mensen denken dat louter omdat ze pinken ze ineens maar voorrang moeten krijgen ??
                          Gewoon er tussen laten. Ik ergerde mij daar vroeger ook enorm aan, tot ik tot het besef kwam dat mensen zich er toch tussen wringen, pinker of geen pinker, plaats of geen plaats... Of je nu 50cm of 50m achter uw voorligger rijdt, ze willen en zullen er toch tussen kruipen.

Had vroeger bijna dagelijks dergelijke situaties voor, laatste tijd al veel en veel minder .

Comment

Ook al gemerkt.

Alhouwel dat het precies een vlaams probleem is. Ik zat vandaag in de Walen, daar wordt ook serieus doorgereden en een PAK hoffelijker dan hier amai.
                            BMW X5 45e

Comment

• Gisteren een hoop sukkels die 3 verkeerslichten op voorhand al links gaan hangen om aan verkeerslicht 4 links te kunnen afslaan...

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Ook al gemerkt.

Alhouwel dat het precies een vlaams probleem is. Ik zat vandaag in de Walen, daar wordt ook serieus doorgereden en een PAK hoffelijker dan hier amai.
                                Dat is omdat die nog 'ruimte' hebben om door te knallen. Resultaat is dat ze minder gefrustreerd rondrijden dan de gemiddelde Vlaming.

Comment

• Ja echt he, die mannen vlammen nog zoals wij dat deden in de jaren negentig. Daar zijn banen waar je 90 mag die hier 50 zouden zijn. Smal, bochten, dorpjes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Ja echt he, die mannen vlammen nog zoals wij dat deden in de jaren negentig. Daar zijn banen waar je 90 mag die hier 50 zouden zijn. Smal, bochten, dorpjes...
                                    Zo is dat. Wallonië, met vooral de minder bevolkte Ardennen, is een zaligheid om te rijden. Zowel met de auto, moto of fiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Zo is dat. Wallonië, met vooral de minder bevolkte Ardennen, is een zaligheid om te rijden. Zowel met de auto, moto of fiets.
                                      Totdat je zelf half door iemands voortuin moet rijden om voor zo een gast uit te wijken omdat die zijn bocht aan de verkeerde kant pakt...

Ergernis van de week: gietende regen + de ene na de andere vrachtwagen die aan het inhalen is, vaak met meerdere achter elkaar met slechts enkele meters tussen. En ja, hoofdzakelijk Belgen, ja.

Comment

Gisteren autostrade richting Kortrijk - was vrij druk - ik rijd vrij kort op mijn voorligger op linkse vak maar plots wil er toch nog iemand komen tussenwringen dus ik geef een toefje gas bij om gat te verkleinen ( die kerel begin daar te tuten en te gebaren, komt daarna in mijn gat hangen en komt iets verder wanneer ik in het midden reed naast mij rijden te gebaren en dan stilletjes ook naast mij op het midenvak rijden ??

Vreemde ergernis. Als jij je aan de wettelijke tussenafstand laat kan die er gewoon tussen, dus je was zelf al in overtreding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                                          Totdat je zelf half door iemands voortuin moet rijden om voor zo een gast uit te wijken omdat die zijn bocht aan de verkeerde kant pakt...
                                          Het is natuurlijk de bedoeling, ook als je wat vlotter rijdt, je op je eigen baanvak blijft uiteraard.

Comment

Working...
                                          X