Ja, en die remmen dikwijls dan nog alvorens in te voegen. Waarom is een raadsel, wie gaat nu remmen op een oprit als je gas moet geven?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk BerichtenBwa, 20km/u trager als 90 toegelaten is lijkt mij toch aanvaardbaar: 90 is dan geen opgelegde snelheid hé, maar een MAXIMUM. Trager mag dus; sneller niet.
Als men echter 40 à 50 zou rijden waar 90 de maximumsnelheid is, dan denk ik dat het misschien wel onder de noemer 'hinderen' valt en is het dus ook een verkeersinbreuk, of vergis ik me?
Het begrip 'abnormaal traag' wordt echter niet gespecifiëerd in de verkeerswetgeving en is dus voor interpretatie vatbaar... behalve op de snelweg; daar geldt een minimumsnelheid van 70 km/u... wat een groot verschil maakt met de maximumsnelheid, hetgeen mij doet vermoeden dat zelfs 50 km/u rijden waar 90 is toegestaan waarschijnlijk nog niet als 'hinderend' door de mannen met de lange arm zal worden beschouwd en geverbaliseerd...
By the way: 22 km aan 90 km/u duurt net geen 15 minuten; aan 70 km/u duurt dat net geen 19 minuten... een verschil van 4 luttele minuutjes x 3 = stuur opgevreten in 12 minuten...
een verschil van een 1/2 uur is best mogelijk !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenik denk dat jij die weg niet kent, als er een vrachtwagen, of nog erger tractor zit + verkeerslichten waar ze heel traag optrekken ...
een verschil van een 1/2 uur is best mogelijk !
Het MAXIMUM tijdsverschil dat veroorzaakt wordt door 70 i.p.v. 90 te rijden is 4 minuten. Al wat een grotere 'vertraging' veroorzaakt ligt NIET aan het 20 km/u trager rijden dan toegestaan.
Als je dit niet snapt moet je terug naar het derde leerjaar om rekensommetjes te leren maken.Last edited by Maurice P.P.; 06/10/2015, 07:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk BerichtenAls je dit niet snapt moet je terug naar het derde leerjaar om rekensommetjes te leren maken.
Ik denk dat die kindjes U rap tegen uw kloten zullen gaan stampen. 5 Minuten spelen, is 5 minuten spelen verdomme! Dus op een baan waar ge 70 moogt, en voor U hangt een appel tegen 60, dat is weldegelijk een irritatie ja.
Ik ben geheel toevallig gisteren op die N42 geweest, hele tijd achter een Mitsubishi Lancer gereden die 60 deed. En je mag er nergens voorbij...toen moest ik denken aan die posts enkele dagen geleden over deze weg, ik snap het volledig...ik heb het geluk gehad van 3 tractoren gezien te hebben erop, perchance in de tegenrichting. Op de terugweg dan ook maar een andere weg gekozen zodat ik zeker niet prijs zou hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk BerichtenIk hoef die weg niet te kennen... als je een half uur kan verliezen door een tractor, vrachtwagen of whatever, ga je die tijd verliezen door die tractor (of wat dan ook) en NIET door 70 te rijden i.p.v. 90.
Het MAXIMUM tijdsverschil dat veroorzaakt wordt door 70 i.p.v. 90 te rijden is 4 minuten. Al wat een grotere 'vertraging' veroorzaakt ligt NIET aan het 20 km/u trager rijden dan toegestaan.
Als je dit niet snapt moet je terug naar het derde leerjaar om rekensommetjes te leren maken.
De N42 is een heel lange weg met best veel verkeerslichten, die ik maar al te vaak allemaal tegen heb.
Tot wanneer de weg 2 vaks wordt en je dus mag inhalen, kan je gerust een 10 tal minuten verliezen. Je rijdt dan geen 90, geen 70, maar zo hooguit 45 achter een tractor met enkele camions erachter, met traag accelereren na elk verkeerslicht. Dus ja je kan er veel tijd verliezen. Als je die baan 2x per dag doet, alle dagen, dan heb je reden om eens te klagen.
Comment
-
Ik ben zondagavond teruggekomen over de N42. Weinig verkeer. Maar voor mij enen die constant tussen de 55 en de 60 aanhield. Op de stukken waar je zelfs 90 mag! Dan zijn ze verwonderd dat er eens iemand gaat bumperkleven...
Vraag me af wat dat soort mensen bezielt. Is dat om zuinig te rijden, schrik om uit de bocht te vliegen op die rechte baan, met andere dingen bezig achter het stuur (kwil nie weten wat dat allemaal kan zijn),...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk ben zondagavond teruggekomen over de N42. Weinig verkeer. Maar voor mij enen die constant tussen de 55 en de 60 aanhield. Op de stukken waar je zelfs 90 mag! Dan zijn ze verwonderd dat er eens iemand gaat bumperkleven...
Vraag me af wat dat soort mensen bezielt. Is dat om zuinig te rijden, schrik om uit de bocht te vliegen op die rechte baan, met andere dingen bezig achter het stuur (kwil nie weten wat dat allemaal kan zijn),...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenWat houdt je dan tegen om je richtingaanwijzer op te zetten en hem in te halen ? ... motor in noodloop ? ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat het niet mag misschien?Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenWat houdt je dan tegen om je richtingaanwijzer op te zetten en hem in te halen ?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNiet iedereen die met een auto rijdt wilt snel rijden of is gehaast. Veel mensen zien die auto enkel als een transportmiddel en genieten zelden van het autorijden op zich. Die interesseren zich ook niet aan hoe snel ze wel zouden kunnen/moeten rijden op die 90 baan, ze hebben het dikwijls zelfs niet door hoe snel ze rijden. Ik heb geen problemen met zulke mensen, iedereen vult die definitie van dat autorijden voor zich in. Maar, het is natuurlijk wel vrij egoistisch als je als zulke 'tamme mens' een file achter je gaat creëren. Ik snap dat dit irritatie kan opwekken, zeker in dit land waar je de dag van vandaag haast nergens nog vooruit komt. Ik maak mij er nog zelden druk in, automaat in comfort stand, muziekje op, raampje wat open, lichtjes achterover in de zetel,... en cruisen maar.
Maar toch... rij ik liever in de Ardennen. Daar laat het verkeer en de wetgeving nog toe op een normale manier te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk BerichtenDus niet max snelheid rijden (want die 70/90/50 is de MAXIMUM snelheid) is vrijgeleide om te gaan bumperkleven ?
Jullie moeten allemaal wel heel belangrijk zijn dat jullie ook altijd aan die max snelheid moeten rijden.
Houd afstand of haal in!previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenEr zijn er genoeg die zelfs komen bumper-kleven als je 5 km/u sneller rijdt.
Houd afstand of haal in!
*Feit* Man ik haat bumperklevers..........................
.............voor mij
en dan haal je die oelewappers in en beginnen ze nog te pharen ook ,politieagentje spelen doen ze blijkbaar graag,tot je op de rem gaat en vraagt of ze een probleem hebben,durven ze niet eens opzij kijken ...meestal geitenwollensokkarnemelkdrinkendeecogroenejongens met soepkarren ala berlingo,partner ,dacia ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenNu ga je weer nogal commentaar krijgen zulle man lol
Kan me niet schelen,ik krijg gewoon het heen en weer van zulke moraalridders (op de weg en ernaast).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk heb gisteren op de N42 gemiddeld rond de 50 gereden. Hele stoet auto's achter een paar tractors met aanhangwagen.
Dat systeem uit Duitsland met 3 vakken kennen ze hier niet. Daar heb je afwisselend 2 vakken in 1 richting en 1 vak in de andere. Zo heb je dan opportuniteit om in te halen.
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenEuh nee.
De N42 is een heel lange weg met best veel verkeerslichten, die ik maar al te vaak allemaal tegen heb.
Tot wanneer de weg 2 vaks wordt en je dus mag inhalen, kan je gerust een 10 tal minuten verliezen. Je rijdt dan geen 90, geen 70, maar zo hooguit 45 achter een tractor met enkele camions erachter, met traag accelereren na elk verkeerslicht. Dus ja je kan er veel tijd verliezen. Als je die baan 2x per dag doet, alle dagen, dan heb je reden om eens te klagen.
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenOm 1 of andere duistere reden is heel dat stuk een witte doorlopende lijn, dus niet inhalen.
Comment
Comment