Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geen verlichting aan... behalve het schermpje van de smartphone natuurlijk

video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden

Comment

• Jawadde, die heeft zijn/haar rijbewijs bij een pakske corn flakes gekregen, precies.

Eergisterenavond met de fiets bijna omver gereden door ene die vond dat het nog niet donker genoeg was om zijn lichten aan te steken, terwijl de straatverlichting al aan was. Een goeie reflex van 2x te kijken voor ik oversteek.
      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Was ne jonge gast, schat 25j . 't Is daarvoor dan nog een stuk redelijk donker door werken, ik zag'm gelukkig doordat ie de rem aantikte... totaal onnodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
          Was ne jonge gast, schat 25j . 't Is daarvoor dan nog een stuk redelijk donker door werken, ik zag'm gelukkig doordat ie de rem aantikte... totaal onnodig.
          Blijkbaar niet!

Comment

• Gisteren een ongeval gezien op een kruispunt waar er GEEN voorrang van rechts was en de pipo bleef bij hoog en bij laag beweren dat hij wel voorrang van rechts had. Ze hebben er zelfs de politie moeten bijhalen en dan hebben ze pas de auto's verzet.

Was het mij overkomen ik had die zijn rijbewijs kapot gescheurd en hem het laten opeten

En dan vandaag op de N80 in Sint-Truiden, druk verkeer beide rijvakken goed gevuld, wilt er een camionet van links naar rechts komen waar ik aan het rijden ben. En dat nog zonder gebruik van de pinker.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              En dan vandaag op de N80 in Sint-Truiden, druk verkeer beide rijvakken goed gevuld, wilt er een camionet van links naar rechts komen waar ik aan het rijden ben. En dat nog zonder gebruik van de pinker.
              Paar dagen terug op de Boomsesteenweg in Wilrijk ook gehad. Het is precies dat die mensen die geen richting aangeven ook niet in hun spiegels zien, gewoon op goed geluk eens aan uw stuur draaien zeker .

En vandaag reed ik achter een bejaarde in een Renault Scenic die een goeie 5km aan een stuk met zijn richtingaanwijzer naar links aan reed... om dan vervolgens rechtsaf te slaan met die richtingaanwijzer nog steeds naar links.

Comment

• Ik kom dagelijks iemand tegen die mijn plezier op de baan verpest, onwaarschijnlijk hoe 1 persoon in staat is om strategisch een doorgang te blokkeren (op een autosnelweg, of ringweg).

Gisterenavond iemand die hardnekkig links bleef rijden en pas op het allerlaatste moment van vak veranderde toen ze de afrit moest hebben. Vervolgens op een ringweg weer strategisch links blijft rijden, allesbehalve subtiel elke potentiële doorgang afsloot.

Vandaag idem dito, links plakken en enkel eventjes naar rechts gaan op het moment dat er flitspalen staan... sympathiek!
                Ik stond al 3 versnellingen lager om mezelf als een gek af te schieten eens ik voorbij de flitspalen was, maar meneer ging snel weer naar links om een open stuk van 800 meter ringweg te blokkeren voor mijn neus.*

Het leven van een autoliefhebber is hard joh...
                *langs rechts opgelost, sorry!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Ik kom dagelijks iemand tegen die mijn plezier op de baan verpest, onwaarschijnlijk hoe 1 persoon in staat is om strategisch een doorgang te blokkeren (op een autosnelweg, of ringweg).

Gisterenavond iemand die hardnekkig links bleef rijden en pas op het allerlaatste moment van vak veranderde toen ze de afrit moest hebben. Vervolgens op een ringweg weer strategisch links blijft rijden, allesbehalve subtiel elke potentiële doorgang afsloot.

Vandaag idem dito, links plakken en enkel eventjes naar rechts gaan op het moment dat er flitspalen staan... sympathiek!
                  Ik stond al 3 versnellingen lager om mezelf als een gek af te schieten eens ik voorbij de flitspalen was, maar meneer ging snel weer naar links om een open stuk van 800 meter ringweg te blokkeren voor mijn neus.*

En flikkerde of claxonneerde hij niet? Dat zijn meestal zo'n mannen/vrouwen, o wee als je ze inhaalt.

Comment

• Vandaag weer heel wat dingen gezien in 't verkeer waar ik me zou kunnen ergeren. Maar heb mijn best gedaan om dat niet te doen. Is op één geval na goed gelukt (twee manoeuvres van een Porsche Cayenne die voorrangsregels blijkbaar iets voor de rest van de wereld vind). Sommige mensen horen echt niet thuis achter 't stuur van een wagen
                    BMW 420dA : >>>

Comment

• INEKE had beter de optie Bluetooth aangevinkt op de optielijst van haar A klasse, ipv een persoplaat aan te vragen... Nu ja, zo kan ze de staat wel een 2de keer sponsoren, als de mannen van de fanfare haar opschrijven...

Sent from my One+ using Tapatalk
                      =================
                      2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten

En flikkerde of claxonneerde hij niet? Dat zijn meestal zo'n mannen/vrouwen, o wee als je ze inhaalt.
                        Nah, geen geflikker. Maar misschien staat de video morgen op HLN.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Ik kom dagelijks iemand tegen die mijn plezier op de baan verpest, onwaarschijnlijk hoe 1 persoon in staat is om strategisch een doorgang te blokkeren (op een autosnelweg, of ringweg).

en als je nu eens goed dicht gaat rijden vlak voor een flitser, en er dan naast gaat hangen als die naar rechts gaat (zonder geflitst te worden)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            en als je nu eens goed dicht gaat rijden vlak voor een flitser, en er dan naast gaat hangen als die naar rechts gaat (zonder geflitst te worden)?
                            Ik was ook al zo iets aan het denken.
                            Maar toch ook niet te dicht gaan hangen, hij moest maar eens plots zonder reden remmen.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Man man man, gisteren op de E17 Kortrijk -> Gent een zestiger in een Lexus GS.
                              Was lang geleden dat ik zo'n kalf op de weg heb gezien. Echt slalom over alle vakken, zonder ooit maar een keer te pinken, constant doortrekken naar 180 en nog iets meer en dan hoekig remmen. Heb twee near misses gezien en moest ik langer op de snelweg gezeten hebben, was het nog wel prijs geweest ook. Zo ene mogen ze van mij ter plaatse rijbewijs afnemen.
                              Het aantal wagens dat voor zijn fratsen moest uitwijken of remmen kon je gewoon niet tellen. En uiteindelijk tussen Kortrijk en Deinze was hij even ver met mezelf die hele weg 120-130 op teller reed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                Dat filmpje lijkt precies toch in scene gezet te zijn.

Comment

• zou het, de meest onwaarschijnlijke dingen gebeuren nl natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Euh nee.

De N42 is een heel lange weg met best veel verkeerslichten, die ik maar al te vaak allemaal tegen heb.

Tot wanneer de weg 2 vaks wordt en je dus mag inhalen, kan je gerust een 10 tal minuten verliezen. Je rijdt dan geen 90, geen 70, maar zo hooguit 45 achter een tractor met enkele camions erachter, met traag accelereren na elk verkeerslicht. Dus ja je kan er veel tijd verliezen. Als je die baan 2x per dag doet, alle dagen, dan heb je reden om eens te klagen.
                                    Dank u.
                                    Hiermee bevestig je wat ik reeds zei: het is NIET omdat je 70 rijdt i.p.v. 90 dat je veel tijd verliest: het grootste gedeelte van uw 'tijdverlies' wordt veroorzaakt door het drukke verkeer, de verkeerslichten, een tractor, een vrachtwagen voor je enz...
                                    Het is dus volledig onterecht dit 'tijdverlies' af te schuiven op mensen die 20 km/u trager rijder dan toegelaten.
                                    Maar blijkbaar vinden een groot aantal onder jullie die mensen dus 'egoistisch'.
                                    Misschien alle vrachtwagens, tractoren, cammionettes, ludospaces, Dacia's enz... verbieden? Enkel nog wagens toelaten in het verkeer die automatisch accelereren binnen de 6,5 seconden naar 100 ... (vul zelf aan naar believen)? Wie is er eigenlijk egoistisch?

Weet je welke chauffeurs écht egoistisch zijn?
                                    O.a. diegenen die in volle spits op een 2- of 3-vaksbaan continu van rijstrook veranderen in de hoop toch één of twee plaatsjes in de file te 'winnen'. Het zijn zij die voor extra vertraging en file zorgen... en dat is onlangs door een studie van het BIVV nogmaals bewezen: het zijn juist de agressievelingen in het verkeer die een hoop miserie en files (mee) veroorzaken. En héél toevallig zijn dat nu net NIET diegenen die 20 km/u trager rijden dan toegelaten, maar wél zij die vinden dat anderen steeds in HUN 'weg' rijden.

De eer van meest agressieve, onverdraagzame en egoistische chauffeurs gaat tegenwoordig naar 'Berlingo-koeriers' en Audi-lease-drivers, na uiteraard BMW-zonder-richtingsaanwijzers-macho's, om eens lekker te veralgemenen .
                                    Last edited by Maurice P.P.; 11/10/2015, 14:31.

Comment

• Aan de blonde Nederlandse op de E17 daarnet: ge moet niet met uw pharen trekken als ik iets korter voor je van het linker naar middelste vak kom om mijn snellere achterligger door te laten. Vooral niet als je al de hele tijd aan het middenvakken bent zonder reden...
                                      Last edited by Skyrider; 11/10/2015, 14:46.
                                      Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                      BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                        Dank u.
                                        Hiermee bevestig je wat ik reeds zei: het is NIET omdat je 70 rijdt i.p.v. 90 dat je veel tijd verliest: het grootste gedeelte van uw 'tijdverlies' wordt veroorzaakt door het drukke verkeer, de verkeerslichten, een tractor, een vrachtwagen voor je enz...
                                        Het is dus volledig onterecht dit 'tijdverlies' af te schuiven op mensen die 20 km/u trager rijder dan toegelaten.
                                        Maar blijkbaar vinden een groot aantal onder jullie die mensen dus 'egoistisch'.
                                        Misschien alle vrachtwagens, tractoren, cammionettes, ludospaces, Dacia's enz... verbieden? Enkel nog wagens toelaten in het verkeer die automatisch accelereren binnen de 6,5 seconden naar 100 ... (vul zelf aan naar believen)? Wie is er eigenlijk egoistisch?

Weet je welke chauffeurs écht egoistisch zijn?
                                        O.a. diegenen die in volle spits op een 2- of 3-vaksbaan continu van rijstrook veranderen in de hoop toch één of twee plaatsjes in de file te 'winnen'. Het zijn zij die voor extra vertraging en file zorgen... en dat is onlangs door een studie van het BIVV nogmaals bewezen: het zijn juist de agressievelingen in het verkeer die een hoop miserie en files (mee) veroorzaken. En héél toevallig zijn dat nu net NIET diegenen die 20 km/u trager rijden dan toegelaten, maar wél zij die vinden dat anderen steeds in HUN 'weg' rijden.

De eer van meest agressieve, onverdraagzame en egoistische chauffeurs gaat tegenwoordig naar 'Berlingo-koeriers' en Audi-lease-drivers, na uiteraard BMW-zonder-richtingsaanwijzers-macho's, om eens lekker te veralgemenen .
                                        Het rare is dat er deze week toevallig een onderzoek van de Nederlandse tegenhanger in de Nederlandse kranten stond, dat het tegendeel beweerde. Volgens de Nederlanders worden files en vertragingen veroorzaakt door angstige en onervaren mensen die onnodig langzaam gaan rijden, en 20kmh onder de toegelaten snelheid rijden valt daar wel degelijk onder, zeker als je weet dat de toegelaten snelheid meestal al voorzien is op de onervaren bestuurders.

En langzamer rijden dan toegelaten op plekken met geen of beperkte inhaalmogelijkheden, en de rest van het verkeer op die manier dwingen van ook langzamer te gaan rijden, is wel degelijk egoïstisch, welke draai je er ook aan geeft.

Je kan hier dan met je rekensommetjes aankomen dat 20km/h langzamer maar x aantal minuten vertraging op levert, maar dat is theorie. In de praktijk heb ik al heel vaak gehad dat ik achter zo'n lamlul zit, terwijl de verkeerslichten op groen staan, maar door zijn langzame rijden kom je voor het rood terecht. Dan verlies je al meer tijd dan die uitgerekende minuutjes. Dan nog eens meetellen dat dat soort mensen zelden vlot gaat rijden op kruisingen, waardoor je nog eens onnodig lang moet wachten om rotondes of kruisingen op te rijden. Alles bij elkaar verlies je meer dan die paar minuten en je fret de hele tijd je kas op, enkel en alleen omdat er iemand voor je zit die beslist dat iedereen veel tijd heeft.

Je ziet dan soms treintjes vormen door zo'n personen, je gaat mij niet wijsmaken dat diegene die achteraan rijdt, amper 4 minuten gaat verliezen. Nee, die gaat die 4 minuten verliezen, plus een paar keer extra aan de verkeerslichten staan, plus een paar keer aan een rotonde of kruispunt staan met nog 7 auto's voor hem die er niet hadden gestaan als ze hadden kunnen doorrijden, want die waren al weg geweest...

Zijn wij (ik en de anderen die gewoon vlot willen rijden) egoïstisch omdat we ons ergeren aan die ene figuur die tientallen mensen irriteert, of is die ene figuur de egoïst?
                                        Last edited by |) ][ |V| ][; 11/10/2015, 15:00.

Comment

Working...
                                        X