Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Knappe Motor!

Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten
    Gisteren bij duisternis langs de Lovaart richting Veurne stelde ik vast dat ik wel heel snel inliep op een voorligger... Bleek het een brom-mobiel toestand te zijn die aan nauwelijks 30 km/u over de weg tufte. Levensgevaarlijk eigenlijk. Haal die dingen eens van de weg. En dan nog eens een dikke meter van de rechterkant van de rijbaan rijden, om het inhalen toch iets uitdagender te maken...
    Die dingen mogen ze ook weleens met een zwaailicht uitrusten. Zeker nu met dit donker weer.

Comment

• Wat het nog eens extra gevaarlijk maakt is dat die zo smal zijn en kleine lichten hebben. Je denkt dat het gaat om een auto in de verte, maar 15 seconden wals je er net niet over.

Als ge eens tijd te veel hebt moet je eens voor een gaan rijden tegen 20 per uur. Dan blijkt dat zij het ook vervelend vinden als ze achter iets zitten dat maar de helft van hun snelheid doet.

Comment

• Gisteren s'avonds/s'nachts op de E403 richting Kortrijk een Renault clio aan 80km/u (geschat) zonder verlichting... Scheelde echt nietveel of ik had hem een meter ingekort... :o

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          Als ge eens tijd te veel hebt moet je eens voor een gaan rijden tegen 20 per uur. Dan blijkt dat zij het ook vervelend vinden als ze achter iets zitten dat maar de helft van hun snelheid doet.
          Levensgevaarlijk die dingen...dat zoiets toegestaan is op de weg zal ik nooit begrijpen.

Motorwinkel Felix & Jos in Beringen is ook verdeler van Ligier. Soms als ik daar ben voor onderhoud aan de moto of gewoon wat rondkijken passeer ik ook eens in de Ligier kant van het bedrijf...

Als je geluk hebt en er komt net iemand zijn Ligier afhalen na een onderhoud ofzo, zie je meteen wat voor volk dat is. Die vertrouw ik nog niet om koude patatten te kunnen eten met een botte lepel zonder zichzelf meteen in brand te steken...

Sinds ik daar enkelen heb ontmoet (en wat verhalen heb gehoord van het winkelpersoneel) geef ik "brommobielen" nog meer ruimte, tijd en plaats als daarvoor...
          Last edited by TooTall; 23/12/2014, 11:56.
          Mijn Skoda

Comment

• ik ben grote fan, de dag ik zonder werk kom te zitten, is het het eerste wat hier voor de deur komt te staan

en het gaat uiteraard uiterlijk volledig getuned worden, spoilers, uitlaten, stickerplak...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              en het gaat uiteraard uiterlijk volledig getuned worden, spoilers, uitlaten, stickerplak...
              Uiteraard! Zie maar dat uw stickers op uw Conformiteitsattest staan of ge krijgt tuningkiddo achter U aan!
              Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                Levensgevaarlijk die dingen...dat zoiets toegestaan is op de weg zal ik nooit begrijpen.
                Verbied dan ook maar meteen paard en kar, tractor, kuddes wielertoeristen,... op de openbare weg.

Het percentage brommobielen op de openbare weg is verwaarloosbaar, ik zou totaal niet weten waarom die dingen verboden zouden moeten worden. Ik heb er eigenlijk zelden tot nooit last van. Gun de sukkelaars ook eens iets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                  Knappe Motor!
                  Kopen?

Comment

Gun de sukkelaars ook eens iets.
                    Ik gun ze het gebruik van de openbare weg, moesten ze net zoals bestuurders van andere gemotoriseerde voertuigen wegenbelasting betalen en beschikken over een rijbewijs

niet dat een rijbewijs bezitten zaligmakend is...
                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                      Ik gun ze het gebruik van de openbare weg, moesten ze net zoals bestuurders van andere gemotoriseerde voertuigen wegenbelasting betalen en beschikken over een rijbewijs

niet dat een rijbewijs bezitten zaligmakend is...
                      Laat die mensen toch zonder rijbewijs rijden en geen wegenbelasting betalen, zo'n verwaarloosbare kleine minderheid. Zoals ik al zei, gun de sukkelaars ook eens iets. En als ik samen met mijn would-be-boonen vriendjes onze eigen RVV aan het rijden ben op de openbare weg, dan doe ik dat ook zonder fietsrijbewijs.

Comment

Laat die mensen toch zonder rijbewijs rijden en geen wegenbelasting betalen, zo'n verwaarloosbare kleine minderheid. Zoals ik al zei, gun de sukkelaars ook eens iets. En als ik samen met mijn would-be-boonen vriendjes onze eigen RVV aan het rijden ben op de openbare weg, dan doe ik dat ook zonder fietsrijbewijs.
                        Tsja, ieder zijn gedacht. Ik vind dat de mensen met een oudere dieselwagen (ook een minderheid tov. de rest) wél in een stadscentrum mogen blijven rijden...maar dat mag dan weer niet van de overheid. Dit terwijl mensen die door hun gebrek aan opleiding en het feit dat ze zich verplaatsen in een voertuig met de onmogelijkheid om zich te bewegen aan een aangepaste snelheid, een ergernis (en gevaar!) zijn op de weg, dat wel mogen bijvoorbeeld. Iedereen gelijk voor de wet enzo.

Let's agree to disagree?
                        Mijn Skoda

Comment

• De wonderen waren blijkbaar de wereld gisteren nog niet uit. Weer een middenplakker, ik licht eff, zet knipperlicht op en JAAAAA hij ging naar rechts! O_O. De volgende 5 auto's daarentegen..

Comment

Waarom zou iemand zonder rijbewijs en zonder het betalen van wegenbelasting, het recht mogen hebben om zich met een motorvoertuig te mogen verplaatsen? Slaat nergens op. Dat het sukkelaars zijn is dan nog eens een extra argument om het te verbieden. Financieel zijn die geen sukkelaars aangezien je veel goedkoper een gewone auto kan kopen dan zo'n ding. Ze zijn gewoon sukkelaars op de weg die niet in staat zijn op een B te halen. Dat moet je dus van de weg afhouden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                              De wonderen waren blijkbaar de wereld gisteren nog niet uit. Weer een middenplakker, ik licht eff, zet knipperlicht op en JAAAAA hij ging naar rechts! O_O. De volgende 5 auto's daarentegen..
                              Is ene die weet dat hij mis is, maar er gewoon niet aan denkt of gewoon zijn voorliggers volgt. Mijn oom is ook zo. Die andere 5 zijn er die het totaal niet snappen.

Comment

Verbied dan ook maar meteen paard en kar, tractor, kuddes wielertoeristen,... op de openbare weg.
                                takkoord!
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Waarom zou iemand zonder rijbewijs en zonder het betalen van wegenbelasting, het recht mogen hebben om zich met een motorvoertuig te mogen verplaatsen?
                                  Voor een bromfiets klasse B gelden net dezelfde verplichtingen in verband met verzekering en rijbewijs. Ook maar bannen van de openbare weg dan?

De brommobiel mag in tegenstelling tot de bromfiets Klasse B buiten de bebouwde kom (en de zones 50) wel op de rijbaan. Hij mag echter niet op autowegen en autosnelwegen. Dat is het enigste verschil. Is dat nu hét probleem? Die ene verdwaalde brommobiel die je één keer in de maand eens ziet rijden op een gewestweg waar je 70 mag die 45 aan het tuffen is? De meerderheid van de al weinige brommobielen rijden rond in zones 30 en 50. Waar jij met je 'echte' auto niet sneller mag als die brommobiel, dus ook geen probleem daar. Iedereen zijn mening, maar ik vind dit pure onverdraagzaamheid.

Comment

Is ene die weet dat hij mis is, maar er gewoon niet aan denkt of gewoon zijn voorliggers volgt. Mijn oom is ook zo. Die andere 5 zijn er die het totaal niet snappen.
                                    Mijn schoonbroer is ook een middenvakrijder,dat doet hij omdat je dan plaats hebt om uit te wijken als er wat gebeurd ,na vele discussies heb ik het opgegeven,hij blijft bij zijn standpunt...
                                    Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• ik verschiet er eig dat je ze in de steden niet en masse ziet zoals in amsterdam, das toch ideaal

en ja die krengen zijn duur, maar de inruilwaarde is veel hoger dan een ander blik op wielen
                                      (vraag me wel af of hun kachel goed werkt in de winter)

Comment

• Wat een commentaar op de brommobielen hier.
                                        Collega op het werk heeft zo eentje en die dingen trekken echt goed op, alleen stopt het al rond de 45 km/h.
                                        Wat ik hier van de verlichting lees klopt ook niet echt, ik zie veel bestelwagentjes rijden waarvan de achterlichten minder goed zijn dan die van de gemiddelde brommobiel.
                                        Dan wat het ophouden van het andere verkeer betreft, ik erger mij veel meer aan mensen met een gewone auto die wel normale snelheden kunnen rijden, maar gewoon vertikken om dit ook te doen.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Wat een commentaar op de brommobielen hier.
                                          Collega op het werk heeft zo eentje en die dingen trekken echt goed op, alleen stopt het al rond de 45 km/h.
                                          Wat ik hier van de verlichting lees klopt ook niet echt, ik zie veel bestelwagentjes rijden waarvan de achterlichten minder goed zijn dan die van de gemiddelde brommobiel.
                                          Dan wat het ophouden van het andere verkeer betreft, ik erger mij veel meer aan mensen met een gewone auto die wel normale snelheden kunnen rijden, maar gewoon vertikken om dit ook te doen.
                                          Heeft uw collega ook een goei reden om zoiets te kopen?
                                          Kan nog begrijpen zoals bobo al zei als je dat puur gebruikt voor in het stad te rijden. Maar dan zouden ze beter allemaal elektrisch zijn.
                                          Enfin, ik zou zelf niet direct in zo'n ding kruipen. Ik hou niet graag het verkeer op, en zou constant met angst rondrijden dat er ene is mijn gat zou knallen. 45 vs 70, toch al een verschil van 25km/u. Op een baan van 90 is het al helemaal zelfmoord

Comment

Working...
                                          X