Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toppunt van al is, dat er da, meestal geen verkeer meer achter jou te zien is. Je vraagt je dan af waarom die kerel nou net voor jou de baan op wil...
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • ... En meestal moet ie dan 500 meter verder linksaf, terwijl er tegenliggers komen.

      Comment


      • Amen to that.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • Soms hinder ik ook wel eens mensen als ik van mijn oprit rij. Niet zo bedoeld eigenlijk. Ligt een beetje een bocht en hierdoor heb ik slecht overzicht. Langs de andere kant is de snelheid hier wel beperkt tot 50. Ene die aan 50 afkomt hinder ik eigenlijk niet, het zijn die die 70 a 90 rijden die moeten remmen. Maar daar kan ik wel weinig aan doen eigenlijk want die komen zo snel de bocht uit dat je ze niet tijdig kan zien afkomen. Zouden jullie dan plankgas geven met een koude motor of gewoon doorrijden zoals je anders zou doen?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Soms hinder ik ook wel eens mensen als ik van mijn oprit rij. Niet zo bedoeld eigenlijk. Ligt een beetje een bocht en hierdoor heb ik slecht overzicht. Langs de andere kant is de snelheid hier wel beperkt tot 50. Ene die aan 50 afkomt hinder ik eigenlijk niet, het zijn die die 70 a 90 rijden die moeten remmen. Maar daar kan ik wel weinig aan doen eigenlijk want die komen zo snel de bocht uit dat je ze niet tijdig kan zien afkomen. Zouden jullie dan plankgas geven met een koude motor of gewoon doorrijden zoals je anders zou doen?
            Dat is natuurlijk een andere situatie dan zomaar een zijstraat uitrijden terwijl je wel voldoende overzicht hebt. In jouw geval zou ik mij niets aantrekken van die snelrijders. Ik ga mijn motor niet koud doortrekken omdat iemand 20+kmh te hard rijdt door een onoverzichtelijke bocht.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
              Amai het nieuwe jaar is nog geen dag oud en al zo zuur? Het staat hier vol met futiliteiten die een ergernis zijn, alleen typen de meeste mensen dat hier uit, ik verkies deze manier, dat is makkelijker.
              Ik verzuurd?

              Wie ergert zich hier aan een auto waarvan je in de verte al ziet dat ie voor u de baan opkomt? Zo erg zelfs dat je het nodig vindt het ongelooflijk zware vergrijp online te gooien en als een 'ergernis' te beschouwen? Ah ja, je hebt wat moeten remmen, aiaiai wat een drama, je hebt de dood voor ogen gezien. Ik hoop dat die Volvorijder het filmpje per toeval ook eens te zien krijgt. Die gaat gewoon in een deuk liggen. Aan deze situatie is niks gevaarlijk aan. Je mag daar maar 70 ('t is in Kwaadmechelen) en je hebt van ver een goed vrij zicht. Sorry, maar zulke dingen in 't verkeer maak je toch constant mee? Zit jij je dan constant te ergeren achter het stuur, of wat?

              Veel plezier in 2015 met gans het verkeersgebeuren permanent te filmen. Misschien kan je uw uniform ruilen voor eentje van de politie, de juiste kleur heeft het al.



              Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
              Trouwens, speciaal voor U, enkele kilometers verder achter die Volvo kwam ik weeral uw favoriet uiterst zeldzaam voorkomend voertuig tegen Let vooral op de aan frut gereden (en herspoten in appelblauwzeegroen) voorbumper!

              1. Dat is mijn favoriete voertuig niet
              2. Proficiat dat je geconstateerd hebt dat de bumper stuk is. Hij zal er zeker iemand mee doodgereden hebben.
              3. Hij geeft u mooi voorrang. Ook weer niet goed?

              Comment


              • Is inderdaad een compleet andere situatie he...

                In mijn filmpje kan je me al van heel ver zien aankomen.
                Mijn Skoda

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                  Toppunt van al is, dat er da, meestal geen verkeer meer achter jou te zien is. Je vraagt je dan af waarom die kerel nou net voor jou de baan op wil...
                  Omdat die zich wat misrekent heeft, hij dacht dat je net iets minder snel af kwam gereden, gewoon een slechte dag heeft,... . Als ik vol in de ankers moet gaan voor zo iemand, oké, da's erover. Maar zoiets in de verte zien gebeuren, gewoon wat afremmen. Nu, dat denk ik ervan hé...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    (knip)
                    /ignore

                    Ik zie geen verschil met 120 doen op de autostrade, er komt iemand aan tegen 130, en dan net op het einde voor die inschieten en een vrachtwagen beginnen inhalen tegen 120. Van zodra sneller verkeer bruusk van het gas moet, ben je slecht bezig. Dan moet je ofwel zelf van het gas en die snellere voorlaten, of je geeft zelf gas bij. Het gaat niet om de wet, maar om hoffelijkheid.
                    Last edited by TooTall; 02/01/2015, 09:29.
                    Mijn Skoda

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                      /ignore
                      Zou je beter in 't verkeer ook eens doen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Omdat die zich wat misrekent heeft, hij dacht dat je net iets minder snel af kwam gereden, gewoon een slechte dag heeft,... . Als ik vol in de ankers moet gaan voor zo iemand, oké, da's erover. Maar zoiets in de verte zien gebeuren, gewoon wat afremmen. Nu, dat denk ik ervan hé...
                        Dan wordt er veel misrekend, of hebben veel mensen een slechte dag.

                        Vaak halen die mensen ook maar met moeite de maximum snelheid, en moeten ze zoals ik tevoren al zei even later links afslaan of een ander manoever uitvoeren waardoor je nog maar eens moet vertragen. En je kan er dus gif op innemen dat als 1 kerel je dat flikt, je er nog gaat tegenkomen in je rit... En zo een volk trekt ander onzorgvuldig volk aan dat de situatie fout inschat en invoegt waardoor het voorranghebbend verkeer moet vertragen, ...

                        Afijn, bon, als enkel geval is het niets, maar het is gewoon typerend rijgedrag van menig achteloos chauffeur die wel vind dat de rest wel eens kan wachten...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          En je kan er dus gif op innemen dat als 1 kerel je dat flikt, je er nog gaat tegenkomen in je rit... En zo een volk trekt ander onzorgvuldig volk aan dat de situatie fout inschat en invoegt waardoor het voorranghebbend verkeer moet vertragen, ...
                          gehad in gent. ik hoofdbaan, zijstraat van rechts waar een ander er gewoon vlak voor mij de baan opreed. ik had blokkerende wielen toen. die dacht waarschijnlijk dat hem voorrang van rechts had. maar das het ergste niet, ik vertrek weer, komt de volgende ook zonder remmen die zijstraat uit. k zag die achter zijn stuur echt kwaad worden op mij omdat die moest stoppen voor mij. ik reed daar elke dag want bracht men vrouw naar haar werk langs die baan, en ik weet verdomme 100% zeker dat ik daar voorrang heb (mijn voorrangsbord voor die weg en die haaietanden op de zijstraat geschreven bevestigen dit).
                          had diene er toen tegengereden, gent was te klein geweest (mijn dochter zit langs die kant op de achterbank). voor 2idioten zo moeten remmen en dan zijn die kwaad op mij... met de dodge had ik da allemaal niet voor (daar had de eerste auto al plat geweest )
                          Last edited by ; 02/01/2015, 10:07.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Dan wordt er veel misrekend, of hebben veel mensen een slechte dag.
                            Klopt, een reden te meer om u er niet aan te ergeren, zeker niet aan zo'n futiliteit, want dan moet je je constant ergeren.
                            Als ik in m'n auto stap en hier 20 km over de binnenbanen rijd, dan maak ik zulke dingen gemiddeld wel enkele keren mee.
                            Beste wat je kan doen, naar mijn mening, is die dingen wat relativeren, we wonen hier nu eenmaal met onze neus op elkaar. Meer mensen op de baan, ook ouderen, wirwar van wegen,... . Of je kan ook op een alpentop gaan wonen, gans de berg voor u alleen!

                            Comment


                            • De enige manier om dit te relativeren is te realiseren dat 90% van de chauffeurs rondom je niet kan rijden. Niet echt een geruststellende gedachte. Wat dergelijk laks gedrag ligt niet aan het aantal mensen op de baan of de wirwar van wegen, maar aan de desinteresse en onoplettendheid van de individuele bestuurders.

                              Voor iemand die dan de snelheid van een aankomende auto een beetje fout inschat, valt het dan nog mee, maar ditzelfde lakse gedrag is ook oorzaak van menig ongeval met voorrangsnegatie als oorzaak...

                              Tot hoever kan je zoiets nog relativeren? Tot blokkerende voorwielen? Tot het raken van koetswerk? Tot het moeten oproepen van een begrafenisondernemer? Maar goed, ik bezie dit ook meer als motorrijder dan als bestuurder van een tank...

                              Comment


                              • motorrijder ben ik allang niet meer. toen ik vroeger met de moto naar het werk ging, kon ik op de brusselse ring zo de auto eruit halen waar ik men gas moest voor lossen.
                                en nog voor ik ze voorbij was, hadden ze voor men neus al van strook veranderd. op een paar maand tijd toch nog een paar spiegels geraakt en dan de moto binnen gezet (ik reed nogthans winter en zomer met de motor naar de avondschool

                                Comment


                                • Het is best om u zo hard mogelijk aan zo veel mogelijk dingen te ergeren, want anders moedigt ge de mensen alleen maar aan om die dommigheden nog meer te doen. Nieuwjaarsvoornemens.
                                  30 jaar Mr Yuge!

                                  Comment


                                  • Gisteren op bezoek bij ouders en op de terugweg op de befaamde N42 reed er van in geraardsbergen tot aan de rotonde in zottegem een kalf voor ons aan 60 waar je 90 mocht en 45 waar je 70 mocht. Een hele colonne auto's erachter en ik zo op de 6de plaats. Onmogelijk in te halen.

                                    Uiteindelijk slaat hij, uiteraard bijzonder traag, z'n oprit op. Hierna volgde een klein concert aan claxons. Blijkbaar ergerde ik me niet alleen

                                    Opnieuw de gehele feesperiode zonder 1 glas alcohol achter het stuur en nergens een bob controle te zien.

                                    Ik rijd al bijna 17 jaar en heb nog nooit moeten blazen.

                                    Comment


                                    • 1Januari is een feestdag,dus moeten ze de agenten dubbel betalen,daaraan kan je dus ook opmaken dat het niks maar dan ook niks met verkeersveiligheid te maken heeft,alleen de bodemloze put dempen.

                                      Maar owee als de nieuwjaarsdrinks eraan komen..

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Gisteren op bezoek bij ouders en op de terugweg op de befaamde N42 reed er van in geraardsbergen tot aan de rotonde in zottegem een kalf voor ons aan 60 waar je 90 mocht en 45 waar je 70 mocht. Een hele colonne auto's erachter en ik zo op de 6de plaats. Onmogelijk in te halen.

                                        Uiteindelijk slaat hij, uiteraard bijzonder traag, z'n oprit op. Hierna volgde een klein concert aan claxons. Blijkbaar ergerde ik me niet alleen

                                        Opnieuw de gehele feesperiode zonder 1 glas alcohol achter het stuur en nergens een bob controle te zien.

                                        Ik rijd al bijna 17 jaar en heb nog nooit moeten blazen.
                                        Als je met een relatief gewone auto rijdt, moet je al minder stoppen heb ik zo de indruk. Met mijn C-klasse nog nooit moeten stoppen, met mijn 190D ook niet, met de 190E 16v wel al vaker en met de Impreza letterlijk altijd. Met de camion ook al 2x in België moeten blazen: 1x in 2013 na wreed accident (in recht) en 1x in 2014 zomaar tijdens mijn rustpauze. En zeggen dat ik maar 400km Belgische weg doe per week met dat spel.
                                        In buitenland wel effectief veel meer dan hier. In al die jaren wel nog maar 1x een alcoholactie gezien zoals je ze hier ziet, maar je wordt er wel sneller eens aan de kant gezet voor papiercontole en ondertussen eens in 't zakske blazen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          De enige manier om dit te relativeren is te realiseren dat 90% van de chauffeurs rondom je niet kan rijden. Niet echt een geruststellende gedachte. Wat dergelijk laks gedrag ligt niet aan het aantal mensen op de baan of de wirwar van wegen, maar aan de desinteresse en onoplettendheid van de individuele bestuurders.
                                          Tsja, dan gaan de volgens u maar 10% goede chauffeurs zich constant maar gaan ergeren aan alle niet perfecte gedragingen van die 90% hé.



                                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Voor iemand die dan de snelheid van een aankomende auto een beetje fout inschat, valt het dan nog mee, maar ditzelfde lakse gedrag is ook oorzaak van menig ongeval met voorrangsnegatie als oorzaak...

                                          Tot hoever kan je zoiets nog relativeren? Tot blokkerende voorwielen? Tot het raken van koetswerk? Tot het moeten oproepen van een begrafenisondernemer? Maar goed, ik bezie dit ook meer als motorrijder dan als bestuurder van een tank...
                                          Ik had het specifiek over het filmpje van tootall. Als je dat niet kan relativeren, dan ben je naar mijn mening niet goed bezig. Want dan moet je je elke vijf minuten in 't verkeer gaan ergeren. En als ik het filmpje zo nog eens herbekijk zie ik dat onze vriend tootall 77 per uur rijdt waar ie 70 mag. De Volvorijder heeft de laaghangende zon pal in het gezicht wat 'm de indruk geeft dat de aankomende auto verder weg is dan in realiteit. Bij het oprijden van de Volvo blijft tootall mooi 77 rijden tot ie haast pal in de kont van de Volvo hangt en begint dan te vertragen. Geen bruuske remmanoeuvers, gewoon lichtjes van het gas af en er was eigenlijk totaal geen probleem geweest. Een licht verkeerde inschatting van de Volvo rijder, da's alles wat je die mens eigenlijk kan verwijten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X