Toppunt van al is, dat er da, meestal geen verkeer meer achter jou te zien is. Je vraagt je dan af waarom die kerel nou net voor jou de baan op wil...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Soms hinder ik ook wel eens mensen als ik van mijn oprit rij. Niet zo bedoeld eigenlijk. Ligt een beetje een bocht en hierdoor heb ik slecht overzicht. Langs de andere kant is de snelheid hier wel beperkt tot 50. Ene die aan 50 afkomt hinder ik eigenlijk niet, het zijn die die 70 a 90 rijden die moeten remmen. Maar daar kan ik wel weinig aan doen eigenlijk want die komen zo snel de bocht uit dat je ze niet tijdig kan zien afkomen. Zouden jullie dan plankgas geven met een koude motor of gewoon doorrijden zoals je anders zou doen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenSoms hinder ik ook wel eens mensen als ik van mijn oprit rij. Niet zo bedoeld eigenlijk. Ligt een beetje een bocht en hierdoor heb ik slecht overzicht. Langs de andere kant is de snelheid hier wel beperkt tot 50. Ene die aan 50 afkomt hinder ik eigenlijk niet, het zijn die die 70 a 90 rijden die moeten remmen. Maar daar kan ik wel weinig aan doen eigenlijk want die komen zo snel de bocht uit dat je ze niet tijdig kan zien afkomen. Zouden jullie dan plankgas geven met een koude motor of gewoon doorrijden zoals je anders zou doen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenAmai het nieuwe jaar is nog geen dag oud en al zo zuur? Het staat hier vol met futiliteiten die een ergernis zijn, alleen typen de meeste mensen dat hier uit, ik verkies deze manier, dat is makkelijker.
Wie ergert zich hier aan een auto waarvan je in de verte al ziet dat ie voor u de baan opkomt? Zo erg zelfs dat je het nodig vindt het ongelooflijk zware vergrijp online te gooien en als een 'ergernis' te beschouwen? Ah ja, je hebt wat moeten remmen, aiaiai wat een drama, je hebt de dood voor ogen gezien. Ik hoop dat die Volvorijder het filmpje per toeval ook eens te zien krijgt. Die gaat gewoon in een deuk liggen. Aan deze situatie is niks gevaarlijk aan. Je mag daar maar 70 ('t is in Kwaadmechelen) en je hebt van ver een goed vrij zicht. Sorry, maar zulke dingen in 't verkeer maak je toch constant mee? Zit jij je dan constant te ergeren achter het stuur, of wat?
Veel plezier in 2015 met gans het verkeersgebeuren permanent te filmen. Misschien kan je uw uniform ruilen voor eentje van de politie, de juiste kleur heeft het al.
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenTrouwens, speciaal voor U, enkele kilometers verder achter die Volvo kwam ik weeral uw favoriet uiterst zeldzaam voorkomend voertuig tegen Let vooral op de aan frut gereden (en herspoten in appelblauwzeegroen) voorbumper!
2. Proficiat dat je geconstateerd hebt dat de bumper stuk is. Hij zal er zeker iemand mee doodgereden hebben.
3. Hij geeft u mooi voorrang. Ook weer niet goed?
Comment
-
Is inderdaad een compleet andere situatie he...
In mijn filmpje kan je me al van heel ver zien aankomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenToppunt van al is, dat er da, meestal geen verkeer meer achter jou te zien is. Je vraagt je dan af waarom die kerel nou net voor jou de baan op wil...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten(knip)
Ik zie geen verschil met 120 doen op de autostrade, er komt iemand aan tegen 130, en dan net op het einde voor die inschieten en een vrachtwagen beginnen inhalen tegen 120. Van zodra sneller verkeer bruusk van het gas moet, ben je slecht bezig. Dan moet je ofwel zelf van het gas en die snellere voorlaten, of je geeft zelf gas bij. Het gaat niet om de wet, maar om hoffelijkheid.Last edited by TooTall; 02/01/2015, 09:29.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten/ignore
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOmdat die zich wat misrekent heeft, hij dacht dat je net iets minder snel af kwam gereden, gewoon een slechte dag heeft,... . Als ik vol in de ankers moet gaan voor zo iemand, oké, da's erover. Maar zoiets in de verte zien gebeuren, gewoon wat afremmen. Nu, dat denk ik ervan hé...
Vaak halen die mensen ook maar met moeite de maximum snelheid, en moeten ze zoals ik tevoren al zei even later links afslaan of een ander manoever uitvoeren waardoor je nog maar eens moet vertragen. En je kan er dus gif op innemen dat als 1 kerel je dat flikt, je er nog gaat tegenkomen in je rit... En zo een volk trekt ander onzorgvuldig volk aan dat de situatie fout inschat en invoegt waardoor het voorranghebbend verkeer moet vertragen, ...
Afijn, bon, als enkel geval is het niets, maar het is gewoon typerend rijgedrag van menig achteloos chauffeur die wel vind dat de rest wel eens kan wachten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn je kan er dus gif op innemen dat als 1 kerel je dat flikt, je er nog gaat tegenkomen in je rit... En zo een volk trekt ander onzorgvuldig volk aan dat de situatie fout inschat en invoegt waardoor het voorranghebbend verkeer moet vertragen, ...
had diene er toen tegengereden, gent was te klein geweest (mijn dochter zit langs die kant op de achterbank). voor 2idioten zo moeten remmen en dan zijn die kwaad op mij... met de dodge had ik da allemaal niet voor (daar had de eerste auto al plat geweest )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDan wordt er veel misrekend, of hebben veel mensen een slechte dag.
Als ik in m'n auto stap en hier 20 km over de binnenbanen rijd, dan maak ik zulke dingen gemiddeld wel enkele keren mee.
Beste wat je kan doen, naar mijn mening, is die dingen wat relativeren, we wonen hier nu eenmaal met onze neus op elkaar. Meer mensen op de baan, ook ouderen, wirwar van wegen,... . Of je kan ook op een alpentop gaan wonen, gans de berg voor u alleen!
Comment
-
De enige manier om dit te relativeren is te realiseren dat 90% van de chauffeurs rondom je niet kan rijden. Niet echt een geruststellende gedachte. Wat dergelijk laks gedrag ligt niet aan het aantal mensen op de baan of de wirwar van wegen, maar aan de desinteresse en onoplettendheid van de individuele bestuurders.
Voor iemand die dan de snelheid van een aankomende auto een beetje fout inschat, valt het dan nog mee, maar ditzelfde lakse gedrag is ook oorzaak van menig ongeval met voorrangsnegatie als oorzaak...
Tot hoever kan je zoiets nog relativeren? Tot blokkerende voorwielen? Tot het raken van koetswerk? Tot het moeten oproepen van een begrafenisondernemer? Maar goed, ik bezie dit ook meer als motorrijder dan als bestuurder van een tank...
Comment
-
motorrijder ben ik allang niet meer. toen ik vroeger met de moto naar het werk ging, kon ik op de brusselse ring zo de auto eruit halen waar ik men gas moest voor lossen.
en nog voor ik ze voorbij was, hadden ze voor men neus al van strook veranderd. op een paar maand tijd toch nog een paar spiegels geraakt en dan de moto binnen gezet (ik reed nogthans winter en zomer met de motor naar de avondschool
Comment
-
Gisteren op bezoek bij ouders en op de terugweg op de befaamde N42 reed er van in geraardsbergen tot aan de rotonde in zottegem een kalf voor ons aan 60 waar je 90 mocht en 45 waar je 70 mocht. Een hele colonne auto's erachter en ik zo op de 6de plaats. Onmogelijk in te halen.
Uiteindelijk slaat hij, uiteraard bijzonder traag, z'n oprit op. Hierna volgde een klein concert aan claxons. Blijkbaar ergerde ik me niet alleen
Opnieuw de gehele feesperiode zonder 1 glas alcohol achter het stuur en nergens een bob controle te zien.
Ik rijd al bijna 17 jaar en heb nog nooit moeten blazen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenGisteren op bezoek bij ouders en op de terugweg op de befaamde N42 reed er van in geraardsbergen tot aan de rotonde in zottegem een kalf voor ons aan 60 waar je 90 mocht en 45 waar je 70 mocht. Een hele colonne auto's erachter en ik zo op de 6de plaats. Onmogelijk in te halen.
Uiteindelijk slaat hij, uiteraard bijzonder traag, z'n oprit op. Hierna volgde een klein concert aan claxons. Blijkbaar ergerde ik me niet alleen
Opnieuw de gehele feesperiode zonder 1 glas alcohol achter het stuur en nergens een bob controle te zien.
Ik rijd al bijna 17 jaar en heb nog nooit moeten blazen.
In buitenland wel effectief veel meer dan hier. In al die jaren wel nog maar 1x een alcoholactie gezien zoals je ze hier ziet, maar je wordt er wel sneller eens aan de kant gezet voor papiercontole en ondertussen eens in 't zakske blazen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDe enige manier om dit te relativeren is te realiseren dat 90% van de chauffeurs rondom je niet kan rijden. Niet echt een geruststellende gedachte. Wat dergelijk laks gedrag ligt niet aan het aantal mensen op de baan of de wirwar van wegen, maar aan de desinteresse en onoplettendheid van de individuele bestuurders.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenVoor iemand die dan de snelheid van een aankomende auto een beetje fout inschat, valt het dan nog mee, maar ditzelfde lakse gedrag is ook oorzaak van menig ongeval met voorrangsnegatie als oorzaak...
Tot hoever kan je zoiets nog relativeren? Tot blokkerende voorwielen? Tot het raken van koetswerk? Tot het moeten oproepen van een begrafenisondernemer? Maar goed, ik bezie dit ook meer als motorrijder dan als bestuurder van een tank...
Comment
Comment