Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ook weer een mooie. Weer zo'n brommobiel, VMAX = 90 (binnen 20 meter 70), en die deed dus hooguit 35-40...en dat is vlak voor het ronde punt aan de N76, vlak voor afslag naar Van Cranenbroek, dus rechterrijstrook is voorsorteren daarvoor. Hele rits auto's die na mij nog dat ding voorbij willen natuurlijk, want de rest van de weg kan je daar niet voorbij.

Ook had iedereen zijn lichten op want het was nog erg nevelig en grijs, buiten dat ding natuurlijk. Je zag van ver een rode vlek, maar was er verdorie snel bij. Levensgevaarlijk!

En deze heeft geen uitleg nodig denk ik. Dank aan het verkeerscentrum voor mijn privé-spitsstrook!

Last edited by TooTall; 02/01/2015, 18:12.
    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ik had het specifiek over het filmpje van tootall. Als je dat niet kan relativeren, dan ben je naar mijn mening niet goed bezig. Want dan moet je je elke vijf minuten in 't verkeer gaan ergeren. En als ik het filmpje zo nog eens herbekijk zie ik dat onze vriend tootall 77 per uur rijdt waar ie 70 mag. De Volvorijder heeft de laaghangende zon pal in het gezicht wat 'm de indruk geeft dat de aankomende auto verder weg is dan in realiteit. Bij het oprijden van de Volvo blijft tootall mooi 77 rijden tot ie haast pal in de kont van de Volvo hangt en begint dan te vertragen. Geen bruuske remmanoeuvers, gewoon lichtjes van het gas af en er was eigenlijk totaal geen probleem geweest. Een licht verkeerde inschatting van de Volvo rijder, da's alles wat je die mens eigenlijk kan verwijten.
      Mijn punt is dat het filmpje typerend is voor de verkeerssituatie op dit moment... Vandaag op een rit van 4km ook nog moeten remmen voor een postbode die dacht dat ie op 60 meter afstand nog voor me kon invoegen... Ja dat gaat, maar daarvoor moet ik wel remmen...

Comment

• Daarnet net niet in 1ne z'n kont geklapt.. Meneer had ook "een kleine" misrekening gedaan.. Dat komt tergend traag aangereden, werpt 1 vluchtige blik in jouw richting om dan aan 1,47 km/u uit te rijden en geen enkele blik meer te werpen in de achteruitkijkspiegel. Anders had hij wel wat gas geven als er een Vito van bijna 2T met z'n neus de grond in duikt op een goeie 5m afstand. K'heb 'm ingehaald, remmen blok en verhaal gaan vragen. Enige wat eruit kwam was dat ik een zot was.. Man man. Achterlijke bejaarde boer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Ook weer een mooie. Weer zo'n brommobiel, VMAX = 90 (binnen 20 meter 70), en die deed dus hooguit 35-40...en dat is vlak voor het ronde punt aan de N76, vlak voor afslag naar Van Cranenbroek, dus rechterrijstrook is voorsorteren daarvoor. Hele rits auto's die na mij nog dat ding voorbij willen natuurlijk, want de rest van de weg kan je daar niet voorbij.

Ook had iedereen zijn lichten op want het was nog erg nevelig en grijs, buiten dat ding natuurlijk. Je zag van ver een rode vlek, maar was er verdorie snel bij. Levensgevaarlijk!
          Klopt, dagelijks doden door die dingen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Mijn punt is dat het filmpje typerend is voor de verkeerssituatie op dit moment... .
            Euh... ja inderdaad. En niet alleen op dit moment, een dikke twintig jaar terug toen ik begon te rijden was dat ook al zo. Al was het door het minder drukke verkeer toen misschien net iets minder.

Comment

• Toen kon je wel nog direct voorbijsteken. Nu mag je bijna nergens meer, maar vroeger zou je gas bijgegeven hebben en hem overgaan. In 't filmpje kon het ook niet zag ik.

Comment

• Mijn frustratie van de dag heeft niets met mezelf te maken maar met een camionchauffeur onder invloed van drugs die 3 mensen dood gereden heeft vandaag...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Mijn frustratie van de dag heeft niets met mezelf te maken maar met een camionchauffeur onder invloed van drugs die 3 mensen dood gereden heeft vandaag...
                  +1

Ocharme de vader van dat gezin...

Blijkbaar komt hij voor de onderzoeksrechter van Dendermonde.
                  Zal zijn straf niet ontlopen!

Comment

Mijn frustratie van de dag heeft niets met mezelf te maken maar met een camionchauffeur onder invloed van drugs die 3 mensen dood gereden heeft vandaag...

Idd zeer triestig zo'n dingen.

Comment

Amai nog niet...regelrechte schande zoiets.
                      Mijn Skoda

Comment

• Vanmorgen vriendin + trouwma gaan afzetten in Hasselt centrum (begin van de solden hé!!! ) en ja hoor...geen kat op de baan, behalve dan op de HELE Sint-Truidersteenweg van aan de grote ring tot aan de brug weer zo'n Aixam voor ons, tegen 40...en dan zo zot afdraaien vlak voor de brug, daar is het altijd lekker vettig en glad. Als die dat zo nog een paar keer doet zal hij toch eens op zijn dak liggen.

Stoppen voor voetgangers aan een zebrapad was trouwens ook niet voor hem/haar. Valt blijkbaar buiten de regels daarvoor, zo'n brommermobiel.

Oh, en het afdraaien? Zonder pinker uiteraard!

Mijn Skoda

Comment

Stoppen voor voetgangers aan een zebrapad was trouwens ook niet voor hem/haar. Valt blijkbaar buiten de regels daarvoor, zo'n brommermobiel.

Zijn brommer is waarschijnlijk gechipt en denkt nu dat hij met een bmw met m packet op de baan is .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                            Zijn brommer is waarschijnlijk gechipt en denkt nu dat hij met een bmw met m packet op de baan is .
                            zolang hij maar een BBK heeft steken he
                            Mijn Skoda

Comment

Vanmorgen vriendin + trouwma gaan afzetten in Hasselt centrum (begin van de solden hé!!! ) en ja hoor...geen kat op de baan, behalve dan op de HELE Sint-Truidersteenweg van aan de grote ring tot aan de brug weer zo'n Aixam voor ons, tegen 40...en dan zo zot afdraaien vlak voor de brug, daar is het altijd lekker vettig en glad. Als die dat zo nog een paar keer doet zal hij toch eens op zijn dak liggen.

En altijd een brommobiel die zulke dingen doet hé! Die schandalige Volvo die ongelooflijk bruusk voor je de weg opkwam in Kwaadmechelen. Zou het geen gecamoufleerde brommobiel geweest zijn?

Enfin, Felix en Jos doet precies goede zaken daar. Er zou hier ook een dealer moeten komen, dan kan dat hier ook wat gepromoot worden die brommobielen. Ideale voertuigen om hier van bebouwde kom naar bebouwde kom te tuffen. En dan hoeven de mensen die zo'n voertuig hebben niet te ver te rijden voor een onderhoud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                                Ja, want die pinken ook al niet. Zijn er nog wel mensen die ooit pinken eigenlijk?

Comment

• Ik vraag me af of chauffeurs die zich heel de tijd zitten te ergeren in het verkeer dat dan ook doen daarbuiten. Aan de kassa in de winkel, op het voetpad als iemand niet recht loopt, in de cinema als iemand te veel zit te schuiven in z'n stoel,...

Ik lees dit topic best veel, maar soms eerder als ik eens wat wil glimlachen.

Relax, chill, het komt niet op die vijf minuten dat je later zal zijn. Het kan zo veel deugd doen om wat vergevingsgezind te zijn in het verkeer, eens iemand voor te laten zelfs als hij eigenlijk al te ver staat met de neus van z'n auto, of als hij ergens wil tussen dringen.
                                  Last edited by Hayes; 03/01/2015, 11:14.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                    Ik vraag me af of chauffeurs die zich heel de tijd zitten te ergeren in het verkeer dat dan ook dan daarbuiten. Aan de kassa in de winkel, op het voetpad als iemand niet recht loopt, in de cinema als iemand te veel zit te schuiven in z'n stoel,...

Ik lees dit topic best veel, maar soms eerder als ik eens wat wil glimlachen.

Relax, chill, het komt niet op die vijf minuten dat je later zal zijn. Het kan zo veel deugd doen om wat vergevingsgezind te zijn in het verkeer, eens iemand voor te laten zelfs als hij eigenlijk al te ver staat m'n de neus van z'n auto, of als hij ergens wil tussen dringen.
                                    Ik krijg soms zelfs sterk het gevoel dat bepaalde mensen de problemen actief gaan opzoeken.

Comment

Ja, want die pinken ook al niet. Zijn er nog wel mensen die ooit pinken eigenlijk?
                                      Ik pink altijd. Hou van het premium gevoel van het pookje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Ik pink altijd. Hou van het premium gevoel van het pookje.

Comment

Ik krijg soms zelfs sterk het gevoel dat bepaalde mensen de problemen actief gaan opzoeken.
                                          Da's waar, als je wil kan je je constant lastig maken. Maar wie zegt dat ik beter ben dan de rest? Misschien enerveren anderen zich in mijn weggedrag... Is opvallend dat er een deel is dat zichzelf bij de beste piloten waant en de rest zijn sukkelaars.
                                          Ik rij 27 jaar, heb met honderden auto's gereden en maak regelmatig nog eens een fout wellicht. Maar hoe je het draait of keert, elke dag leer ik nog bij. Heb de indruk dat het meestal jongere chauffeurs zijn die zich onoverwinnelijk vinden, maar anderzijds was ik als twintiger ook zo. Dat je in het begin dat je rijdt ook meer bijna ongelukken hebt is normaal. Het is maar met de jaren dat je andere weggebruikers leert inschatten. Bvb op de snelweg kan je dikwijls op voorhand al zien of iemand naar jouw vak zal komen. In't begin zie je zulke dingen niet en word je verrast, moet je hard de remmen in, claxonneren op dienen 'zot' die van rijvak veranderde en zeg je bij jezelf dat er nogal wat sukkelaars rondrijden. Defensief rijgedrag zou men moeten verplicht aanleren net als een slipcursus. Het zou heel wat meer uitmaken dan de snelheid alsmaar te verlagen. De gevaarlijkste periode in het autorijden is niet voor niets tussen de 18 en 23 jaar...

Comment

Working...
                                          X