Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • had het vandaag ook. neem de oprit in deerlijk naar kortrijk, was er vanuit deerlijk ook ene dezelfde oprit op gegaan.
    diene ging eerst vlot en uiteindelijk vertraagd die tot 52km/h (ik zat er toch al vlak achter). ik geraak NOOIT van 50 boven de 90 op dat laatste stukske oprit. ik geef dan nog gas bij in 4de en haal de BMW nog in !!!!.
    ben dan de E17 op gegaan en direct naar 2de band (kwamen geen voertuigen aan, dus stoorde niemand). moment ik naast de bmw zat, begint die mee te trekken. op 115km/h ben ik maar achter hem gaan rijden. hij reed weg van mij.
    ongeveer 2min later haal ik hem in terwijl ik 113km/h rijd. ben hem dan maar voorbij gereden.

    dat rijd dus HEEL traag op de oprit, die trekt NIET op en voegt traag de E17 in en op het moment er een golf dieselke naast hem moet hem toch maar optrekken om me niet voor te laten. (ondertussen naderde er wel volk op de 2de band die dan naar de linkse moesten gaan voor mij (ik reed toen al 125km/h)
    en dan 2km verder rijd hij nog 110 waarbij ik weer moet gaan inhalen.

    en dan zeggen ze dat mijn auto te traag is voor het huidig verkeer. mensen moeten toch ook eens leren dat ge SNELLER MOET DAN 70 voor ge op een autosnelweg invoegt

    Comment


    • Al aan gedacht dat sommige wagens 70km/u aangeven terwijl ze werkelijk 65 rijden? Wie zegt dat onze auto zo perfect de snelheid weergeeft? Gps snelheid is ook maar een indicatie, waarom denk je dat ze Galileo aan het uitvinden zijn. Je opwinden hierover geeft eerder weer dat je zelf niet veel verkeersinzicht hebt. Er is een verschil tussen opzettelijk hinderlijk 110km op linkse rijvak te houden om mensen achter je te blokkeren en 110 km een camion inhalen, voor die laatste heb ik alle respect en zal een mooie afstand houden tot die weer rechts gaat. Als ik echt op tijd moet aankomen vertrek ik wat vroeger. Ik rijd bovendien veel liever achter een bejaarde tegen 40 in de bebouwde (en zelfs onbebouwde) kom dan dat er een of andere opgefokte gek achter me zit, die bezorgen me stress die ik kan missen. Iemand verwijten dat een dodelijk ongeval gebeurt door iemand die blind inhaald wordt omdat die 5 per uur te traag zou rijden gaat voor mij te ver. Tot slot het concept 'maximum' snelheid kan precies nog wat duiding gebruiken ik vrees dat dit soort mentaliteit enkel zal leiden tot nog meer regeltjes in plaats van minder..

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        had het vandaag ook. neem de oprit in deerlijk naar kortrijk, was er vanuit deerlijk ook ene dezelfde oprit op gegaan.
        diene ging eerst vlot en uiteindelijk vertraagd die tot 52km/h (ik zat er toch al vlak achter). ik geraak NOOIT van 50 boven de 90 op dat laatste stukske oprit. ik geef dan nog gas bij in 4de en haal de BMW nog in !!!!.
        ben dan de E17 op gegaan en direct naar 2de band (kwamen geen voertuigen aan, dus stoorde niemand). moment ik naast de bmw zat, begint die mee te trekken. op 115km/h ben ik maar achter hem gaan rijden. hij reed weg van mij.
        ongeveer 2min later haal ik hem in terwijl ik 113km/h rijd. ben hem dan maar voorbij gereden.

        dat rijd dus HEEL traag op de oprit, die trekt NIET op en voegt traag de E17 in en op het moment er een golf dieselke naast hem moet hem toch maar optrekken om me niet voor te laten. (ondertussen naderde er wel volk op de 2de band die dan naar de linkse moesten gaan voor mij (ik reed toen al 125km/h)
        en dan 2km verder rijd hij nog 110 waarbij ik weer moet gaan inhalen.

        en dan zeggen ze dat mijn auto te traag is voor het huidig verkeer. mensen moeten toch ook eens leren dat ge SNELLER MOET DAN 70 voor ge op een autosnelweg invoegt
        Dat is wel klote

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
          Al aan gedacht dat sommige wagens 70km/u aangeven terwijl ze werkelijk 65 rijden? Wie zegt dat onze auto zo perfect de snelheid weergeeft? Gps snelheid is ook maar een indicatie, waarom denk je dat ze Galileo aan het uitvinden zijn. Je opwinden hierover geeft eerder weer dat je zelf niet veel verkeersinzicht hebt.

          Verklaar eens wat gps snelheid te maken heeft met verkeersinzicht? Iemand die constant zijn snelheid moet bekijken op de snelheidsmeter heeft een gebrek aan verkeersinzicht. Dat getuigt dat je geen snelheid kan inschatten en je zeker niet kan aanpassen aan de omgeving. Dom, want dan ga je op vele plaatsen te snel rijden.

          Comment


          • ik bekijk het verkeer op lange afstand. als ik op een baan van 70 zit en binnen 50meter heb ik 2 slalombochten met zone 50 erachter, ga ik niet tot het einde 70 rijden om dan af te remmen naar 50. dan bol ik langzaam van 70 zodat ik een 50-55 rijd vlak voor die slalom. toch maken er zich dan al lastig omdat ik gas gelost heb.
            net zoals er vele banen zijn waar je 50mag, dan ff een 100-300meter 70 en dan weer 50 (oa in brakel op de N8 ). ik trek daar echt niet op tot 70 dan, misschien 60-65. dan wordt ik daar al aggressief voorbij gevlogen.

            bij afritten zit ik meestal al rechts aan 90-100km/h een 400meter voor de afrit. ik wordt daar voorbij gevlogen aan 130, gaan ze vol op de remmen en terwijl ik de afrit pak aan 80-90 zit ik achter de snelheidsduivel die dan tegen 60 afdraait... precies alsof die doorrijders wel zoveel inzicht hebben. ik houd veel autos gewoon bij, en ik rijd zowieso trager en zuinger dan hen. raar hé.


            GPS loopt niet zo fout hoor.

            als ik de mijne bekijk, krijg ik toch vlotjes 15-18 salletlieten (stuk beter dan de eerste 8kanaals gps ontvangers waar je toen 4-5 sattelieten zag). ik krijg een nauwkeurigheid van 12meter.
            nu zou je kunnen zeggen dat die 12meter bij elke meting ernaast zit en das juist (als ik in de tuin bij vrij zicht ga, krijg ik zelf 4-6meter nauwkeurigheid)
            als die elke seconde gegevens binnen krijgt, dan zal die een gemiddelde snelheid berekenen van de laatste 3-5metingen (ge ziet dat als ge optrekt. die snelheid loopt niet omhoog elke seconden maar blijft zo ff staan en springt dan hoger.
            op constante snelheid zit uwe gps wel redelijk juist hoor.
            op 1km tegen 100km/h heb je 36metingen gehad.
            de eerste kan 12meter te vroeg gemeten zijn, de laatste 12meter te ver. krijg je een verschil van MAX 24meter op 1000meter gemeten of 2,4% afwijking. en dat is dan als je absoluut pech hebt dat de gps VOOR en NA er fout zat.
            stel nu dat die 12meter naast u zit (kan je soms hebben dat je op de autosnelweg zit, en de GPS zet u op dat parallelbaantje ernaast). als die 2x 12meter naast u meet, heb je nog altijd die 1km afgelegd op diezelfde tijd en klopt je snelheid redelijk goed.

            een gps maakt meestal ook de fout in dezelfde richting. die zal u in het begin 12meter te ver inschatten en op het einde ook 12meter te ver (tenzij ge natuurlijk omgedraaid zijt op de weg)
            Last edited by ; 12/01/2015, 07:40.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              Ik denk dat het wijs, goed zou zijn om ook eens deftige minimum-snelheden te bepalen
              zou volgens mij veel kunnen oplossen
              Hebben ze toch gedaan, ze hebben van de minimumsnelheid direct de maximumsnelheid gemaakt
              In een utopische wereld waren er telkens 2 rijvakken (gescheiden door betonblokken uiteraard), dat voor de prutsers (gedurig file, maar dat is dan tegelijkertijd hun maximumsnelheid, dus geen probleem) en dat voor mensen die kunnen rijden.
              En om het af te maken zou er eigenlijk nog een 3de rijvak moeten zijn voor diegenen die denken dat ze kunnen rijden

              Comment


              • Het enige wat ik makkelijk vind aan een snelheidsmeter die correct gaat is de digitale weergave in cijfers aan de flitspalengecombineerd met een goed werkend waarschuwingssysteem voor mobiele en vaste flitsers.
                Hup weer commentaar van de verkeersridders lol.

                Comment


                • Ergernissen van de dag:

                  - middenvaksplakkers die snel komen aangereden en dan in uw gat blijven hangen terwijl het 3e vak vrij is.
                  - trut die aan het bellen is en mij bijna de middenberm induwt op de E17. Ik claxoneer waardoor ze schrikt en bijna op de camion voor haar knalt.
                  - De veel te grote afwijking op mijn teller met winterbanden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Het enige wat ik makkelijk vind aan een snelheidsmeter die correct gaat is de digitale weergave in cijfers aan de flitspalengecombineerd met een goed werkend waarschuwingssysteem voor mobiele en vaste flitsers.
                    Hup weer commentaar van de verkeersridders lol.
                    Is ook. Sommige wagens hebben echt een hilarisch grote afwijking tov. de GPS-snelheid.

                    Dat gezegd zijnde, elke voorligger die in een zone 50 aan het rijden is met de naald op 50, bij 70 op 70, en bij 90 op 90, daar ben ik al héél blij mee! Zelfs al kom ik ietsjes sneller aangereden, voor mij doen ze dan al hun best genoeg.

                    Helaas is dat wel de uitzondering...
                    Mijn Skoda

                    Comment


                    • Slimheid van het Schotens/Merksems gemeentebestuur. Rechts hebben ze groen


                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                        ik erger mij wel aan tractoren die grote gewestwegen nemen tijdens de spits.
                        daarnet terug die N42 gedaan, en effectief in tegengestelde richting weer een tractor.
                        voor er hier weer "lastige" opmerkingen komen van mensen die N42 zelf niet kennen : N42, ruim 7 km lang en 2 x 1 vak met volle lijn en Vmax 90, ruim de helft van het traject is KAARSrecht en tractors toegelaten + traag optrekkende vrachtwagens aan de verkeerslichten, als je daarachter dus zit haal je waarschijnlijk GEEN 45 gemiddeld :-(

                        daanet terug een kleine witte bestelwagen die vrachtwagen inhaalde net na verkeerslichten, die man kan dus zijn rijbewijs inleveren voor 15 dagen als hij pech heeft

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                          ik erger mij wel aan tractoren die grote gewestwegen nemen tijdens de spits.
                          Komkom, die doen zoiets toch niet!

                          Vanmorgen op de N3 Sint-Truiden richting Tienen, ongeveer de langste file die ik ooit achter een tractor heb gezien denk ik...is een heel flauwe bocht, volgens de GPS data ongeveer 1.8 - 2 km van waar ik ben tot aan de tractor. En hier was het net de staart van de file, in de rode cirkel zie je net zijn zwaailicht...dat was dus 45 - 25 - 0 - 70 - 0 - 45 - 25 héél de tijd tot aan de dubbelvaksbaan voorbij Tienen...



                          Maar zoiets is natuurlijk een uitzondering, nietwaar?

                          Daarstraks in de avondspits op een kleine niet drukke regionale weg, de N227 Perk - Steenokkerzeel - Sterrebeek. Héél weinig verkeer, is vast en zeker geen doorgangsweg

                          En wie komen we daar tegen? Jawel...



                          Positieve noot? Bij thuiskomst 4.3 L/100km gemiddeld, op winterbanden, maar met de wind in de rug!
                          Mijn Skoda

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Slimheid van het Schotens/Merksems gemeentebestuur. Rechts hebben ze groen
                            Kruispunt Kleine bareel/BB/Hortsebaan/Fortsteenweg. Ik sta daar gewoonlijk ook elke vrijdag rechts te koekeloeren.
                            Rechts mag wel het kruispunt niet oprijden zolang het niet vrij is uiteraard.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                              Komkom, die doen zoiets toch niet!

                              Vanmorgen op de N3 Sint-Truiden richting Tienen, ongeveer de langste file die ik ooit achter een tractor heb gezien denk ik...is een heel flauwe bocht, volgens de GPS data ongeveer 1.8 - 2 km van waar ik ben tot aan de tractor. En hier was het net de staart van de file, in de rode cirkel zie je net zijn zwaailicht...dat was dus 45 - 25 - 0 - 70 - 0 - 45 - 25 héél de tijd tot aan de dubbelvaksbaan voorbij Tienen...



                              Maar zoiets is natuurlijk een uitzondering, nietwaar?

                              Daarstraks in de avondspits op een kleine niet drukke regionale weg, de N227 Perk - Steenokkerzeel - Sterrebeek. Héél weinig verkeer, is vast en zeker geen doorgangsweg

                              En wie komen we daar tegen? Jawel...



                              Positieve noot? Bij thuiskomst 4.3 L/100km gemiddeld, op winterbanden, maar met de wind in de rug!
                              Sint-Truiden - Tienen zonder traktor is een uitzondering. Met de moto geen ramp, de laatste dagen met de auto minder leuk.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                daarnet terug die N42 gedaan, en effectief in tegengestelde richting weer een tractor.
                                voor er hier weer "lastige" opmerkingen komen van mensen die N42 zelf niet kennen : N42, ruim 7 km lang en 2 x 1 vak met volle lijn en Vmax 90, ruim de helft van het traject is KAARSrecht en tractors toegelaten + traag optrekkende vrachtwagens aan de verkeerslichten, als je daarachter dus zit haal je waarschijnlijk GEEN 45 gemiddeld :-(

                                daanet terug een kleine witte bestelwagen die vrachtwagen inhaalde net na verkeerslichten, die man kan dus zijn rijbewijs inleveren voor 15 dagen als hij pech heeft
                                Ken de N42 zeer goed... Daar is het inderdaad zeer hinderlijk als er een tractor rijdt. Geen enkele inhaalmogelijkheid op dat traject, tenzij over de witte lijn zoals velen dan maar doen. Ik dacht dat men bij de hertekening van dat stuk geen tractoren ging toelaten. Is iig zo verschenen in een krant destijds. Ook fietsers zouden verboden worden. De fietsers moeten nu inderdaad de evenwijdige baantjes met de N42 nemen. Normaal ging men ervoor zorgen dat de tractoren ook langs die kleinere wegen moesten rijden.
                                Blijkbaar niet dus. Heel dom, want dit geeft nu aanleiding tot verkeersovertredingen. Het is zeer aanlokkelijk natuurlijk om de ononderbroken witte lijn te overschrijden vermits je daar enorm lange rechte stukken hebt. Begrijp ook niet goed waarom ze op dat lange traject een volledig inhaalverbod invoerden vermits die rechte stukken echt wel erg lang zijn zonder zijwegen...

                                Die N42 blijft een probleemgeval. De doortrekking in Herzele komt er maar niet en initieel was het de bedoeling om er een viervaksweg aan te leggen. De bedding ligt er al heel veel jaren...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                  Hebben ze toch gedaan, ze hebben van de minimumsnelheid direct de maximumsnelheid gemaakt
                                  In een utopische wereld waren er telkens 2 rijvakken (gescheiden door betonblokken uiteraard), dat voor de prutsers (gedurig file, maar dat is dan tegelijkertijd hun maximumsnelheid, dus geen probleem) en dat voor mensen die kunnen rijden.
                                  En om het af te maken zou er eigenlijk nog een 3de rijvak moeten zijn voor diegenen die denken dat ze kunnen rijden
                                  Ik denk dat de mensen die denken te kunnen rijden al op 't tweede rijvak reden, niet?
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    ik bekijk het verkeer op lange afstand. als ik op een baan van 70 zit en binnen 50meter heb ik 2 slalombochten met zone 50 erachter, ga ik niet tot het einde 70 rijden om dan af te remmen naar 50. dan bol ik langzaam van 70 zodat ik een 50-55 rijd vlak voor die slalom. toch maken er zich dan al lastig omdat ik gas gelost heb.
                                    net zoals er vele banen zijn waar je 50mag, dan ff een 100-300meter 70 en dan weer 50 (oa in brakel op de N8 ). ik trek daar echt niet op tot 70 dan, misschien 60-65. dan wordt ik daar al aggressief voorbij gevlogen.
                                    Niks irritanter dan volk dat 500 meter voor een rotonde al van het gas af gaat... Of 70 niet haalt waar je 70 mag...

                                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    bij afritten zit ik meestal al rechts aan 90-100km/h een 400meter voor de afrit. ik wordt daar voorbij gevlogen aan 130, gaan ze vol op de remmen en terwijl ik de afrit pak aan 80-90 zit ik achter de snelheidsduivel die dan tegen 60 afdraait... precies alsof die doorrijders wel zoveel inzicht hebben. ik houd veel autos gewoon bij, en ik rijd zowieso trager en zuinger dan hen. raar hé.
                                    Aan 400 meter is het voor mij signaal om van het linkervak naar de afrit te manoeuvreren. Maar mij kan je niet volgen aan 60

                                    Wat ik wel zie is volk dat wil doorrijden, en dan een kilometer voor de afrit op het linkervak remmen om rechts aan 90 in te voegen, om zeker de afrit te kunnen halen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                                      Gps snelheid is ook maar een indicatie, waarom denk je dat ze Galileo aan het uitvinden zijn.

                                      Van GPS snelheid mag je vrijwel zeker zijn dat deze correct is.

                                      Waarom men Galileo wil hebben? Omdat we tot nu afhankelijk zijn van het Amerikaanse GPS of het Russische glonass signaal.
                                      Zij kunnen indien ze willen het systeem hier uitschakelen of minder nauwkeurig maken. Daarom wil men vanuit Europese kant ook een eigen navigatie systeem hebben.
                                      2012 Renault Megane RS

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                        Van GPS snelheid mag je vrijwel zeker zijn dat deze correct is.

                                        Waarom men Galileo wil hebben? Omdat we tot nu afhankelijk zijn van het Amerikaanse GPS of het Russische glonass signaal.
                                        Zij kunnen indien ze willen het systeem hier uitschakelen of minder nauwkeurig maken. Daarom wil men vanuit Europese kant ook een eigen navigatie systeem hebben.
                                        Wat al lang een klucht is want dit moest al geruime tijd operationeel zijn.


                                        Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Niks irritanter dan volk dat 500 meter voor een rotonde al van het gas af gaat... Of 70 niet haalt waar je 70 mag...
                                          ik spreek hier niet over 500meter hé. ik heb een oude platte mechanische diesel. als ik het gas loslaat aan 70km/h in versnelling sta ik binnen de 500meter STIL. een 100meter is voldoende om gas te lossen aan 70 en dan aan 50-55 de bebouwde kom binnen te gaan. bij bergop moet ik dat maar een 30-50meter doen. tijdens het rijden zijn er regelmatig die ik eraf rijd aan dergelijke rijstijl. zijn er natuurlijk ook genoeg die blijven plakken. ik ben dus niet de traagste, en ook niet de snelste.

                                          en als die 70km/h maar 200meter lang is, geraak ik niet van 50 aan 70 vooralleer ik terug moet afremmen. en zo zijn er vele stukjes. als het een lang stuk 70 is, dan ga ik altijd tot boven de 70km/h (op teller).

                                          gisteren mij ook verschrikkelijk lastig gemaakt van brugge naar kortrijk (voor de één of andere reden vond men GPS het niet de moeite om de autosnelweg te nemen).
                                          een grote baan van 70km/h. kerel voor mij rijd 70 en bij elke flauwe bocht zo 3 felle stoplichten in men gezicht. remde elke keer af naar 60. dan weer optrekken naar 70 en de volgende bocht weer remmen (die bochten kon je aan 90 nemen zonder problemen).
                                          komen we in bebouwde kom, rijd diene kerel daar door aan 60km/h, eerste bocht afremmen naar 30 en is dan de HELE ZONE 50 aan 41km/H op teller blijven rijden (echte snelheid 36-37km/H ofzo). ook nog bij elke bocht iets afremmen hé. aja diene achter u moet toch ook weten dat er nen bocht aankomt, dus ff die 3 sterke stoplichten op...
                                          ik geraakte die nergens voorbij. tegen dat we aan het einde waren van bebouwde kom, remt die ineens heel fel tot stilstand en draait zen oprit op . pinkers zijn precies niet nodig dan. iedereen weet toch dat ge daar woont
                                          Last edited by ; 13/01/2015, 09:47.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X