Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja idd. Hatelijk die mensen die continu aan het remmen zijn.

Onlangs ook eentje. Continu gingen de remlichten aan. Zwak bochtje (hij reed al traag), hup even remmen. Verderop rood licht dus al honderden meters lang zachtjes afremmen.

Het grappige is dat ik achter zo iemand kan rijden met zelf amper de rem aan te raken.

Comment

• Belachelijk is ook dat mensen 500 meter voor een rood licht beginnen uit te bollen.

Rij door dat ik men start-stop ten minste kan gebruiken
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
        Belachelijk is ook dat mensen 500 meter voor een rood licht beginnen uit te bollen.

Uitbollen verbruikt minder dan verder te rijden en dan start stop te gebruiken e Ik anticipeer ook op verkeerslichten, ik blijf liever bollen dan te moeten stoppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
          Uitbollen verbruikt minder dan verder te rijden en dan start stop te gebruiken e Ik anticipeer ook op verkeerslichten, ik blijf liever bollen dan te moeten stoppen.
          Vertrek jij dan ook als het licht al 5sec op groen staat, en trek jij gigantisch traag op?
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

Vertrek jij dan ook als het licht al 5sec op groen staat, en trek jij gigantisch traag op?
            Vanaf nu alle keren dat er een zwarte Astra GTC achter mij rijdt wel ja

Comment

Belachelijk is ook dat mensen 500 meter voor een rood licht beginnen uit te bollen.

als ik de baan ken, doe ik dat toch ook hoor. er zijn hier stukken waar ik weet of ik groen ga hebben of niet. ik,kom de bocht uit en het licht na 1km is groen. ik weet dat ik rood licht ga hebben, dus ga niet doorrijden. dan vliegen ze mij voorbij, staan allemaal voor het rood en t springt op groen als ik daar tegen 30-50km/h aankom. hadden ze achter mij gebleven, waren we allemaal tegen 50 door het groene licht kunnen gaan. maar nee, zij moeten vlammen waarbij ik dan de laatste 30km/H ook moet afremmen omdat zij niet weg zijn.
              of beter, dat zij in 1e en 2de vollop vertrekken en ik gewoon 1meter achter hunne bumper kan volgen in 3de.

er zijn hier dan ook van die KLOJOS die altijd 60 moeten rijden in bebouwde kom. wel hier staan zo een paar lichten die rood gaan als je harder dan 50 ging. ook 53km/h is voldoende om rood te hebben. de straat waar ik rijd is 70 met een klein zijstraatje met lichten.
              de lichten zijn ALTIJD groen tenzij:
              -er iemand al 10sec wacht in de zijstraat
              -of iemand op de grote baan rijd harder dan 70 en dan sta je nutteloos 30sec voor een rood licht.

hier bv reed iemand te snel. slechts 1 licht, NIET gebruikt voor het kruispunt

al diegene die 'denken' dat ze vlot rijden, zullen op de één of andere baan een traagrijder OOK hinderen. tijd voor een echte dashcam in men auto te steken die altijd filmt als de auto gestart is (nu moet ik manueel die aanzetten). zal dan eens de 'snelle' rijders hun ergernissen posten hier.
              ik heb ook al een paar keer willen uitstappen om die voor mij te gaan zeggen dat die lichten op rood springen als ge harder rijd dan 70. het staat namelijk NERGENS aangegeven, maar ze doen het wel.
              ik heb het al uitvoerig getest. t licht springt groen, ik kom aan aan 75 en vlam na 5sec weer rood. of aankomen aan 70, laatste 30meter optrekken naar 75. als ik erdoor rijd, springt het oranje . keer op keer. dus wel degelijk zit er ergens een snelheidsdetector.
              Last edited by ; 13/01/2015, 10:20.

Comment

Ja dan zijn er van die idioten die niet kunnen anticiperen en je nog persé moeten voorbij steken. Gaan dan volop in de remmen, moeten toch stoppen, s/s wordt nog eens geactiveerd en jij komt daar dan aangereden en moet alsnog in de remmen, anders was je er gewoon kunnen doorrijden maar nu staat het kalf voor je in de weg. Wat een inzicht!

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Vanaf nu alle keren dat er een zwarte Astra GTC achter mij rijdt wel ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    ik zit in de sector en de meeste leerlingen zouden al gebuisd zijn moesten ze op dat moment hun theorie terug doen. Ik blijf de regels erin rammen aan de hand van praktijkvoorbeelden in de hoop dat ze niet te rap vergeten. Doe ik vaak aan de hand van regels van 3: wat moet je doen als je aan kruispunt rechtsaf moet: remmen, richtingaanwijzer en rechts achteruit kijken voor fietsers en dat in een volgorde naar keuze. Blijft op die manier ook veel langer hangen.
                    En er gaan er veel verschieten als ze terug examen moeten gaan afleggen. Het fileprobleem zou direct opgelost zijn mocht die regel ingevoerd worden.
                    En men kan van de ouderen zeggen wat men wil, hun gebrek aan reactietijd maken ze grotendeels goed door hun beter inzicht in het verkeer (en ja dat hebben ze wel degelijk) en ervaring.
                    En de overheid is naar mijn gevoel veel te laks in het opvolgen van verkeersregels. Wat baat het dat ik moeite steek in het aanleren van correct rijgedrag als je weet dat correct rijgedrag door de andere bestuurders wordt afgestraft. Dan moet ge al echt recht in uw schoenen staan om niet mee met de wolven te gaan huilen. Er zouden hier nogal ogen getrokken worden mocht ik een dash cam in de leswagen hangen. Niet op hopen trouwens dat ik het doe. En ik spreek dan niet over fouten die gemaakt worden door leerlingen (die doen dat ook trouwens, maar daarom zijn ze ook aan het LEREN rijden) maar wel de boertige 'volwaardige' chauffeurs die menen dat regels niet aan hun besteed zijn.
                    Ik jaag me daar niet in op, ik stel wel elke dag vast hoe slecht de wetgeving gekend is (of dat men ze wel kent maar er ronduit zijn botten aan veegt) en vooral hoe de overheid niet ingrijpt om de mentaliteit te wijzigen. Die wijzig je niet door alsmaar strengere regels en boetes in te voeren, wel door effectief op te treden waar een overtreding gemaakt wordt alsook door mensen op de één of andere manier te belonen als ze correct rijden. Dat kost misschien in begin geld, maar dat betaalt zich wel terug in lagere ziektekosten, minder absenteïsme op het werk, enzovoort.
                    Rijdens zoals aangeleerd op de rijschool is enkel maar goed als de andere weggebruikers dat ook zouden doen.
                    Maar dat doen die niet, ik vind het straf dat er niet nog meer accidenten gebeuren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      had het vandaag ook. neem de oprit in deerlijk naar kortrijk, was er vanuit deerlijk ook ene dezelfde oprit op gegaan.
                      diene ging eerst vlot en uiteindelijk vertraagd die tot 52km/h (ik zat er toch al vlak achter). ik geraak NOOIT van 50 boven de 90 op dat laatste stukske oprit. ik geef dan nog gas bij in 4de en haal de BMW nog in !!!!.
                      ben dan de E17 op gegaan en direct naar 2de band (kwamen geen voertuigen aan, dus stoorde niemand). moment ik naast de bmw zat, begint die mee te trekken. op 115km/h ben ik maar achter hem gaan rijden. hij reed weg van mij.
                      ongeveer 2min later haal ik hem in terwijl ik 113km/h rijd. ben hem dan maar voorbij gereden.

dat rijd dus HEEL traag op de oprit, die trekt NIET op en voegt traag de E17 in en op het moment er een golf dieselke naast hem moet hem toch maar optrekken om me niet voor te laten. (ondertussen naderde er wel volk op de 2de band die dan naar de linkse moesten gaan voor mij (ik reed toen al 125km/h)
                      en dan 2km verder rijd hij nog 110 waarbij ik weer moet gaan inhalen.

en dan zeggen ze dat mijn auto te traag is voor het huidig verkeer. mensen moeten toch ook eens leren dat ge SNELLER MOET DAN 70 voor ge op een autosnelweg invoegt
                      Echt he. Onlangs had ik op de oprit Kontich richting Brussel een geit voor mij die eerst de bocht pakt tegen 40, dan 'versnelt' naar 50 om dan op het rechte stuk af te remmen tot stilstand terwijl ze perfect voor de camions had geraakt als ze een beetje gas had gegeven. Dan staat ge daar dus met 4 wagens stil achter een onnozel kalf dat niet durft invoegen, levensgevaarlijk.
                      1976 Porsche 924 (verkocht)
                      2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                      2011 Volvo V60 T6 AWD
                      2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        als ik de baan ken, doe ik dat toch ook hoor. er zijn hier stukken waar ik weet of ik groen ga hebben of niet. ik,kom de bocht uit en het licht na 1km is groen. ik weet dat ik rood licht ga hebben, dus ga niet doorrijden. dan vliegen ze mij voorbij, staan allemaal voor het rood en t springt op groen als ik daar tegen 30-50km/h aankom.
                        Ja, maar ze geven die dertig seconden voor de lichten wellicht graag toe om van u af te zijn. Kunnen ze nadien een normaal tempo rijden

Comment

• daarna moet ik afdraaien want ik woon daar, en zij mogen rustig aan 50 doorrijden want: er zijn een paar schone 90° bochten, er staat een flitser en paar 100meter verder een dik stopbord. als ik mijn straat doorrijd ben ik eerder aan de E17 dan hen.

niet te vergeten dat er elke 50meter een zijstraat is van rechts (ZONDER voorrang) maar die schieten zich ALLEMAAL tegen 30km/h voor u (waar ge nog 70 moogt).
                          als ik hier men dashcam aanzet, mag ik elke dag filmkes posten
                          Last edited by ; 13/01/2015, 12:30.

Comment

• Gisteren in herent weer zo ene die dacht dat hij met zijn Mini beter dan de rest was en de file (waar ik al 10 minuten in stond) voorbijstak en dan in wou voegen vooraan (voor de E314 op te rijden richting Lummen).. Ik dacht: ni me mij he Jos, mij der nog naast gegooid en getoeterd. Mss is dat ook debiel rijgedrag van mij, maar ik ga er vanuit dat als ik mooi vanachter aansluit, de rest dat ook mag doen. Daarna niet meer gezien.

Verder nog iemand die duidelijk verstrooid was op de Expressweg Heverlee-Korbeek-Lo zat op het linkerrijvak ik lichte eff (van op afstand aangezien ik toch wat sneller aankwam) en hij ging direct naar rechts. Puur een verstrooide mens dus, geen ergernis.

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Daarstraks in de avondspits op een kleine niet drukke regionale weg, de N227 Perk - Steenokkerzeel - Sterrebeek. Héél weinig verkeer, is vast en zeker geen doorgangsweg

En wie komen we daar tegen? Jawel...

Positieve noot? Bij thuiskomst 4.3 L/100km gemiddeld, op winterbanden, maar met de wind in de rug!
                            Das daar bijna dagelijkse kost op die baan :p. Dan ben ik is content dat ik 90 mag op een eenvaksbaan en dan is er gegarandeerd een traktor :p

EDIT: foutje van mezelf vandaag, wil in Heverlee parkeren, zet knipperlicht op maar auto voor mij remt onverwachts waarna hij terug vertrekt. Ik vergeet terug mijn spiegel te bekijken en blijkbaar had ik een fietser de pas afgesneden. Zag ineens iemand eff zwaaien naar mij en teken doen van wel kijken he (wel vriendelijk). Direct mijn hand opgestoken aangezien ik hem niet gezien had en het echt wel mijn fout was. Zo'n dingen gebeuren ook natuurlijk, gelukkig zelden.
                            Last edited by Tomskii; 13/01/2015, 15:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                              Gisteren in herent weer zo ene die dacht dat hij met zijn Mini beter dan de rest was en de file (waar ik al 10 minuten in stond) voorbijstak en dan in wou voegen vooraan (voor de E314 op te rijden richting Lummen).. Ik dacht: ni me mij he Jos, mij der nog naast gegooid en getoeterd. Mss is dat ook debiel rijgedrag van mij, maar ik ga er vanuit dat als ik mooi vanachter aansluit, de rest dat ook mag doen. Daarna niet meer gezien.

Ik ken de situatie niet maar zoals je zelf aangeeft inderdaad compleet debiel rijgedrag om U voor iemand te gaan gooien, omdat je vindt dat die maar achter U in de file dient te blijven.

Het is inderdaad asociaal rijgedrag van die mini, maar goed.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

• File staat van hier te wachten: https://goo.gl/maps/yhz3B en is vrij duidelijk dat het voor de E314 is, aangezien enkel de rechterkant stil staat. Eindpunt is waar de mini (aan de verkeerslichten) nog wil invoegen. Ik vind het nogal gemakkelijk alles voorbij te steken en dan lekker associaal uzelf er tussen wurmen. Maar goed, zoals ik al zei dacht ik achteraf ook wel van: beter gewoon tussengelaten. Ik fok er alleen maar mezelf mee op..

EDIT: eff verduidelijken, hij stond nog met zijn pinker op het rijvak voor rechtdoor, daar waar de niet onderbroken lijn is. Ik ben er gewoon langs gaan staan om mijn plaats op te eisen. Ik ben niet alle mogelijke toeren gaan uithalen om er terug voor te gaan ofzo, dat niet.
                                Last edited by Tomskii; 13/01/2015, 16:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                  EDIT: foutje van mezelf vandaag, wil in Heverlee parkeren, zet knipperlicht op maar auto voor mij remt onverwachts waarna hij terug vertrekt. Ik vergeet terug mijn spiegel te bekijken en blijkbaar had ik een fietser de pas afgesneden. Zag ineens iemand eff zwaaien naar mij en teken doen van wel kijken he (wel vriendelijk). Direct mijn hand opgestoken aangezien ik hem niet gezien had en het echt wel mijn fout was. Zo'n dingen gebeuren ook natuurlijk, gelukkig zelden.

spijtig genoeg lijdt het feit dat de grote meerderheid van de automobilisten dit zelden doen (enkelingen heel veel en enkelingen nooit) geaccumuleerd evenzeer tot een frequent (dagelijks) voorkomende situatie voor mij (en andere) fietsers, zeker hier in urbaan gebied (brussel), bijna iedere paar minuten worden we ergens de pas afgesneden OOK als ze je zien. en fijn dat je je excuseerde, de meesten echt niet hoor..

Al bosjes fietsers zich zelf zien onderuit remmen en op hun bakkes gaan om de capriolen van dit soort chauffeurs te ontwijken.. triestig. En dan stopt de veroorzaker uiteraard niet, toch niet hier!
                                  Heb ook tijdje met fluo vest gereden (wat ik op mijn werk op de luchthaven toch altijd aan had), deed amper iets af, degene die kijken zagen me toch al (want zeer goede verlichting) en zien je iets sneller, degene die je ervoor niet zagen waren mensen die niet keken en doen dat nu nog niet, no solution!

Comment

• ik rijd ook elke dag bijna 40km voor het werk met de fiets.
                                    kledij helpt niet veel, een goei sterke ledlamp een beetje.

bij regenweer in de namiddag helpt er niks en moet ik zelf maar autos ontwijken. maar niet enkel autos. lijnbussen nemen ook gewoon zijstraten of hun bushalte en kruisen dan maar het fietspad zonder kijken. of erger, de lijnbus rijd u voorbij en als zijn achterwiel naast u staat, draait hem af in zijn bushalte. dan kunt gij ofwel op de geparkeerde auto knallen rechts van u, of vol op de remmen en hopen dat ge achter de bus wegkunt. eens zo gehad in leuven en de terreinwagen heeft naar tegenliggers moeten uitwijken en zat voor gek te claxoneren naar de bus. die keek niet eens om.

Comment

• Schijnt dat ze in belgie dit voorbeeld gaan volgen om de stouteriken te pakken http://www.standaard.be/cnt/dmf20150113_01471282

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                        spijtig genoeg lijdt het feit dat de grote meerderheid van de automobilisten dit zelden doen (enkelingen heel veel en enkelingen nooit) geaccumuleerd evenzeer tot een frequent (dagelijks) voorkomende situatie voor mij (en andere) fietsers, zeker hier in urbaan gebied (brussel), bijna iedere paar minuten worden we ergens de pas afgesneden OOK als ze je zien. en fijn dat je je excuseerde, de meesten echt niet hoor..

Al bosjes fietsers zich zelf zien onderuit remmen en op hun bakkes gaan om de capriolen van dit soort chauffeurs te ontwijken.. triestig. En dan stopt de veroorzaker uiteraard niet, toch niet hier!
                                        Heb ook tijdje met fluo vest gereden (wat ik op mijn werk op de luchthaven toch altijd aan had), deed amper iets af, degene die kijken zagen me toch al (want zeer goede verlichting) en zien je iets sneller, degene die je ervoor niet zagen waren mensen die niet keken en doen dat nu nog niet, no solution!
                                        Ja bij mij was het echt puur uit verstrooidheid, want ik kijk normaal altijd. Nu ik reed wel net in na een fietsenstalling aan de bank dus mss ging die juist beginnen met rijden ofzo. Toen hij teken deed was ik echt verwonderd, want normaalgezien let ik echt wel op (en rem ik zodat ze voorbij kunnen).

Ik ga er van uit dat als je zelf regelmatig op de fiets zit je daar als automobilist ook mee rekening gaat houden. Al zie je er idd genoeg die zich er geen knijt van aantrekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Benicio Bekijk Berichten
                                          Rijdens zoals aangeleerd op de rijschool is enkel maar goed als de andere weggebruikers dat ook zouden doen.
                                          Maar dat doen die niet, ik vind het straf dat er niet nog meer accidenten gebeuren...
                                          ah ja? Ik rijd nochtans dikwijls genoeg zoals de rijschool het doet en ik hinder niemand en veroorzaak geen accidenten... integendeel. Er zijn er wel bij die vinden dat ik hen hinder, maar als de snelheidsaanduiding 50 km/h aangeeft en ik doe al meer dan eigenlijk mag, moet men niet verwachten dat ik nog sneller ga rijden omdat die achter mij vindt dat het te traag gaat. Net hetzelfde op wegen van 70 km/h, 90 km/h of autosnelwegen... En dikwijls ook wel straf dat ze in mijn gat aan het duwen zijn en bij het eerste rondpunt dat ik tegenkom ze plots 100 tot 150 m achter mij hangen. Komen ze weer duwen tot het volgende rondpunt... Zelfde verhaal met opritten van de autosnelweg. Voor de oprit gaat het precies niet rap genoeg, na de oprit zit ik al op het linkerrijvak en ben ik auto's aan het inhalen als zij nog maar uit de bocht van de oprit komen.
                                          Als ge toch stoer wilt komen doen, ziet dan eerst dat ge kunt rijden.
                                          En van mijn leerlingen in de auto verlang ik niets anders. Snelheid rijden die aangeduid staat tenzij het niet anders kan (en dat is al vanaf de eerste les waar ze van niet rijden hun eerste ervaring van 70 km/h krijgen), vlot genoeg optrekken aan de verkeerslichten om geen hinder te veroorzaken, enzovoort enzovoort. Defensief moeten ze rijden, maar andere mensen hinderen... neen dank u.
                                          Dus ik versta echt niet wat ge zegt met uw opmerking. Als ge volgens de regels rijdt dan zijt ge een loser en hindert ge andere mensen?
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X