Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
    Zoals dat stuk als ge van de E314 komt in Leuven, en ge rijdt dan E40 op richting Brussel. Op het linkse baanvak in de lange bocht zitten ze allemaal volle bak gas te geven, terwijl dikwijls er net na de bocht file staat op het linkervak. Het rechtse vak is meestal nog in beweging (ik denk omdat er veel de afrit Bertem nemen)...
    Heb daar is ene keer ene in mn gat gehad. Sindsdien rijd ik daar altijd op het rechtse vak, is minder bruusk file daar.
    Jaarke na mijn accident, ik reed daar rechts, en vlak naast mij rijd er ene op de file in.... fraai...
    Daar aan het knooppunt Heverlee rijden mensen vaak totaal zonder inzicht in het verkeer. Ze weten dat er dagelijks file staat, maar toch geven ze allemaal vollen bak gas. Ik begrijp niet dat er daar relatief weinig ongevallen gebeuren daar. 't is niet dat ge daar een enorm goed overzicht hebt in de bocht als de rechterrijstrook vol staat.

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ik doe net het omgekeerd. bij savonds donker worden (maar nog genoeg kunnen zien op meer dan 200meter) zet ik mijn standlichten aan.
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    werkende achterlichten maar vooraan de kleine lampjes. hoeveel er dan zitten knipperen naar mij omdat mijn koplampen niet aanstaan...

belangrijkste is nog altijd dat ze mij KUNNEN zien, niet dat ik de baan zie (is trouwens niet nodig met alle straatverlichting)

Ja tot ge vergeet dat het helemaal donker is.. :p.

Maar ik zie dagelijks makkelijk 5 man zonder lichten aan rijden (bij u zijn het nog de standlichten) en als je dan licht en je eigen verlichting uit en terug aandoet -> lichtten ze ofwel terug ofwel rijden ze door. I don't get it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Zo heb ik een paar jaar terug een camionet gehad die achterop mij gereden was.
      Ik kon niet weg, stond aan een rood licht.
      Mag er niet aan denken als dat een vrachtwagen geweest was
      We hebben begin dit jaar allemaal gezien-moeder en twee kinderen overleden- wat een ravage dat kan aanrichten als er zo een vrachtwagen achterop je knalt....
      Last edited by Bert; 16/01/2015, 14:23.
      2008 Opel Corsa 1.7CDTI
      2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        ik doe net het omgekeerd. bij savonds donker worden (maar nog genoeg kunnen zien op meer dan 200meter) zet ik mijn standlichten aan.
        werkende achterlichten maar vooraan de kleine lampjes. hoeveel er dan zitten knipperen naar mij omdat mijn koplampen niet aanstaan...

belangrijkste is nog altijd dat ze mij KUNNEN zien, niet dat ik de baan zie (is trouwens niet nodig met alle straatverlichting)
        ja, maar in mijn geval was er geen brandende straatverlichting, twee uur 's middags, donkere bewolking door de hevige regen en een spray van water door de vrachtwagens voor u.
        Als ze dan mét lichten rijden maakt het wel een serieus verschil ze....
        2008 Opel Corsa 1.7CDTI
        2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

En toch ben je dan in overtreding want je moet met dimlichten (of grootlichten) rijden tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag of wanneer de zichtbaarheid minder dan 200 meter is. Dus vanaf het 's avonds donker begint te worden (vallen van de avond) mag je niet meer met enkel je standlichten rijden...
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Eventjes met 3 vrachtwagens langseen op de E40, waarom ook niet...

En dees overstekende madam was koleirig!

Let vooral op het verkeerslicht voor voetgangers links

Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
              We hebben begin dit jaar allemaal gezien-moeder en twee kinderen overleden- wat een ravage dat kan aanrichten als er zo een vrachtwagen achterop je knalt....
              Ge moet het mij zeggen... gene vrachtwagen maar een op hol geslagen beladen tractor op helling van 8 procent... Zoontje nog altijd in behandeling en meer dan een jaar geleden. En maar uitstellen op de rechtbank steeds weer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                Eventjes met 3 vrachtwagens langseen op de E40, waarom ook niet...

Ja, maar als dienen camion zo ver over de lijn staat kon zij niet zien dat het rood was he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ja, maar als dienen camion zo ver over de lijn staat kon zij niet zien dat het rood was he.
                  Aan de kant waar ze vertrok staat ook een licht voor voetgangers...ze had zich alleen maar moeten omdraaien.

Persoonlijk zou ik me ook niet te voet op zo'n druk kruispunt wagen zonder dat ik ZEKER ben dat ik groen heb, voor hetzelfde geld staat die vrachtwagen in panne (of te wachten tot het overstekend verkeer weg is) en kom ik met een hogere snelheid door het groen er achterdoor.
                  Mijn Skoda

Comment

• Ah ja, da's ook waar lol... Staat daar ook een lichtje. Is maanden, geleden dat ik een kruispunt te voet overstak met lichten. Enkel aan als we naar zee gaan in Blankenberge. Iedereen stapt daar gewoon door 't rood. Heb ik nog nooit gedaan, alleen al als voorbeeld voor de 2 kinderen die er dan altijd bij zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Wie zegt dat het lichtje al rood was op het moment dat die bedoelde dame vertrok van haar oversteekplaats, ze moet helemaal omlopen langs die vrachtwagen (en dan waarschijnlijk ook nog wat tijd verloren om haar gelijk te halen bij die vrachtwagen bestuurder). Een foto toont natuurlijk maar een bepaald moment en toont niet altijd het ganse verhaal

Comment

• in brussel dagelijkse kost. ge staat voor het rood licht. ge ziet de zijstraat rood krijgen, ge ziet de voetgangers rood krijgen. gij zet u al in 1e met de voet op de koppeling en de 2de op het gas. komt er zo ene afgelopen die gewoon oversteekt terwijl het licht op groen springt voor u. en toch hebben er al mogen wegspringen dan.

vandaag vond ik het HEEEEEEEEL plezant op de baan. schoon zonnetje, droge baan, geen wind en DANK aan ALLE linksrijders op de E40 en de ring om zich gemoedelijk in het trage verkeer te gooien zodat ik een vrij rechts rijvak had en noch ik, noch de vrachtwagens hebben moeten remmen.
                        nog nooit zo vlug thuis geweest op een vrijdag .
                        toch lief dat velen direct links uitwijken van moment het verkeerd drukker wordt en zich dan tegen 80 op het linkervak begeven.

wel jammer van de 2 vrachtwagens vlak voor gent die ineens naar rechts MOESTEN uitwijken over de invoegstrook. ik rook al een tijdje verbrand rubber en ineens zag ik 4pinkers voor mij opduiken. 2 vrachtwagens met lekke banden op de trailer die ineens pechstrook op moesten. alleen stopte de pechstrook en was het een oprit erna.
                        iedereen op de oprit goed ge-anticipeerd en de vrachtwagens schuin laten kruisen. daar sta je dan wel, vlak aan de oprit met elk 1/2 lekke banden aan de trailer op een vrijdagavond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Een foto toont natuurlijk maar een bepaald moment en toont niet altijd het ganse verhaal
                          Al een geluk dat ik erbij stond een ernaar keek dus ;-)
                          Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            En toch ben je dan in overtreding want je moet met dimlichten (of grootlichten) rijden tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag of wanneer de zichtbaarheid minder dan 200 meter is. Dus vanaf het 's avonds donker begint te worden (vallen van de avond) mag je niet meer met enkel je standlichten rijden...
                            ik zet net dat je nog genoeg kan zien op MEER dan 200meter.
                            zo de periode waar je denkt:goh, lichten zijn nog niet nodig, t is nog klaar buiten, maar binnen het uur begint het wel.
                            zoals nu ongeveer (16h35) zet ik de lichten al aan.
                            binnen een 30min a 1 uurtje zet ik dan de dimlichten aan. dan NOG rijden er mensen zonder lichten en is het nog niet de moeite ze er al attent op te maken. eens na 17h30 mag je ze wel aanzetten.

als ik kan, ik zou mijn achterlichten continue aanlaten. 5watt bij een golf 2 dacht ik, maar ik heb daar 10W gestoken kwestie van toch evenveel licht te maken als een recente wagen, en niet overdreven om ze als mistlicht te laten overkomen

Comment

ik zet net dat je nog genoeg kan zien op MEER dan 200meter.
                              ...
                              Daar gaat het net om je moet je lichten niet ALLEEN opzetten als je minder dan 200 ver kunt zien, je MOET je lichten opzetten tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag (zonder dat er gesproken wordt of je nu maar 200m kunt zien dan wel 200km om wat te overdrijven). Dus in feite vanaf dat het begint donkerder te worden door zonsondergang moet je de dimlichten ontsteken (ook al kun je nog 200 meter ver zien).

Comment

• ik rijd deze dagen als het somber weer is overdag (dus zelfs nog geen regen) met de lichten op
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Met de Volvo rijd ik altijd met de lichten aan. Niet echt een keuze bij dat merk (de facelifts hebben nu wel automatische verlichting). In se kan ik ze op standlicht wel zetten, maar de verlichting kan nooit volledig uit terwijl de motor draait, en als ik ze dan toch op dimlicht zet moet je niet vergeten ze terug in de 0 of dimlicht stand te zetten (0 = dimlicht). Ik vergeet dat nooit, maar de papa.. niet de eerste keer dat ik zeg "ge zijt uw schakelaar vergeten terug op 0/dimlicht te zetten.

Ben er op zich wel voorstander van, altijd met lichten aan. Hoewel dat in de zomer een pak minder nut heeft dan op de donkere/grijze (winter)dagen.

Comment

• Die LED dagrijverlichting valt overdag toch ook goed op vind ik. Om de achterlichten constant te doen branden zie ik geen enkel nut. Integendeel, overdag zouden je remlichten minder gaan opvallen vind ik. En als je stilstaat en er staat niemand achter je blijf je best op je rem duwen zodat de remlichten branden..

Comment

• beter pulserend duwen op uw rempedaal
                                      dat valt veel meer op dan lichten die continu branden
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Die LED dagrijverlichting valt overdag toch ook goed op vind ik. Om de achterlichten constant te doen branden zie ik geen enkel nut. Integendeel, overdag zouden je remlichten minder gaan opvallen vind ik. En als je stilstaat en er staat niemand achter je blijf je best op je rem duwen zodat de remlichten branden..
                                        Ja bij de volvo zijn dat van die led-lijn achterlichten als je weet wat ik bedoel. Het eigenlijke remlicht valt dus veel meer op zelfs overdag.

Ik merk idd ook het verschil op met LEDS vanvoor (op de volvo) en geen leds op de ford. Mss is het ook omdat de volvo wat breder en agressiever oogt, maar mensen gaan sneller opzij voor een wagen met leds (vermoed dat dat beter opvalt in hun spiegel) dan voor een wagen zonder.

Ivm pulserend remmen, heb ik onlangs ook gedaan toen ik in mijn spiegel iemand veel te snel zag aankomen, heeft geholpen want vanaf dat hij het zag ging hij vol de remmen in om rustig tot stilstand te komen. Anders was het waarschijnlijk los mijne koffer in.
                                        Last edited by Tomskii; 16/01/2015, 23:38.

Comment

Die LED dagrijverlichting valt overdag toch ook goed op vind ik. Om de achterlichten constant te doen branden zie ik geen enkel nut. Integendeel, overdag zouden je remlichten minder gaan opvallen vind ik. En als je stilstaat en er staat niemand achter je blijf je best op je rem duwen zodat de remlichten branden..
                                          het enige nut is wanneer ze hun lichten vergeten aan te steken en er vanachter geen verlichting is met de drl"s
                                          die drl geven 'wat' licht en verlichten de wegenborden, het duurt veel langer eer de chauffeur het anno 2015 door heeft...ook al omdat de dash van auto's van vandaag contenu is verlicht

Comment

Working...
                                          X