Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lol uw spiegels helemaal naar buiten gedraaid? Ziet gij dan uberhaupt nog een klein deel van uw carrosserie of niet?

As for bumperklevers, ik maak mij er alleen schuldig aan als die persoon zonder reden links blijft rijden op de autosnelweg. Maar dan heb ik er ook al een minuut achtergereden voor ik dat doe..

Comment

• Dubbel
      Last edited by Tomskii; 29/01/2015, 00:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        vandaag was het VERSCHRIKKELIJK in waregem...

Echt onbegrijpelijk dat dat nog mag rondrijden. Kwam zo een tijd terug ook een bejaarde tegen tegen 10/u in de bebouwde kom en zat met de bibber achter zijn stuur.

Comment

• euhm, geen idee wat zijn probleem was... beeld is schokkerig omdat ik in 'nightmode' sta en dan heeft die een hoge sluitertijd. wel schrikken als ge vrachtwagens dubbelt en ineens remt uwe voorligger tot 78km/H af op de brussele ring. ik wou echt niet tegen 80 op het linker vak gaan

Last edited by ; 28/01/2015, 17:37.

Comment

• vrachtwagesn als middenplakkers...

Comment

• Deze middag iemand in een Fiesta die dacht dat de straat breed genoeg was om mekaar te passeren naast een rij geparkeerde wagens (langs zijn/haar kant).
              Uitwijken ging niet wegens hoge borduur. Spiegels hebben elkaar getikt (verder niks), zal het nu wel beseffen dat dat niet altijd kan.

Deze avond een vrouw in een blokkendoos (die vierkante die daihatsu ook had) die paar meter voor mij gewoon van de oprit de baan op reed.
              Gelukkig kunnen uitwijken omdat er geen tegenligger was, want ik had nooit kunnen remmen.
              En ze had het dan nog niet door ook, want ze bleef gewoon rijden.

En nog een vent in een Volvo V60 die de file in de straat wou passeren door het vak van de tegenliggers te nemen.
              Lukte goed, tot er een auto uit een zijstraat de baan opreed.
              Alles dicht en pinker op om weer in de file in te voegen, net als hij met zijn neus net voorbij mijn neus staat.
              Pech man, ge zult mogen wachten na uw stommiteit. En toeteren en vies kijken helpen niet (zijn zelfs vermakelijk).

Comment

• Ik weet niet wat het is met chauffeurs van schoolbussen, maar je zou verwachten dat die mensen beseffen dat ze een hele verantwoordelijkheid dragen over de kinderen/jongeren die in hun bus zitten.
                Wat ik echter dagelijks zie tart elke verbeelding. Voorrang van recht kennen ze niet, rood licht daar vlammen ze nog wel even door, rijden vaak sneller dan toegelaten, ...
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Is nog niets vergeleken met de belbussen... Dat zijn pas onnozelaars. Moet eens aan mijn moeder van 82 vragen hoe ze zich voelt als ze uitstapt uit de belbus. En hoe vriendelijk die mensen wel zijn.

Comment

• Parkeerbeleid stad Ieper.
                    Zit vandaag brief in de bus dat ik vanaf nu in een blauwe zone woon en ik een bewonerskaart nodig heb. Deze is aan te vragen op het politiekantoor. Daar aangekomen krijg je te horen dat de brief mis is en je naar stadhuis moet. Dus terug weg, richting stadhuis. "Ah, gij kunt geen kaart krijgen want ge hebt een garage." Ja, 1 garage waarin 3 auto's moeten zeker? De daily staat op straat voor de poort, maar nu mag dat niet meer. Straat hiernaast die geen blauwe zone is staat vol met pendelaars die er niets te zoeken hebben, nemen de trein, maar weigeren aan het station te parkeren want dat kost geld, dus kan je er zelden je auto kwijt. Ben dan bij de schepen geweest, die zegt dat er al 100'en gelijkaardige klachten zijn en zegt dat ik, indien ik een boete krijg, deze niet moet betalen, maar er mee naar het stadhuis komen, zodat hij een stevig dossier kan opmaken.
                    Toffe situatie.
                    Last edited by |) ][ |V| ][; 29/01/2015, 15:51.

Comment

• Je mag voor je eigen poort gaan staan zonder bewonerskaart. Ook zou je gewoon eentje moeten kunnen kopen ondanks dat een garage hebt. Zo is het in Leuven althans. Anders kan je nog altijd zogezegd je garage verhuren aan je buur en omgekeerd, kunnen zo toch niets doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        zodat hij een stevig dossier kan opmaken.
                        LOL, een schepen die tegen zijn eigen meerderheid een stevig dossier moet opmaken?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                          Je mag voor je eigen poort gaan staan zonder bewonerskaart. Ook zou je gewoon eentje moeten kunnen kopen ondanks dat een garage hebt. Zo is het in Leuven althans. Anders kan je nog altijd zogezegd je garage verhuren aan je buur en omgekeerd, kunnen zo toch niets doen?
                          Ja, kopen aan €100 per jaar, je ziet dat van hier. Ik probeer altijd voor de poort te staan, maar zoals nu gaat dat niet omdat men langs beide kanten te dicht bij gaat staan en er geen ruimte meer is. Nu, volgens die schepen kunnen ze effectief nog zagen ook al sta je voor je poort.

Comment

• Miljaarde, triest verhaal van Ieper. Ik voel met U mee
                            Mijn Skoda

Comment

• volgende ergernis compilatie. zoals gewoon weer veel autos die vlak voor uwe neus de baan op schieten...

0:00->0:38: auto aan de lichten trekt traag op tot 61km/H en blijft naast een vrachtwagen zodat niemand er voorbij kan. zone 90km/h!!!
                              0:38->0:55: vrachtwagen schiet ineens kruispunt op en laat de autos afremmen tot 23km/h. neemt dan ook de eerstvolgende zijstraat af... (was volgende film)
                              0:55->2:00: auto spurt weg in zone 70, rijd brug op en remt af tot 37km/h (70km/hzone) en is dan weer weg nadat ik afgeremt was.
                              2:00->2:12: 2 autos op grote baan van 70, schiet er uit vanuit het ziekenhuis de baan over
                              2:12->2:33: rij autos versnelt in bebouwde kom, ene van links schiet toch de baan over en laat iedereen stoppen omdat die 20meter verder afslaat
                              2:33->2:54: iedereen remt af voor druk verkeer, plaats genoeg tussen de autos. ene van linsk rijd iedereen voorbij en moet dan afrit hebben. alle rijstroken remmen af door oplichtende remmen... (volgende accordeon file begint)
                              2:54->3:04: ik laat ruimte op de R0 voor autos komende van A12. auto rijd mij snel voorbij en kapt de auto voor mij over de witte lijn
                              3:04->3:35: ik rij de brug over in zone 70. zijstraat van links die NIET LINKS MAG OPRIJDEN schiet zich voor mij en rijd 55km/h verder
                              3:35->4:10: Afrit E40 van leuven naar RO0, camionette vertraagt in het midden tot 56km/H!!! waarschijnlijk GPS aan het spelen

beeld schokt soms, dit is bij donker gefilmt en de camera neemt lange sluitertijden aan:
                              Last edited by ; 29/01/2015, 20:13.

Comment

• Ja, diene laatste wist zijn weg niet goed en kon er dan niet meer tussen. Als ge beetje vlot zijt kon je wel al lang rechts passeren he.

Comment

• ma rechts inhalen mag niet hé. bijkomend dat er autos van achter mij ook altijd snel rechts mij voorbij kwamen. ik ben niet sneller als zij en ze zaten meestal al aan mijn achterwiel ook te acceleren. ze komen later in beeld omdat ze dezelfde snelheid hadden als ik.

voor t zelfde ging die camionette ook ineens naar rechts hé. die wist niet waarheen en wachte waarschijnlijk op bevestiging van de gps. daarom bleef die in het midden. toen hij het dan eindelijk wist, kwamen ze hem links ook voorbij. had die gewoon weer opgetrokken tot 90 en dan links invoegen terwijl die gelijke snelheid hebben, was er ook geen probleem.
                                  ik heb nu niet op de datums gelet, maar volgens mij ligt dat allemaal dicht bij elkaar. en dan heb ik de 'gewone' futuliteiten er nog niet ingezet (heb geen goed programma om de knippen en aan elkaar te zetten. ben 2dagen bezig geweest met die compilatie. telkens freezed die in het midden bij de overgang naar een volgend)

datums: 16-19-21-23-24 en 26jan. 9 erge frustraties op 6 rijdagen... das meer dan 1/dag
                                  Last edited by ; 29/01/2015, 22:57.

Comment

• dat zijn voorsorteerstroken, dan is dat niet inhalen.
                                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Ergernis van de dag, sneeuwruimers die wegen vrijmaken en al de sneeuw ophopen op fietspad. Gevolg, ikke met mijn lepels met fiets omhoog, knie, elleboog, broek & vest naar de wip en fiets moet ik nog eens goed bekijken, maar pedaal alvast ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                        dat zijn voorsorteerstroken, dan is dat niet inhalen.
                                        1 rijstrook naar links, 2 naar rechts. als die op de rechterstroken rijd en ik ga op de uiterste rechtse hem voorbij (voorsorteerstroken naar dezelfde richting), is het wel degelijk rechts inhalen !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          1 rijstrook naar links, 2 naar rechts. als die op de rechterstroken rijd en ik ga op de uiterste rechtse hem voorbij (voorsorteerstroken naar dezelfde richting), is het wel degelijk rechts inhalen !!!
                                          Zever gezever.
                                          9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen.De bestuurder die de aanwijzingen van de verkeersborden F 13 en F 15 heeft opgevolgd moet zijn plaats rechts opnieuw innemen zodra de omstandigheden het toelaten.
                                          Behalve indien een gedeelte van de openbare weg voor hem is voorbehouden, moet de bestuurder niet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan rijden op een rotonde.
                                          Hij moet evenwel de markeringen die de rijstroken afbakenen, in acht nemen. In dat geval mag hij de rijstrook volgen die best aan zijn bestemming beantwoordt.
                                          F13 F15

Comment

Working...
                                          X