Ik rij nu de laatste jaren ook meer met de fiets, zowel overdag als in het donker. Heb er lampjes op batterijen opstaan die ik altijd gebruik en als 'backup' de originele verlichting op de dynamo. Dus als er is een lampje of batterijen de geest geven val ik niet zonder licht.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenGoddammit, ik ga gewoon m'n bakkes houdenRIP Den borre!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenIk rij nu de laatste jaren ook meer met de fiets, zowel overdag als in het donker. Heb er lampjes op batterijen opstaan die ik altijd gebruik en als 'backup' de originele verlichting op de dynamo. Dus als er is een lampje of batterijen de geest geven val ik niet zonder licht.RIP Den borre!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenGoddammit, ik ga gewoon m'n bakkes houden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk BerichtenHaha sorry Bimmer maar ik zelf rij minsten 5000km op een jaar met de fiets en de ergernissen die ik tegen kom met de fiets ga ik niet allemaal neer schrijven. het zijn er egt veel te veel. ik kreeg het gewoon op mijn zenuwen van iemand die dan op ne fietser begint te zagen. niet tegen standen dat het vriendelijk van hem was.
Ik ben fietser, rij met de auto en moto, en ik begrijp alle ergernissen. Probleem is dat men dan gaat veralgemenen. Het is van deze morgen geleden, mensen op een fiets die zonder stoppen overfietsen op een zebrapad. Helemaal in fout want ze moeten afstappen. Frustraties zijn er altijd, gewoon leven en laten leven en u niet druk maken
Comment
-
op mijn fiets is het originele achterlicht omgebouwd naar 3ledlampjes.
de koplamp werd omgebouwd naar led verlichting in 2standen:
-normaal wit led licht
-extra gele led van 1watt die meegaat (en dat geeft best veel licht).
onder mijn zadel zit de schakelaar en een 18650 accu (diegene die ook in een tesla zitten, en in zowat 95% van de laptops). 3.7V 2600mAh.
de koplamp verbruikt 60mA, de achterlichten iets van 40mA. ik kan dus normaal een 26uur met verlichting rondrijden voor de accu leeg is. in men rugzak zitten nog zo 2 batterijen (reserve). opladen kan gewoon op het werk op de usb poort. af en toe heb ik nog een reserve knipperledding op batterijen in de rugzak steken. hangt er vanaf wanneer ik die laatst gebruikte en waar die dan is blijven liggen.
ik zie DAGELIJKS in het pikkedonker fietsers rondrijden met zwarte kledij, geen verlichting. af en toe zelf ene op ne koersfiets die dan ook geenenkele reflector heeft steken. die merk ik pas op, als we mekaar kruisen op de weg. da zijn dan ook de typekes die van hun oren maken dat je ze niet gezien hebt
Comment
-
Naar en in Gent rijden is op heden ook een attractie:
- 's Morgens accordeonfile tussen Erpe-Mere en Wetteren door 'dynamische' borden die een beperking van 70 opleggen onmiddellijk na 120.
- Dynamische borden die inderdaad een dynamiek in het verkeer brengen, maar niet de juiste.
- Wegenwerken om centrum binnen te geraken (gelukkig al ietsje beter nu doordat de B401 terug gedeeltelijk is opengesteld.
- Fietsers die als kamikazepiloten tussen het verkeer navigeren met de stelregel "ik heb op alles altijd en overal voorrang behalve de tram".
Gelukkig moet ik maar één keer per week of één keer per twee weken in Gent zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenIk deed vroeger 200km per week en meer, en je ziet inderdaad veel op een fiets. Maar omgekeerd ook hoor. Veel fietsers die totaal de regels niet volgen, die totaal onbekwaam zijn om met de fiets te rijden, die zwalpen en onnodige risico's nemen. En dat is heus niet alleen die wielerterroristen, maar even goed pépé die eens op het gemakske gaat fietsen aan 10 per uur die moet slalommen om niet om te vallen. Het is en blijft altijd hetzelfde, je moet dat relativeren.
Ik ben fietser, rij met de auto en moto, en ik begrijp alle ergernissen. Probleem is dat men dan gaat veralgemenen. Het is van deze morgen geleden, mensen op een fiets die zonder stoppen overfietsen op een zebrapad. Helemaal in fout want ze moeten afstappen. Frustraties zijn er altijd, gewoon leven en laten leven en u niet druk maken
Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met TapatalkRIP Den borre!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichtendat bestaat al maar het probleem is dat ge geen contact heb op uwe fiets en als uwe fiets dan in een fietsenkelder hangt dat gaat u licht aan telkens er iemand langs loopt. en dan als gesavonds nar huis rijd is de batterij plat omdat u licht den hellen tijd heeft staan branden voor piet snot.
Anderzijds heb je die optie van een lichtsensor heel vaak bij fietsen met een naafdynamo, deze hebben dan meestal een kleine batterij waardoor de lamp nog even blijft branden wanneer je ergen stil staan (aan een verkeerslicht of om ergens over te steken).
Bij de electrische fietsen van tegenwoordig werken de lampen gewoon op de accu van de fiets.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ergernis van gisteren morgend toen ik naar het werk reed.
Ik rij op de N80, kom aan de lichten met de kruising met de weg Zepperen - Melveren. Licht is groen dus ik kan door rijden, de vrachtwagenchauffeur die van rechts (Zepperen) komt, denkt daar anders over en vlamt gewoon voor mij in waardoor ik alles moet dichtsmijten.
Ik kon immers geen kant uit, want links van mij reden ook al auto's.
Gelukkig zat er niks achter mij, want dan was dit niet goed afgelopen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ja dat is bij een voorlicht zo maar bij een achterlicht is dat altijd op battetijen je kan dat door zelf gelijders te leggen naar achter te leggen en een ecstera weerstant te teken waar u batterijen zitten maar dan heb je in je voorlicht wel minder lichtopbrengst.
Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met TapatalkRIP Den borre!
Comment
-
Op welk van de drie zaken heb je het nu?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ergernissen van de dag:
Het regende, dus op de E17 daalde de gemiddelde snelheid naar 100km/u, zonder reden. Op sommige stukken was er zelfs geen opspattend water. Ergernis nummer 2 in de regen: buitenlandse camions moeten blijkbaar het inhaalverbod niet volgen.
Als laatste ergernis hetvolgende: ouders die met hun kleine kinderen oversteken op 20m van het zebrapad ipv op het zebrapad. Het goede voorbeeld geven noemen ze dat dan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichtenik wil zeggen dat de meeste achterlichten meestal niet op dynamo werken. Maar dat het wel kan. en bij elektrische fietsen zit het achterlicht zelfs vaak in de batterij.
Bij de meeste fatsoenlijke fietsen zit het achterlicht ook wel op de dynamo (naafdynamo zit zelfs vaak in het achterwiel).
Bij elektrische fietsen zit het achterlicht ofwel op de accu, ofwel op het klepje van de accu (bij de modellen waar de accu onder de bagagedrager zit).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Agressieve buschauffeur in Nederland. Moet hier tussen dat huis en die verlichtingspaal rechts achteruit in in 't donker (dus compleet blind). 3x moeten steken, file van een paar 100 meter in elke richting, maar die auto's rijden gewoon door. Andere camion die stond te wachten steekt hand nog eens op, maar lijnbus die achter kwam reageerde nogal woest omdat ik bijna 2 minuten lang de busbaan had geblokkeerd. Ik was gek, een kankerbelg, moest oprotten naar eigen land ... En dat met volle bus passagiers die meeluisterden.
Comment
-
Och zot, waarom zijt ge niet hallo komen zeggen op de vliegbasis, twas satésaus vandaag!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenAgressieve buschauffeur in Nederland. Moet hier tussen dat huis en die verlichtingspaal rechts achteruit in in 't donker (dus compleet blind). 3x moeten steken, file van een paar 100 meter in elke richting, maar die auto's rijden gewoon door. Andere camion die stond te wachten steekt hand nog eens op, maar lijnbus die achter kwam reageerde nogal woest omdat ik bijna 2 minuten lang de busbaan had geblokkeerd. Ik was gek, een kankerbelg, moest oprotten naar eigen land ... En dat met volle bus passagiers die meeluisterden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment