Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    In deze donkere tijden valt me op dat er best wat auto's met slechts 1 werkend licht of slecht afgestelde lichten rond rijden. Het grappige is dat het heel vaak om Franse auto's gaat.
    En blijven rijden...
    Sommige auto's kom je regelmatig of zelfs dagelijks tegen. Weken aan een stuk blijft dat licht kapot.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
      Is meer en meer. Dan sparen ze 3l diesel uit die week!
      uw verbruik aan 90 achter een vrachtwagen is beter, dan 70 te rijden zonder iemand voor u.
      ik denk dat die eco-ruitensproeiervloeistof rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        waarom rijden autos tegenwoordig TRAGER dan vrachtwagens? het valt mij meer en meer op dat ik autos begin te dubbelen, terwijl ik zelf maar 90 ga.
        Heel opvallend idd... zo begint het op plaatsen gevaarlijk te worden om nog 120 te rijden. Vanochtend nog maar eens gecoupeerd geweest, weer ene die van middenvak naar linkervak kwam @90 per uur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Ik vind da filmke nu eens het filmke om te tonen hoe onverdraagzaam men is geworden in het verkeer.
          Altijd dat excuus van ik heb voorrang, ikke, ikke, ikke...
          Rij zelf ook graag snel maar ik ben even beleefd in mijn auto tov anderen zoals ik dat ben uit mijn auto.
          Ik denk dat de mensen die zo erg op hun voorrang gesteld zijn, in het dagelijks leven een beetje gefrustreerd zijn en zelfs een beetje zwak eens ze uit de veilige omgeving van hun auto zijn. Het getuigt van weinig zelfvertrouwen als je zo handelt. Een mens die met zichzelf en met de buitenwereld niet in de knoop ligt reageert niet zo overdreven op futuliteiten...
          Zou het niet beleefd zijn om iemands recht op voorrang te respecteren?

Ik vind dat gek dat dat niet als beleefd wordt beschouwd, maar als je je voorrangsrecht neemt, je een asociale chauffeur bent. Ik vind dat heel vreemd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Vanochtend nog maar eens gecoupeerd geweest, weer ene die van middenvak naar linkervak kwam @90 per uur.
            Allez Logic, dat is toch asociaal van je! Altijd dat excuus van ik heb voorrang, ikke, ikke, ikke... Ik denk dat de mensen die zo erg op hun voorrang gesteld zijn, in het dagelijks leven een beetje gefrustreerd zijn en zelfs een beetje zwak eens ze uit de veilige omgeving van hun auto zijn. Het getuigt van weinig zelfvertrouwen als je zo handelt. Een mens die met zichzelf en met de buitenwereld niet in de knoop ligt reageert niet zo overdreven op futuliteiten...

...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Allez Logic, dat is toch asociaal van je! Altijd dat excuus van ik heb voorrang, ikke, ikke, ikke... Ik denk dat de mensen die zo erg op hun voorrang gesteld zijn, in het dagelijks leven een beetje gefrustreerd zijn en zelfs een beetje zwak eens ze uit de veilige omgeving van hun auto zijn. Het getuigt van weinig zelfvertrouwen als je zo handelt. Een mens die met zichzelf en met de buitenwereld niet in de knoop ligt reageert niet zo overdreven op futuliteiten...
              Ow'kay..., wat heb ik hier allemaal gemist?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Heel opvallend idd... zo begint het op plaatsen gevaarlijk te worden om nog 120 te rijden. Vanochtend nog maar eens gecoupeerd geweest, weer ene die van middenvak naar linkervak kwam @90 per uur.
                Ik gisterenavond ook op weg naar Landgraaf op de E314. In all fairness, er was nog genoeg ruimte voor ons en de persoon die naar het linkervak kwam trok meteen goed op dus eigenlijk vrijwel niet moeten afremmen. Zo kan het ook, maar toch liever dat ze achter mij invoegen dan. Al zal ik soms ook wel is zoiets flikken natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  En blijven rijden...
                  Sommige auto's kom je regelmatig of zelfs dagelijks tegen. Weken aan een stuk blijft dat licht kapot.
                  zelfs de flikken rijden met wagens rond waarvan er een koplamp defect is...
                  lets have some more member berries

Comment

• Ook bij een flik kan een koplamp stuk gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Ook bij een flik kan een koplamp stuk gaan.
                      Dacht net hetzelfde. Je weet niet hoe lang dat licht al stuk is hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                        Ik gisterenavond ook op weg naar Landgraaf op de E314. In all fairness, er was nog genoeg ruimte voor ons en de persoon die naar het linkervak kwam trok meteen goed op dus eigenlijk vrijwel niet moeten afremmen. Zo kan het ook, maar toch liever dat ze achter mij invoegen dan. Al zal ik soms ook wel is zoiets flikken natuurlijk.
                        Als het effe gas lossen was, dan zou het geen ergernis zijn. Maar effectief in de ankers moeten gaan, dat is even iets anders. Het overkomt me de laatste weken vaak, begrijp niet vanwaar het komt. Die mensen vertonen een vreemde combinatie van traag rijden en nog niet het minste geduld kunnen opbrengen om een veilig manoeuvre te doen...

Comment

• chauffeurs die aan het rondpunt hopen dat ze van het binnenste rijvak direct kunnen doorsteken naar een éénbaansrijvak om het tragere rijvak maar even voor te gaan. Not on my shift...
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            En blijven rijden...
                            Bij sommige dealers kom je er niet in zonder afspraak weken tevoor gemaakt

bij sommige wagens ook een paar uur werk !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ook bij een flik kan een koplamp stuk gaan.
                              Dan kan deze toch naar dealer rijden?

Comment

In deze donkere tijden valt me op dat er best wat auto's met slechts 1 werkend licht of slecht afgestelde lichten rond rijden. Het grappige is dat het heel vaak om Franse auto's gaat.
                                Dat is echt enorm. Vooral als je niet ver van de Franse woont (W-VL) kom je veel Fransen tegen (vooral 's avonds) en altijd wel een licht defect.

Bijgevolg kunnen ze voor geen meter rijden. Niemand op de autosnelweg rond hen en in de midden blijven hangen aan 110 ofzo...

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                En blijven rijden...
                                +1.

Wat ik vooral zie dat ze tegenwoordig niet meer wachten om de baan voor u op te rijden, gij zult wel remmen ze...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                  Dan kan deze toch naar dealer rijden?
                                  Waar leid je uit af dat hij dat niet heeft gedaan?

Comment

Ja, en om eerlijk te zijn, ik heb nog liever die die met slechts 1 werkend licht rijden, dan die die me slecht afgestelde lichten rijden, want die laatste zijn soms levensgevaarlijk.
                                    Soms kan je door die mannen volledig verblind geraken, en dan zie je enkele seconden niet meer wat je doet.
                                    Als ik zo iemand met slecht afgestelde lampen achter mij heb, dan klap ik altijd mijn achteruitkijkspiegels in, want anders zie ik gewoon niks meer.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ja, en om eerlijk te zijn, ik heb nog liever die die met slechts 1 werkend licht rijden, dan die die me slecht afgestelde lichten rijden, want die laatste zijn soms levensgevaarlijk.
                                      Soms kan je door die mannen volledig verblind geraken, en dan zie je enkele seconden niet meer wat je doet.
                                      Als ik zo iemand met slecht afgestelde lampen achter mij heb, dan klap ik altijd mijn achteruitkijkspiegels in, want anders zie ik gewoon niks meer.
                                      Ik vraag mij toch af hoe ze daar in slagen. Zelf rij ik al bijna 17 jaar en heb nog nooit een slecht afgesteld licht gehad. Noch bij m'n ouders hun auto's.

Bij m'n nieuwe auto ook zelf dimmende buitenspiegels. Is echt wel een aangename optie.

Comment

• Net op de 3-vaks e40 in tienen. Licht aan het regenen, rechts vrachtwagens, midden en links auto's.

Vrachtwagen doet pinker aan (beweegt niet), Renault espace die met zijn neus ter hoogte van de achteras hangt vlamt op zijn rem, die erachter lette godzijdank goed op want het scheelde niet veel.

Vrachtwagen gaat naar het midden, espace krijgt vriendelijk 4 knippers van de vrachtwagenchauffeur, de 3 auto's die al toeterend langs de vrachtwagen doorgaan links krijgen zijn faren...

En in de achtergrond zag je het effect van dat dringend broodnodig inhaal maneuver tijdens de ochtendspits in de regen, 10-15 vakwissels. Jeuj.
                                        Mijn Skoda

Comment

• Zonet even een buschauffeur de vinger gegeven. Ik kwam op het einde van een straat met aan 1 zijde geparkeerde auto's. Die buschauffeur ziet me komen en draait toch nog die straat in zodat ik geblokkeerd zat. In plaats van 1 seconde te wachten zodat ik de straat uit kon draaien. Nee, ik mocht achteruit en een plaatsje zoeken waar ik met m'n 18inch wintersloffen de stoep op kon.

Een welgemeende vinger was het.

Comment

Working...
                                          X