Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door forn9 Bekijk Berichten
    Eens proberen om hier het verhaal te schetsen: op weg naar mijn werk passeer ik aan een straat waarbij men aan beide kanten mag parkeren. Als er niemand geparkeerd staat (aan beide kanten), kun je vlot met twee wagens passeren. Staat er aan de ene kant een auto, dan moet het verkeer daar wachten (en voorrang geven, maar neem maar aan dat 60% dat al niet doet...).

Voor mij rijdt er een schoolbus die de kinderen ophaalt. Net ter hoogte van zo'n (aan de overkant) geparkeerde auto stopt die bus met de vier pinkers op om iemand op te halen. Ik schuif gewoon aan omdat er dus geen kans is dat ik daar kan passeren. Drie auto's achter mij schat iemand in van wel dus gaat hij de rest en mij over en rijdt zich ter hoogte van de bus vast (ongeveer gelijk met mijn voorkant dus). Het duurt letterlijk 1 minuut voor de bus terug verderrijdt (aangezien er daar ochot 1 iemand moet opstappen).

Mijn vraag is nu: moet je die persoon voorlaten wanneer hij terug wil invoegen? Het lijkt mij dat hier van toepassing is dat wie van rijstrook verandert in fout is, maar toch...
    Ik zou er hem tussen laten om het verkeer weer op gang te krijgen. Natuurlijk terwijl ik minachtend in m'n hand klap en hem een duimpje omhoog geef.

Comment

• Wat is het alternatief? Hem vastzetten, met risico dat zich er toch nog begint tussen te drukken? En dan zitten de mensen achter je nog eens in de shit. En als jij hem niet tussenlaat, maar degene achter je wel, heb je een gefrustreerde chauffeur achter je die waarschijnlijk je lekker gaat gatboren ed.,...

Een inschattingsfout kan je altijd maken, iedereen is wel eens gehaast...gewoon terug tussenlaten, en eens meewarig met je hoofd schudden zal al wel voldoende zijn denk ik?

EDIT verslaan op de valreep door Int3x0r!
      Mijn Skoda

Comment

• 10 min, das geen valreep meer he

Comment

• Straf.

Ik neem net mijn voorrang van rechts, waar het duidelijk voorrang van rechts is. Die mens weigert te stoppen tot op het einde om dan met piepende banden tot stilstand te komen en dan heel zwaar naar mijn zwaaien met zijn middelvinger.

Ik snap het probleem niet echt? mss omdat ik met een duurdere wagen reed dan zijn opeltje en dat hij dat niet leuk vond?
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Ik zou er hem tussen laten om het verkeer weer op gang te krijgen. Natuurlijk terwijl ik minachtend in m'n hand klap en hem een duimpje omhoog geef.
            Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Wat is het alternatief? Hem vastzetten, met risico dat zich er toch nog begint tussen te drukken? En dan zitten de mensen achter je nog eens in de shit. En als jij hem niet tussenlaat, maar degene achter je wel, heb je een gefrustreerde chauffeur achter je die waarschijnlijk je lekker gaat gatboren ed.,...

Een inschattingsfout kan je altijd maken, iedereen is wel eens gehaast...gewoon terug tussenlaten, en eens meewarig met je hoofd schudden zal al wel voldoende zijn denk ik?

Bedankt voor jullie antwoord. Heb hem dan ook 'voor'gelaten. Als ik daar uit principe iedereen moet vastzetten dan verlies ik een uur van mijn dag :p Moest geen alternatief hebben hoor, ik vroeg mij gewoon af wie er bij een ongeval (ik kijk gelukkig genoeg in mijn spiegels om door te hebben dat meneer afkwam, maar lang niet iedereen doet dat daar) in fout zou zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Straf.

Ik neem net mijn voorrang van rechts, waar het duidelijk voorrang van rechts is. Die mens weigert te stoppen tot op het einde om dan met piepende banden tot stilstand te komen en dan heel zwaar naar mijn zwaaien met zijn middelvinger.

Ik snap het probleem niet echt? mss omdat ik met een duurdere wagen reed dan zijn opeltje en dat hij dat niet leuk vond?
              niet dat ik met een BMW rijd en minachtend doe over het in-fout-zijnde-voertuig, maar ik stop dan meestal gewoon vlak voor zijn/haar wagen en draai mijn ruit open. een simpele "voorrang van rechts" te zeggen en dan weg te rijden.

edit: nu ik er over nadenk, de laatste keer was volgens mij een 5-reeks... hij zal het niet leuk gevonden hebben dat het goedkope skoda'tje gelijk had
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Mij interesseert het merk allemaal niet echt, was trouwens niet op stap met een bmw

Het valt mij telkens gewoon op, hoe vuil mensen kijken, hoe jaloers die reageren of niet willen ritsen als ik mijn bmw van amper 4k € op stap ben.
                Met mijn seat of met de mini van mijn vriendin zijn ze altijd vriendelijker.

Met de porsche is het helemaal een hel
                BMW X5 45e

Comment

• Ik kan in mijn gemeente elke dag op hetzelfde T-punt een ongeval forceren met voorrang van rechts. Het is al een tien-tal keer voorgevallen dat ik moet stoppen omdat die van links komen zo snel rijden dat ze absoluut niet kunnen stoppen. En kwaad dat die dan zijn als je daar achter rijd en eens flasht

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mij interesseert het merk allemaal niet echt, was trouwens niet op stap met een bmw

Het valt mij telkens gewoon op, hoe vuil mensen kijken, hoe jaloers die reageren of niet willen ritsen als ik mijn bmw van amper 4k € op stap ben.

Als ik u in een porsche zou zien, zou ik u ook geen voorrang van rechts verlenen.
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Ik kan in mijn gemeente elke dag op hetzelfde T-punt een ongeval forceren met voorrang van rechts. Het is al een tien-tal keer voorgevallen dat ik moet stoppen omdat die van links komen zo snel rijden dat ze absoluut niet kunnen stoppen. En kwaad dat die dan zijn als je daar achter rijd en eens flasht

Waar is dat ergens? Ik heb nog een nieuwe voorbumper nodig

Comment

Straf.

Waart gij dat ofwa?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Ik kan in mijn gemeente elke dag op hetzelfde T-punt een ongeval forceren met voorrang van rechts. Het is al een tien-tal keer voorgevallen dat ik moet stoppen omdat die van links komen zo snel rijden dat ze absoluut niet kunnen stoppen. En kwaad dat die dan zijn als je daar achter rijd en eens flasht

idem... en dan is er nog een groot "voorrangvanrechtsverkeersbord" op de grond geschilderd... ter breedte van de rijbaan.
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Mij interesseert het merk allemaal niet echt, was trouwens niet op stap met een bmw

Dit kan ik enkel en alleen maar beamen!

Soms is het een echte hel, elke ochtend is het prijs! Je moet je er gewoon tss wringen en forceren, al laat ik mij niet van de wijs brengen.
                            Om hen een lesje te leren laat ik er dan telkens 2 voor, dan staan ze op springen achter mij

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Zeer herkenbaar!

Het ergste is dat wij dan weer de "dikkennekken" zonder respect zijn...

Wat een verzuurde wereld toch...

Comment

• Een mens en zijn auto, het is soms iets raar. Doet me terugdenken aan een collega op mijn vorig werk waar ik een paar keer mee heb meegereden. Was een zeer toffe en vriendelijke gast, maar eens die achter zijn stuur kroop veranderde die precies in een halve psychopaat. Bij iedereen gatplakken, overal inhalen om toch maar de snelste te kunnen zijn, versleet meer claxons dan banden bij wijze van spreken... Je zag het echt aan zijn gezicht, altijd opgefokt achter het stuur.
                              Was dan ook de reden dat ik maar een keer of 3-4 met hem ben meegereden. Met die zijn manier van doen voelde ik me echt niet op mijn gemak naast hem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten

Wat een verzuurde wereld toch...
                                Dat merk je hier ook al hé. Ellenlange epistels over futiliteiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                  Waart gij dat ofwa?
                                  Twas een insignia in de parklaan
                                  BMW X5 45e

Comment

• vandaag: achterligger die zit te flashen omdat ik 50 km/h rijdt in de bebouwde kom en dan vooral komt bumperkleven
                                    na de derde keer ben ik toch eens op de rem gaan staan en dan had hij het precies begrepen. Afstand tussen ons was plotseling 4 maal zo groot.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      vandaag: achterligger die zit te flashen omdat ik 50 km/h rijdt in de bebouwde kom en dan vooral komt bumperkleven
                                      na de derde keer ben ik toch eens op de rem gaan staan en dan had hij het precies begrepen. Afstand tussen ons was plotseling 4 maal zo groot.
                                      Awel heb dat ook voorgehad vorig weekend! Zat goed te boren en toen ik afsloeg claxonneerde hij nog eens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                        Wat is het alternatief? Hem vastzetten, met risico dat zich er toch nog begint tussen te drukken? En dan zitten de mensen achter je nog eens in de shit. En als jij hem niet tussenlaat, maar degene achter je wel, heb je een gefrustreerde chauffeur achter je die waarschijnlijk je lekker gaat gatboren ed.,...

Hahaha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                          niet dat ik met een BMW rijd en minachtend doe over het in-fout-zijnde-voertuig, maar ik stop dan meestal gewoon vlak voor zijn/haar wagen en draai mijn ruit open. een simpele "voorrang van rechts" te zeggen en dan weg te rijden.

edit: nu ik er over nadenk, de laatste keer was volgens mij een 5-reeks... hij zal het niet leuk gevonden hebben dat het goedkope skoda'tje gelijk had
                                          Correctie mijn beste, ik doe dan minachtend naar de persoon toe. Niet naar het voertuig of zijn/haar bezit ervan. Ik snoer regelmatig rond met de octavia van m'n vrouw. Helaas een simpele tdi. Wat niet wegneemt dat ik overal hetzelfde op reageer.

Comment

Working...
                                          X