Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
    Je merkt toch zelf wel duidelijk of je nu drl of lichten hebt opstaan?
    Mijn drl's geven wel vrij veel licht maar je ziet toch duidelijk verschil met de gewone koplampen.

De wijzerplaten zijn wel maar verlicht eens de lichten opstaan ook, indien enkel de drl's aanliggen is alles dus donker.
    Ik begrijp wat je bedoelt, maar bij mijn wagen bijvoorbeeld is mijn dashboard fel wit verlicht zonder verlichting aan en als de verlichting aan staat dan dimt mijn dashboard een stukje om het 's nachts comfortabeler te maken. Uiteraard zie je wel de groene icoontjes. Ik denk dat er meer en meer auto's niet meer de 'standaard' "lichten aan = dashboard verlicht" hebben. Zonder die fel witte LED-achtergrond zie ik overdag trouwens bizar weinig van mijn instrumenten.
    Ik werk met een automatische lichtsensor en heb er eigenlijk geen kwaad woord over. Hij schakelt in en uit wanneer ik het wens, idem met de automatische regensensor. Die werkt ook goed naar mijn gedacht (intensiteit/gevoeligheid in te stellen).

Comment

geen echte ergernissen maar het valt me toch wel op en ik vind het nogal 'vreemd' om te zien:
      - mensen/mannen die een doos kleenex op hun dashboard hebben liggen
      - mensen die in de tunnels in Brussel (zoals de Leopold 2 tunnel) met hun raam open knal in de file staan... terwijl de uitlaatgassen daar rijkelijk blijven hangen en die grote ventilator/turbines vollen bak met veel lawaai staan te draaien... gezellig kan zoiets toch niet zijn, integendeel...

Comment

Jonge mama's die achter het stuur aan een sigaret zitten lurken met hun kroost op de achterbank.
        Ik heb er persoonlijk dan wel geen last van maar feitelijk vind ik dat niet meer kunnen anno 2014.
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik heb recent ergens gelezen dat ze roken willen verbieden in de auto, dat is nu misschien wel een brug te ver.Wat is de volgende stap dan, neuspeuteren verbieden? Los daarvan heb je gelijk, maar het gezond verstand van de ouders zou toch moeten zegevieren, geldt trouwens niet alleen voor de mama's maar ook voor de papa's...
          2.0 JTDm

Comment

bij ons zat de mammie en de pappie lekker te turken, en de ramen pottoe...want ge wordt ziek van de tocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              bij ons zat de mammie en de pappie lekker te turken, en de ramen pottoe...want ge wordt ziek van de tocht
              Dat was bij mij als kind niet anders. En we hebben het toch ook overleeft

Comment

Maar of ge er beter van geworden zijt .

Comment

Hier ook de vrucht van twee kettingrokers. Als de een zijn sigaret uitdoofde stak de andere ze aan. Dan hebben we gevraagd of ze beide gelijktijdig hun kankerstokjes nuttigden zodat we de volle lading kregen maar daarna tenminste een paar minuten respijt hadden en frisse lucht konden inademen. Naarmate de gebroeders ouder werden gingen de achterruiten en het dak open en dat werd door de chauffeur en bijrijdster niet op prijs gesteld.

Resultaat : vader gestorven aan hartaanval op 53 j.
                  moeder aan longkanker op 67j

Mijn twee broers en ik hebben wel nooit een sigaret aangeraakt.

Comment

ik ben zelf kuch-kuch kettingroker; de rest niet
                    vader al lang gestopt, moeder bij haar eerste kleinkind

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      Ik heb recent ergens gelezen dat ze roken willen verbieden in de auto, dat is nu misschien wel een brug te ver.Wat is de volgende stap dan, neuspeuteren verbieden?
                      Neuspeuteren kost de belastingbetaling geen miljoenen aan onnodige gezondheidszorg per jaar. Iemand mag van mij roken op straat, in zijn eigen auto (jammer voor de volgende eigenaar, zo'n stinkende dakhemel...), in zijn eigen huis, in zijn eigen bed, waar dan ook. Maar ik wil niet opdraaien voor zijn werkverlet en langdurige behandeling als hij er later door ziek valt. En dat hoeft niet meteen kanker te zijn, hart- en vaatziekten, longaandoeningen, ... kunnen ook volledig of deels veroorzaakt worden door roken, of de ziekte kan erdoor verergeren.

Het ergste zijn die mensen die ziek vallen, dokter zegt "nog 1 pintje per week en niet meer roken" en na 6 maand is het terug een pakje per dag. Die mogen ze van mij de volgende ziekenhuisfactuur aan 100% presenteren.

Waar ze van mij wél meteen roken mogen verbieden, is op mijn werk...Op een dag moet ik 8u werken, ik heb rokende collega's die vlotjes 3 keer per uur 5 minuten gezellig gaan roken, terwijl ik bezig ben. Tel maar uit.

EDIT en om meteen nog maar eens een "gezelligheid" van roken in de auto aan te geven - zéér aangenaam om met de wagen achter een roker te hangen, en dan ineens hop de peuk uit het raam, wat vonkjes, en klaar. Facking de-gou-tant. En helemaal leuk als ge met de moto aan het rijden zijt, en ge hebt zo iemand voor U. Een andere variant is dan de mensen die braafjes de asbak gebruiken in de auto, en die dan in de rij voor het rode licht even de deur opendoen en omkappen die handel...

Rokers halen vaak het sociale aspect aan van hun verslaving, maar bovenstaande zijn toch enkele mooie voorbeelden van asociaal gedrag me dunkt. Maar het is zo gezellig he, op de brandtrap staan met wat collega's en wat paffen. De emmer die er staat zit halfvol met zwart geworden water en halfvol met afgelebberde peuken. Als die vol is en de peuken over de rand vallen, smijten ze gewoon wat in de "algemene richting" van de emmer. En wie maakt die schoon na enkele weken ?

De niet-rokende poetsvrouw...
                      Last edited by TooTall; 08/10/2014, 14:05.
                      Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Hier ook de vrucht van twee kettingrokers. Als de een zijn sigaret uitdoofde stak de andere ze aan. Dan hebben we gevraagd of ze beide gelijktijdig hun kankerstokjes nuttigden zodat we de volle lading kregen maar daarna tenminste een paar minuten respijt hadden en frisse lucht konden inademen. Naarmate de gebroeders ouder werden gingen de achterruiten en het dak open en dat werd door de chauffeur en bijrijdster niet op prijs gesteld.

Resultaat : vader gestorven aan hartaanval op 53 j.
                        moeder aan longkanker op 67j

Mijn twee broers en ik hebben wel nooit een sigaret aangeraakt.
                        herkenbaar... mijn vader is kettingroker, is nu weliswaar 70 jaar en nog steeds houd zijn leuze 'gerookt vlees bewaard langer' stand afgelopen jaren wel 2 bypassen ondergaan en tot 2 keer toe zijn aderen in zijn benen laten vernieuwen... ongelooflijk hoe hardnekkig verslavend dat dat is, plus het is ne wreje koppigaard
                        Last edited by ; 08/10/2014, 14:22.

Comment

Regen en autostrade... helft vant volk zet zijn gewone lichten niet op, vrachtwagens ( be en buitenlanders ) inhalen naar lieve lust ( e17)
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

DE ergernis van vandaag, mensen die zich niet aan de planning houden, alles vervroegen en dan van hun kloten maken dat het niet klaar is!

Comment

Avondspits. Blauwe Passat berline zwalpt op het middenvak. Ik haal in, meneer heeft een dossier op zijn stuur liggen en zijn leesbrilletje op. Consternatie alom bij ons, hij ziet het, legt zijn papieren weg en kijkt recht vooruit.

10 kilometer verder, komt hij heel traag links voorbij, met achter hem sneller verkeer. Hij zit weer te lezen. In een bocht schuift hij dichter en dichter, ik toeter, hij kijkt op, legt zijn papieren weg en geeft een streep gas bij.

Net na Lummen. Hij zit rechts, redelijk ver vooruit. Niemand voor hem, DRIE keer remt hij, zonder reden, zonder voorligger. Ik steek weer voorbij, en jawel hoor.

Soms vrees ik voor ons voortbestaan.
                              Mijn Skoda

Comment

Haja, dinsdag ook eentje op het middenvak, met haar tablet op haar stuur, aan 100 km/u, terwijl iedereen haar links en rechts voorbijging aan 120.
                                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Een meer voorkomende plaag idd, echt supergevaarlijk.

Maar ze rijdt niet sneller dan 120, want dan ist pas echt crimineel ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                    Een meer voorkomende plaag idd, echt supergevaarlijk.
                                    Dat zou wel eens kunnen ja. En het effect van nieuwe snufjes zoals detectie van de witte lijnen en van de voorligger kan zijn dat mensen zich nog meer met hun smartphones en tablets gaan bezighouden. Waardoor het voordeel tenietgedaan wordt.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Je ziet als je aan het licht staat ook meteen wie er gaat vertrekken zodra het groen wordt en wie niet. Meestal zijn diegene dat naar hun kruis aan het kijken zijn diegene die denken dat ze subtiel op hun gsm bezig kunnen zijn. Ik ben weliswaar nog niet vaak mensen tegen gekomen die naar hun piet kijken in de auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                        Je ziet als je aan het licht staat ook meteen wie er gaat vertrekken zodra het groen wordt en wie niet. Meestal zijn diegene dat naar hun kruis aan het kijken zijn diegene die denken dat ze subtiel op hun gsm bezig kunnen zijn. Ik ben weliswaar nog niet vaak mensen tegen gekomen die naar hun piet kijken in de auto.
                                        Ik 1x, er zat een wesp op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                          Ik 1x, er zat een wesp op.
                                          +1
                                          Bij mij een blonde haar mond

Comment

Working...
                                          X