Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Toen ik nog klein was, was mijn mama mij en mijn broer en zus komen ophalen op school. We kwamen toen regelmatig bij het naar huis rijden een rode cabrio tegen op de expresweg in haasrode. Dat was dus een vent die met zijn broek af en zijn piet in zijn hand de expresweg op en af reed en naast andere auto's ging rijden. Hij reed niet alleen de expresweg op en af, maar ondertussen reed hij dus ook zijn piet op en af voor de duidelijkheid. Ik ben benieuwd hoe vaak het gelukt is om zo een vrouw te overtuigen. (Of vent misschien)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
      EDIT en om meteen nog maar eens een "gezelligheid" van roken in de auto aan te geven - zéér aangenaam om met de wagen achter een roker te hangen, en dan ineens hop de peuk uit het raam, wat vonkjes, en klaar. Facking de-gou-tant. En helemaal leuk als ge met de moto aan het rijden zijt, en ge hebt zo iemand voor U. Een andere variant is dan de mensen die braafjes de asbak gebruiken in de auto, en die dan in de rij voor het rode licht even de deur opendoen en omkappen die handel...

.
      en ik als motorrijder dan... als ik met helm open rijd bam op mijn kleren of in mijn gezicht. en als ik dan kwaad word en met licht flikker of toeter hebben ze al niet meer door waarover het gaat en worden zij kwaad. GEEN enkele van hun kijkt in de spiegel voor ze dat doen. het enigste wat helpt is er langs rijden ne iets roepen erover als hun ruit open staat, met moto is dat makkelijk, maarja.. er langs gaan rijden gaat niet altijd en ruiten staan ook niet altijd open (als is dat bij rokers wel al vaker zo)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
        die denken dat ze subtiel op hun gsm bezig kunnen zijn
        Ach, die beseffen tenminste dat het niet mag, en doen tenminste de moeite om het te verbergen. Onlangs iemand gezien die met haar 2 polsen bovenop het stuur aan het rijden was, GSM vlak in het zichtveld, bril boven op de kop, en voorover leunen met open mond en tikken maar!

En om meteen verder te gaan op uw opmerking, 1 van de MEEST HATELIJKE dingen, mensen die aan een licht staan als 1ste/2de, en die niet opletten...ge ziet achter U een hele rij auto's, ge WEET dat dit bepaald licht redelijk snel terug rood zal staan, je ziet het licht voor de voetgangers die parallel oversteken groen worden dus je WEET dat het groen zal worden voor uw richting, en dan is het zover. Groen. En ze blijven staan. Gij laat uw koppeling al opkomen, maar er zit niets van beweging in. Dus ge wacht even, maar toch moet ge dan op de rem stampen en toeteren. Dan schieten ze ineens wakker, schakelen (ahja, we blijven als 1ste in de rij niet in versnelling staan), kraak kraak kraak nog even wuiven "sorry" of "gij klootzak hierse" en volle gas oversteken. Gij volgt, en in uw achteruitkijkspiegel ziet ge dat er +/- 3 auto's opnieuw rood hebben, die wél door het groen geraakt waren had die achterlijke nar wat beter zitten opletten.

Leuk is ook altijd als je mensen ziet GSM'en voor het rode licht, en iemand geeft even een toeter, tzou niet de eerste zijn die dan van het verschieten los door het rood gaat...
        Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Ach, die beseffen tenminste dat het niet mag, en doen tenminste de moeite om het te verbergen. Onlangs iemand gezien die met haar 2 polsen op het stuur aan het rijden was, GSM vlak in het zichtveld, bril boven op de kop, en voorover leunen met open mond en tikken maar!
          ik zou juist het tegenovergestelde redenen als u... . ' die verbergen hen tenminste NIET', de andere zijn laffer dan degene die het niet verbergen, ook al weten ze allemaal dat het niet mag. 'de moeite doen om het te verbergen' als verzachtend element... je moet er maar opkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
            Toen ik nog klein was, was mijn mama mij en mijn broer en zus komen ophalen op school. We kwamen toen regelmatig bij het naar huis rijden een rode cabrio tegen op de expresweg in haasrode. Dat was dus een vent die met zijn broek af en zijn piet in zijn hand de expresweg op en af reed en naast andere auto's ging rijden. Hij reed niet alleen de expresweg op en af, maar ondertussen reed hij dus ook zijn piet op en af voor de duidelijkheid. Ik ben benieuwd hoe vaak het gelukt is om zo een vrouw te overtuigen. (Of vent misschien)
            En dan werd hij tegengehouden door de polies. "Meneer zijt gij toevallig aan het sms-en want dat mag dus niet he." "Nee meneer agent ik was met mijne jos aan't spelen." "Ah dan is't goed. Circulez!"
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ergernis van de laatste twee dagen.
              Iemand met een motor op de N80 die met zijn groot licht op tussen de auto's (die reeds aan een redelijke snelheid rijden) door vlamt, soms met zijn licht flistend om zeker gezien te zijn.
              Maar, wanneer hij gepasseerd is GEEN achterlicht blijkt te hebben en ook het remlicht blijkt niet te werken
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Sinds een paar weken doe ik regelmatig Gent-Kortrijk via de E17, naast de ontelbare middenvaksplakkers erger ik mij vooral aan die middenvaksplakkers die niet ingehaald willen worden. Met de CC op 125 naderen tot de voorligger op het 1e vak, naar het 2e vak gaan en dan via het 3e er voorbij proberen. Maar als je er dan naast hangt vindt meneer of mevrouw het plots nodig wat te versnellen. Dan maar weer erachter invoegen zeker, beetje verstrooidheid, kan gebeuren. Maar als dat 3 keer na elkaar gebeurt dan krijg ik het op mijn heupen. Even versnellen dat ik er zeker voorbij ben en mij dan weer rechts zetten om verder te rijden aan 125.

Vandaag reed er echter een oude pruim met een berlingo op dat vak. Hetzelfde liedje als steeds, versnellen vertragen versnellen. Ik na een paar keer er vlot voorbij. Madam vond dat blijkbaar niet prettig. Ze vond er blijkbaar niets beter op dan naast mij te komen rijden en blijven rijden als ik op het eerste reed. Vertraag ik voor een vrachtwagen, dan deed zij net hetzelfde op het middenvak. Lichtjes achterlijk lijkt mij. Heb dan maar eens mooi gezwaaid en blijven rijden achter de vrachtwagen, ik had toch tijd. Duidelijk geen verkeersinzicht, of een gebrek aan hersenen. Daar ga ik mij niet over uitspreken.

Comment

'T is enkel nog plezierig om 's nachts op de autostrade te rijden. Ik doe elke dag maar 2 x 15 km autostrade, en wat ge daar al ziet... Da's om te bleiten gewoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                    'T is enkel nog plezierig om 's nachts op de autostrade te rijden. Ik doe elke dag maar 2 x 15 km autostrade, en wat ge daar al ziet... Da's om te bleiten gewoon.
                    Goh ja, ik vind het best plezant, daar niet van. Maar verkeersinzicht is toch ver te zoeken bij sommigen. Zo hebt ge ook die 'enkel het middenvak is goed genoeg voor mij' mensen. Vandaag nog zo eentje gezien. Bij een vrij 3e vak toch vertragen voor een vrachtwagen die inhaalt. Ipv gewoon zonder vertragen naar het 3e te gaan en er voorbij te bollen. Ofwel was meneer te fel afgeleid door zijn gesprekspartner aan de telefoon die hij tegen zijn oor hield. Kan ook

Zelf anticipeer ik zeer sterk. Als het 3e vak vrij is en ik zie op het 1e dat een auto een oplegger aan het naderen is zal ik gewoon uitwijken naar het 3e dat die zonder aarzelen naar het 2e kan om in te halen. Net hetzelfde aan invoegstroken, hop naar het 2e voor opkomend verkeer. Maar sommige zien dat dus niet en blijven gewoon rijden

Comment

Anticiperen is inderdaad het sleutelwoord.
                      Wat ik ENORM veel tegenkom is dat ze zich voor mij smijten als er een truck naar het 2e gaat.
                      Ik rijd meestal 150 (Voor de gefrustreerde mensen; Jaja 't is te snel en 't is mijn fout en op die snelheid kunnen mensen niet anticiperen en blablabla) en dan mag ik altijd in de remmen.
                      En als ik in de remmen moet = fout van de andere. Ik moet me ook niet in de bebouwde kom voor ene zwieren als ik uit een straat kom zodat de andere moet afremmen...

Comment

Ja inderdaad, maar dat zie je vaak. Mensen die hun er gewoon tussen zwieren zonder hun snelheid aan te passen. Of inderdaad als er een snellere wagen aankomt invoegen ipv effe te wachten. Ik probeer ofwel mijn snelheid aan te passen, of er mij tussen te zetten zo dat de achterligger zich nog kan laten uitbollen ipv in de remmen te moeten gaan. Meestal wacht ik dus op voldoende plek

Comment

Zo moet het!
                          Welja, ik ben zeker niet iemand die denkt dat de weg van mij alleen is, maar het minste dat iemand kan doen is pinken, en toch even goed inschatten. Als ik niet aan m'n rem moet komen boeit het me niet, maar anders...
                          Ik zal zelfs de eerste zijn om er iemand tussen te laten, maar niet op die manier.

Comment

Zo moet het!
                            Welja, ik ben zeker niet iemand die denkt dat de weg van mij alleen is, maar het minste dat iemand kan doen is pinken, en toch even goed inschatten. Als ik niet aan m'n rem moet komen boeit het me niet, maar anders...
                            Haal jij rechts in.

Comment

Ale, weer een ergernis erbij, mijne pa zijne fiets gestolen afgelopen nacht.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                Haal jij rechts in.
                                Regelmatig
                                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                  Haal jij rechts in.
                                  Ik weet al op wat ge het hebt
                                  Zijt eerlijk, links blijven plakken tegen 60 waar ge 90 moogt gaat er over hé
                                  Raar genoeg krijg ik eigenlijk weinig respons als ik rechts inhaal. Ik verwacht meestal dat ze met hun lichten gaan flikkeren, echter bijna nooit het geval.

Comment

Anticiperen is inderdaad het sleutelwoord.
                                    Wat ik ENORM veel tegenkom is dat ze zich voor mij smijten als er een truck naar het 2e gaat.
                                    Ik rijd meestal 150 (Voor de gefrustreerde mensen; Jaja 't is te snel en 't is mijn fout en op die snelheid kunnen mensen niet anticiperen en blablabla) en dan mag ik altijd in de remmen.
                                    En als ik in de remmen moet = fout van de andere. Ik moet me ook niet in de bebouwde kom voor ene zwieren als ik uit een straat kom zodat de andere moet afremmen...
                                    Je lijkt me toch iemand die dit zal doen wanneer je van rechts komt bij een voorrang van rechts....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                                      Je lijkt me toch iemand die dit zal doen wanneer je van rechts komt bij een voorrang van rechts....
                                      Klopt! Heb al meermaals gehad dat ze er ver inzaten bij mij op een bepaald punt in mijn gemeente. Als ik ooit eens door m'n eigen stomiteit een paalke meepak links en krassen heb, dan moet ik maar een keer of 5 naar dat punt en gegarandeert dat er ene in zit dan. Maar voorrang van rechts is voorrang van rechts. En ik weet het, beter toch voorzichtig zijn, maar ochja, nog jong en onnozel zeker
                                      Ik moet toch echt sympathiek overkomen in het verkeer

Comment

ergernis gisteren: ritsen is nog totaaaal niet begrepen door groot aantal mensen... zucht. Niet ritswetgeving maar wel hoffelijkheid aan op en afritten laat ook vaak te wensen over en wordt dan weer verward door andere mensen met ritsen.

Comment

Ze zouden beter ipv al die trajectcontroles etc. de mensen eens om de 5 of 7 jaar verplicht nieuw rij-examen laten afleggen. Maar nee, wat liggen kankeren op snelheid.

Comment

Working...
                                          X