Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenZichtbaarheid nihil betekent niet dat je de baan op mag. Ken iemand die dit probeerde met een ambulance, en werd aangereden door een bestelwagen. Ambulance 100% in fout.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk zal z'n billen spanken met een houten lat met het bmw logo erin.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenStrafste van al is de opvoeding van sommige ouders.
bij mij wat verder is en school, de gemeente heeft daar een scherp verhoog gelegd, met een zebrapad en ne vaste agent. En toch zijn er nog ouder die ergens hunne auto me 4 pinkers zetten op straat, hunne kleine eruit laten en gewoon zo oversteken waar ze het dichtste bij zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Omstaanders die eens van hun oren maken, hebben ook veel effect. Dat merkte ik aan onze school.
Er was er ook eentje die altijd op het zebrapad pal voor de schoolingang haar kinderen dumpte. Tot er wat mensen eens hebben gezegd dat dat egoistisch is. Ze heeft ne serieus grote mond opgezet, maar sindsdien staat ze toch altijd schoon wat verderop gestationeerd.
Comment
-
Vandaag post gaan doen in Vilvoorde en Tervuren.
Het zou toch niks voor mij zijn om dagelijks op de snelweg in de file te staan.
Maar die motards zijn toch echt niet normaal, in druk verkeer waar er toch meer dan 70 gereden word vlammen ze er nog tussen door. En dan van hun oren maken, en als er iets gebeurd is het de autobestuurder geweest ...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenVandaag post gaan doen in Vilvoorde en Tervuren.
Het zou toch niks voor mij zijn om dagelijks op de snelweg in de file te staan.
Maar die motards zijn toch echt niet normaal, in druk verkeer waar er toch meer dan 70 gereden word vlammen ze er nog tussen door. En dan van hun oren maken, en als er iets gebeurd is het de autobestuurder geweest ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHoe zit dat nu eigenlijk? Tot welke snelheid mag dat? Allez snelheid van de auto's in de file of van de motor?
Files deren je niet als motorrijder: je rijdt vlot langs de stilstaande wagens. Neem daarbij wel enkele regels in acht, die garant staan voor je eigen veiligheid en die van andere weggebruikers.
Het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die in deze rijstroken of files stoppen of zich traag voortbewegen, wordt niet als inhalen beschouwd. De motorrijder mag in die gevallen nooit sneller rijden dan 50 km/u en het snelheidsverschil met de overige voertuigen mag niet meer dan 20 km/u bedragen. Op autosnelwegen en autowegen moet tussen de twee meest links gelegen rijstroken gereden worden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHoe zit dat nu eigenlijk? Tot welke snelheid mag dat? Allez snelheid van de auto's in de file of van de motor?
Zoals Knight-Rider postte
Comment
-
Als het goed is, mag het ook eens gezegd worden.
ik was daarstrak aan het rijden op de E17 op het rechterbaanvak tegen 130 op cc. Ik haalde een camionetje heel traag in. Wat verder int midden en rechts reden vrachtwagens, hij schuift opt naart midden en ik helemaal naar links. Ik flash met mijn lichten en vertraag om die te laten passeren.
kerel zette z'n 4 pinkers op, ging terug naar het rechterbaanvak en stak z'n hand nog eens op.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenWa moete dan doen? De flikken bellen om te komen kijken of ge veilig vd oprit kunt?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenAls het goed is, mag het ook eens gezegd worden.
ik was daarstrak aan het rijden op de E17 op het rechterbaanvak tegen 130 op cc. Ik haalde een camionetje heel traag in. Wat verder int midden en rechts reden vrachtwagens, hij schuift opt naart midden en ik helemaal naar links. Ik flash met mijn lichten en vertraag om die te laten passeren.
kerel zette z'n 4 pinkers op, ging terug naar het rechterbaanvak en stak z'n hand nog eens op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMaar die motards zijn toch echt niet normaal, in druk verkeer waar er toch meer dan 70 gereden word vlammen ze er nog tussen door. En dan van hun oren maken, en als er iets gebeurd is het de autobestuurder geweest ...
Een oud filmpje:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOngelooflijk waar: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...heid-standaard
Bedrijfswagens zijn zo interessant omdat ze een manier zijn om de hoge belastingen op werk te mitigeren; mensen krijgen een auto als verloning. Vroeger was die verloning nog meer, maar met de VAA-regels is dat al stevig afgekalfd als je geen eco voertuig hebt.
Bovendien brengen de taksen op auto's (accijnzen op brandstof, inschrijvingstaks, jaarlijkse wegentaks, BTW, ...) ongelofelijk veel geld binnen, die voornamelijk herverdeeld worden naar kostenposten die niet direct met het wegvervoer te maken hebben.
Eén van die grote kostenposten is het Openbaar Vervoer. De kostendekkingsgraad van De lijn is geen 15%, die van de NMBS geen 40%. De rest wordt bijgepast door inkomsten uit taksen te herverdelen naar de NMBS en De Lijn.
Het gekke is dat het gehele OV in Nederland (dus voor 16 miljoen mensen) gefinancierd wordt met 900 miljoen euro. Dat is dus 16 miljoen mensen, en is inclusief bus, tram en trein. Vlaanderen spendeert daarentegen 900 miljoen euro aan enkel De Lijn. Dus 6 miljoen mensen en enkel bus en hier en daar een tram.
Het probleem ligt niet aan de besparingen in het OV, het probleem ligt bij de organisatie. Het OV is niet de oplossing die het in NL is, en het kan goed zijn dat dat net aan dezelfde reden ligt waarom er ook in Vlaanderen zoveel files staan: een ruimtelijke ordening van mijn voeten met overal lintbebouwing, zodat niemand buiten de steden centraal woont, en je dus geen degelijk OV-netwerk kan uitbouwen, en bijgevolg de auto de enige werkbare oplossing is. Daarenboven nog licht gesubsidieerd door de staat want die staat is anders erg hebberig als het op opbrengsten uit arbeid komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk kan niet voor al mijn collega's op de moto spreken, maar als het verkeer bv rijdt met een maximum van 90-100 op het linkervak, en de auto's niet naast mekaar rijden, kan je probleemloos en veilig laveren aan een iets hogere snelheid door van rijstrook te wisselen. Vanuit je auto zie je dat niet, maar vanuit de motorfiets heb je daar makkelijk 2 meter aan ruimte tussen de voertuigen (op de E40 Bertem-Sterrebeek) en de voertuigen rijden vaak nog niet eens naast mekaar dus je hebt altijd een leeg rijvak waar je langs kan passeren.
Een oud filmpje:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDat filteren in de wegenwerken vind ik nu eigenlijk niet bepaald slim eigenlijk. Het risico om daar iemand te raken is toch veel te groot en niemand verwacht dat de moto's ook daar nog tussen gaan willen.
Comment
-
Ik wist niet dat die betekenis van die lange gele lijnen bij wegenwerken voor motorrijders niet gelden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenIk wist niet dat die betekenis van die lange gele lijnen bij wegenwerken voor motorrijders niet gelden.
Als er dan iets mis loopt is het toch altijd de fout van de autobestuurder.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDie lijn geld voor iedereen, ook voor motorrijders, alleen denken die heel vaak dat ze meer mogen dan een andere bestuurder.
Als er dan iets mis loopt is het toch altijd de fout van de autobestuurder.
Comment
Comment