Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Fietsers kunnen soms overdrijven. Als ik van m'n oprit rij, moet ik achterwaarts de straat op, maar de auto's staan aan mijn kant geparkeerd. In de winter/herst zijn die hun ramen dan ondoorzichtig dus ik kom daar aan een slakkengang uit. Deze ochtend kwam daar zo een wannabe Tommeke boonen aangevlogen. Ik moet zeggen dat je die echt niet zag komen. Dan nog kon ik tijdig remmen (vanaf m'n slakkengang) . Meneer werd haast hysterisch.

    Ben er dan verderop in de straat gaan naast rijden om sorry te zeggen dat de zichtbaarheid echt nihil was. Begon em weer dat ik zo een typisch bmw lulletje was. Heb per direct m'n toon gewijzigd en een paar keer herhaald of em een plat handje moest hebben. Geen reactie meer.
    Zichtbaarheid nihil betekent niet dat je de baan op mag. Ken iemand die dit probeerde met een ambulance, en werd aangereden door een bestelwagen. Ambulance 100% in fout.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Zichtbaarheid nihil betekent niet dat je de baan op mag. Ken iemand die dit probeerde met een ambulance, en werd aangereden door een bestelwagen. Ambulance 100% in fout.
      Wa moete dan doen? De flikken bellen om te komen kijken of ge veilig vd oprit kunt?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Ik zal z'n billen spanken met een houten lat met het bmw logo erin.
        Zet hier nu aub geen foto bij om u nader te verklaren want anders sluiten ze dit topic ook.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Strafste van al is de opvoeding van sommige ouders.
          bij mij wat verder is en school, de gemeente heeft daar een scherp verhoog gelegd, met een zebrapad en ne vaste agent. En toch zijn er nog ouder die ergens hunne auto me 4 pinkers zetten op straat, hunne kleine eruit laten en gewoon zo oversteken waar ze het dichtste bij zijn.
          Het is aan die agent om daar iets aan te doen he.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Omstaanders die eens van hun oren maken, hebben ook veel effect. Dat merkte ik aan onze school.

            Er was er ook eentje die altijd op het zebrapad pal voor de schoolingang haar kinderen dumpte. Tot er wat mensen eens hebben gezegd dat dat egoistisch is. Ze heeft ne serieus grote mond opgezet, maar sindsdien staat ze toch altijd schoon wat verderop gestationeerd.
            autofans.be

            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

            Comment


            • Vandaag post gaan doen in Vilvoorde en Tervuren.
              Het zou toch niks voor mij zijn om dagelijks op de snelweg in de file te staan.

              Maar die motards zijn toch echt niet normaal, in druk verkeer waar er toch meer dan 70 gereden word vlammen ze er nog tussen door. En dan van hun oren maken, en als er iets gebeurd is het de autobestuurder geweest ...
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Vandaag post gaan doen in Vilvoorde en Tervuren.
                Het zou toch niks voor mij zijn om dagelijks op de snelweg in de file te staan.

                Maar die motards zijn toch echt niet normaal, in druk verkeer waar er toch meer dan 70 gereden word vlammen ze er nog tussen door. En dan van hun oren maken, en als er iets gebeurd is het de autobestuurder geweest ...
                Hoe zit dat nu eigenlijk? Tot welke snelheid mag dat? Allez snelheid van de auto's in de file of van de motor?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Hoe zit dat nu eigenlijk? Tot welke snelheid mag dat? Allez snelheid van de auto's in de file of van de motor?
                  Volgens: http://www.lokalepolitie.be
                  Files deren je niet als motorrijder: je rijdt vlot langs de stilstaande wagens. Neem daarbij wel enkele regels in acht, die garant staan voor je eigen veiligheid en die van andere weggebruikers.

                  Het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die in deze rijstroken of files stoppen of zich traag voortbewegen, wordt niet als inhalen beschouwd. De motorrijder mag in die gevallen nooit sneller rijden dan 50 km/u en het snelheidsverschil met de overige voertuigen mag niet meer dan 20 km/u bedragen. Op autosnelwegen en autowegen moet tussen de twee meest links gelegen rijstroken gereden worden.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Hoe zit dat nu eigenlijk? Tot welke snelheid mag dat? Allez snelheid van de auto's in de file of van de motor?
                    50 max voor moto, met max snelheidsverschil van 20.

                    Zoals Knight-Rider postte

                    Comment


                    • Als het goed is, mag het ook eens gezegd worden.


                      ik was daarstrak aan het rijden op de E17 op het rechterbaanvak tegen 130 op cc. Ik haalde een camionetje heel traag in. Wat verder int midden en rechts reden vrachtwagens, hij schuift opt naart midden en ik helemaal naar links. Ik flash met mijn lichten en vertraag om die te laten passeren.


                      kerel zette z'n 4 pinkers op, ging terug naar het rechterbaanvak en stak z'n hand nog eens op.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                        Wa moete dan doen? De flikken bellen om te komen kijken of ge veilig vd oprit kunt?
                        nederig je beurt afwachten op een bepaald moment berekend risico nemen en als het fout loopt niet beroerd zijn je verantwoordelijkheid te nemen

                        Comment


                        • Ongelooflijk waar: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...heid-standaard

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Als het goed is, mag het ook eens gezegd worden.


                            ik was daarstrak aan het rijden op de E17 op het rechterbaanvak tegen 130 op cc. Ik haalde een camionetje heel traag in. Wat verder int midden en rechts reden vrachtwagens, hij schuift opt naart midden en ik helemaal naar links. Ik flash met mijn lichten en vertraag om die te laten passeren.


                            kerel zette z'n 4 pinkers op, ging terug naar het rechterbaanvak en stak z'n hand nog eens op.
                            Ik pink een traantje weg.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Maar die motards zijn toch echt niet normaal, in druk verkeer waar er toch meer dan 70 gereden word vlammen ze er nog tussen door. En dan van hun oren maken, en als er iets gebeurd is het de autobestuurder geweest ...
                              Ik kan niet voor al mijn collega's op de moto spreken, maar als het verkeer bv rijdt met een maximum van 90-100 op het linkervak, en de auto's niet naast mekaar rijden, kan je probleemloos en veilig laveren aan een iets hogere snelheid door van rijstrook te wisselen. Vanuit je auto zie je dat niet, maar vanuit de motorfiets heb je daar makkelijk 2 meter aan ruimte tussen de voertuigen (op de E40 Bertem-Sterrebeek) en de voertuigen rijden vaak nog niet eens naast mekaar dus je hebt altijd een leeg rijvak waar je langs kan passeren.

                              Een oud filmpje:

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ongelofelijk veel onzin.

                                Bedrijfswagens zijn zo interessant omdat ze een manier zijn om de hoge belastingen op werk te mitigeren; mensen krijgen een auto als verloning. Vroeger was die verloning nog meer, maar met de VAA-regels is dat al stevig afgekalfd als je geen eco voertuig hebt.

                                Bovendien brengen de taksen op auto's (accijnzen op brandstof, inschrijvingstaks, jaarlijkse wegentaks, BTW, ...) ongelofelijk veel geld binnen, die voornamelijk herverdeeld worden naar kostenposten die niet direct met het wegvervoer te maken hebben.

                                Eén van die grote kostenposten is het Openbaar Vervoer. De kostendekkingsgraad van De lijn is geen 15%, die van de NMBS geen 40%. De rest wordt bijgepast door inkomsten uit taksen te herverdelen naar de NMBS en De Lijn.

                                Het gekke is dat het gehele OV in Nederland (dus voor 16 miljoen mensen) gefinancierd wordt met 900 miljoen euro. Dat is dus 16 miljoen mensen, en is inclusief bus, tram en trein. Vlaanderen spendeert daarentegen 900 miljoen euro aan enkel De Lijn. Dus 6 miljoen mensen en enkel bus en hier en daar een tram.

                                Het probleem ligt niet aan de besparingen in het OV, het probleem ligt bij de organisatie. Het OV is niet de oplossing die het in NL is, en het kan goed zijn dat dat net aan dezelfde reden ligt waarom er ook in Vlaanderen zoveel files staan: een ruimtelijke ordening van mijn voeten met overal lintbebouwing, zodat niemand buiten de steden centraal woont, en je dus geen degelijk OV-netwerk kan uitbouwen, en bijgevolg de auto de enige werkbare oplossing is. Daarenboven nog licht gesubsidieerd door de staat want die staat is anders erg hebberig als het op opbrengsten uit arbeid komt.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Ik kan niet voor al mijn collega's op de moto spreken, maar als het verkeer bv rijdt met een maximum van 90-100 op het linkervak, en de auto's niet naast mekaar rijden, kan je probleemloos en veilig laveren aan een iets hogere snelheid door van rijstrook te wisselen. Vanuit je auto zie je dat niet, maar vanuit de motorfiets heb je daar makkelijk 2 meter aan ruimte tussen de voertuigen (op de E40 Bertem-Sterrebeek) en de voertuigen rijden vaak nog niet eens naast mekaar dus je hebt altijd een leeg rijvak waar je langs kan passeren.

                                  Een oud filmpje:
                                  Dat filteren in de wegenwerken vind ik nu eigenlijk niet bepaald slim eigenlijk. Het risico om daar iemand te raken is toch veel te groot en niemand verwacht dat de moto's ook daar nog tussen gaan willen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Dat filteren in de wegenwerken vind ik nu eigenlijk niet bepaald slim eigenlijk. Het risico om daar iemand te raken is toch veel te groot en niemand verwacht dat de moto's ook daar nog tussen gaan willen.
                                    verwacht u dan hieraan vanaf nu: motorrijders willen ALTIJD overal tussen :-)

                                    Comment


                                    • Ik wist niet dat die betekenis van die lange gele lijnen bij wegenwerken voor motorrijders niet gelden.
                                      autofans.be

                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                        Ik wist niet dat die betekenis van die lange gele lijnen bij wegenwerken voor motorrijders niet gelden.
                                        Die lijn geld voor iedereen, ook voor motorrijders, alleen denken die heel vaak dat ze meer mogen dan een andere bestuurder.
                                        Als er dan iets mis loopt is het toch altijd de fout van de autobestuurder.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Die lijn geld voor iedereen, ook voor motorrijders, alleen denken die heel vaak dat ze meer mogen dan een andere bestuurder.
                                          Als er dan iets mis loopt is het toch altijd de fout van de autobestuurder.
                                          Ale man, zevert nie e Ik ken heel wat motorrijders die mooi de regeltjes volgen en niet inhalen over de volle lijn. Zelfs op de meest belachelijke weg ooit, de N42 tussen Wetteren en Zottegem. Jammer genoeg onthoudt de gewone mens enkel de zotten die hun inhaalden aan belachelijke snelheden of op idiote plaatsen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X