Ik heb toch niet gezegd dat geen enkele motorrijder de regels volgt?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk heb toch niet gezegd dat geen enkele motorrijder de regels volgt?
Comment
-
Nu draai je het om he.
Ik heb nooit gezegd, en zal ook nooit gaan beweren dat het altijd de fout van de motorrijder is.
Andersom gebeurd dat wel maar al te vaak bij ongevallen met motorrijders, dat er direct van uit gegaan word dat de autobestuurder in de fout is.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenNu draai je het om he.
Ik heb nooit gezegd, en zal ook nooit gaan beweren dat het altijd de fout van de motorrijder is.
Andersom gebeurd dat wel maar al te vaak bij ongevallen met motorrijders, dat er direct van uit gegaan word dat de autobestuurder in de fout is.
Comment
-
Ik ken genoeg motorrijders die zich op een normale manier in het verkeer begeven, maar ik ken er minstens even veel die schijnbaar hun verstand thuis laten als ze op de motor kruipen.
(En ik moet tot mijn spijt toegeven dat ik vroeger tot die laatste groep behoorde, maar dan ook wijselijk beslist heb niet meer met de motor te rijden)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ken genoeg motorrijders die zich op een normale manier in het verkeer begeven, maar ik ken er minstens even veel die schijnbaar hun verstand thuis laten als ze op de motor kruipen.
(En ik moet tot mijn spijt toegeven dat ik vroeger tot die laatste groep behoorde, maar dan ook wijselijk beslist heb niet meer met de motor te rijden)
Het valt de laatste tijd op dat vele automobilisten blijkbaar zeker weten dat elke motorrijder een asociale gek is, bij automobilisten komt dat uiteraard niet voor, vandaar dat we al aan het 7de ergernistopic zitten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAndersom gebeurd dat wel maar al te vaak bij ongevallen met motorrijders, dat er direct van uit gegaan word dat de autobestuurder in de fout is.
Dat zijn meestal dingen zoals motorrijder die voorrangsweg volgt, en tegenligger die links wil inslaan. Daar kan je gewoon niet van zeggen dat de motorrijder schuld betreft, of hij zou aan VMax x 2 moeten naderen.
Het aantal keren dat ik een motorrijder beteuterd op de pechstrook zie staan, papieren af te handelen, is zeer weinig. Ben zelf 2 keer aangereden geweest op de motorfiets en 1e keer was toen ik voor een keer niet filefilterde en een achterligger niet in de mot had dat ik aan haaientanden en naderend verkeer op de voorrangsweg niet door reed, en de tweede keer werd ik lichtjes aangereden toen ik een motorrijder die een duw had gekregen van een automobilist die van rijstrook wisselde bij filerijden wou helpen. De man was gevallen.
Het is natuurlijk perfect mogelijk dat een motorrijder met zijn domme kloten al filefilterend 1 of 2 auto's aan rijdt, maar het risico bij filefilteren komt naar mijn ervaring niet van de motorrijder die erdoor wil, maar de automobilist die plots beslist om zonder wachten, zonder kijken en zonder gebruik van richtingsaanwijzers van rijvak te wisselen. Dat gedrag kan je gewoonweg niet op conto van de motorrijder aanrekenen.
En ja, de betekenis van een gele lijn ken ik. Je koppeling inhouden omdat het verkeer op jouw rijstrook stil staat en de andere rijstrook beweegt omdat een fluit in een Peugeot Partner in de verte haar Facebook aan het nakijken is in de file, voelt dan soms wel idioot aan ja...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenEn in de auto heb je dan steeds je verstand mee zeker
De dag dat ik mezelf niet meer in de hand heb als ik met de auto rij, is de dag dat ik voor de laatste keer met de auto zal rijden.
Het valt de laatste tijd op dat vele automobilisten blijkbaar zeker weten dat elke motorrijder een asociale gek is, bij automobilisten komt dat uiteraard niet voor, vandaar dat we al aan het 7de ergernistopic zitten
En ik ga zeker niet beweren dat het bij geen enkele autobestuurder het geval zou zijn..Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
op 2m van een achterbumper hangen, zigzaggen tussen het verkeer,... de autobestuurder mag dan nog in fout zijn bij een aanrijding maar het enige dat in mij opkomt bij de meeste moto's die ik zie rijden is dat ze op zelfmoordmissie zijnlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenop 2m van een achterbumper hangen, zigzaggen tussen het verkeer,... de autobestuurder mag dan nog in fout zijn bij een aanrijding maar het enige dat in mij opkomt bij de meeste moto's die ik zie rijden is dat ze op zelfmoordmissie zijn
BMW X5 45e
Comment
-
Motorrijders doden niet maar worden gedood .
Als de motorrijder niet in fout is is ie ook niet op zelfmoordmissie he.
Ik zie zeer zelden motorrijders die echt aan de achterbumper hangen. We tussen de voertuigen aan (te) hoge snelheid, bezondig ik mezelf ook wel eens aan. Vooral als de auto's ruim baan maken durf ik al eens tot 90/u tussendoor rijden. Wel niet in slalom.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenop 2m van een achterbumper hangen, zigzaggen tussen het verkeer,... de autobestuurder mag dan nog in fout zijn bij een aanrijding maar het enige dat in mij opkomt bij de meeste moto's die ik zie rijden is dat ze op zelfmoordmissie zijn
Yap, denk meestal het zelfde als ik dat zie gebeuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenop 2m van een achterbumper hangen, zigzaggen tussen het verkeer,... de autobestuurder mag dan nog in fout zijn bij een aanrijding maar het enige dat in mij opkomt bij de meeste moto's die ik zie rijden is dat ze op zelfmoordmissie zijn
ff veralgemenen hé mensen, nu we toch bezig zijn... :p
Ik rijd met zowel auto als moto, gekken in beide categorieën, maar wat mij opvalt is dat de meeste motards (toegegeven, de gekken vallen wss meer op) best weten wat een idioten er in die blikken dozen kunnen zitten en daar dus ook rekening mee houden.
De meeste motorrijders kunnen ook effectief echt rijden, dat kan niet gezegd worden van de meeste automobilisten vrees ik, wss een beetje eigen aan het vervoersmiddel veronderstel ik, met een auto kan je nu eenmaal een getrainde aap laten rijden (en beter dan sommige mensen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenop 2m van een achterbumper hangen, zigzaggen tussen het verkeer,... de autobestuurder mag dan nog in fout zijn bij een aanrijding maar het enige dat in mij opkomt bij de meeste moto's die ik zie rijden is dat ze op zelfmoordmissie zijn
Je moet als motorrijder bij druk verkeer voor de lol maar eens 2 seconden afstand met je voorligger houden. Niet alleen voegt ander verkeer in in je veiligheidsafstand, maar je achterligger komt nog eens vlak achter je rijden omdat ie volledig langs je door kan kijken en dus vaak niet beseft dat hij veel te kort op de motorrijder rijdt.
Daarom dat ik bij druk verkeer gewoon slinger tussen de 2 linkervakken. Behalve op de E40 Sterrebeek-Bertem, waar ik voornamelijk de filestrook kan volgen. Daar rijdt toch nauwelijks iemand op.
Comment
-
ik reed winter en zomer met de moto, voor het werk als naar de avondschool. regen, wind, sneeuw, ijs,... niks hield mij tegen.
op een maand tijd 2 keer een auto spiegel eraf gereden omdat die ineens zonder kijken op mijn rijstrook komen, en ik niet wegkon.
vooral in de files (50km/H) kon ik ze er zo uithalen. er was een 5meter tussen mij de mijn voorliggende auto en ik kon die van het middenvak er zo uithalen die zich er op mijn plaats gingen invoegen. voor hen lijkt het alsof er 10meter tussen de autos zit, en ipv eens achterom te kijken, veranderen ze zo van rijstrook, en liefst heel snel zodat die achterligger het gat niet kan dichtrijden. zijn ze wel ineens verwonderen als ze een motorrijder van de baan drukken met hun spiegel.
ik heb daarna besloten de moto NIET meer buiten te halen tijdens de spitsuren, daarna de moto totaal niet meer buiten te halen tenzij voor circuit rijden en toen dat laatste er nooit van kwam, de moto na 3jaar gewoon verkocht.
ik kon ook geen 2meter achter een auto plakken hoor, want dan krijg je van die rukwinden links en rechts die aan je trekken (door de aerodynamica van de auto veroorzaakt). bij vrachtwagens moet je al meer dan 10meter wegblijven.
je mag nog zo veilig en defensief rijden als je wil, als er 1 auto met jou geen rekening houd, maak jij hard kennis met de asfalt. die auto heeft niks, de motorijder heeft pijn.
als moto is het gewoon veiliger dat je sneller rijd dan de rest, hoef je je geen zorgen te maken van de klungels in het verkeer achter u, als je snel rijd, kijk je vanzelf al goed voorruit waardoor je situaties beter inschat
Comment
-
omdat we toch op de tweewielers hun kap zitten. Vandaag ook zo een slimme tegen gekomen in Brugge. Ik sla linksaf aan een kruispunt met verkeerslichten en kom op een tweevaks weg. Zie rechts een motorscooter staan en door wat oponthoud voor mij was ik eigenlijk maar net als de lichten op groen gingen voor hem op het kruispunt. (ik weet beetje verkeerde inschatting van mezelf). Nu om die man niet te hinderen blijf ik op het linker rijvak zodat hij vrije baan heeft. komt hij nog tussen mij en de vangrail voorbij... Hij begon me nog uit te maken derbij. in de volgende 4 km dat ik hem heb zien rijden heeft hij minstens 8 wagens rechts zitten inhalen, constant te snel, geen richtingaanwijzers en op het einde nog een rvachtwagen couperen om de afrit te nemen... Ben zelf motorrijder en hou altijd rekening met andere maar dezen zal vroeg of laat wel eens ergens tussen geplet zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichtenomdat we toch op de tweewielers hun kap zitten. Vandaag ook zo een slimme tegen gekomen in Brugge. Ik sla linksaf aan een kruispunt met verkeerslichten en kom op een tweevaks weg. Zie rechts een motorscooter staan en door wat oponthoud voor mij was ik eigenlijk maar net als de lichten op groen gingen voor hem op het kruispunt. (ik weet beetje verkeerde inschatting van mezelf). Nu om die man niet te hinderen blijf ik op het linker rijvak zodat hij vrije baan heeft. komt hij nog tussen mij en de vangrail voorbij... Hij begon me nog uit te maken derbij. in de volgende 4 km dat ik hem heb zien rijden heeft hij minstens 8 wagens rechts zitten inhalen, constant te snel, geen richtingaanwijzers en op het einde nog een rvachtwagen couperen om de afrit te nemen... Ben zelf motorrijder en hou altijd rekening met andere maar dezen zal vroeg of laat wel eens ergens tussen geplet zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenErgernis van de laatste twee dagen.
Iemand met een motor op de N80 die met zijn groot licht op tussen de auto's (die reeds aan een redelijke snelheid rijden) door vlamt, soms met zijn licht flistend om zeker gezien te zijn.
Maar, wanneer hij gepasseerd is GEEN achterlicht blijkt te hebben en ook het remlicht blijkt niet te werkenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment