Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fietsers mogen ook wel eens leren richting aan te geven. Dat armpje uitsteken is precies teveel moeite.

Stond vandaag te wachten om rechtsaf te slaan omdat ik een fietser van achter me zag aankomen. De hoffelijkheid zelve. Slaat die pipo ook gewoon rechtsaf zonder richting aan te geven. Wel yuck fou jongen.

Comment

• er is ergens iets dat dat niet hoeft als de situatie gevaarlijk is erdoor. En dan past iedereen dat toe natuurlijk.

Hier issie:
      Je bent verplicht om bij elke richting verandering een teken te geven met de arm, behalve als je hierdoor uit evenwicht dreigt te raken (bijvoorbeeld op kasseien, glad wegdek, tramsporen, steile helling, ...) (Art.19.2.1° en art.19.3.1°).
      (http://webshop.bivv.be/frontend/file...ndewegcode.pdf pagina 17/46)
      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
        er is ergens iets dat dat niet hoeft als de situatie gevaarlijk is erdoor. En dan past iedereen dat toe natuurlijk.

Hier issie:

En dat is de domste regel die ze ooit ingevoerd hebben.
        (voor fietsers dan toch)
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
          er is ergens iets dat dat niet hoeft als de situatie gevaarlijk is erdoor. En dan past iedereen dat toe natuurlijk.

Hier issie:
          Je bent verplicht om bij elke richting verandering een teken te geven met de arm, behalve als je hierdoor uit evenwicht dreigt te raken (bijvoorbeeld op kasseien, glad wegdek, tramsporen, steile helling, ...) (Art.19.2.1° en art.19.3.1°).
          Als je wetgeving wilt aanhalen haal dan de juiste tekst aan, en niet de interpretatie die iemand aan die wetgeving wilt geven

De juiste artikels
          19.2.:1
          zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de rechter richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.
          Deze aanduiding moet ophouden zodra de beweging uitgevoerd is
          en 19.3.1:
          zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de linker richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.
          Deze aanduiding moet ophouden zodra de beweging uitgevoerd is
          Er staat enkel in de wetgeving "indien mogelijk" er staat niet wanneer je het niet moet doen. Al de rest is de interpretatie van de auteur van de voorgenoemde uitgave zelfs al is die auteur het BIVV.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
            Als je wetgeving wilt aanhalen haal dan de juiste tekst aan, en niet de interpretatie die iemand aan die wetgeving wilt geven

De juiste artikels

Er staat enkel in de wetgeving "indien mogelijk" er staat niet wanneer je het niet moet doen. Al de rest is de interpretatie van de auteur van de voorgenoemde uitgave zelfs al is die auteur het BIVV.
            Heb nog nooit iemand met zijn arm uit zijn BMW zien zwaaien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
              Heb nog nooit iemand met zijn arm uit zijn BMW zien zwaaien
              Enkel met een middelvinger op het einde ervan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten

De juiste artikels

Ik was al blij dat ik een bron aanhaalde, dat ik het niet uit mijn mouw geschud had. Goed dat jij er de juiste van maakt.
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Het nadeel bij moto's en aanverwanten is dat sommigen vergeten hun richtingaanwijzer uit te zetten. Probeer je ze dat duidelijk te maken, dan kijken de meesten je aan als een koe die naar een trein staart en rijden ze vrolijk 'al pinkend' verder lol.

Comment

• is nogthans een heel handig symbool voor dat motorijders zouden moeten kennen. rijscholen gebruiken het namelijk bij de lessen.
                    je hand buiten steken, naar beneden wijzend en hand open en vingers strekken, en daarna dicht doen waarbij je een vuist maakt.
                    dit een 3-5keer doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Fietsers mogen ook wel eens leren richting aan te geven. Dat armpje uitsteken is precies teveel moeite.

Stond vandaag te wachten om rechtsaf te slaan omdat ik een fietser van achter me zag aankomen. De hoffelijkheid zelve. Slaat die pipo ook gewoon rechtsaf zonder richting aan te geven. Wel yuck fou jongen.
                      Ik weet niet of dat veel mensen er opletten of opmerken maar ik steek altijd mijn knie naar buiten. Om dat ik niet de bocht in ga met met maar een hand aan mijn stuur, je weet nooit wat der achter den bocht komt. Als er daar een putje is en je gaat daar door met je wiel dan is de kan veel groter dat je er ligt met een hand dan meet 2 handen aan het stuur. En wat leer je als ge met den auto leert rijden altijd uw handen aan het stuur en dat is het beste wat ge bij elk vervoermiddel kunt doen. Dus wat is volgens u de oplossing pinkers en een remlicht op ne fiets? en wette wa doe der nog een nummerplaat bij.
                      RIP Den borre!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                        Dus wat is volgens u de oplossing pinkers en een remlicht op ne fiets?
                        Het bestaat in ieder geval wel

Comment

• Zouden ze op elke fiets verplicht moeten monteren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                            Zouden ze op elke fiets verplicht moeten monteren!
                            En dan heb je de BMW rijders die de zondag eens op een fiets stappen die niet gaan pinken. Zo werken die de andere BMW rijders op de zenuwen als die weer eens onnodig moeten wachten omdat de fietser afdraait.

Krijg je nooit ingevoerd, zeker als je ziet hoeveel fietsers er zonder gewone lichten rijden.

Comment

• ja en een helm zou ik ook niet mis vinden(draag er zelf wel bijna nooit een). Maar het probleem is de moet altijd op batterijen werken en dan kan je beboet worden omdat u batterijen plat zijn. In theorie zou dat goed zijn maar in praktijk gaat het meer problemen geven.
                              RIP Den borre!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                Zouden ze op elke fiets verplicht moeten monteren!
                                Als je ziet hoeveel automobilisten hun richtingaanwijzers niet gebruiken zal dat op een fiets met pinkers niet veel beter zijn vrees ik.

Comment

• Ook al waar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                    Krijg je nooit ingevoerd, zeker als je ziet hoeveel fietsers er zonder gewone lichten rijden.
                                    daar heb je gelijk in maar ik rij ook met de fiets zeer snel met mijn lichten op. Op de zelfde moment dat ik ze in de wagen zou opzetten.
                                    RIP Den borre!

Comment

• Lichtsensor op de fiets monteren, zoals in wagens! Kan je niets op zeggen, nah

Comment

• dat bestaat al maar het probleem is dat ge geen contact heb op uwe fiets en als uwe fiets dan in een fietsenkelder hangt dat gaat u licht aan telkens er iemand langs loopt. en dan als gesavonds nar huis rijd is de batterij plat omdat u licht den hellen tijd heeft staan branden voor piet snot.
                                        RIP Den borre!

Comment

• Goddammit, ik ga gewoon m'n bakkes houden

Comment

Working...
                                          X