Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik rij nu de laatste jaren ook meer met de fiets, zowel overdag als in het donker. Heb er lampjes op batterijen opstaan die ik altijd gebruik en als 'backup' de originele verlichting op de dynamo. Dus als er is een lampje of batterijen de geest geven val ik niet zonder licht.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
      Goddammit, ik ga gewoon m'n bakkes houden
      Haha sorry Bimmer maar ik zelf rij minsten 5000km op een jaar met de fiets en de ergernissen die ik tegen kom met de fiets ga ik niet allemaal neer schrijven. het zijn er egt veel te veel. ik kreeg het gewoon op mijn zenuwen van iemand die dan op ne fietser begint te zagen. niet tegen standen dat het vriendelijk van hem was.
      RIP Den borre!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        Ik rij nu de laatste jaren ook meer met de fiets, zowel overdag als in het donker. Heb er lampjes op batterijen opstaan die ik altijd gebruik en als 'backup' de originele verlichting op de dynamo. Dus als er is een lampje of batterijen de geest geven val ik niet zonder licht.
        dat is nog niet zon slecht gedacht eigenlijk. Maar heb eigenlijk al geen dynamo op mijn fietsen. en dan staat mijn stuur wek heel vol. nu wat ik wel kan doen is zo van die kleine lichtjes met een elastiekje mee nemen das nie zo groot en als back-up meer als genoeg
        RIP Den borre!

        Comment


        • Als je 5000km/j op de fiets doet is dat zeker geen slecht idee van reserve lichtjes bij te hebben.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
            Goddammit, ik ga gewoon m'n bakkes houden
            Ik heb zelfs nog niets gezegd

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
              Haha sorry Bimmer maar ik zelf rij minsten 5000km op een jaar met de fiets en de ergernissen die ik tegen kom met de fiets ga ik niet allemaal neer schrijven. het zijn er egt veel te veel. ik kreeg het gewoon op mijn zenuwen van iemand die dan op ne fietser begint te zagen. niet tegen standen dat het vriendelijk van hem was.
              Ik deed vroeger 200km per week en meer, en je ziet inderdaad veel op een fiets. Maar omgekeerd ook hoor. Veel fietsers die totaal de regels niet volgen, die totaal onbekwaam zijn om met de fiets te rijden, die zwalpen en onnodige risico's nemen. En dat is heus niet alleen die wielerterroristen, maar even goed pépé die eens op het gemakske gaat fietsen aan 10 per uur die moet slalommen om niet om te vallen. Het is en blijft altijd hetzelfde, je moet dat relativeren.

              Ik ben fietser, rij met de auto en moto, en ik begrijp alle ergernissen. Probleem is dat men dan gaat veralgemenen. Het is van deze morgen geleden, mensen op een fiets die zonder stoppen overfietsen op een zebrapad. Helemaal in fout want ze moeten afstappen. Frustraties zijn er altijd, gewoon leven en laten leven en u niet druk maken

              Comment


              • op mijn fiets is het originele achterlicht omgebouwd naar 3ledlampjes.
                de koplamp werd omgebouwd naar led verlichting in 2standen:
                -normaal wit led licht
                -extra gele led van 1watt die meegaat (en dat geeft best veel licht).

                onder mijn zadel zit de schakelaar en een 18650 accu (diegene die ook in een tesla zitten, en in zowat 95% van de laptops). 3.7V 2600mAh.
                de koplamp verbruikt 60mA, de achterlichten iets van 40mA. ik kan dus normaal een 26uur met verlichting rondrijden voor de accu leeg is. in men rugzak zitten nog zo 2 batterijen (reserve). opladen kan gewoon op het werk op de usb poort. af en toe heb ik nog een reserve knipperledding op batterijen in de rugzak steken. hangt er vanaf wanneer ik die laatst gebruikte en waar die dan is blijven liggen.

                ik zie DAGELIJKS in het pikkedonker fietsers rondrijden met zwarte kledij, geen verlichting. af en toe zelf ene op ne koersfiets die dan ook geenenkele reflector heeft steken. die merk ik pas op, als we mekaar kruisen op de weg. da zijn dan ook de typekes die van hun oren maken dat je ze niet gezien hebt

                Comment


                • Naar en in Gent rijden is op heden ook een attractie:
                  - 's Morgens accordeonfile tussen Erpe-Mere en Wetteren door 'dynamische' borden die een beperking van 70 opleggen onmiddellijk na 120.
                  - Dynamische borden die inderdaad een dynamiek in het verkeer brengen, maar niet de juiste.
                  - Wegenwerken om centrum binnen te geraken (gelukkig al ietsje beter nu doordat de B401 terug gedeeltelijk is opengesteld.
                  - Fietsers die als kamikazepiloten tussen het verkeer navigeren met de stelregel "ik heb op alles altijd en overal voorrang behalve de tram".

                  Gelukkig moet ik maar één keer per week of één keer per twee weken in Gent zijn...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                    Ik deed vroeger 200km per week en meer, en je ziet inderdaad veel op een fiets. Maar omgekeerd ook hoor. Veel fietsers die totaal de regels niet volgen, die totaal onbekwaam zijn om met de fiets te rijden, die zwalpen en onnodige risico's nemen. En dat is heus niet alleen die wielerterroristen, maar even goed pépé die eens op het gemakske gaat fietsen aan 10 per uur die moet slalommen om niet om te vallen. Het is en blijft altijd hetzelfde, je moet dat relativeren.

                    Ik ben fietser, rij met de auto en moto, en ik begrijp alle ergernissen. Probleem is dat men dan gaat veralgemenen. Het is van deze morgen geleden, mensen op een fiets die zonder stoppen overfietsen op een zebrapad. Helemaal in fout want ze moeten afstappen. Frustraties zijn er altijd, gewoon leven en laten leven en u niet druk maken
                    Oke daar heb je gelijk in ik ben ook nog maar siens kort van fietsende camicaze fietser naar de doordachte fietser. Maar wat ik elke morgen zie op minder dan 5km dat kunt ge ni schaten van zowel fietsers als auto mobilisten. Wat kom ik tegen smorgens minstens 2 geparkeerde auto's op het fietspad minstens een da af den oprit rijd en dan blijft staan om da der verkeer afkomt. En dan moet je alles dichtslagen. Inplaats van te wachten tot er achter u niets komt of ook niet langs den andere kant. En dan hebben we ook een paar keer opt jaar mensen die kwaat worden omdat ze met hun spiegel tegen jou rijden en dan worden ze daar nog kwaat voor ook. En ja de fietsers de dingen die jij opnoemt.

                    Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met Tapatalk
                    RIP Den borre!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                      dat bestaat al maar het probleem is dat ge geen contact heb op uwe fiets en als uwe fiets dan in een fietsenkelder hangt dat gaat u licht aan telkens er iemand langs loopt. en dan als gesavonds nar huis rijd is de batterij plat omdat u licht den hellen tijd heeft staan branden voor piet snot.
                      Als dat met lampen op batterij is heb je meestal wel een schakelaar met keuzemogelijkheden: lichten altijd aan, lichten aan als het donker word (lichtsensor), of gewoon uit. Als je die af zet zal de batterij dus niet plat zijn.

                      Anderzijds heb je die optie van een lichtsensor heel vaak bij fietsen met een naafdynamo, deze hebben dan meestal een kleine batterij waardoor de lamp nog even blijft branden wanneer je ergen stil staan (aan een verkeerslicht of om ergens over te steken).

                      Bij de electrische fietsen van tegenwoordig werken de lampen gewoon op de accu van de fiets.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Ergernis van gisteren morgend toen ik naar het werk reed.
                        Ik rij op de N80, kom aan de lichten met de kruising met de weg Zepperen - Melveren. Licht is groen dus ik kan door rijden, de vrachtwagenchauffeur die van rechts (Zepperen) komt, denkt daar anders over en vlamt gewoon voor mij in waardoor ik alles moet dichtsmijten.
                        Ik kon immers geen kant uit, want links van mij reden ook al auto's.

                        Gelukkig zat er niks achter mij, want dan was dit niet goed afgelopen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Ja dat is bij een voorlicht zo maar bij een achterlicht is dat altijd op battetijen je kan dat door zelf gelijders te leggen naar achter te leggen en een ecstera weerstant te teken waar u batterijen zitten maar dan heb je in je voorlicht wel minder lichtopbrengst.

                          Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met Tapatalk
                          RIP Den borre!

                          Comment


                          • Op welk van de drie zaken heb je het nu?
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Ergernissen van de dag:

                              Het regende, dus op de E17 daalde de gemiddelde snelheid naar 100km/u, zonder reden. Op sommige stukken was er zelfs geen opspattend water. Ergernis nummer 2 in de regen: buitenlandse camions moeten blijkbaar het inhaalverbod niet volgen.

                              Als laatste ergernis hetvolgende: ouders die met hun kleine kinderen oversteken op 20m van het zebrapad ipv op het zebrapad. Het goede voorbeeld geven noemen ze dat dan

                              Comment


                              • ik wil zeggen dat de meeste achterlichten meestal niet op dynamo werken. Maar dat het wel kan. en bij elektrische fietsen zit het achterlicht zelfs vaak in de batterij.
                                RIP Den borre!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                                  ik wil zeggen dat de meeste achterlichten meestal niet op dynamo werken. Maar dat het wel kan. en bij elektrische fietsen zit het achterlicht zelfs vaak in de batterij.
                                  Het is net andersom.
                                  Bij de meeste fatsoenlijke fietsen zit het achterlicht ook wel op de dynamo (naafdynamo zit zelfs vaak in het achterwiel).

                                  Bij elektrische fietsen zit het achterlicht ofwel op de accu, ofwel op het klepje van de accu (bij de modellen waar de accu onder de bagagedrager zit).
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Agressieve buschauffeur in Nederland. Moet hier tussen dat huis en die verlichtingspaal rechts achteruit in in 't donker (dus compleet blind). 3x moeten steken, file van een paar 100 meter in elke richting, maar die auto's rijden gewoon door. Andere camion die stond te wachten steekt hand nog eens op, maar lijnbus die achter kwam reageerde nogal woest omdat ik bijna 2 minuten lang de busbaan had geblokkeerd. Ik was gek, een kankerbelg, moest oprotten naar eigen land ... En dat met volle bus passagiers die meeluisterden.

                                    Comment


                                    • Och zot, waarom zijt ge niet hallo komen zeggen op de vliegbasis, twas satésaus vandaag!
                                      Mijn Skoda

                                      Comment


                                      • Omdat je me niet verwittigde!
                                        Hoe lang zit ge daar? Volgende week woensdag/donderdag passeer ik weer!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                          Agressieve buschauffeur in Nederland. Moet hier tussen dat huis en die verlichtingspaal rechts achteruit in in 't donker (dus compleet blind). 3x moeten steken, file van een paar 100 meter in elke richting, maar die auto's rijden gewoon door. Andere camion die stond te wachten steekt hand nog eens op, maar lijnbus die achter kwam reageerde nogal woest omdat ik bijna 2 minuten lang de busbaan had geblokkeerd. Ik was gek, een kankerbelg, moest oprotten naar eigen land ... En dat met volle bus passagiers die meeluisterden.
                                          Alsof die buschauffeur dat beter zou hebben kunnen doen.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X