Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• maakt niet uit met welk merk ge rijd het zal altijd u fout zijn omdat ge ne zwakke weggebruiker omver maait. Ik ken er die duidelijk me de fiets in fout waren en toch in hun recht gesteld zijn puur omdat ze fietser waren. Erg eigenlijk maar waar.
    RIP Den borre!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
      Het is verschrikkelijk. Zelf stop ik voor elk rood licht. Maar in Gent wordt je dan steevast voorbij geknald door andere fietsers. En veel tijd winnen die toch niet, want vaak zijn het die die met moeite vooruit gaan op hun fietsje. Als ik erna weer gewoon tempo begin te fietsen haal ik ze een voor een terug in.
      Das ook waar dat heb ik heel vaak in Antwerpen ook.
      RIP Den borre!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        En valse plaat is straf... Ik denk eerder lettertje verkeerd onthouden ofzo. Zo met dikke koffers en valse plaat rondrijden, allez het type motorrijder met dikke koffer is een ander type dan een motorrijder die er nep platen op hangt.

.
        Was 100% zeker een valse plaat, het nummer dat m'n vrouw had gezien bleek 100% te kloppen met wat 2 slachtoffers iets verderop in de file ook hadden doorgegeven aan de politie... da's al de tweede keer dat ik zoiets tegenkom , een jaar of 7-8 terug ( was toen wel geen slachtoffer maar getuige ) heb ik in het centrum van Roeselare eens een motorrijder al rijdend een bluts in een wagen zien stampen... Ik ben toen gestopt om de bestuurder van de wagen m'n telefoonnummer te geven ( ik had de nummerplaat van de moto gezien toen ) , een uurtje later kreeg ik telefoon van de politie en dat bleek ook een uitgeschreven plaat te zijn geweest...

We weten nog niet of we de schade gaan laten herstellen, we waren gelukkig met m'n vrouw haar wagen, die is intussen een 8-tal jaar oud en ondanks dat die nog maar weinig km's heeft hebben we daar al ontzettend veel kosten en problemen mee gehad... we hadden zoiezo toch in ons hoofd om er niet al teveel kosten meer aan te doen en iets anders aan te schaffen. M'n vrouw ligt ook niet wakker van een schram op zich, t'is wel jammer maar om er nu direct een paar 100 euro carroseriewerk aan te hangen dat niet...

Comment

• Na al de berichten over de vervroegde BOB-campagne en het hele "rijden en drinken is niet meer sociaal aanvaard"

Zaterdag gaan eten bij de overburen. Aanwezigen;

Vriendin en ik (25+29)
          Buurman, buurvrouw (35+32)
          Organiserende buren (69+71)
          Broer van organiserende buur (73)
          Kennis van organiserende buur en zijn vrouw (78+75)

Enfin, onvermijdelijk gaat het gesprek richting "toen was ik héél zat" "nee ik was véél zatter dan gij toen" etc etc.

En dan zie je duidelijk het verschil tussen de 4 "jongeren" en de 5 "ouderen"

Jongeren; "Ja amai gij waart echt zat toen. En ik heel de avond geen druppel drinken want ik moest rijden"
          Ouderen; "ja amai WIJ waren echt zat. Hoe we thuis geraakt zijn met de auto, weet niemand!"

Beste quotes van de avond;

"Ik kon nie meer rijden, dus zij moest rijden. Maar ze was zatter dan ik! En ze zat maar door de voorruit te kijken, en ineens zie ik dat we op de verkeerde weghelft zitten. Dus ik zeg "ei jong ge moet wel aan de andere kant van de lijn rijden he!" antwoord ze toch nie "ja ik weet het maar da gaat nie!!!"

"Ik had vorige kerstmis 12 porto's uit, en toen hebben ze me gevonden op de parking vant café, ik was aant proberen om in te stappen in de koffer. Dacht dat de koffer de voordeur was voor in te stappen! Ben toch nog naar huis gereden, ahja. Het was toch 's nachts"

<en dan liggen ze plat van het lachen>

En dan wilt de buurvrouw van 32 niets drinken want ze moesten straks nog weg naar de schoonfamilie met hun kindje van 2 maanden oud, "oh maar dat kan toch geen kwaad, drink U toch iets..."

Ja man...vroeger was het vééééél beter
          Last edited by TooTall; 18/11/2014, 09:44.
          Mijn Skoda

Comment

• Niet voor niets dat het aantal dodelijke verkeersslachtoffers door dronken rijden vroeger véél hoger lag.

Comment

• Enfin, onvermijdelijk gaat het gesprek richting "toen was ik héél zat" "nee ik was véél zatter dan gij toen" etc etc.

En dan zie je duidelijk het verschil tussen de 4 "jongeren" en de 5 "ouderen"
              Tja mijn grootvader rijdt elke dag zat rond :p ik heb op 4jaar al meer moeten blazen dan ouders en grootouders samen.
              Jongeren 50/50 er zijn er die niet drinken maar ook een deel die er niet naar kijkt. Hoeveel zijn er niet die elke dag een joint roken bij een testje hebben ze het vlaggen hoor.
              Polo 6n 1.4

Comment

• Merk dat ook bij ons in de wielerclub. Die oude generatie drinken daar op de feestjes vlot 5-6 duvels en springen in den otto, doen de jong gasten (op één of 2 uitzonderingen na) helemaal niet.
                Die stoefen daar ook mee dat ze 15min voor't vertrekken een smsje sturen naar de bevriende flik die dan stuurt waar ze staan voor controle.

Comment

• 's Morgens op weg naar het werk kom ik dikwijls een Saab 9-7X tegen. Viel me al enkele keren op omdat ik maar zelden zo eentje zie rijden hier. Nu, een tijdje geleden was één van zijn 2 voorlichten defect. Ondertussen zijn we 2 (of misschien al meer) weken verder, en dat voorlicht (stand + gewoon licht) is uiteraard nog altijd niet gemaakt. Het is dan ook nog het linkse, wat dus van ver lijkt op een motorrijder die wat rechts op de baan rijdt... Hoe kan je zo lui zijn? Dat van mij is toevallig gisterenavond ook kapotgegaan, deze ochtend langs de garage gegaan, 20min later was het in orde...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                    Dat van die rotonde is echt verschrikkelijk. Mensen die het nut niet zien van een dubbele rotonde. En het dan ook totaal verkeerd gebruiken
                    De reden is dat de dubbele rotondes hier bouwtechnisch zeer slecht zijn. In Nederland zijn de meeste met gescheiden rijvakken en kan je elkaar niet hinderen.
                    Er zijn er 8 op 10 die als ze links rijden op de rotonde je de weg afsnijden als je op de rotonde wil blijven. Als iemand zijn auto beu is ben je er zo op 10 minuten van af, en in je recht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                      De reden is dat de dubbele rotondes hier bouwtechnisch zeer slecht zijn. In Nederland zijn de meeste met gescheiden rijvakken en kan je elkaar niet hinderen.
                      Er zijn er 8 op 10 die als ze links rijden op de rotonde je de weg afsnijden als je op de rotonde wil blijven. Als iemand zijn auto beu is ben je er zo op 10 minuten van af, en in je recht.
                      Omgekeerd ook. Als je linksaf moet toch buitenste vak houden. Of als je linksaf moet mensen die er op komen op het buitenste als jij de binnenkant rijdt en dan in de weg rijden waar jij er af moet.

Comment

• Zoals mijn collega daarstraks (ik kom van St-Job-in't-Goor en ga de E-19 richting A-pen op); 'Waarom neemt gij het binnenste vak? blijf toch gewoon als iedereen aan de buitenkant rijden.' Omdat ik naar links moet waarschijnlijk?
                        Diezelfde collega s'avonds E-19 richting Breda op de spitsstrook; 'Gij moogt hier niet rijden, das alleen voor de camions!'
                        Volgens mij moet ik eens een opfrissing in de rijschool gaan volgen want da wist ik allemaal niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                          maakt niet uit met welk merk ge rijd het zal altijd u fout zijn omdat ge ne zwakke weggebruiker omver maait. Ik ken er die duidelijk me de fiets in fout waren en toch in hun recht gesteld zijn puur omdat ze fietser waren. Erg eigenlijk maar waar.
                          een fietser wordt altijd vergoed, das niet gelijk hij in zijn recht wordt gesteld

Comment

• Godverde ik geraakte meer dan een week niet op autoforum!! Tapatalk weigerde in te loggen en via de site kreeg ik een foutmelding.

Ontwenningsverschijnselen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Godverde ik geraakte meer dan een week niet op autoforum!!
                              Shit, hij is terug
                              Mijn Skoda

Comment

• idd, de zwakke weggebruiker wordt direct vergoed en dan gaan de verzekeringen alles eens uitpluizen. als die fietser dan in fout gesteld wordt, mag hij alles terugbetalen.

vanmorgen nog eens met de auto naar het werk. niet te doen hoeveel kiekens er op de baan rijden. camions die kilometerslang dubbelen (de ene na de andere die op het midden vak rijd, en dan een hele kolonne camions rechts moet overgeraken terwijl ze de eerste km's niet meer rechts er tussen kunnen).
                                de ergste was een auto op de brusselse ring. ik rij op rechtervak en die wil er daar opkomen, maar rijd heel traag. ik zie die dan 2-3camions terugvallen en komt uiteindelijk op de ring. gaat direct naar het middenvak en haalt iedereen in. als die op mijn hoogte is, zet die zijn pinker op en wijkt uit naar het linkse vak.
                                daar reed er dus ook een auto, en t was bijna patat. hij zwaait zich weer op het middenvak en voegt dan links in achter die ene auto.
                                wat is het probleem nu: wel, het middenvak voor hem was LEEG, in de verte reed een vrachtwagen. maar het ergste, ook het rechtervak waar ik reed was nog 200-300meter LEEG.
                                ben hem dus nog voorbij gereden op het rechtervak met een groot middenvak leeg tussen ons beide. ik reed toen 100-105km/h misschien.

zijn de regels veranderd ofzo? moet je vanaf nu uiterst links rijden op de autosnelweg? of zijn die linkse stroken van een speciaal asfalt waar je beter kan op rijden.?
                                Last edited by ; 19/11/2014, 08:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                  Shit, hij is terug
                                  Ge neemt me de woorden uit de mond!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    een fietser wordt altijd vergoed, das niet gelijk hij in zijn recht wordt gesteld
                                    Klopt bobo, met dien verstande dat de fietser enkel (automatisch) wordt vergoed voor de lichamelijke schade (niet voor de schade aan de fiets).

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    idd, de zwakke weggebruiker wordt direct vergoed en dan gaan de verzekeringen alles eens uitpluizen. als die fietser dan in fout gesteld wordt, mag hij alles terugbetalen.
                                    Dat is niet juist. Voor lichamelijke schade zal een zwakke weggebruiker (en dat kan bijvoorbeeld ook een inzittende in een auto zijn) automatisch worden vergoed en kan er niet worden teruggevorderd indien hij in fout is.
                                    Enkel wie ouder dan 14 jaar is en het ongeval en zijn gevolgen heeft gewild heeft geen recht op vergoeding.

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Ge krijgt ook wel iets voor "emotionele" schade en in de meeste gevallen komt dat toe voor een nieuwe fiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                        Shit, hij is terug
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                        Ge neemt me de woorden uit de mond!
                                        The love... where is it?

Comment

• Eergisteren 's morgens op de N80 in de spits 2 zwaantjes die doodleuk het verkeer zaten op te houden.
                                          Gisteren in het centrum van Hasselt, 2 agenten met een combi die in het midden van de weg stoppen om iemand die aan de kant staat om te lossen een boete te geven. Deze man stond echter voor niemand in de weg, maar zij hebben daar wel 5 minuten het verkeer achter zich op gehouden!!!
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X