Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Een of andere coupe van een Duits merk dat ik hier beter niet vernoem die geen richtingaanwijzers gebruikte. Voor de rest geen ergernissen.
    kan er nu echt niet opkomen welk merk dat is ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
      Een of andere coupe van een Duits merk dat ik hier beter niet vernoem die geen richtingaanwijzers gebruikte. Voor de rest geen ergernissen.
      In de week reed ik ook achter zo een Opel zonder richtingaanwijzer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        In de week reed ik ook achter zo een Opel zonder richtingaanwijzer.
        Ik zie er dagelijks tientallen, van allerlei merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          en ook meer en meer mensen die recente wagen hebben met sterke dagrijlichten en dan "vergeten" 's nachts hun lichten aan te doen, donderdagavond in De Pinte zo ene met een witte terreinwagen
          of anders zijn het nog al eens Priussen
          Dat is 9 op de 10 keer gewoon opzettelijk gedaan, want zo goed als allemaal, misschien wel allemaal, hebben die auto's lichten die automatisch aan gaan wanneer het donker word.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik erger mij aan mensen die zich ergeren aan bepaalde premiummerken, terwijl in het verkeersbeeld overduidelijk te zien is dat de auto's van goedkopere merken ook vaak de slechtere chauffeurs hebben. Geen feeling met auto's, dus kopen we iets zonder ziel. Dat soort chauffeurs irriteren zich dan aan de premiumrijders, terwijl ze eigenlijk zonder het te weten al hun eigen irritaties zelf uitlokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Ik erger mij aan mensen die zich ergeren aan bepaalde premiummerken, terwijl in het verkeersbeeld overduidelijk te zien is dat de auto's van goedkopere merken ook vaak de slechtere chauffeurs hebben. Geen feeling met auto's, dus kopen we iets zonder ziel. Dat soort chauffeurs irriteren zich dan aan de premiumrijders, terwijl ze eigenlijk zonder het te weten al hun eigen irritaties zelf uitlokken.
              Natuurlijk want alle niet premiumrijders zijn slechte chauffeurs en geen autoliefhebbers. Ze zijn ook waarschijnlijk te arm om een echte wagen te kopen. Ik wil maar zeggen slechte bestuurders en autoliefhebbers heb je in alle merken. Mijn daily is een basis logan...

Comment

Ik erger mij aan mensen die zich ergeren aan bepaalde premiummerken, terwijl in het verkeersbeeld overduidelijk te zien is dat de auto's van goedkopere merken ook vaak de slechtere chauffeurs hebben. Geen feeling met auto's, dus kopen we iets zonder ziel. Dat soort chauffeurs irriteren zich dan aan de premiumrijders, terwijl ze eigenlijk zonder het te weten al hun eigen irritaties zelf uitlokken.
                Ik vind dit vergezocht hoor... En wat is premium? Ik kocht de duurste Espace, catalogus 50k. Ben ik dan minder dan een 318D of een C van 5 jaar oud met een waarde van 12 k? Of zelfs een nieuwe premium bvb Audi A 6 die ongeveer dezelfde prijs kost? (en tot welke leeftijd blijft een auto premium? Toch niet gaan zeggen dat je een Mercedes van 5 of 6 jaar oud ook nog premium gaat noemen he)
                Ben ik nu een slechtere chauffeur omdat er geen ster op mijn Espace staat, terwijl het voor mij een ideale comfortabele wagen is die ik niet wil ruilen met een A6, E classe, 318D, A3, A-classe? Erger ik mij daarom aan een Audi A4 denk je?
                De naam premium doet me glimlachen. Enerzijds heb je de premiumrijders die okkazie moeten kopen omdat ze zich zelfs geen Japanse middenklasser kunnen permitteren maar toch het prestige naar de buitenwereld willen, anderzijds heb je er een deel die met een lichte motor en kale uitrusting rondrijden om toch maar die ster te hebben. Beide gevallen noem ik sukkelaars.
                Een echte premiumrijder koopt zich de wagen waarin hij zich het beste voelt zonder op 5000 a 10.000 euro te kijken.
                Dat kan een nieuwe Mercedes zijn, maar evengoed een mooi uitgeruste Fransman of Italiaan. Die koopt wat hijzelf wil en graag heeft, da's een premiumrijder. Eerlijk... ik voel me supergoed in mijn niet premium comfortabele wagen.

Comment

• Vreemde definitie voor premium.
                  Een Dacia uitrusten voor 5000 EUR (als dat kan en als je niet om moet kijken) en je rijdt ook premium?

premium

bijv.naamw.
                  Uitspraak: ['primijʏm, 'premijʏm]
                  van de beste kwaliteit
                  Voorbeeld: `Fiat wil met dit model weer uitgroeien tot het premium merk dat het eerder was.`
                  Bron: http://www.woorden.org/woord/premium

De beste kwaliteit heeft niet direct, maar indirect met geld te maken (want vaak is de beste kwaliteit iets duurder).

Comment

• Ik vind het woord premium belachelijk omdat er teveel armoezaaiers denken dat ze premium rijden.
                    Wat voor de ene premium is kan voor de andere bucht zijn. Een Rollsrijder zal een BMW 318D niet echt premium vinden. Een Dacia rijder kan een Renault premium vinden.
                    Wat is het meeste premium, een ster van 60k of een ander merk van 60 k? Wie bepaalt dat eigenlijk? Het zijn iig niet de rijken die gaan verkondigen dat ze premium rijden, die kopen wat ze graag hebben. Dat woord wordt meestal gebruikt door tja... de premiumrijder met een BMW van 5 a 7 jaar oud, die zich gewoon geen nieuwe kan kopen. Maar toch als zijnde premium wil overkomen en de stenen uit de grond klaagt als zijn remblokken versleten zijn.
                    Allez jong, al die nieuwe Belgen die premium rijden. Waar ligt de grens van premium dan eigenlijk?

Comment

• Als Premium staat voor kwaliteit dan wil ik degenen met hun zogenaamde premiumwagen binnen enkele jaren nog eens spreken. Ik denk dat het verleden reeds genoeg heeft uitgewezen, dat een luxewagen niet noodzakelijk langer meegaat als een andere. Ik zou ook niet weten waarom je geen 5000euro opties op een dacia zou kunnen nemen ( mijn logan wa 7500 en onze duster 22000) als je daar dan nog mijn oldie bijtelt had ik ook iets anders mee kunnen kopen, maar dit was een bewuste keuze, ik wou deze wagens. Daardoor kan ik nu blijkbaar niet rijden :-)

Comment

• de ster natuurlijk
                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                          Als Premium staat voor kwaliteit dan wil ik degenen met hun zogenaamde premiumwagen binnen enkele jaren nog eens spreken. Ik denk dat het verleden reeds genoeg heeft uitgewezen, dat een luxewagen niet noodzakelijk langer meegaat als een andere. Ik zou ook niet weten waarom je geen 5000euro opties op een dacia zou kunnen nemen ( mijn logan wa 7500 en onze duster 22000) als je daar dan nog mijn oldie bijtelt had ik ook iets anders mee kunnen kopen, maar dit was een bewuste keuze, ik wou deze wagens. Daardoor kan ik nu blijkbaar niet rijden :-)
                          als je fancy dacia eens 400 000km zonder problemen kan rijden mag je het van mijn part premium noemen
                          lets have some more member berries

Comment

• Een armoezaaier of nieuwe Belg die een BMW 7 rijdt, zie ik niet anders dan een persoon met enkele miljoenen op zijn rekening met dezelfde BMW 7 onder zijn kont. Beide rijden premium genoeg.

Is het slim voor de armoezaaier? Nee.
                            Rijdt hij premium? Ik vind van wel.
                            Zal hij nog lang premium rijden? Dat betwijfel ik.

"Premium" kan je volgens mij niet vasthangen aan een persoon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                              Als Premium staat voor kwaliteit dan wil ik degenen met hun zogenaamde premiumwagen binnen enkele jaren nog eens spreken. Ik denk dat het verleden reeds genoeg heeft uitgewezen, dat een luxewagen niet noodzakelijk langer meegaat als een andere. Ik zou ook niet weten waarom je geen 5000euro opties op een dacia zou kunnen nemen ( mijn logan wa 7500 en onze duster 22000) als je daar dan nog mijn oldie bijtelt had ik ook iets anders mee kunnen kopen, maar dit was een bewuste keuze, ik wou deze wagens. Daardoor kan ik nu blijkbaar niet rijden :-)
                              De vraag is: wat is kwaliteit?
                              Enkel baseren op 'hoe vaak is er iets kapot' is daar maar een deeltje van.

Andere zaken dragen ook bij tot kwaliteit:
                              Genieten van een tocht van 1000km zonder pijnlijk achterste of gebroken rug, met de airco die de temperatuur perfect regelt van -10 tot +40 graden, zuiver muziekje, alles binnen handbereik zonder nog maar voorover te buigen,... dat is ook een deel van kwaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                als je fancy dacia eens 400 000km zonder problemen kan rijden mag je het van mijn part premium noemen
                                Ik denk dat uw neerbuigende houding al genoeg zegt. Wees blij dat niet iedereen hetzelfde is. Stel u voor dan zou je je al een Ferrari of zoiets moeten kopen om u nog premium en betere bestuurder te voelen. Ik noem hem niet premium. Het gaat erover dat je blijkbaar niet kan rijden als je geen premium hebt. Ik zou niet weten waarom hij geen 400.000km zou halen. Die diesel is zeer betrouwbaar. Nog 320000km te gaan. Ik hou u op de hoogte :-) . Heb destijds met mijn 1000cc swiftje 300.000km gereden motor was nog niet op . Ik snap uw pointe dus niet.

Hierbij Logan met basis benzinemotortje met 400.000km www.youtube.com/watch?v=Gkvs9Te6GwI en er zijn er nog met veel hogere km-standen hoor. Zie google. Toch noem ik hem niet premium hoor wees gerust.
                                Last edited by ; 15/12/2014, 00:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                                  De vraag is: wat is kwaliteit?
                                  Enkel baseren op 'hoe vaak is er iets kapot' is daar maar een deeltje van.

Andere zaken dragen ook bij tot kwaliteit:
                                  Genieten van een tocht van 1000km zonder pijnlijk achterste of gebroken rug, met de airco die de temperatuur perfect regelt van -10 tot +40 graden, zuiver muziekje, alles binnen handbereik zonder nog maar voorover te buigen,... dat is ook een deel van kwaliteit.
                                  Dat mag je van mij gerust premium of luxe noemen, maar niet perse kwaliteit. Ik zit hier niet te beweren dat een dacia beter uitgerust is als een bmw ofzo he. En dat daarom iemand beter kan rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                                    Een armoezaaier of nieuwe Belg die een BMW 7 rijdt, zie ik niet anders dan een persoon met enkele miljoenen op zijn rekening met dezelfde BMW 7 onder zijn kont. Beide rijden premium genoeg.

Is het slim voor de armoezaaier? Nee.
                                    Rijdt hij premium? Ik vind van wel.
                                    Zal hij nog lang premium rijden? Dat betwijfel ik.

"Premium" kan je volgens mij niet vasthangen aan een persoon.
                                    Nee, maar degene die het woord premium gebruikt als hij het over zijn eigen auto heeft, dat zegt veel over zijn middelen. Ne rijken gaat nooit zeggen dat hij premium rijdt.

Ge gaat toch niet zeggen dat een kar van 7 a 10 jaar oud, 4 uitlaten en geplastifieerde ruiten nog premium is he.
                                    En dat enen met een 190, c-klasse enz van de jaren stillekens en de beste chauffeurs zijn en premium rijden?

Of dat een Citan beter rijdt dan een Kangoo?
                                    Of dat een c-klasse met Renault motor beter zal rijden dan de nieuwe Espace met dezelfde motor?

Het woord premium wordt doorgaans misbruikt door diegenen die wel willen maar niet kunnen, om hun ego te strelen en te denken dat ze indruk maken op de buitenwereld met een auto die niet te duur is maar wel van 'een merk' is.
                                    Als ik bij Mercedes blijf, die zijn hun premiumimago al lang kwijtgespeeld toen ze begonnen met de verkoop van de 190. Daarvoor was elke Mercedes iets waar men naar opkeek. Dat was iets speciaals. Degelijk, imago, afwerking, respect. Nu heb je bvb een CLA vanaf 25k. Ziet er sportief uit maar is zeker niet beter dan een wagen van een ander merk in dezelfde prijsklasse.. Blijft een gewone middenklasser. Dat is in feite een model geworden voor mensen die een A te klein vinden en een C te duur en toch ook Mercedes willen. Mercedes wou ook die mensen voorzien.

Natuurlijk, puur commercieel een goede zet want ze teren nog op hun imago van vroeger.
                                    Pas op, ik beweer hier niet dat he slechte auto's zijn of zo. Ik stel gewoon het woord premium sterk in vraag en vraag me vooral af waarom dit enkel zou gelden voor de 3 bekendste merken. En ik weet nu niet meer wie het zei dat een bestuurder van een van deze merken beter zou zijn, maar ik vraag me wel af met welk voertuig die dan zelf rijdt om zichzelf zo hoog op de rangorde te plaatsen, ik gok op een of andere ongetemde AMG uitvoering maar dewelke weet ik natuurlijk niet.

Of het was misschien satirisch bedoeld.

Terug on topic... Vandaag weer hetzelfde liedje. Dienen N42 moet ik altijd pakken als we weggaan. Weer een 10-kilometerslange rechte baan met ononderbroken witte lijn treintje gereden aan 55 tot 60 kilometer per uur.
                                    Toegelaten snelheid daar is 90. Hoe komt dat toch dat er steeds meer mensen zo sterk onder de maximumsnelheid blijven? Gierigheid omwille van het verbruik? Ne mens zou zware verkeersovertredingen doen om ze voorbij te steken (witte lijn passeren). En dan zouden ze u nog ne zot noemen ook.

Comment

Dus als die mannen in hun premium bakken hun pinkers niet gebruiken, geen voorrang aan rechts geven, ritsen niet nodig vinden, overal voorrang denken te hebben, ... is dat omdat de andere "minderwaardige" chauffeurs dat uitlokken
                                      Wat is die uitlokking dan? Gewoon dat de andere mensen met een "minderwaardige" auto rijden??
                                      Last edited by knight-rider; 14/12/2014, 03:49.
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Nee, maar degene die het woord premium gebruikt als hij het over zijn eigen auto heeft, dat zegt veel over zijn middelen. Ne rijken gaat nooit zeggen dat hij premium rijdt.
                                        Het zijn de merken zelf die heel vaak de term premium zitten te gebruiken.
                                        En dat rijken niet zouden zeggen dat ze met een premium wagen rijden is ook onzin, rijke mensen stoeffen graag genoeg over hun dure premium auto.

Nu heb je bvb een CLA vanaf 25k. Ziet er sportief uit maar is zeker niet beter dan een wagen van een ander merk in dezelfde prijsklasse.. Blijft een gewone middenklasser. Dat is in feite een model geworden voor mensen die een A te klein vinden en een C te duur en toch ook Mercedes willen. Mercedes wou ook die mensen voorzien.
                                        Een CLA is een A, maar met een andere carroserie, mensen die een A te klein vinden zullen dus ook niks hebben aan een CLA, achteraan heb je immers minder plaats door de coupe-lijn.

Terug on topic... Vandaag weer hetzelfde liedje. Dienen N42 moet ik altijd pakken als we weggaan. Weer een 10-kilometerslange rechte baan met ononderbroken witte lijn treintje gereden aan 55 tot 60 kilometer per uur.
                                        Toegelaten snelheid daar is 90. Hoe komt dat toch dat er steeds meer mensen zo sterk onder de maximumsnelheid blijven? Gierigheid omwille van het verbruik? Ne mens zou zware verkeersovertredingen doen om ze voorbij te steken (witte lijn passeren). En dan zouden ze u nog ne zot noemen ook.
                                        Voor het verbruik zal het niet zijn, want dat ligt bij de meeste auto's het laagste rond de 90 km/h.
                                        Zal misschien een brommobiel voor gezeten hebben? Die mogen dan wel maar 45, maar kunnen vaak toch de 55 tot 60 halen.

Comment

• Uiteraard is een Dacia net zo premium als een Skoda of BMW. Het is gewoon een term die door bepaalde motorvoertuig producenten in het leven werd geroepen om hun te hoge prijzen te proberen te verantwoorden. De kritische consument weet ondertussen wel beter.

Comment

Working...
                                          X