Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik vind een 316i met niets van opties nu ook niet de definitie van premium. Het zit hem echter ook in andere zaken. Hoe ziet de concessie er uit, welke faciliteiten zijn er als je op je onderhoud wacht, etc etc. Al eens in bmw wijnegem binnen geweest en nadien in de Renault garage?

    Het is een totaalpakket waar je voor meebetaalt als je je veel te dure bmw koopt.

    Comment


    • Hoe de garage er van binnen uit ziet is voor mij totaal onbelangrijk. Zo lang ze goed werk leveren tegen een correcte prijs is het voor mij ok. Al die overbodige liflafjes rekenen ze toch wel door aan de klant die daar meestal totaal geen behoefte aan heeft.

      Comment


      • Het is zo mistig, best mistlampen aanzetten en op het superveilige linkervak gaan plakken!

        (3 auto's die hem uiteindelijk voorbijgingen, alledrie mistlampen aan/uit/aan/uit, geen reactie...)

        Mijn Skoda

        Comment


        • Die er achter is ook een serieuze linksrijder.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Ik vind een 316i met niets van opties nu ook niet de definitie van premium. Het zit hem echter ook in andere zaken. Hoe ziet de concessie er uit, welke faciliteiten zijn er als je op je onderhoud wacht, etc etc. Al eens in bmw wijnegem binnen geweest en nadien in de Renault garage?

            Het is een totaalpakket waar je voor meebetaalt als je je veel te dure bmw koopt.
            Dikken, dan is Valckenier toch zeker zo mooi als BMW Meerschman he...
            Gratis vervangwagen bij defect, gratis Twizzy tijdens onderhoud, v-wagen ook verkrijgbaar, wachthoek met koffie, chocomelk, cola,.. SMSje daags voordat je binnenmoet enz enz.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Die er achter is ook een serieuze linksrijder.
              Wat moet ik doen als ik 120 wil rijden en hij links blijft hangen misschien? Er langs rechts voorbij gaan? Mag niet he...en gatplakken doe ik niet, en al elemaal niet bij iemand met 2 mistlampen aan...uiteindelijk ging hij toch naar rechts
              Last edited by TooTall; 14/12/2014, 11:24.
              Mijn Skoda

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Dus als die mannen in hun premium bakken hun pinkers niet gebruiken, geen voorrang aan rechts geven, ritsen niet nodig vinden, overal voorrang denken te hebben, ... is dat omdat de andere "minderwaardige" chauffeurs dat uitlokken
                Wat is die uitlokking dan? Gewoon dat de andere mensen met een "minderwaardige" auto rijden??
                Ik ga jouw post quoten, maar het geldt voor ondertussen iedereen die er al op reageerde: mooi uit z'n context gehaald.
                Als ik op baan ben, en dat gebeurt af en toe wel eens, dan zie ik véél meer overtredingen en domme acties van mensen met een peugeot/citroën/opel/... dan van mensen met de vaak verguisde BMW/Mercedes/Audi/...
                Ik heb nergens gezegd dat iedereen met een "goedkopere" auto niet kan rijden. Ik heb gezegd dat ik mij erger aan mensen met een goedkopere auto, die duidelijk zelf niet kunnen rijden, maar toch commentaar denken te moeten geven op iemand die eens een pinker niet gebruikt, puur omdat het een ander merk is. En algemeen gezien zie je wel degelijk het verschil tussen autoliefhebbers en de rest als het op rijstijl aankomt. En een autoliefhebber zal nu eenmaal sneller al wat meer geld neerleggen voor zijn stalen ros.
                Dan moet je ook niet afkomen met een maroef met een oude 7 reeks, want dat is ook maar gewoon een bepaalde groep, terwijl ik het over het algemeen verkeersbeeld heb.
                Is volgens mij net hetzelfde als hele dagen kakken op camions, wielertoeristen, gewone fietsers, brommers en dergelijke meer. Men heeft een bepaald vooroordeel en gaat er op focussen waardoor men nadien enkel nog de overtredingen of fouten van die bepaalde weggebruikers herinnert. Ik bezondig mij daar in het geval van wielertoeristen en brommers ook aan hoor, zo hypocriet ben ik wel, dat geef ik gerust toe.

                Maar om terug te komen op de eerste post: ik word zelden of nooit afgesneden door een BMW of Audi, terwijl de zogenaamde brooddozen zich daar wel zeer vaak in bezondigen. Ik heb ook zelden last van linksrijdende BMW's of Audi's. Hoewel haantjesgedrag altijd wordt toegeschreven aan onder andere de twee merken die ik hier nu als voorbeeld gebruik, zie ik veel meer kleinere autootjes die niet ritsen, die gaatjes dicht rijden, die kruispunten blokkeren ... En "zelf uitlokken" heb ik dan over de ergernissen van rechts inhalen, bumperkleven en dergelijke.

                Nogmaals: de gebruikte merken zijn als voorbeeld. En kom aub niet weer af met standalone voorbeelden, ik spreek over een algemeen beeld dat ik heb.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ge gaat toch niet zeggen dat een kar van 7 a 10 jaar oud, 4 uitlaten en geplastifieerde ruiten nog premium is he.
                  En dat enen met een 190, c-klasse enz van de jaren stillekens en de beste chauffeurs zijn en premium rijden?
                  Ik zeg niks over leeftijd of verknoeien van de auto in Johnny-style.

                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Of dat een c-klasse met Renault motor beter zal rijden dan de nieuwe Espace met dezelfde motor?
                  De motor is niet het enige in een auto.
                  Een bus kan je niet als toppunt van sportiviteit en rijcomfort verwachten.

                  Let op: na een testrit met de c200 was ik niet enthousiast over de motor, beter de 220 CDI nemen

                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Nu heb je bvb een CLA vanaf 25k. Ziet er sportief uit maar is zeker niet beter dan een wagen van een ander merk in dezelfde prijsklasse.. Blijft een gewone middenklasser. Dat is in feite een model geworden voor mensen die een A te klein vinden en een C te duur en toch ook Mercedes willen. Mercedes wou ook die mensen voorzien.
                  Of er zijn mensen die de C (vorige model) niet zo mooi vonden en daar tegenover een goed uitgeruste CLA nemen. Smaak mag ook?

                  Voor verschil in leaseprijs moest je het niet doen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Ik vind een 316i met niets van opties nu ook niet de definitie van premium. Het zit hem echter ook in andere zaken. Hoe ziet de concessie er uit, welke faciliteiten zijn er als je op je onderhoud wacht, etc etc. Al eens in bmw wijnegem binnen geweest en nadien in de Renault garage?

                  Het is een totaalpakket waar je voor meebetaalt als je je veel te dure bmw koopt.
                  +1

                  Comment


                  • Eigen empirisch onderzoek heeft uitgewezen dat bestuurders van alle merken zich schuldig maken aan hufterig gedrag. Alleen valt het bij een BMW ofzo meer op omdat dit net jouw vooroordeel bevestigt.

                    Net zoals je op internet net meer naar meningen zoekt die de jouwe staven.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Eigen empirisch onderzoek heeft uitgewezen dat bestuurders van alle merken zich schuldig maken aan hufterig gedrag. Alleen valt het bij een BMW ofzo meer op omdat dit net jouw vooroordeel bevestigt.

                      Net zoals je op internet net meer naar meningen zoekt die de jouwe staven.
                      +1 Mij ga je dan ook nooit horen beweren dat iemand niet kan rijden omdat hij een BMW heeft. Slechte chauffeurs zijn er in alle klassen, of je nu met een premium of brooddoos kan rijden. Trouwens een andere auto brooddoos noemen omdat het niet uw ding is... Liefhebbers zijn er in alle vormen en kleuren

                      Comment


                      • Is Dacia nu ook al premium? LOL.

                        Kijk, ik heb thuis 2 BMW's staan en rij regelmatig met een huurwagen van het merk Ford of Mitsubishi of Renault wat er beschikbaar is. Er is wel degelijk een verschil in afwerkingsniveau en oog voor detail tussen een Mitsu, een Ford, een Renault, een BMW en een Porsche. En hoe meer oog voor detail, hoe duurder. 'Premium' is een term om aan te duiden dat dat segment van auto ook te vinden is in lagere prijscategorieën (een Ford Mondeo vs BMW 3 reeks) maar dat dat 'premium' model duurder is, maar ook ietsje beter in mekaar zit qua details. Premium gebruik je bv niet meer voor een Cayenne, een Panamera of 911, hoewel een Cayenne en een X5 ongeveer hetzelfde kosten...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten



                          De motor is niet het enige in een auto.
                          Een bus kan je niet als toppunt van sportiviteit en rijcomfort verwachten.
                          D
                          Let op: na een testrit met de c200 was ik niet enthousiast over de motor, beter de 220 CDI nemen







                          +1
                          Duidelijk weinig ervaringen met verschillende merken. Ik durf de nieuwe Espace bus heel gerust tov een C-klasse of E-klasse zetten qua rijcomfort. Op andere vlakken zoals sportiviteit zal de C dan weer winnen. Je hebt nog nooit met een duurdere bus gereden merk ik. Ik ben blij alle dagen van het buscomfort te mogen genieten, puur gekocht voor het comfort, de plaats heb ik eigenlijk totaal niet nodig. Sportiviteit is hier uiteraard niet van toepassing, maar dat stond niet op mijn verlanglijstje. Als ik voor een grote monovolume ging kijken bij Mercedes kwam ik terecht in een premiumbestelwagen.

                          Dat een 220 beter presteert en aangenamer is dan een 200, tja.. da weet ge zelf ook wel he als je een beetje nadenkt.

                          Voor mijn Renaults altijd Mercedes gereden. Bij overstap van mijn E-klasse naar een Vel Satis was ik aangenaam verrast. Alhoewel ik van de Mercedes ook heel erg tevreden was.

                          Ik denk dat ik gezien mijn ervaring met quasi alle automerken toch met enig recht mag zeggen dat er buiten de 3 'premiummerken' nog heel wat wagens zijn die zeer comfortabel rijden en goed afgewerkt zijn. Premium is een commerciele term ter verantwoording van de hogere prijzen. Dat noemen ze imagobuilding. Zoals hierboven vernoemd, een 316i, 318D en andere instappers van Audi en Mercedes zijn absoluut niet premium. Maar blijkbaar slaat het woord premium aan bij veel mensen, dus commercieel zeer goed gezien.
                          Ik heb veel respect voor de marketing die door deze merken gevoerd wordt. Eigenlijk de beste marketing van alle merken.
                          Laat ons het er gewoon op houden dat de drie bedoelde merken heel goede wagens zijn maar dat een wagen van dezelfde prijsklasse in een ander merk ook heel erg goed kan rijden. Een autoliefhebber beseft dat ten volle denk ik.

                          Comment


                          • 1. Daarom de combinatie sportiviteit en rijcomfort. Het woord 'en' staat er niet voor niks. Zie het als totaalpakket.
                            2. Nooit vermeld dat er maar 3 premium merken zijn. Dat maak jij ervan.
                            3. Meteen een label plakken dat ik weinig ervaring heb met verschillende merken. Slecht idee als je me niet kent.

                            Eigenlijk trek je vooral verkeerde conclusies...

                            Laten we terug ontopic gaan...

                            Comment


                            • Nu ontopic. Daarnet mij weer dood zitten ergeren met mijn brooddoos van 75pk achter premiu.. oops ik wil zeggen andere wagens ,die het nodig vonden om in de zone 70 aan 55 te gaan rijden en bij elke kromming in de weg op hun rem gaan staan. Stel je voor dat ze uit de bocht vliegen. Optrekken dat doet men tegenwoordig in 3e of 4e versnelling blijkbaar, want ik begrijp echt niet hoe ze er in slagen het zo langzaam te doen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                Nu ontopic. Daarnet mij weer dood zitten ergeren met mijn brooddoos van 75pk achter premiu.. oops ik wil zeggen andere wagens ,die het nodig vonden om in de zone 70 aan 55 te gaan rijden en bij elke kromming in de weg op hun rem gaan staan. Stel je voor dat ze uit de bocht vliegen. Optrekken dat doet men tegenwoordig in 3e of 4e versnelling blijkbaar, want ik begrijp echt niet hoe ze er in slagen het zo langzaam te doen.
                                Eco pro dude!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Op de weg zonet 2 auto's zonder licht. Hevig lichtsignalen gegeven. Geen gevolg.

                                  Beiden vrouwen.
                                  Ik heb erger gehad, één zonder lichten. Dus ik geef eff 2 kortstondige lichtsignalen die gevolgd worden door mijn eigen koplampen uit en terug aan te zetten. Die truttebel geeft gewoon een lichtsignaal terug *facepalm*

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Ik denk dat ik gezien mijn ervaring met quasi alle automerken toch met enig recht mag zeggen dat er buiten de 3 'premiummerken' nog heel wat wagens zijn die zeer comfortabel rijden en goed afgewerkt zijn. Premium is een commerciele term ter verantwoording van de hogere prijzen. Dat noemen ze imagobuilding. Zoals hierboven vernoemd, een 316i, 318D en andere instappers van Audi en Mercedes zijn absoluut niet premium. Maar blijkbaar slaat het woord premium aan bij veel mensen, dus commercieel zeer goed gezien.
                                    Ik heb veel respect voor de marketing die door deze merken gevoerd wordt. Eigenlijk de beste marketing van alle merken.
                                    Laat ons het er gewoon op houden dat de drie bedoelde merken heel goede wagens zijn maar dat een wagen van dezelfde prijsklasse in een ander merk ook heel erg goed kan rijden. Een autoliefhebber beseft dat ten volle denk ik.
                                    de positie van knopjes en schermen is heel doordacht bij een premium, het fijne extra laagje op de knopjes die een aangenamer gevoel heeft,... zelfs een kaal basis model heeft dit bij een premium.
                                    kan dat de duurdere prijs rechtvaardigen? voor mij wel, voor een ander misschien niet maar niemand is verplicht om zo'n auto te kopen.
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • De knopjes in mijn Golf Blue Motion voelen heel fijn en degelijk aan en staan allemaal op een logische plek. Ik zou niet weten hoe dit verder verbeterd kan worden.

                                      Comment


                                      • tis da, je vierkante koekedoos is de absolute referentie dbr2. waren alle auto's maar zo
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                          Nu ontopic. Daarnet mij weer dood zitten ergeren met mijn brooddoos van 75pk achter premiu.. oops ik wil zeggen andere wagens ,die het nodig vonden om in de zone 70 aan 55 te gaan rijden en bij elke kromming in de weg op hun rem gaan staan. Stel je voor dat ze uit de bocht vliegen. Optrekken dat doet men tegenwoordig in 3e of 4e versnelling blijkbaar, want ik begrijp echt niet hoe ze er in slagen het zo langzaam te doen.
                                          in zo een situatie is er een grote kans dat er alcohol in het spel zit hoor... bestuuders die een blauwe normale bocht vol schrik temoet zien en in de remmen gaan ervoor met hun bakken, is vaak alcohol...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X