Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• een kennis van me heeft een waterhoofd en zou nooit in staat een normale auto te rijden, hij tuft ermee door kapellen...mss heeft kefkie hem al gezien

ik zie dat karreke veel staan, hij is er blij mee en nooit heb ik al een deuk in zijn racer gezien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Wat een commentaar op de brommobielen hier.
      Collega op het werk heeft zo eentje en die dingen trekken echt goed op, alleen stopt het al rond de 45 km/h.
      Wat ik hier van de verlichting lees klopt ook niet echt, ik zie veel bestelwagentjes rijden waarvan de achterlichten minder goed zijn dan die van de gemiddelde brommobiel.
      Dan wat het ophouden van het andere verkeer betreft, ik erger mij veel meer aan mensen met een gewone auto die wel normale snelheden kunnen rijden, maar gewoon vertikken om dit ook te doen.
      Mensen met een normale auto die 65 rijden ipv. 70 die zijn heel irritant ja. Maar dat is (gelukkig) slechts een minderheid van de bestuurders van normale wagens.

Mensen met een brommobiel die 45 rijden ipv. 70 zijn eveneens heel irritant. Helaas is dat niet een minderheid, ook niet de helft, en zelfs geen meerderheid van de brommobielbestuurders die dit doet. Ze doen het allemaal. Omdat ze nu eenmaal niet sneller kunnen. En het ergste is dat die mensen wéten voordat ze hun brommobiel starten, dat ze nooit 70 zullen halen. En dàt is hetgene wat het zo irritant maakt. Je wéét gewoon dat je het verkeer gaat ophouden, nog voor je vertrekt...blijf dan thuis of ga te voet.

De brommobiel kan naar mijn mening enkel veilig gebruikt worden binnen de bebouwde kom. En dat enkel door mensen die OOK een rijbewijs B hebben afgelegd, want een beetje basiskennis van voorrangsregels (redelijk belangrijk in een bebouwde kom) zou toch wenselijk zijn...
      Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Mensen met een brommobiel die 45 rijden ipv. 70 zijn eveneens heel irritant. Helaas is dat niet een minderheid, ook niet de helft, en zelfs geen meerderheid van de brommobielbestuurders die dit doet. Ze doen het allemaal.
        Hoeveel procent van het totale wagenpark bestaat uit brommobielen? En hoeveel procent van die brommobielchauffeurs begeven zich frequent op de 70 wegen? Ik ken de cijfers niet. Alleen weet ik wel dat het er heel weinig zijn. Ik kom ze namelijk heel zelden tegen, dat ze mij ophouden nog minder. Als ik mij dagelijks dien te ergeren aan zo'n brommobiel die me ophoudt, dan mogen ze van mij ook die wetten aanpassen. Maar voor die vijf keer per jaar dat dat nu het geval is, mogen die mensen van mij ongestoord verder tuffen.

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
        De brommobiel kan naar mijn mening enkel veilig gebruikt worden binnen de bebouwde kom. En dat enkel door mensen die OOK een rijbewijs B hebben afgelegd, want een beetje basiskennis van voorrangsregels (redelijk belangrijk in een bebouwde kom) zou toch wenselijk zijn...
        De eigenaars geboren na 1961 zijn allemaal verplicht een rijbewijs A3 te hebben. Wat gelijk staat met een basiskennis van de wegcode dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
          Heeft uw collega ook een goei reden om zoiets te kopen?
          Kan nog begrijpen zoals bobo al zei als je dat puur gebruikt voor in het stad te rijden. Maar dan zouden ze beter allemaal elektrisch zijn.
          Enfin, ik zou zelf niet direct in zo'n ding kruipen. Ik hou niet graag het verkeer op, en zou constant met angst rondrijden dat er ene is mijn gat zou knallen. 45 vs 70, toch al een verschil van 25km/u. Op een baan van 90 is het al helemaal zelfmoord
          Hij heeft dat niet gekocht, maar gekregen van zijn vriendin.
          Ze hebben geen auto en maakten altijd gebruik van het openbaar vervoer, zijn vriendin heeft nu problemen met de longen en kan daardoor geen afstanden meer doen en heeft dan zo een autotje gekocht om toch nog samen weg te kunnen gaan.

Toen hij ermee naar het werk kwam ontdekte hij dat hij met zijn autotje sneller was dan met de bus en is dat dan ook blijven doen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik heb onlangs een brommobiel gezien op de expresweg van Aalst naar Ninove. Dubbel van met gescheiden middenberm en 90km/h... Ik naderde wel heel snel toen ik het plots doorhad.

Comment

• Fietsers zonder lichten en auto's met enkel dagrijverlichting aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Ik heb onlangs een brommobiel gezien op de expresweg van Aalst naar Ninove. Dubbel van met gescheiden middenberm en 90km/h... Ik naderde wel heel snel toen ik het plots doorhad.
                Daar mogen ze dus niet komen.

Comment

• Ik heb een paar jaar terug een testrit gedaan met een brommobiel voor mijn vrouw omdat ze een normale wagen niet meer zag zitten om rond te rijden. Het was toch maar om door het centrum te rijden waar het al niet meer rapper gaat dan 40.
                  En na de testrit van 5 minuten dat conservenblikje aan de kant gezwierd en gezegd dat het niet in huis komt. Zit geen beetje bescherming in.
                  Heb dan een tijdje later ook een ritje gedaan met een vespa ape, rijd even snel, is even onveilig maar valt naar de medeweggebruikers wel beter op dat ze een zeer traag voertuig naderen, je zit er minder een auto in, maar dit moest ik ook niet weten.
                  Trouwens voor dergelijke brommobielen heb je tegenwoordig wel een rijbewijs nodig (A3), tenzij je geboren ben voor 1969 (jaaartal ben ik niet volledig zeker van, weet dat het wel ergens verandert als je geboren bent in de 60er jaren).

Comment

• _____
                    Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                    Trouwens voor dergelijke brommobielen heb je tegenwoordig wel een rijbewijs nodig (A3), tenzij je geboren ben voor 1969 (jaaartal ben ik niet volledig zeker van, weet dat het wel ergens verandert als je geboren bent in de 60er jaren).
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    De eigenaars geboren na 1961 zijn allemaal verplicht een rijbewijs A3 te hebben. Wat gelijk staat met een basiskennis van de wegcode dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Ik heb onlangs een brommobiel gezien op de expresweg van Aalst naar Ninove. Dubbel van met gescheiden middenberm en 90km/h... Ik naderde wel heel snel toen ik het plots doorhad.
                      heeft em weer ene? toen ik daar nog woonde en elke dag de ninoofsesteenweg afreed van ninove naar dilbeek, kwam ik er ook elke dag ene tegen. das pas schrikken. 2 volle rijvakken richting brussel, die de volle 90km/H reden (toen mocht je daar nog 90). en ineens zie je ene van het rechtervak zonder pinkers of kijken uitwijken naar het linkse vak. diegene die erachter zat was raar aan het kijken en ge kon zo aflezen op zen gezicht :"wat een gek". en dan ineens ziet die 3meter voor hem dat ding opduiken met een traanplaat als nr plaat. t was uitwijken of erin knallen. heb die een week ofzo elke dag gezien, en ineens was die er niet meer.
                      als ge die op een andere dag tegenkwam zonder dat het druk was, kon ge daar eens naastrijden. dat ding was niet normaal. deur klapperde open en dicht aan de dakrand, van de trillingen van de motor. als ge daar ne fietser mee aanrijd, zijn ge toch dood zeker

in de buurt van ninove was er ook eens ene met zo ne knalrode en had ferrari logos op zen voorvleugels geplakt en op de achteruit 'racing is not a crime'.

halfweg tussen ninove en dilbeek was er ook zo een camionette zonder rijbewijs. die wel nooit op de baan zien rijden.

op van die grote steenweg zijn deze dingen ECHT EEN GEVAAR
                      Last edited by ; 23/12/2014, 20:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                        En na de testrit van 5 minuten dat conservenblikje aan de kant gezwierd en gezegd dat het niet in huis komt. Zit geen beetje bescherming in.
                        Wijze beslissing. Echt een voertuig dat teert op het reactievermogen en kunde van anderen om U veilig ter plaatse te krijgen.
                        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Kopen?
                          Willen wel maar ik moet er thuis helaas niet mee afkomen.

In NL kan je ook normale wagens tegenkomen (polo, 105, corsa, ...) die begrenst zijn tot 45km/h.
                          Blijkbaar zelfs SL: http://www.mmbsauto.nl/wp-content/up...o-cabrio01.jpg
                          Last edited by ; 23/12/2014, 20:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                            Wijze beslissing. Echt een voertuig dat teert op het reactievermogen en kunde van anderen om U veilig ter plaatse te krijgen.
                            Goed dat je bekommerd bent om je 'brommobielende' medemens, zodanig erg zelfs dat je die dingen zou willen verbieden op de openbare weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten

In NL kan je ook normale wagens tegenkomen (polo, 105, corsa, ...) die begrenst zijn tot 45km/h.
                              Die rijden hier ook rond, heb zo al een Opel Omega gezien in Kermt, een Citroën Xsara in Hasselt centrum en een BMW e46 in Tongeren
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Goed dat je bekommerd bent om je 'brommobielende' medemens, zodanig erg zelfs dat je die dingen zou willen verbieden op de openbare weg.
                                Wat kan ik zeggen, ik heb een hart van goud!
                                Mijn Skoda

Comment

Dat kan daar met elk voertuig. Krijgen dan een gele scooternrplaat + een witte nrplaat van normale grootte met "45 KM" op.

Comment

• ik zag vandaag nog zo'n omgekatte Golf 2.3 V5 te koop staan. 150 pk topmodel destijds, gaat nu max. 60 km/u. En het schijnt dat je dat niet weer mag omzetten naar een gewone.
                                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Heb dat ook al is in NL zien rondrijden. Was een Golf 3 tegen 45. Nuja Hollanders blijven Hollanders...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                        Mijn schoonbroer is ook een middenvakrijder,dat doet hij omdat je dan plaats hebt om uit te wijken als er wat gebeurd ,na vele discussies heb ik het opgegeven,hij blijft bij zijn standpunt...
                                        Dat is nu werkelijk het meest idiote excuus dat ik ooit al gehoord heb xD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv
                                          Mijn schoonbroer is ook een middenvakrijder,dat doet hij omdat je dan plaats hebt om uit te wijken als er wat gebeurd ,na vele discussies heb ik het opgegeven,hij blijft bij zijn standpunt...

Vandaag; Mensen zijn kuddedieren, en in het bijzonder in de wagen. Ook weer goede voorbeelden deze morgen op weg naar het werk, het is zo rustig op de E314/E40, en toch zie je dan dat mensen gewoon in elkaars gat gaan plakken, overal groepjes auto's,...

Leer je snel genoeg met de moto, zoek ergens zo'n groepje, en blijf daar 100-200 meter achter. Zo ben jij in controle. Ga er vooral niet tussenrijden, want daar zitten de bellers/sms'ers, de lezenden, de zatten, de slapenden,... En je zal merken dat buiten de occasionele snelle inhaler je bijzonder weinig verkeer zal tegenkomen!

Nog een reden waarom brommobielen zo gevaarlijk zijn trouwens, dat kuddedenken. Mensen zien een auto, verwachten een auto, denken met een autobestuurder te maken te krijgen, maar ze krijgen een voertuig tegen brommersnelheden voor hun neus...
                                          Last edited by TooTall; 24/12/2014, 07:41.
                                          Mijn Skoda

Comment

Working...
                                          X