Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ja, want die pinken ook al niet. Zijn er nog wel mensen die ooit pinken eigenlijk?
    ja ik . Laat zelfs bij aanschuivend verkeer iedere keer er 1 tussen . Is ook maar normaal zeker want heb geen m packet .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Da's waar, als je wil kan je je constant lastig maken. Maar wie zegt dat ik beter ben dan de rest? Misschien enerveren anderen zich in mijn weggedrag... Is opvallend dat er een deel is dat zichzelf bij de beste piloten waant en de rest zijn sukkelaars.
      Ik rij 27 jaar, heb met honderden auto's gereden en maak regelmatig nog eens een fout wellicht. Maar hoe je het draait of keert, elke dag leer ik nog bij. Heb de indruk dat het meestal jongere chauffeurs zijn die zich onoverwinnelijk vinden, maar anderzijds was ik als twintiger ook zo. Dat je in het begin dat je rijdt ook meer bijna ongelukken hebt is normaal. Het is maar met de jaren dat je andere weggebruikers leert inschatten. Bvb op de snelweg kan je dikwijls op voorhand al zien of iemand naar jouw vak zal komen. In't begin zie je zulke dingen niet en word je verrast, moet je hard de remmen in, claxonneren op dienen 'zot' die van rijvak veranderde en zeg je bij jezelf dat er nogal wat sukkelaars rondrijden. Defensief rijgedrag zou men moeten verplicht aanleren net als een slipcursus. Het zou heel wat meer uitmaken dan de snelheid alsmaar te verlagen. De gevaarlijkste periode in het autorijden is niet voor niets tussen de 18 en 23 jaar...
      En eens ze de 45 gepasseerd zijn zijn het opnieuw de beste chauffeurs want ze rijden al 20 jaar zonder ongevallen. Ahja! Defensief rijgedrag moet je idd aanleren, en dat mag gerust in vorm van cursussen. Maar laat de garde van 50+ (of 35+ in sommige gevallen) dan ook eens langsgaan om hun verkeersregelement en algemene rijkunsten bij te schaven. Want velen gebruiken de spiegels zelden, en rijvakken zijn er om te kiezen bij vertrek. En dat ligt niet enkel aan de jeugd die niet defensief rijdt.. En dan spreken we nog niet over de 65+'ers die hun rijbwijs bij een doos cornflakes kregen, je weet wel. Die soort die u zot verklaart bij de gemiddelde voorrang van rechts.

/edit: Wat ben ik toch een zure mens

Comment

• Zoals ik hierboven zei... iedereen maakt fouten Zelfs die 10 procent volmaakte piloten die ik soms bezig hoor...

Comment

• Vandaag ene op de autostrade met een opgefokte Kever Cabrio, die telkens versnelde als ik wou inhalen (terwijl hij in de zijspiegel keek natuurlijk).
          'Wa nen duts', gelijk ze hier zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Zoals ik hierboven zei... iedereen maakt fouten Zelfs die 10 procent volmaakte piloten die ik soms bezig hoor...
            Ik heb hier als jonge gast in elk geval nooit gezegd dat ik geen fouten maak haha (uitzondering op de regel? )

EDIT: en met dit soort topics heb je ook altijd dat iedereen focust op de andere. Het is makkelijker kritiek te geven dan kritiek te krijgen he Of nog beter, het is makkelijker kritisch te zijn over anderen tov over jezelf.
            Last edited by Tomskii; 03/01/2015, 15:57.

Comment

Enfin, Felix en Jos doet precies goede zaken daar. Er zou hier ook een dealer moeten komen, dan kan dat hier ook wat gepromoot worden die brommobielen. Ideale voertuigen om hier van bebouwde kom naar bebouwde kom te tuffen. En dan hoeven de mensen die zo'n voertuig hebben niet te ver te rijden voor een onderhoud.
              Het ontgaat me helemaal waarom je zo een brommobielen zou moeten promoten... Ze zijn duurder dan een vergelijkbare echte auto, hebben geen veiligheidsvoorzieningen, en omdat ze dus niet onder de normen van de auto vallen zijn ze vaak ook milieuonvriendelijker dan een echte auto.

Echt waar, 100% van alle brommobielrijders zou beter af zijn met een echte auto, met echte Euro-NCAP-sterren, echte airbags, echte passieve veiligheid, een echte motor en een echt verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Ik vraag me af of chauffeurs die zich heel de tijd zitten te ergeren in het verkeer dat dan ook doen daarbuiten. Aan de kassa in de winkel, op het voetpad als iemand niet recht loopt, in de cinema als iemand te veel zit te schuiven in z'n stoel,...

Ik lees dit topic best veel, maar soms eerder als ik eens wat wil glimlachen.

Relax, chill, het komt niet op die vijf minuten dat je later zal zijn. Het kan zo veel deugd doen om wat vergevingsgezind te zijn in het verkeer, eens iemand voor te laten zelfs als hij eigenlijk al te ver staat met de neus van z'n auto, of als hij ergens wil tussen dringen.
                Ik erger mij soms aan het verkeer ja, maar ook aan de koeien in de cinema's ( ik ga daar praktisch ook niet meer naar toe), aan andere dingen waarschijnlijk ook, maar dat is dan van korte duur Tleven moet tof blijven ook é...
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Vandaag nog achter een brommobiel gezeten.
                  Dankzij dit forum moest ik eens lachen ipv me te ergeren.

Comment

• Nog zo'n klein vergissingske..

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                      Tja als ik met de jeep onderweg ben kijk ik er ook niet echt naar ik rij door....tenzij het een groter voertuig is dan mijzelf.
                      Polo 6n 1.4

Comment

• Ik ook niet. Als je voor iedere zijweg moet stoppen omdat er iemand kan uitrijden zonder te kijken. Dan zou je beter te voet gaan.. Gisteren was hier een discussie over mensen die op de weg komen zonder goed te kijken, lijkt me weer een goed voorbeeld van..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Het ontgaat me helemaal waarom je zo een brommobielen zou moeten promoten... Ze zijn duurder dan een vergelijkbare echte auto, hebben geen veiligheidsvoorzieningen, en omdat ze dus niet onder de normen van de auto vallen zijn ze vaak ook milieuonvriendelijker dan een echte auto.

Echt waar, 100% van alle brommobielrijders zou beter af zijn met een echte auto, met echte Euro-NCAP-sterren, echte airbags, echte passieve veiligheid, een echte motor en een echt verbruik.
                          Voor de mensen die niet meer zo snel willen of kunnen rijden is dit toch ideaal? Ik zie soms van die oude madammekes met hun fiets zwalpen met aan elke kant van 't stuur een winkelzak van 20 kg. De brommobiel is klein, ze kunnen niet per ongeluk te rap beginnen te rijden, ze zitten droog, hebben genoeg aan een brommerrijbewijs,... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            Tja als ik met de jeep onderweg ben kijk ik er ook niet echt naar ik rij door....tenzij het een groter voertuig is dan mijzelf.

Natuurlijk moet je daar niet naar kijken je moet alles proberen omver te maaien wat voor je wielen komt .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                              Natuurlijk moet je daar niet naar kijken je moet alles proberen omver te maaien wat voor je wielen komt .
                              Alles buiten diertjes!

Comment

Voor de mensen die niet meer zo snel willen of kunnen rijden is dit toch ideaal?
                                Dat zijn nu net de mensen die niet meer achter een stuur zouden mogen kruipen.
                                Een tijd geleden kwam ik een bejaarde tegen in de bebouwde kom tegen 10km/u die met de bibber achter zijn stuur zat. En dat was met een gewone personenwagen dat die reed. Zet die achter het stuur van een brommobiel en die rijdt nog altijd tegen 10/u met de bibber. Is dat ook ok voor u?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                                  Als ik voorrang heb rij ik door met de jeep simpel! Ik ga niet op iemand inrijden als ik dat kan vermijden...
                                  En hetzelfde met een Tractor bijna iedereen gaat langs de kant of stopt hoor...
                                  Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                    tja, pech gehad zeker. zie niet zoveel schade aan de jeep, dus zo snel zal die wel niet gereden hebben.
                                    dit kan evengoed gebeuren met een kleine auto die zich in een grote sterke auto zet. als die toevallig de zwakste delen raakt aan de zijkant, zit die ook tot voorbij uwe zetel.
                                    de vraag is: wie heeft er de voorrang genegeerd of is het weer een actie van u snel ergens voor te schieten...

hier is het kruispunt zonder de autos

ik heb geen problemen met brommobielen voor in de stad, maar die moeten toch wegblijven van 4vaks banen waar 90km/h toegestaan is.
                                    is er een paar jaar geleden zo geen brommobiel van de autosnelweg gehaald omdat die 2 vrouwen eens naar de kust gingen??

ivm brommobielen:
                                    probleem is dat die zich in een auto wanen en dan heer en meester voelen op de weg.
                                    het verschil tussen die dingen is gewoon te klein. moet je je voorstellen dat jij met je gewone auto op de weg gaat tussen allemaal tanks. t zou beter zijn moest iedereen een polyester auto hebben van 500kg. dan is de impact ook minder bij een ongeluk
                                    Last edited by ; 03/01/2015, 19:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                      Dat zijn nu net de mensen die niet meer achter een stuur zouden mogen kruipen.
                                      Een tijd geleden kwam ik een bejaarde tegen in de bebouwde kom tegen 10km/u die met de bibber achter zijn stuur zat. En dat was met een gewone personenwagen dat die reed. Zet die achter het stuur van een brommobiel en die rijdt nog altijd tegen 10/u met de bibber. Is dat ook ok voor u?
                                      Ik vind het alleszins véél beter dan iemand die met een volwaardig rijbewijs en een dosis speed in z'n lijf een gezin dood rijdt, jij niet? Of heb jij al weet dat er iemand met z'n brommobiel een gezin de dood ingejaagd heeft? Deel het met ons!

Comment

Voor de mensen die niet meer zo snel willen of kunnen rijden is dit toch ideaal?
                                        Ik weet niet of je ermee bekend bent, maar ook met een gewone auto kan je traag rijden.

Voor de rest ontgaat het me waarom een aluminium kotje op ladderchassis beter zou zijn dan een echte auto, zeker als die echte auto in nieuwprijs en tweedehands goedkoper is dan zo een brommobiel.

Ja, er is 1 maar: voor zo een echte auto heb je ook een echt rijbewijs nodig... En voor zo een brommobiel heb je iets dat lijkt op een auto, zo groot is als een kleine auto en wat je moet besturen zoals een auto, maar waar je niet een rijbewijs moet voor kunnen voorleggen waaruit blijkt dat je ooit in staat was om je met een auto te verplaatsen...

Comment

• Maar eigenlijk maak ik dezelfde fout als vele anderen hier: jou punt is niet of dat brommobielen nuttig zijn, jouw punt is om averechts te zijn en zo discussies onnodig uit te rekken.

Ik was het vergeten puur en alleen omdat ik lange tijd niet meer in discussie met je ben gegaan.

Zal het niet meer doen.

Comment

Working...
                                          X