Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Maar eigenlijk maak ik dezelfde fout als vele anderen hier: jou punt is niet of dat brommobielen nuttig zijn, jouw punt is om averechts te zijn en zo discussies onnodig uit te rekken.

Ik was het vergeten puur en alleen omdat ik lange tijd niet meer in discussie met je ben gegaan.

Zal het niet meer doen.
    Maar man toch. Quote misschien eens al m'n argumenten ipv enkel hetgene eruit te nemen dat u past. Trouwens, brommobielen worden hier afgeschilderd alsof ze dé schuldigen van alles op de baan zijn. Dit jaar al elf(?) doden op de weg. Allemaal chauffeurs met een echt rijbewijs. Trek uw ogen eens open voor de realiteit m'n beste, en stop die vooroordelen even weg. Het zou u sieren. Wanneer zien we trouwens nog eens een 'ergernisfilmpje' van u als nepzwaantje met je vermanende vingertje en je oranje helmpje op je kop?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ik vind het alleszins véél beter dan iemand die met een volwaardig rijbewijs en een dosis speed in z'n lijf een gezin dood rijdt, jij niet? Of heb jij al weet dat er iemand met z'n brommobiel een gezin de dood ingejaagd heeft? Deel het met ons!
      Ja da's waar. Maar neemt niet weg dat zo'n hoogbejaarde zoals die ik tegenkwam nog een voertuig zou moeten besturen.
      En nee ik heb geen weet van een brommobiel die een gezin de dood heeft ingejaagd. Ik heb wel weet van een collega die doodgereden is toen hij de straat overstak en een bejaarde onbewust gas bij gaf in plaats van te remmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        Ja da's waar. Maar neemt niet weg dat zo'n hoogbejaarde zoals die ik tegenkwam nog een voertuig zou moeten besturen.
        En nee ik heb geen weet van een brommobiel die een gezin de dood heeft ingejaagd. Ik heb wel weet van een collega die doodgereden is toen hij de straat overstak en een bejaarde onbewust gas bij gaf in plaats van te remmen.
        Ik heb het niet over de bejaarde die niet meer capabel zou zijn om een auto te besturen. Ik heb het over de brommobiel als voertuig op zich en de wetgeving errond. Ik zag een tijd geleden een vrij jonge vrouw met zo'n brommobiel rijden. Meiske reed vrij vlot met dat ding en zag er mij niet meteen gehandicapt ofzo uit. Daar is toch niks mis mee? Ik zie soms hoogbejaarden met een gewone auto overal 70 rijden, zone 30,50 of 70, overal 70 en star voor zich uitkijken. Zo'n mens zet je beter in een brommobiel dan kan ie maximum maar 45 rijden, en moest het tot een incident komen, met z'n koekendoosje tegen 45 zal het alvast al niet zo'n impact hebben dan met z'n Benz tegen 70.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Trek uw ogen eens open voor de realiteit m'n beste, en stop die vooroordelen even weg. Het zou u sieren. Wanneer zien we trouwens nog eens een 'ergernisfilmpje' van u als nepzwaantje met je vermanende vingertje en je oranje helmpje op je kop?
          😬😬😬

Waar is de tijd, ik mis die wel. Altijd lachen, alsook mijn onderhoudende gedachtengangen met hem. Top entertainment ! 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Vanmorgen vriendin + trouwma gaan afzetten in Hasselt centrum (begin van de solden hé!!! ) en ja hoor...geen kat op de baan, behalve dan op de HELE Sint-Truidersteenweg van aan de grote ring tot aan de brug weer zo'n Aixam voor ons, tegen 40...en dan zo zot afdraaien vlak voor de brug, daar is het altijd lekker vettig en glad. Als die dat zo nog een paar keer doet zal hij toch eens op zijn dak liggen.

Stoppen voor voetgangers aan een zebrapad was trouwens ook niet voor hem/haar. Valt blijkbaar buiten de regels daarvoor, zo'n brommermobiel.

Oh, en het afdraaien? Zonder pinker uiteraard!

Geen kat op de baan, maar toch heel dat stuk daar achter moeten blijven rijden??
            Als er geen kat op de baan is kunt ge daar zonder problemen inhalen.

Trouwens, ge moogt daar toch maar max 50
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Fransmannen die op het middelvak blijven rijden (en veel!)!

Die kunnen geen steek rijden!

Comment

Het ontgaat me helemaal waarom je zo een brommobielen zou moeten promoten... Ze zijn duurder dan een vergelijkbare echte auto, hebben geen veiligheidsvoorzieningen, en omdat ze dus niet onder de normen van de auto vallen zijn ze vaak ook milieuonvriendelijker dan een echte auto.

Echt waar, 100% van alle brommobielrijders zou beter af zijn met een echte auto, met echte Euro-NCAP-sterren, echte airbags, echte passieve veiligheid, een echte motor en een echt verbruik.
                Promoten moet zeker niet en ze zijn inderdaad veel te duur voor wat het is.
                Maar, geen veiligheidsvoorzieningen?? Ze hebben airbag, ABS, de constructie van de kooi waarrond de auto opgebouwd is
                Milieuonvriendelijk? De oude krelletjes wel ja, maar de nieuwe?
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  tja, pech gehad zeker. zie niet zoveel schade aan de jeep, dus zo snel zal die wel niet gereden hebben.
                  dit kan evengoed gebeuren met een kleine auto die zich in een grote sterke auto zet. als die toevallig de zwakste delen raakt aan de zijkant, zit die ook tot voorbij uwe zetel.
                  de vraag is: wie heeft er de voorrang genegeerd of is het weer een actie van u snel ergens voor te schieten...

hier is het kruispunt zonder de autos
                  https://www.google.be/maps/place/Dee...249532b3c4e64d
                  Moet toch al een serieuze klap geweest zijn, als ik zie waar het kruispunt is en waar de auto staat, dat is toch een paar meter verschil.
                  De bullbar op de terreinwagen zal wel een deel van de klap opgevangen hebben, want die is gewoon tegen de bumper geduwd en heeft zo ook de motorkap doen omhoog plooien.

Maar het blijft natuurlijk een feit dat de terreinwagen hier voorrang had, gezien de haaientanden op de weg (link hierboven)

Comment

• die bullbar doet weinig tot niks hoor, is bij de meeste gewoon wat showbuizen en die plooien bij het minste ook op.
                    op nat wegdek schuift een auto zowieso al heel snel op, en meer dan 2-3meter lijkt het mij ook niet (als de auto ook gewoon naar rechts opdraaide ging die al deels die richting uit).

nietemin een spijtig ongeval dat had kunnen voorkomen worden en waar iemand anders (achterbank) het niet overleefd heeft. daar moet de chauffeur van de auto ook zijn hele leven mee verder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Promoten moet zeker niet en ze zijn inderdaad veel te duur voor wat het is.
                      Maar, geen veiligheidsvoorzieningen?? Ze hebben airbag, ABS, de constructie van de kooi waarrond de auto opgebouwd is
                      Milieuonvriendelijk? De oude krelletjes wel ja, maar de nieuwe?
                      Er is natuurlijk een deel marketing, maar geen van die krellen is al eens door een Euro-NCAP test gegaan, en met reden. De constructeurs zijn ook helemaal niet gebonden aan dezelfde normen van de autobouwers, en dat scheelt in veiligheid.

Mijn persoonlijke ervaring is beperkt tot eentje die in brand is gevlogen en waar enkel nog de 4 wielen van over schoten (rest was weggesmolten), en eentje die een duw kreeg van een auto en op een duiker is in gereden, waarna het ding in flarden uiteen vloog. Inzittende was op slag dood toen.

De Dué Initial begint aan 8695€, met modellen van Ligier die tot voorbij de 15K gaan.

Een Dacia Logan begint aan 6990€. De Dacia Sandero is zelfs 7990€.

Laten we eerlijk zijn: dergelijke brommobielen zijn dus enkel voor mensen die een gewoon rijbewijs niet kunnen hebben of halen, en dan kan je je afvragen of het wel welkom is dat ze zich toch in een auto-achtig voertuig zich in het verkeer gaan begeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        die bullbar doet weinig tot niks hoor, is bij de meeste gewoon wat showbuizen en die plooien bij het minste ook op.
                        op nat wegdek schuift een auto zowieso al heel snel op, en meer dan 2-3meter lijkt het mij ook niet (als de auto ook gewoon naar rechts opdraaide ging die al deels die richting uit).

nietemin een spijtig ongeval dat had kunnen voorkomen worden en waar iemand anders (achterbank) het niet overleefd heeft. daar moet de chauffeur van de auto ook zijn hele leven mee verder
                        Dat van de bullbar klopt, moet ook zo wettelijk gezien, een "echte" stevige bullbar mag niet meer.
                        We waren er niet bij, hebben het niet zien gebeuren en kunnen dus eigenlijk ook niet oordelen over de feiten.

Spijtig genoeg is er inderdaad weer iemand bij om het leven gekomen.

Als je al die ongevallen met doden de laatste dagen bekijkt, een mens zou nog schrik krijgen om op de baan te komen.

Comment

Er is natuurlijk een deel marketing, maar geen van die krellen is al eens door een Euro-NCAP test gegaan, en met reden. De constructeurs zijn ook helemaal niet gebonden aan dezelfde normen van de autobouwers, en dat scheelt in veiligheid.

Mijn persoonlijke ervaring is beperkt tot eentje die in brand is gevlogen en waar enkel nog de 4 wielen van over schoten (rest was weggesmolten), en eentje die een duw kreeg van een auto en op een duiker is in gereden, waarna het ding in flarden uiteen vloog. Inzittende was op slag dood toen.

De Dué Initial begint aan 8695€, met modellen van Ligier die tot voorbij de 15K gaan.

Een Dacia Logan begint aan 6990€. De Dacia Sandero is zelfs 7990€.

Laten we eerlijk zijn: dergelijke brommobielen zijn dus enkel voor mensen die een gewoon rijbewijs niet kunnen hebben of halen, en dan kan je je afvragen of het wel welkom is dat ze zich toch in een auto-achtig voertuig zich in het verkeer gaan begeven.
                          Ja, ken er ook niet zo veel van, weet alleen dat er op alle vlakken veel veranderd is bij de huidige modellen ten opzichte van die van vroeger.
                          Ik weet natuurlijk ook niet hoe oud die dingen waren waarover je het hebt.

En de prijzen, ja inderdaad veel te duur voor wat het is, en misschien maar goed ook, anders zouden er nog meer van die dingen op de baan zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Geen kat op de baan, maar toch heel dat stuk daar achter moeten blijven rijden??
                            Als er geen kat op de baan is kunt ge daar zonder problemen inhalen.

Trouwens, ge moogt daar toch maar max 50
                            Overal zijstraten, overal verkeers eilandjes, en last but not least....m'n schoonmoeder in de auto....dan durf ik niet voorbij te steken :-)

En een van de grootste ergernissen hier zijn personen die net onder de VMAX gaan rijden. Dus 80 ipv 90, 60 ipv 70 en zoals onze brommerheld 40 ipv 50. Vandaar!
                            Mijn Skoda

Comment

• Ergernis: mensen die denken dat bij lichte regenval het nodig is met u mistlichten aan te rijden. Zeker als ge in de file staat aan te schuiven..

Sorrry maar als ik achter zo nen aap sta rij ik toch wel met mijn pharen aan tot em het doorheeft.
                              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Dat van die zijstraten valt vrij goed mee, eilandjes aan enkele van die straatjes.
                                Genoeg ruimte d'r tussen om in te halen.
                                Schoonmoeder, tja, dat is weer iets anders.

Wel raar, zie jou vaak zeggen van 40 per uur als het over brommobielen gaat.
                                Als ik die tegenkom rijden ze altijd een stukje meer dan hun wettelijk toegelaten 45, eerder een 50 à 55.

Comment

De enige manier om dit te relativeren is te realiseren dat 90% van de chauffeurs rondom je niet kan rijden. Niet echt een geruststellende gedachte. Wat dergelijk laks gedrag ligt niet aan het aantal mensen op de baan of de wirwar van wegen, maar aan de desinteresse en onoplettendheid van de individuele bestuurders.

Voor iemand die dan de snelheid van een aankomende auto een beetje fout inschat, valt het dan nog mee, maar ditzelfde lakse gedrag is ook oorzaak van menig ongeval met voorrangsnegatie als oorzaak...

Tot hoever kan je zoiets nog relativeren? Tot blokkerende voorwielen? Tot het raken van koetswerk? Tot het moeten oproepen van een begrafenisondernemer? Maar goed, ik bezie dit ook meer als motorrijder dan als bestuurder van een tank...
                                  HET probleem in België is de VOORRANG VAN RECHTS.

Dat is echt een typische Belgisch regeltje, bovenal een regel die zeer ingrijpend is en aan de oorsprong ligt van zeer veel ongevallen en frustraties.

Als je de voorrang van rechts regel uitlegt in het buitenland dat krijg je ofwel mensen die zich een breuk lachen, maar toch veelal mensen die denken dat je hen iets probeert wijs te maken.

De politicus die de voorrang van rechts afschaft krijgt van mij een standbeeld.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                    Ergernis: mensen die denken dat bij lichte regenval het nodig is met u mistlichten aan te rijden. Zeker als ge in de file staat aan te schuiven..

Sorrry maar als ik achter zo nen aap sta rij ik toch wel met mijn pharen aan tot em het doorheeft.
                                    Mistlichten aanzetten is stoer moet 90% van de bevolking denken. Allemaal Johnny's ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

Dat is echt een typische Belgisch regeltje, bovenal een regel die zeer ingrijpend is en aan de oorsprong ligt van zeer veel ongevallen en frustraties.

Als je de voorrang van rechts regel uitlegt in het buitenland dat krijg je ofwel mensen die zich een breuk lachen, maar toch veelal mensen die denken dat je hen iets probeert wijs te maken.

Probleem van voorrang van rechts is heel simpel uit te leggen: Velen kennen dat niet omdat ze niet weten wat of waar 'rechts' is en kunnen dat dan ook niet toepassen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                        Probleem van voorrang van rechts is heel simpel uit te leggen: Velen kennen dat niet omdat ze niet weten wat of waar 'rechts' is en kunnen dat dan ook niet toepassen.

Voorrang van rechts is:

- Nodeloos ingewikkeld ( soms moet je voorrang van rechts verlenen, soms staat er een bord dat je op een voorrangsbaan zit, soms staat er een bord dat je geen voorrang van rechts dient te verlenen op het eerstvolgende kruispunt en het kruispunt dat daarop volgt en 100 meter verder ligt staat dat bord er dan weer niet..)

- niet logisch ( kleine baantje die voorrang hebben op een hoofdbaan, feitelijk is dit absurd, daarenboven kan je eigenlijk stoppen aan een kruispunt waar je voorrang van rechts hebt en wachten tot er iemand aankomt die U voorrang dient te verlenen en dan op het laatste moment doorrijden)

- Gevaarlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

deze regel is heel simpel maar probleem in B is dat hij van toepassing is op SOMMIGE kruispunten, en dit zonder verklaarbare reden waarom soms wel of niet !!

Comment

Working...
                                          X