Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vrijdagavond op de E19, kakker die het nodig vond om hard te rijden en daarbij continu aan't faren is om het verkeer voor zich aan de kant te dwingen, u heeft geluk dat ik mijn kinderen bij had anders had je er niet zo vlot voorbij gekunnen. Dan kunde uw volvo'ke in uw gat steken!
    De nederlander achter hem in zijn BMW reed ook zo snel maar vond het niet nodig om te faren of continu links te rijden.
    Ik reed daarbij zelf niet te traag. En ik heb er absoluut geen probleem mee om opzij te gaan voor snellere voertuigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
      HET probleem in België is de VOORRANG VAN RECHTS.

Dat is echt een typische Belgisch regeltje, bovenal een regel die zeer ingrijpend is en aan de oorsprong ligt van zeer veel ongevallen en frustraties.

Als je de voorrang van rechts regel uitlegt in het buitenland dat krijg je ofwel mensen die zich een breuk lachen, maar toch veelal mensen die denken dat je hen iets probeert wijs te maken.

De politicus die de voorrang van rechts afschaft krijgt van mij een standbeeld.

Sent from my iPhone using Tapatalk
      Hoe zit dat eigenlijk in Groot-Brittanië? Is dat ook voorrang van rechts waardoor je verder (eerder) in de straat kan kijken, of voorrang van links (wat me een beetje bizar lijkt, maar aangezien ze daar ook links rijden)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
        Hoe zit dat eigenlijk in Groot-Brittanië? Is dat ook voorrang van rechts waardoor je verder (eerder) in de straat kan kijken, of voorrang van links (wat me een beetje bizar lijkt, maar aangezien ze daar ook links rijden)?
        Ook voorrang van rechts, en dat is inderdaad vaak handiger.

Nog een mooie van gisteren in Hasselt. Parkeerplaats onder de brug, Audi wil uitrijden, witte Superb wil inrijden en staat te wachten met zijn pinker aan. Ok, zo staat wel het volledig kruispunt vast, maar dat duurt maar even.

Mercedes stopt en laat plaats zodat die Audi kan uitdraaien. Achter mij staan +/- 10 auto's te wachten.

Ineens vlamt de Chevrolet héél die rij voorbij, en vliegt in dat gat voor de Mercedes. Resultaat? Iedereen staat vast...

Last edited by TooTall; 04/01/2015, 18:28.
        Mijn Skoda

Comment

• Voor mij was de hufter auto van het jaar:

De audi A4 in avant versie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Voor mij was de hufter auto van het jaar:

Die staat, samen met de A5 en A6 al lang in de top 5 imo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
              Probleem van voorrang van rechts is heel simpel uit te leggen: Velen kennen dat niet omdat ze niet weten wat of waar 'rechts' is en kunnen dat dan ook niet toepassen.
              Rechts is daar waar uwe grote teen links hangt...voilá, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Voor mij is dat makkelijk, ik ben linksdragend.

Alleen zijn de bochten naar rechts iets moeilijker.

Comment

Vrijdagavond op de E19, kakker die het nodig vond om hard te rijden en daarbij continu aan't faren is om het verkeer voor zich aan de kant te dwingen, u heeft geluk dat ik mijn kinderen bij had anders had je er niet zo vlot voorbij gekunnen. Dan kunde uw volvo'ke in uw gat steken!
                  De nederlander achter hem in zijn BMW reed ook zo snel maar vond het niet nodig om te faren of continu links te rijden.
                  Ik reed daarbij zelf niet te traag. En ik heb er absoluut geen probleem mee om opzij te gaan voor snellere voertuigen.
                  In het pre-roetfiltertijdperk kon je nog eens lachen door zo'n mannen in een roetgordijn te hullen. Indertijd veel gedaan met m'n 2.5d.
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Voor mij was de hufter auto van het jaar:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                    Die staat, samen met de A5 en A6 al lang in de top 5 imo
                    Voor mij mag de Dacia Duster ook in die top5.
                    Would-be SUV'ers uit de sociale woonwijk maar toch met echte-SUV patser-manieren...

Mss. eens een apart topic over hufter auto's maken
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Is er feitelijk niemand die al die dashcam filmpjes uit belgie in een compilatie zet op youtube? Voor NL heb je er verschillende

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                        Is er feitelijk niemand die al die dashcam filmpjes uit belgie in een compilatie zet op youtube? Voor NL heb je er verschillende

Hier hebt ge zo een straatridder die een compilatie gemaakt heeft. Waar gaat de wereld naar toe ?

Put the quality of Youtube on 1080p for the best result

Comment

• DEZE heeft compilaties in België vanuit het oogpunt van een trucker, dus je ziet waar die mensen vaak mee af te rekenen hebben.
                          DEZE heeft compilaties in heel Europa, maar ook een hele hoop als fietser, ook eens interessant om te zien!
                          Voor de bekende "Russische" dashcams kan je HIER, HIER, HIER of HIER terecht.

Héél interessant en leerrijk om eens te zien, na een tijdje zie je het openingsframe van een fragment en denk je bijvoorbeeld "X gaat afdraaien en Y gaat doorrijden", en vaak ben je dan juist. Goede manier om gevaarlijke situaties te leren herkennen (en hopelijk te voorkomen!) Ik ben er alleszins een hoop rustiger door geworden in het verkeer.

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                          Hier hebt ge zo een straatridder die een compilatie gemaakt heeft. Waar gaat de wereld naar toe ?
                          Goh ja, bewegende beelden én geluid, wat is me dat voor iets zeg! Heeft helemaal niets met "straatridder" te maken zoals ik al zei, dit is een topic over ergernissen, de meeste mensen typen hier hun frustraties uit, anderen tekenen het in MS Paint, en nog anderen zetten een kort filmpje of een foto online. Wat is het verschil? Vanwaar die frustratie? Mag hier alleen tekst staan ofzo? Geen interesse of krijgt ge er schrik door, bekijk het dan niet he...het is precies een verkeers-beeldenstorm hier...
                          Last edited by TooTall; 04/01/2015, 14:08.
                          Mijn Skoda

Comment

hoofdbaan voorrang op nevenbaan.. En de neven of zijbanen hebben mooi dubbele streep op de grond voor moest je het niet weten, maar is altijd zeer duidelijk. En in elke situatie hetzelfde.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

Comment

• vanmorgen weer zo ne zeikerd gehad voor mij. ik vind dit nu eens echt verschrikkelijk.
                              ge rijd op een 70km/H baan, en diene voor u rijd goed door, tot die ineens 65 begint te rijden (ok, ge laat gas los en ge blijft erachter). gaat zo 500meter tot 1km door en INEENS remt diene heel snel af naar 15km/h, draait af EN DAN ZET HEM ZIJNE PINKER OP.
                              T zijn dan ook de eerste die gaan zeggen dat hem al 10huizen geleden zijn pinker aan had.

wat ik mij afvraag, kunt ge die gerechterlijk vervolgen dan? stel bv dat ge dashcam hebt, maar ge zwijgt in alle talen, ge laat de politie het aanrijdingsformulier invullen waarbij de tegenpartij verklaard zijn pinker al 100meter geleden aangezet heeft.
                              en NADAT die getekent heeft, dan uw bewijs van dashcam bovenhalen en die dan zwaar vervolgen voor schriftvervalsing en erroof?

het is namelijk niet schoon dat ze eerst dit kunnen verklaren, dan komt gij met bewijs af en daarna kan de andere partij hun verklaring wijzigen. gij hebt misschien wel u gelijk gehaald, maar voor al diegenen die de leugens niet kunnen weerleggen, heeft dat financiele gevolgen (verzekering).
                              er is ook geen extra risico verbonden aan die 'liegpoging'. moest ge die kunnen vervolgen voor 10x de aangebrachte schade, dan zouden ze misschien eerst eens nadenken voor ze valse verklaringen afleggen (erendriel??? misschien wat info).

mijn broer heeft namelijk zo een voorwaardelijke straf gekregen. hij reed op een voorangsbaan, een tractor in tegengestelde richting draait de baan over (draait linksaf dus) en mijn broer wijkt uit om geen frontaal ongeluk te doen. de tractor zag dit net op tijd en stopte in het midden (voorwielen wel op broer zijn rijvak.
                              mijn broer kwam in de berm terecht en knalde op een auto die aan de rechterzijstraat stond te wachten om op te draaien.
                              tamelijk zwaar gewond worden zowel de inzittenden van broers auto als die auto waar hij tegenreed afgevoerd met ambulance. politie komt aantekingen maken en markeerd waar de autos stonden.
                              de auto waar men broer tegen rijd, verklaarde in ziekenhuis ook dat na de aanrijding de traktor WEER ACHTERUIT op zijn rijvak is gereden. hij stond dus NIET meer op het tegenliggersvak maar gewoon op zijn rijvak. tractor verklaarde te wachten met zijn pinker op.

gevolg: tractor NIET in fout, mijn broer maakte een inschattings en stuurfout, kwam met wielen in de berm en verloor de controle. hij heeft een voorwaardelijke straf gekregen voor onopzettelijke slagen en verwondingen aan zijn vriendin en inzittenden andere wagen. broer zijn 3maand oude skoda met een hoop salonopties total los. hij krijgt zijn aankoopbedrag terug maar kan daarmee NIET dezelfde auto kopen (al die gratis opties zijn nu ineens betalend).

had hij toen een camera gehad, was zijn onschuld bewezen geweest. die tractor heeft alle tijd gehad om het verhaal naar zijn voordeel te verdraaien, en t is hem nog gelukt ook. 1 tegenstrijdige verklaring van de aangereden chauffeur was niet voldoende om de vaststellingen van de politie te weerleggen. geen andere getuigen ter plaatse
                              Last edited by ; 04/01/2015, 14:53.

Comment

• ge kunt uw verklaring zoveel wijzigen als ge wilt zonder gevolgen

zelf meegemaakt dat de tegenpartij tot 3 maal toe zijn versie serieus
                                gewijzigd heeft. Tot het voor de rechtbank moest komen en de rechter mij gelijk gaf omdat ik bij mijn verklaring bleef die overeenkwam met de vaststellingen gedaan door de 2 agenten (die moesten erbij komen omdat de tegenpartij gekwetst was). Dat heeft 2.5 jaar geduurd eer die uitspraak er was. Gelukkig met de firmawagen waardoor ik me niet veel van de gevolgen moest aantrekken, zijnde geen vervoer meer hebben.
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Als je die voorbij gaat, ben je volgens mijn idee sowieso in recht. Jouw manoeuvre is immers eerder gestart dan het zijne.
                                  Als je in zijn gat knalt, dan was hij een voorzienbare hindernis, en moest je kunnen stoppen, je moest dus afstand gehouden hebben.

Schriftvervalsing, eerroof,... kan allemaal geprobeerd worden, maar met weinig kans op slagen.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                    Ook voorrang van rechts, en dat is inderdaad vaak handiger.

Nog een mooie van gisteren in Hasselt. Parkeerplaats onder de brug, Audi wil uitrijden, witte Superb wil inrijden en staat te wachten met zijn pinker aan. Ok, zo staat wel het volledig kruispunt vast, maar dat duurt maar even.

Mercedes stopt en laat plaats zodat die Audi kan uitdraaien. Achter mij staan +/- 10 auto's te wachten.

Ineens vlamt de Chevrolet héél die rij voorbij, en vliegt in dat gat voor de Mercedes. Resultaat? Iedereen staat vast

Staat daar nu geen combi trouwens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Er is natuurlijk een deel marketing, maar geen van die krellen is al eens door een Euro-NCAP test gegaan, en met reden. De constructeurs zijn ook helemaal niet gebonden aan dezelfde normen van de autobouwers, en dat scheelt in veiligheid.

Mijn persoonlijke ervaring is beperkt tot eentje die in brand is gevlogen en waar enkel nog de 4 wielen van over schoten (rest was weggesmolten), en eentje die een duw kreeg van een auto en op een duiker is in gereden, waarna het ding in flarden uiteen vloog. Inzittende was op slag dood toen.

De Dué Initial begint aan 8695€, met modellen van Ligier die tot voorbij de 15K gaan.

Een Dacia Logan begint aan 6990€. De Dacia Sandero is zelfs 7990€.

Laten we eerlijk zijn: dergelijke brommobielen zijn dus enkel voor mensen die een gewoon rijbewijs niet kunnen hebben of halen, en dan kan je je afvragen of het wel welkom is dat ze zich toch in een auto-achtig voertuig zich in het verkeer gaan begeven.
                                      Hoe meer ik negatieve info over brommobielen lees, hoe meer ik begin te denken dat brommobielen net de oplossing zijn.
                                      11 zogezegde doden door brommobielen, laat ons daar het aantal doden in gewone auto's eens naast leggen (ja, ik weet dat die met meer zijn).

Laat ons eens realistisch zijn, oude mensen rijden altijd te traag, dus in wezen maakt het niet uit of ze met een brommobiel of een gewone wagen rijden.
                                      Ik word zelf meer gefrustreerd van het feit dat ze sneller kunnen met een gewone wagen, maar het niet doen, dan dat ik weet dat ze maar 45km/h max kunnen.
                                      En door wat wordt jij het liefst aangereden, door een oudje in een 2000kg zware tank van een volvo of door een 800kg wegende brommobiel, direct overschakelen naar de verplichte brommobiel mensen, dat gaat levens redden ! :p

Comment

• Boeren zijn, op de spreekwoordelijke uitzonderingen na, meestal laffe verkeersdeelnemers. Binnenbaantjes beschouwen ze als HUN eigendom, vuiligheid op de baan opkuisen na de oogst of het bemesten is niet aan hun besteed (zijn dit nochtans verplicht) Dat verhaal over die tractor verbaast me dan ook geenszins, maar het geldt even goed voor een boer met zijn privé 190d of w124 uit het jaar kruik. Mijn schoonbroer heeft zo eens maanden moeten revalideren van een motorongeval veroorzaakt door een boer die vanop zijn veld achteruit zonder kijken de hoofdbaan kwam opgereden.
                                        2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                          Voor mij mag de Dacia Duster ook in die top5.
                                          Would-be SUV'ers uit de sociale woonwijk maar toch met echte-SUV patser-manieren...

Mss. eens een apart topic over hufter auto's maken
                                          akkoord
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X