Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Was er net voor hem een controleur of zo iets en ze mochten die dingen niet verkopen omdat ze gratis weggegeven worden. Had hem weer pech.

Was rustig op de baan vanmorgen. Buiten wat compleet dichtgevroren auto's aan een slakkegang op het middenvak viel het best mee!
    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Was rustig op de baan vanmorgen. Buiten wat compleet dichtgevroren auto's aan een slakkegang op het middenvak viel het best mee!
      Bedankt idioot om uw dimlichten aan te zetten terwijl uw voorruit ontdooit,en de tegenliggers kompleet verblindt ,sta 5 min.vroeger op en krab je voorruit vrij ,optie die ik dus nooit ga nemen,automatisch oplichten van de dimlichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
        Hier hebt ge zo een straatridder die een compilatie gemaakt heeft. Waar gaat de wereld naar toe ?

https://www.youtube.com/watch?v=vgcfYGhrtJA

Grootste ergernis in dat filmpje is de moraalridder gaan uithangen door zelf half over de pechstrook te rijden en die mens heeft precies ook wat schrik om rechts te rijden op de autostrade.

Ben gestopt na het mondeovoorval
        BMW X5 45e

Comment

• Bij ons in stabroek is er een oprit richting antwerpen, als ge daar begint haal je tegen het einde makkelijk 180-190 voor je moet invoegen. Natuurlijk zijn er al altijd slakken die net 70 halen

Ik kijk achteruit op de autostrade en ik zie van ver ene komen op het linkerbaanvak, makkelijk enkele 100-en meters. Dus ik zwier mij naar links en geef volle gas en ik zie die kerel maar pharen en pinken terwijl die nog niet eens in de buurt was. Dus ik geef wat gas bij tot 150 want wie weet was ik in fout en kwam die toch een pak sneller aan.

Dan beslist die mens om zen eigen te laten afzakken tussen 2 camions.
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Grootste ergernis in dat filmpje is de moraalridder gaan uithangen door zelf half over de pechstrook te rijden en die mens heeft precies ook wat schrik om rechts te rijden op de autostrade.

Eén van z'n eigen overtredingen die ie vergeten te knippen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Da is.

Ik ga mij met zoiets niet echt bezig houden. Ik erger mij soms aan wat chauffeurs doen.
              Maar wie weet hoeveel mensen ergeren zich niet aan mijn rijstijl of mijn fouten
              BMW X5 45e

Comment

Da is.

Ik ga mij met zoiets niet echt bezig houden. Ik erger mij soms aan wat chauffeurs doen.
                Lekker al hun uitlokkende handelingen en eigen fouten wissen!

Comment

Is normaal he. Ben er zeker van dat voor elke keer ik me erger in het verkeer, ik ook iemands ergernis ben. Ik probeer dat niet te zijn, maar je kan dat soms niet vermijden. Ik probeer alle regels te volgen, oog te hebben voor vlotte doorstroming, hoffelijk zijn, mensen laten ritsen en invoegen, stoppen voor zebrapaden etc., maar dan nog kan je niet voor iedereen goed doen.

Moest ik een kemel begaan zou ik dat trouwens ook gerust op internet zwieren, waarom niet? Ben er alleszins niet beschaamd over, en iedereen kan eens een misstap begaan...
                  Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                    Yup die straatridder ben ik . Lacht maar, ik verdien geld mee elke kijkcijfer haha

En voor alle haters, hier is compilatie 2. Alvast dank voor de financiele bijdrage haha

https://www.youtube.com/watch?v=FooaRacuKnQ
                    Die bestelwagen heeft geluk gehad amai, op haar na platgewalst door vrachtwagen.

Comment

Dat is niks nieuws van den Bjorn. Blijk inderdaad graag onnodig links te hangen, en dat was al duidelijk in zijn vorige "avonturenfilmen"...
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• In dat 2e filmpke had ik gewoon gestopt en uitgestapt voor die buschauffeur en gaan vragen wat het probleem is.
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          Voila, dat is exact wat er mankeert in België op het vlak van voorrangsregels.

Ze zouden eigenlijk veel beter voorrang van
                          links introduceren. Dit betekent in de praktijk dat diegene die een zijstraat passeert voorrang heeft, wat gewoon logisch is. Diegene die op een T komt (en dus een andere straat in wil) moet dan ook altijd voorrang verlenen, wat wederom logisch is.

In België kan je gewoon uit een klein zijstraatje komen gevlogen op een veel grotere en drukkere baan met als gevolg dat de mensen op die hoofdbaan maar in de ankers moeten gaan en kunnen ze niet tijdig stoppen zijn ze in fout.

Nu heb ik war verder opgezocht en blijkbaar is de voorrang van rechts verankerd in het verdrag van Wenen.

Ik las ook dat Flor 'Coninx' (excuses voor de schrijfwijze) in 2007 een voorstel had gelanceerd om de voorrang van rechts af te schaffen op 70-wegen. Blijkbaar zijn daar indertijd veel negatieve reacties op gekomen met als argument het verdrag van Wenen.

Echter in de praktijk zijn de meeste 70 banen al voorrangsbanen en zeker de 90 banen.

Op 90 banen snapt IEDEREEN dat voorrang van rechts absurd zou zijn en absoluut niet werkbaar is.

Op 70-50-30 is het een beetje de willekeur die zegeviert en net dat is hey probleem.

Denk dat het in Nederland ook wel beter geregeld is maar daar ben ik niet echt ervaringsdeskundige.

Sent from my iPhone using Tapatalk

In Meerbeek (kanten van Bertem langs de E40) hebt ge een weg waar ge 70 moogt en das daar overal voorrang van rechts.. ik snap er het nut niet van vooral niet omdat er daar eentje is waar je boven op een berg komt en dan pas kan zien of er iets afkomt (je moet dus op voorhand al serieus afremmen).

Achja.. ooit zal het wel eens veranderen zeker, het zou al veel makkelijker zijn als ELKE voorrang van rechts gewoon aangeduid staat met een bord ipv geen bord (of geen kruis op het asfalt).

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Frankrijk is net een van de landen waar de voorrang van rechts heilig is. Enkel op N(D)-wegen geldt die er meestal niet.
                          Klopt, maar wat ik bedoelde was dat het daar normaalgezien wel overal met een bord aangeduid staat. Veel overzichtelijker

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          ik rijd nu al een 15jaar en heb welgeteld 1x moeten blazen. toen ik men rijbewijs had wou ik maar o zo snel men bob sleutelhanger hebben (ik drink namelijk niet).
                          pas na een jaar of 5 werd ik voor de eerste keer tegengehouden bij een alcoholcontrole. met de moto op een winterse nacht komende van de avondschool. ik happy, eindelijk men bob sleutelhanger.
                          agent bekijkt mij en zegt: t is in orde, rijd maar door... .

overal de snelheid verlagen is idd echte onzin. en dan zijn er kleine veldbaantjes buiten bebouwde kom die overal 90km/H zijn. daar haalt ge verdomme amper 60km/h en dan zit ge al randje in het veld. krijg je dan nog tegenliggers, fietsers, paarden,.... daar is het dus niet nodig om traag te rijden.
                          maar een dikke 4vaks baan is wel overal 70 en 50km/h geworden. daar zijn hele stukken waar NIEMAND woont

Heb mijn rijbewijs nu 3 jaar en een sjiek, al evenveel keren moeten blazen .
                          Last edited by Tomskii; 05/01/2015, 19:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                            In Meerbeek (kanten van Bertem langs de E40) hebt ge een weg waar ge 70 moogt en das daar overal voorrang van rechts.. ik snap er het nut niet van vooral niet omdat er daar eentje is waar je boven op een berg komt en dan pas kan zien of er iets afkomt (je moet dus op voorhand al serieus afremmen).
                            .
                            Daar tussen die velden zo ewa? Vanaan dat rondpunt richting Leuvensesteenweg?

Zoja kutbaan idd voor die voorangen. Als het gras daar hoog staat ziet ge nog gene bal, pas als ge voor die straat staat.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Das gewoon om snelheid te remmen daar hé...
                              zo een zaken dat ergert me niet... Tenminste nog een baan waar je 'normaal'kan rijden...

Comment

Klopt, maar wat ik bedoelde was dat het daar normaalgezien wel overal met een bord aangeduid staat. Veel overzichtelijker
                                Dat is wel waar.
                                Nu, in Nederland vind ik het erger dan hier. Veel banen zonder borden, maar zijstraten komen via de stoep uit op de weg. Hoeveel zouden er zijn die die uitzonderingsregel kennen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
                                  Das gewoon om snelheid te remmen daar hé...
                                  zo een zaken dat ergert me niet... Tenminste nog een baan waar je 'normaal'kan rijden...
                                  En waarom zou ik moeten afremmen voor 10 aardewegen waar hoogstens Boer Jean eens uit komt gereden (en die zie je dan al van ver). Die ene vanboven op de berg kan ik nog deels snappen, maar daar is 0 overzicht, waardoor de voorrang niet echt logisch is. (Het gebrek aan deftig afgestelde spiegels aan de kant vd weg ook al)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Vind ge? Ik woon op een baan naar de autostrade (kleine 2km) en stonden in file tot voorbij mijn deur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                                      Vind ge? Ik woon op een baan naar de autostrade (kleine 2km) en stonden in file tot voorbij mijn deur.
                                      Dan woont ge dicht van Kortrijk? Rond Gullegem op A19 stond alles vast, gelukkig zat ik in de goeie richting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                                        ken da gevoel, ik rijd altijd binnendoor langs mijn straat om dit aanschuiven te voorkomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Naast 80 rijden in een zone 50..

amai die maakt wel wat mee in zijn leven

Comment

Working...
                                          X