Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • zeker meer dan 1 000 000km op een 13-14jaar gedaan.

    1 kleine aanrijding op een kruispunt (auto rijd over het kruispunt, komt in de verte nog een achter en ik schiet er mij nog voor en geef goed gas. bleek die eerste aan de bakkerij op de hoek van dat kruispunt te zijn gestopt. enkel mijn nr plaat was krom

    paar jaar terug met 10jaar oude winterbanden op de afrit in deerlijk weggeschoven aan die bomen. enkel mijn auto schade van de vangrail.

    en paar maand terug een fietser, die vermodelijk zonder licht reed, na 21h aangereden. k heb er daarna nog opgelet en had die fietser zeker moeten zien.fietspad die de baan kruist en fietsers rijden langs 2 richtingen. het rare is dat er aan dat kruispunt een veld is en ik dus vrij zicht had over zowat 100meter van die baan. lichte deuk in de motorkap waar de fietser op gevallen is, voor de rest had hij geen schade.

    met al mijn firmawagens nooit een ongeluk, zelf geen krasje

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

      ik krijg dagelijks boze reakties als ik de oprit oprij, ik kom van bovenaan...zij van onderaan en draaien rechts de snelweg op

      zij denken dat ze van rechts komen, maar maken een manouvre als ze de oprit oprijden, ik rij dan al op het baanvak

      ik denk niet dat ik duidelijk ben
      Is in Kallo zeker? Zelfde situatie aan het Sint Michielscollege in Brasschaat/Ekeren.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Als je de situatie van die oprit ziet is het toch overduidelijk dat zij moeten invoegen... Ik erger me vooral aan die mensen die tegenwoordig denken voorrang te hebben omdat ze hun pinker aanzetten. Denk bvb diegenen die aan de binnenkant van een rond punt rijden, pinker naar rechts en couperen zo degenen die buitenkant rijden. Ze denken voorrang te hebben, als je erop toetert steken ze nog eens één of andere vinger op. Idem bij opritten en veranderen van baanvak.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Is in Kallo zeker? Zelfde situatie aan het Sint Michielscollege in Brasschaat/Ekeren.
          kallo idd, is in zelfde situatie als aan st michiel...maar in kallo komen de auto's van melsele harder aangereden en denken ze dat ze gelijk over de 2 baanvakken van de oprit mogen zwalpen...zie je ook aan de belijning die is weggesleten vlak na het verdrijvervlak

          Comment


          • nog een ergernis

            de verwarmingsthermostaat van mijn smartje die van 18° tot 26 gaat...ik vind 18 al te warm, als ik lager selecteer heb ik geen verwarming...en wie in godsnaam wil nu 26° in zijn auto

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
              En waarom zou ik moeten afremmen voor 10 aardewegen waar hoogstens Boer Jean eens uit komt gereden (en die zie je dan al van ver). Die ene vanboven op de berg kan ik nog deels snappen, maar daar is 0 overzicht, waardoor de voorrang niet echt logisch is. (Het gebrek aan deftig afgestelde spiegels aan de kant vd weg ook al)
              Is de voorrang van rechts geldig voor een aarde weg ?


              die wist ik nog van lang geleden. En toch even opgezocht.
              Verlaat je een AARDEWEG (of van een pad) die aansluiting geeft met een verharde weg, dan moet je altijd voorrang verlenen aan het verkeer op de verharde weg. De voorrang van rechts geldt dan niet.
              Last edited by ; 07/01/2015, 23:44.

              Comment


              • Volgens mij niet...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Hoe achterlijk kunnen sommige mensen zijn .

                  Bij ons is er een punt waar de ene kant voorrang moet geven aan de andere kant door een obstakel.

                  Ik kom van de kant waar ik voorrang heb. En altijd zijn er mensen die van tegenovergestelde richting zo rap willen tussenwringen. Just weer zo ene. Die verschoot zo hard dat ik niet stopte voor hem, dat hij de controle verloor en begon te slippen met zijn dacia. En dan heeft die nog het lef om te zeggen dat het mijn fout is
                  Schooltje? Of grote baan vd Colruyt daar?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ...en wie in godsnaam wil nu 26° in zijn auto
                    vrouwen

                    Comment


                    • in een benz is dat no prob, maar ik ben vroeger met mijn madamme naar portugal gereden in een golfke met de airco op, en madamme kreeg ne slaapzak in de auto

                      Comment


                      • Ik vind die nieuwe LED lichten (optie bij nieuwe BMW s bijvoorbeeld) nogal verblindend. Ja, idd je moet er niet in kijken, maar als je doet...

                        Ik had zelfs het idee dat mijn automatisch verduisterende binnen- en buitenspiegels het niet deden met zo een LED hok achter me? Raar.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Is de voorrang van rechts geldig voor een aarde weg ?


                          die wist ik nog van lang geleden. En toch even opgezocht.
                          Verlaat je een AARDEWEG (of van een pad) die aansluiting geeft met een verharde weg, dan moet je altijd voorrang verlenen aan het verkeer op de verharde weg. De voorrang van rechts geldt dan niet.
                          die wist ik dus niet. maarja, hoeveel aardewegen zijn er nog. bij het minste dat er kasseistenen inliggen, is die verhard en geldt de voorrangsregels wel.
                          mijn rij-instructeur zei me ooit. als er geen borden staan, en er komt een klein straatje van rechts, hoe smal ook, die heeft voorrang. ook al kan je er amper met een auto door en schuren uw banden tegen de linker en rechter borduurstenen.
                          Dat heb ik ook altijd onthouden en das een ferme goeie, fietsers die daar uitkomen, hebben OOK voorrang. ook bij éénrichtingsstraten waar je enkel in mag, als daar fietsers langs de andere kant mogen doorrijden, hebben die OOK voorrang van rechts. dit moet ik jammer genoeg wekelijks ervaren dat automobilisten dat NIET weten

                          Comment


                          • als er een aarden weg is, geldt er geen voorrang. Het al dan niet hebben van een verharding aan het kruispunt zelf verandert niets aan de aard van de weg zelf.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              Het al dan niet hebben van een verharding aan het kruispunt zelf verandert niets aan de aard van de weg zelf.
                              Als er een aarden weg kilometers door het bos aan het slingeren is, en enkel de laatste 2 meter zijn verhard, kan jij die op de voorrangsweg voorbijkomt niet weten of het nu volledig verhard is of gewoon de aansluiting. Zeker niet door het klassieke struikje of kapelletje dat net op de hoek staat en je het zicht ontneemt...

                              De voorrangsregels zijn misschien wel duidelijk op papier maar ik durf wedden dat in de praktijk 75% het mis zal hebben.

                              In mijn ogen moeten ze gewoon elke baan individueel evalueren en indien nodig aanpassen, zowel voor de doorstroming te bevorderen als de veiligheid te verhogen. Vooral al die grote doorgaande wegen buiten de bebouwde kom met enkele zijstraten die compleet onoverzichtelijk zijn. Onmiddellijk voorrangsweg van maken en haaietanden geven aan de zijstraatjes.

                              Iedereen kent wel van die banen in zijn buurt. Kom je daar vaak tegen 70 aangereden, en kan je kiezen tussen ofwel elke keer vertragen tot 20 om voorzichtig de hoek om te kijken (vrij zicht heb je niet) ofwel blijven rijden en hopen dat er niemand ineens voor je in komt schieten...
                              Mijn Skoda

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                vrouwen
                                ik ook trouwens als ik passagier, das't verschil

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                  Als er een aarden weg kilometers door het bos aan het slingeren is, en enkel de laatste 2 meter zijn verhard, kan jij die op de voorrangsweg voorbijkomt niet weten of het nu volledig verhard is of gewoon de aansluiting. Zeker niet door het klassieke struikje of kapelletje dat net op de hoek staat en je het zicht ontneemt...

                                  De voorrangsregels zijn misschien wel duidelijk op papier maar ik durf wedden dat in de praktijk 75% het mis zal hebben.

                                  In mijn ogen moeten ze gewoon elke baan individueel evalueren en indien nodig aanpassen, zowel voor de doorstroming te bevorderen als de veiligheid te verhogen. Vooral al die grote doorgaande wegen buiten de bebouwde kom met enkele zijstraten die compleet onoverzichtelijk zijn. Onmiddellijk voorrangsweg van maken en haaietanden geven aan de zijstraatjes.

                                  Iedereen kent wel van die banen in zijn buurt. Kom je daar vaak tegen 70 aangereden, en kan je kiezen tussen ofwel elke keer vertragen tot 20 om voorzichtig de hoek om te kijken (vrij zicht heb je niet) ofwel blijven rijden en hopen dat er niemand ineens voor je in komt schieten...
                                  Ik kom hier veel aarden weggetjes tegen zonder verharding aan het kruispunt en dat zal op veel andere plaatsen niet anders zijn. De occasionele keer dat er wel verharding is, stop je daar de eerste keer omdat je het niet weet. Een tweede keer rijd je daar gewoon voorbij. Lijkt me niet moeilijk te zijn toch?
                                  Banen van 70 km/h waar er nog voorrang geldt: hier hetzelfde. Zijn dungezaaid en eerder de uitzondering. Als oplettend chauffeur weet je bij het rijden in die straat of je voorrang hebt of niet. Daarvoor dienen de 2 verkeersborden B9 en B15. Dus als je aan een kruispunt komt waar je geen overzicht hebt, dan moet je daar inderdaad voldoende vertragen om voorrang te kunnen geven. Aan een kruispunt moet je trouwens altijd dubbel voorzichtig zijn. Of je nu voorrang hebt of niet.
                                  Of die voorrang op dat punt nu zinvol is of niet doet niet ter zake als je er op dat ogenblik rijdt. Ben je het niet eens met een bepaalde verkeerssituatie, dan zijn er instanties genoeg waar je je naar kan richten om een onveilige situatie door te geven. Doet de rijschool hier ook als er iets niet klopt of onduidelijk is, ofwel wordt het gemeld op het examencentrum. En bijna altijd krijgt men een antwoord terug waarom ze het wel/niet gaan doen.
                                  Ik kom ook af en toe situaties tegen die me doen fronsen, maar dat is eerder uitzonderlijk. Kan het beter? Natuurlijk, maar besef ook dat elke verandering die doorgevoerd moet worden een hoop geld kost. 1 verkeersbord kost rond de 1400€. En eigenlijk staan er op sommige plaatsen al veel te veel om nog zinvol te kunnen zijn. De gemiddelde mens kan 7 +2/7-2 feiten na elkaar onthouden. Dat wil dan al zeggen dat je in het beste geval na 9 verkeersborden al vergeten bent wat het eerste ook weer was. Maar de juiste kijktechniek om de borden goed op tijd op te merken wordt op de rijschool dan ook aangeleerd.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Hoe komt gij aan 1400€? Ik ben er vrij zeker van dat ik op grote schaal wel 10 borden voor die prijs kan maken en nog winst zou maken!

                                    Comment


                                    • borden moeten gehomologeerd worden, gemaakt en geplaatst worden. Reken al die kosten samen et voilà.

                                      Koop maar eens een schuifaf met homologatie voor uw kinderen. Vergelijk de prijs met dezelfde schuifaf die de homologatie niet heeft en ge weet direct waar het geld naar toe gaat. Dat geldt ook voor verkeersborden.
                                      De prijs is trouwens al langer geweten.
                                      Alleen jammer dat eens de borden er staan, de inrichtende macht soms zelf in de fout gaat door de borden niet te onderhouden, vrij te houden of te vervangen indien nodig. Een verkeersbord kan pas geldig zijn als het juist geplaatst is, goed zichtbaar is en de juiste vorm heeft.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Dacht al aan prijsafspraken en omkoping als een bord 1400 euro zou kosten.
                                        Kan natuurlijk niet, een bord kost gemiddeld 20 euro per jaar...

                                        Zie punt 8
                                        Last edited by ; 08/01/2015, 11:10.

                                        Comment


                                        • Gewoon doen als vrachtwagenchauffeurs in de doodlopende straat waar mijn ouders wonen...daar woont een installateur van CV installaties, regelmatig komt daar een 16m combinatie de straat in. Zoals gezegd, doodlopend en nergens plaats om te draaien. Straat is ook heel smal. De hoofdweg is een 2-vaks baan met verhoogd fietspad, en ook krap om te draaien dus. Die vrachtwagens moeten dan achteruit de straat terug uit, wat altijd miserie is.

                                          Enkele weken geleden ga ik bij mijn ouders langs, en ik zie dat er vooraan een kale paal staat zonder verkeersbord op. Ik zeg dat tegen mijne pa, hij had dat ook al gezien (en voor gebeld). Gepikt zeker? Enfin, de gemeente komt dat terugplaatsen.

                                          Op een dag blijft zo'n vrachtwagen wel héél lang draaien... Mijne pa gaat eens kijken, staat die chauffeur doodkalm met een sleutel het bord "doodlopend" los te draaien van de paal aan de ingang van de straat.

                                          Uitleg?

                                          "Als ik hier achteruitstoot en ik krijg een accident dan kan ik verklaren dat ik niet kon weten dat het een doodlopende straat is aangezien er niets hangt."



                                          Ze zijn al 2 keer dat bord komen terugplaatsen, nu hangt het ongeveer 3 meter hoog...
                                          Last edited by TooTall; 08/01/2015, 11:31.
                                          Mijn Skoda

                                          Comment

                                          Working...
                                          X