en dan de manier waarop ze bij de stad werken bepaald de prijs :-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIs de voorrang van rechts geldig voor een aarde weg ?
die wist ik nog van lang geleden. En toch even opgezocht.
Verlaat je een AARDEWEG (of van een pad) die aansluiting geeft met een verharde weg, dan moet je altijd voorrang verlenen aan het verkeer op de verharde weg. De voorrang van rechts geldt dan niet.
Liggen wel eerst nog kasseien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
EDIT nog eens gekeken, lijkt mij voorrang van rechts, maar als dit gezien gaat worden als een aardeweg moet je hier dus geen voorrang geven.Last edited by TooTall; 08/01/2015, 13:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenJa man. Waar zitten de specialisten hier? Enkele 100-en meters terug richting de grote baan staat er in dezelfde richting een omgekeerde driehoek met een kruis op de grond vlak voor een zijstraat voorrang van rechts. Dus daar moet je voorrang geven. Op de locatie in de link hierboven niet dan?
EDIT nog eens gekeken, lijkt mij voorrang van rechts, maar als dit gezien gaat worden als een aardeweg moet je hier dus geen voorrang geven.
Als je terugkeerd richting rotonde zie het verkeersbord B11,dus je komt van een voorrangsweg toch?Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Comment
-
das zo weer een moeilijk geval waar 50% van de chauffeurs zo zegt, en 50% zegt de rest. volgens mij rijden zij op het rechterrijvak en als zij tot het einde rijden hebben ze zeker voorrang (jij bent diegene die het manoevre doet dan),
maar als zij VOOR het einde als uitwijken naar links (dan is er nog steeds een 2vaks baan) en dan moeten zij voorang geven aan diegenen die hen dubbeld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenGewoon doen als vrachtwagenchauffeurs in de doodlopende straat waar mijn ouders wonen...daar woont een installateur van CV installaties, regelmatig komt daar een 16m combinatie de straat in. Zoals gezegd, doodlopend en nergens plaats om te draaien. Straat is ook heel smal. De hoofdweg is een 2-vaks baan met verhoogd fietspad, en ook krap om te draaien dus. Die vrachtwagens moeten dan achteruit de straat terug uit, wat altijd miserie is.
Enkele weken geleden ga ik bij mijn ouders langs, en ik zie dat er vooraan een kale paal staat zonder verkeersbord op. Ik zeg dat tegen mijne pa, hij had dat ook al gezien (en voor gebeld). Gepikt zeker? Enfin, de gemeente komt dat terugplaatsen.
Op een dag blijft zo'n vrachtwagen wel héél lang draaien... Mijne pa gaat eens kijken, staat die chauffeur doodkalm met een sleutel het bord "doodlopend" los te draaien van de paal aan de ingang van de straat.
Uitleg?
"Als ik hier achteruitstoot en ik krijg een accident dan kan ik verklaren dat ik niet kon weten dat het een doodlopende straat is aangezien er niets hangt."
Ze zijn al 2 keer dat bord komen terugplaatsen, nu hangt het ongeveer 3 meter hoog...
Is dan meestal met camionet van het werk of met een auto of camionet met aanhangwagen achter.
Heb zo ook al vaak in straatjes gezeten die amper breder zijn dan de camionet, maar toch liefst achteruit in rijden dan achteruit d'r weer uit rijden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendas zo weer een moeilijk geval waar 50% van de chauffeurs zo zegt, en 50% zegt de rest. volgens mij rijden zij op het rechterrijvak en als zij tot het einde rijden hebben ze zeker voorrang (jij bent diegene die het manoevre doet dan),
maar als zij VOOR het einde als uitwijken naar links (dan is er nog steeds een 2vaks baan) en dan moeten zij voorang geven aan diegenen die hen dubbeld
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk vind die nieuwe LED lichten (optie bij nieuwe BMW s bijvoorbeeld) nogal verblindend. Ja, idd je moet er niet in kijken, maar als je doet...
Ik had zelfs het idee dat mijn automatisch verduisterende binnen- en buitenspiegels het niet deden met zo een LED hok achter me? Raar.
Misschien die adaptive lights technologie die toch niet altijd perfect werkt?
Comment
-
Had een paar dagen terug een Audi met led lampen die achter mij aangereden kwam op de N80, die zijn lampem waren toch ook enorm verblindend.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Mijn irritatie van de week.
Heel vroeg op de baan zijn (6u15 al in Brussel), rotweer maar totaal geen files. Dan zijn er toch mensen die nog rap ne laatste auto willen inhalen voor bvb van de E40 de ring op te rijden. Levensgevaarlijk en totaal onnodig, iedereen kan (kon) vlot blijven rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenIk zou juist het omgekeerde zeggen.. Die nog rechts rijden moeten invoegen he.. Zelfde principe als een oprit van de autostrade.
Sent from my iPhone using Tapatalk
bij een 2vaksbaan die naar 1 vak gaat, blijft de rechterrijstrook doorgaan en vervalt de linker. hoe de witte lijnen ook gemarkeerd staan, een rechterrijvak valt NOOIT weg.
daarbij is het ook gewoon van regel dat je als rechterrijvak tot het einde rijd en dan gewoon invoegt. linkervak moet u tussenlaten. toen ik men theorie deed, deed de lesgever de 2de dag een soort van vragenquizn en één van die vragen was bovenstaand voorbeeld waarbij de witte lijnen zogezegd het rechterrijvak laten invoegen. zijn vraag was: er rijden een hoop autos op het linkervak, ik rij als enige op het rechtervak tot het einde en wil dan invoegen: wie heeft voorrang. ik had die vraag fout omdat ik me baseerde op die witte lijnen en die grote witte pijlen op het rechtervak.
ook dat rechts inhalen niet mag, heeft hier geen invloed. een inhaalmanoeuvre =/= iemand voorbij rijden zonder dat je van rijstrook veranderd.
als jij de normale weg rijd rechts, hoef jij niet te stoppen omdat ze links traag in treintje rijden. (rechts inhalen is toegelaten bij filerijden !!! zolang jij onder de max toegelaten snelheid rijd, en links niet, dan is dit filerijden)
de enige manier waarop rechts geen vooraang heeft, is als er een vrachtwagen ofzo op het rechterrijvak stilstaat. dan heb je geen voorrang op het linkervak want u vak valt niet weg, het is verspert en dan moet je maar wachten tot de versperring weg is
Comment
-
Business as usual op de E40 gisteren! Wel veel mensen die kloegen over "spray" op de autostrade, maar ik heb daar op mijn leeg rijvak niet veel van gemerkt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenBusiness as usual op de E40 gisteren! Wel veel mensen die kloegen over "spray" op de autostrade, maar ik heb daar op mijn leeg rijvak niet veel van gemerkt!
Comment
Comment