Da'k verdorie daarstraks purper in mijnen auto zat doordat ik van de morgen ben opgestaan met ne te vlotten stoelgang....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenBusiness as usual op de E40 gisteren! Wel veel mensen die kloegen over "spray" op de autostrade, maar ik heb daar op mijn leeg rijvak niet veel van gemerkt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenBlijkbaar veel mensen die kleurenblind zijn of een pijl niet herkennen daar he
Comment
-
Gisteren ongeval op de ring van Antwerpen, 4 rode kruisjes, dus alles moest op de 2 linkerstroken. Uiteraard 6 stroken vol auto's tot tegen het ongeval en een brandweerwagen die er niet langs kon. Ze zouden eens moeten camera's zetten op die matrixborden die elk voertuig dat een kruis negeert, meteen flitst.
Comment
-
Inderdaad. Zie je ook vaak dat de spitsstrook dicht is, maar invoegend verkeer blijft gewoon op de spitsstrook rijden.
Rij er zelf ook alleen maar op als de groene pijlen aanstaan. En gelukkig blijven de meeste mensen op het 2de, is het lekker rustig voor mij!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin apen is de rijstrookbewaking gewoon een farce en niemand gelooft dat nog
erg op de keer het nodig is
*dit is geen kritiek op de personages van dit programma, gelieve het forum hiervoor niet af te sluiten
Comment
-
Mensen die hun links zetten (pijlen naar links) om dan naar rechts te voegen zodat ze heel de rij voorbij kunnen steken. Stond vooraan in rij en heb ff doorgetrokken, sukkel kon niet voorbij... triestige mens.
Vandaag ook voorgehad, je kunt ofwel rechts (2 vakken) naar R8 of links de E17 op. Een Fransman reed heel die rij rechts voorbij om dan uiteindelijk heel aan 't begin (werd net groen) in te voegen links.
Ik reed erachter maar mocht wel remmen voor meneer aan 70 -80km/h. Ik wind me niet snel op maar zo'n dingen kunnen niet, andere mensen zullen wel wachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenen daar zit het verschil. bij een autosnelweg bestaan die 3rijvakken en valt de invoegstrook weg.
bij een 2vaksbaan die naar 1 vak gaat, blijft de rechterrijstrook doorgaan en vervalt de linker. hoe de witte lijnen ook gemarkeerd staan, een rechterrijvak valt NOOIT weg.
daarbij is het ook gewoon van regel dat je als rechterrijvak tot het einde rijd en dan gewoon invoegt. linkervak moet u tussenlaten. toen ik men theorie deed, deed de lesgever de 2de dag een soort van vragenquizn en één van die vragen was bovenstaand voorbeeld waarbij de witte lijnen zogezegd het rechterrijvak laten invoegen. zijn vraag was: er rijden een hoop autos op het linkervak, ik rij als enige op het rechtervak tot het einde en wil dan invoegen: wie heeft voorrang. ik had die vraag fout omdat ik me baseerde op die witte lijnen en die grote witte pijlen op het rechtervak.
ook dat rechts inhalen niet mag, heeft hier geen invloed. een inhaalmanoeuvre =/= iemand voorbij rijden zonder dat je van rijstrook veranderd.
als jij de normale weg rijd rechts, hoef jij niet te stoppen omdat ze links traag in treintje rijden. (rechts inhalen is toegelaten bij filerijden !!! zolang jij onder de max toegelaten snelheid rijd, en links niet, dan is dit filerijden)
de enige manier waarop rechts geen vooraang heeft, is als er een vrachtwagen ofzo op het rechterrijvak stilstaat. dan heb je geen voorrang op het linkervak want u vak valt niet weg, het is verspert en dan moet je maar wachten tot de versperring weg is
In Kontich ( oprit naar Antwerpen) is ook zo'n geval. Ik ging er vanuit dat diegene op rechtse invoegstrook zich maar dient aan te passen en te kijken waar hij kan invoegen.. Volgens U is het dus andersom.. Ja ik blijf het toch wat contradictorisch vinden.. Net zoals gijzelaar, maar op het journaal weten ze het toch ook niet
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Het grote ergernis topic deel VII
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHoe achterlijk kunnen sommige mensen zijn .
Bij ons is er een punt waar de ene kant voorrang moet geven aan de andere kant door een obstakel.
Ik kom van de kant waar ik voorrang heb. En altijd zijn er mensen die van tegenovergestelde richting zo rap willen tussenwringen. Just weer zo ene. Die verschoot zo hard dat ik niet stopte voor hem, dat hij de controle verloor en begon te slippen met zijn dacia. En dan heeft die nog het lef om te zeggen dat het mijn fout is
Volgende keer nog wat meer lawaai maken voor z'n deur.Last edited by kefkie; 10/01/2015, 10:57.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenKerel woont blijkbaar in mijn straat. Ik draaide in onze straat om ergens te parkeren. Komt hem naar buiten en begint em te zagen dakkik nog altijd even bruut rij, terwijl ik wel in mijn recht was vorige keer
Volgende keer nog wat meer lawaai maken voor z'n deur.
Comment
-
dashcam installeren die ook de snelheid weergeeft.als er ooit ongelukken gebeuren en hij verklaard dat gij gas bijgaf, kunt ge direct het tegendeel bewijzen.
k heb al die 6filmkes eens bekeken van 'beste of european driving captures" en daar zie je toch een hoop gebeuren hoor. als je dat post op een website waar ze dashcams verkopen of afspeelt in een winkel waar ze die hebben, verkoop je direct de hele winkel leeg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendashcam installeren die ook de snelheid weergeeft.als er ooit ongelukken gebeuren en hij verklaard dat gij gas bijgaf, kunt ge direct het tegendeel bewijzen.
Comment
-
als er ooit discussie komt wie wel of geen voorrang had, en de tegenpartij komt met verklaringen af die gij dan doodsimpel kunt ontkrachten, dan is de rest van het verhaal van de tegenpartij al minder geloofwaardig.
zeker bij nabije burenkwesties durven ze soms verhalen bovenhalen om u als roekeloze chauffeur zwart te maken.
zo had mijn broer eens een ongeluk met zijn auto (hij reed met 2 andere autos door een straat. terwijl hij aan zijn radio iets doet, wijken de 2 autos voor hem uit voor een camionette die aan het lossen is. dit had hij niet gezien en is tegen 70km/h op die camionette geknalt.
je mocht 70km/H op die baan, dus geen probleem. gewoon een kwestie van pech hebben.
is er daar één of andere oude pé uit die straat bij de politie gaan getuigen dat men broer daar elke dag door die straat 'vlamt' en dat hem content is dat diene blauwe golf van de baan is nu. t was een echt gevaar.
nuja, mijn broer was zowieso in fout en verzekering draait op voor de kosten. maar stel dat er een geparkeerde auto de baan op reed en men broer knalt erin. en dan komt er zo een getuigenis binnen dat men broer daar altijd veel te rap zou rijden...
voor de fun heeft mijn broer IDENTIEK dezelfde golf 2 weer gaan zoeken en 2dagen later reed hem dus weer 4x per dag door die baan. diene oude pé zal nu ook al beginnen denken of hem wel de goeie golf 2 voor ogen had...
altijd goed opletten met geburen of mensen uit de straat. één keer dat ze u niemeer moeten, zullen ze er alles aan doen om u nen toer te lappen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDa'k verdorie daarstraks purper in mijnen auto zat doordat ik van de morgen ben opgestaan met ne te vlotten stoelgang....
Comment
-
Fuck wat een rit uit de hel was me dit.
Al opgaan op E40 rij ik rechts,zoals het hoort. Vlak voor mij een vrachtwagen die ik ga inhalen. Vanonder de vrachtwagen verschijnen 2 gigantische putten in het wegdek. Hoe ik het gedaan heb, ik weet het niet, maar ben over de 2 cm resterend asfalt tussen de 2 putten. kunnen rijden...
Op de terugweg op de beruchte N42. Een slak voor mij. Ik haal in en de auto daarvoor slaat plots links af en remt hard af. Me nog tussen kunnen wringen met hard remmen.
Beetje verder een cayenne voor me. Een paar honderd meter in de verte zie ik het rood worden. Omdat ik niet zag wat er voor de cayenne allemaal reed, dacht ik rustig te kunnen afremmen. Net op dat dwaas moment kijk ik 1 seconde naar rechts omdat ik iets vreemd zag.
Alsof er een reddingsengel meekeek, zag ik in een flits dat de cayenne stil stond. Alles dicht gegooid en met de trommelende Abs de auto nog ontweken of ik zat er los in... Dat terwijl ik normaal altijd geconcentreerd rijd. De 9 maand slaapdeprivatie door m'n vroeg wakker wordend zoontje, wreken zich duidelijk.
Als de cayenne chauffeur mee leest, nogmaals m'n excuses.
Wat een dag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn als er een accident gebeurt is, zijn er heel veel die niet weten wat een kruis betekent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWat een dag.
Comment
Comment