Oorspronkelijk geplaatst door TooTall
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Enkele pagina's terug gin het hier nog over vrachtwagens, deze past daar wel bij:
Een trucker, geladen met 26 ton stalen buizen voor het metaalwerkenbedrijf Vanacken uit Nieuwerkerken heeft zich gisteren om 11 uur volledig vastgereden. De trucker vergiste zich op de Diestersteenweg van adres en reed zich hopeloos vast toen hij opnieuw wou vertrekken. De man uit het Oost-Vlaamse Hamme wilde achteruit opnieuw de weg op toen hij de wielen van zijn truck voelde wegzakken in de natte ondergrond. Door het gewicht zakte de oplegger weg vooraan tot op de twee steunvoeten. De trucker probeerde het gevaarte nog op de begane grond te krijgen maar reed zich nog meer vast. Voor de chauffeur zat er niet meer op dan te wachten tot er een zware takelwagen, die 120 ton kon tillen, uit Geel gearriveerd was. De oplegger versperde het fietspad en één rijvak. De lokale politie van Sint-Truiden moest het verkeer regelen. De takelwerken duurden tot laat in de namiddag.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Men blijft de snelheid verlagen maar vandaag bleek weer dat dit niks opbrengt. De opgelegde snelheid is dan ook zo absurd dat ze integendeel tot ongevallen leidt.
Op de N42 was vandaag in het bochtige stuk voor Herzele weer een dode te betreuren. Een mislukt inhaalmanoeuver ligt aan de basis. Kan me goed voorstellen wat gebeurde... max snelheid is daar een tergende 50 per uur.(vroeger zelfs 90) Zal wel weer ene 40 - 45 gereden hebben, achterligger wil die voorbij, miskijkt zich en frontale botsing. De kltzk die 40 - 45 reed wast zijn handen in onschuld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMen blijft de snelheid verlagen maar vandaag bleek weer dat dit niks opbrengt. De opgelegde snelheid is dan ook zo absurd dat ze integendeel tot ongevallen leidt.
Op de N42 was vandaag in het bochtige stuk voor Herzele weer een dode te betreuren. Een mislukt inhaalmanoeuver ligt aan de basis. Kan me goed voorstellen wat gebeurde... max snelheid is daar een tergende 50 per uur.(vroeger zelfs 90) Zal wel weer ene 40 - 45 gereden hebben, achterligger wil die voorbij, miskijkt zich en frontale botsing. De kltzk die 40 - 45 reed wast zijn handen in onschuld.
Comment
-
Wie zegt dat de man/vrouw die ingehaald werd 40 - 45 reed ? Heeft u bewijs ? Hij kan even goed de maximum snelheid 50 gereden hebben . Deze persoon een klootzak noemen omdat hij zich aan de maximum snelheid hield is wel erg kort door de bocht. De kl zak is diegene die gaat inhalen waar het niet kan.
Comment
-
^^^true.
Ik irriteer me ook mateloos aan diegenen die steevast 10 km onder de sowieso al (op veel plaatsen tegenwoordig) belachelijk lage maximumsnelheden rijden, maar een goede chauffeur laat zijn frustratie niet leiden tot domme/gevaarlijke manoeuvres als bumperkleven of inhalen op het randje.2016 PEUGEOT 308sw GT-line 1.6 BlueHdi bleu magnetique
2016 PEUGEOT 2008 allure 1.2 cleartec 110 gris artense
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenWie zegt dat de man/vrouw die ingehaald werd 40 - 45 reed ? Heeft u bewijs ? Hij kan even goed de maximum snelheid 50 gereden hebben . Deze persoon een klootzak noemen omdat hij zich aan de maximum snelheid hield is wel erg kort door de bocht. De kl zak is diegene die gaat inhalen waar het niet kan.
Feit is ,als er zulke debielen voor u rijden ,het aanzet tot onverwachtse maneuvers ,zelf nijp ik ook het sap uit mijn stuur als er zo'n geitenwollensokkendragendekarnemelkdrinkende oetlul voor mij"rijdt".
Let me guess dbr, uzelf bent er ook zo eentje die min.10km/uur onder de max snelheid voortkabbelt??
Comment
-
Nee hoor , ik rijd altijd 2 km/u trager op 50 km/u wegen , 3km/trager op 70/90 km/u wegen en 20 km/u trager op 120 km/u wegen. Het tijdsverlies is dus te verwaarlozen. Dit zijn snelheden gemeten op Aldi gps , niet volgens de onnauwkeurige snelheidsmeter. Wat bedoelt u met sap uit uw stuurwiel knijpen ? Dat is me nog nooit gelukt met mijn kunststof Golf stuurwiel ? U heeft waarschijnlijk een lederen exemplaar van mindere kwaliteit ?
Comment
-
ik zit regelmatig ook op van die kleine bochtige baantjes, en hoe snel je der ook rijd. er moeten er altijd dubbelen.
er is een schoon stuk baan met in de verte een bocht en dan een brug hier in waregem. toegelaten snelheid 70km/h. ik mag daar nu 90 rijden, nog zijn er die me voorbij moeten. maar op de bochtige brug remmen ze dan wel af naar 50km/H. daar waar ik gewoon het gas loslaat en tegen 70 boven aankom (dat heet ook ecologisch rijden. uw hogere snelheid gebruiken om zonder extra brandstof een brug over te geraken).
het is ook al voorgevallen dat ik op de rechtse stuk moet remmen omdat een dubbelaar het niet haalt voor de tegenliggers er zijn (die ook vaak +70km/h rijden en dan is dat stukske recht echt wel heel kort geworden als iedereen naderd aan 90)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk ben daar gepasseerd... Was er een dode? Zag een kapotte 206 nog staan.
Passeer daar heel veel en de keren dat er niet enen voor u brosselt aan 40-45 kan ik op mijn 1 hand tellen. Och ja, dienen mens die het inhaalmanoeuver verkeerd inschatte is de dupe (en ik dacht ook gelijk de dode) terwijl het een gevolg is van ons belachelijk snelheidsbeleid van tegenwoordig. En niet met zekerheid maar met hele grote kans dat er daar weer enen onder de max snelheid moest blijven om 'zeker' te zijn. En dat,dbr, noem ik klootzakken die irritatie opwekken en ervoor zorgen dat er soms zaken gebeuren die anders niet zouden gebeuren. Maar de, in mijn ogen klootzakken, die door hun traag rijgedrag ongelukken veroorzaken gaan altijd vrijuit want inderdaad, wettelijk treft hen geen enkele schuld.
En ja mijnheer, ze reden al dertig jaar zonder ongevallen alhoewel er zoveel zotten in het verkeer zijn die hun voorbijsteken.
Dbr, ik heb altijd de humor in uw posts gezien en ermee gelachen, maar in uw laatste 2 posts zie ik echt geen humor dit keer. Sorry...
Comment
-
mja, dat valt ook wel altijd op. die grijze bevolking, met zo een stickertje op van 'voorbeeldige chauffeur' van de verzekering. dat zijn die dat de zotste toeren uithalen. traag rijden, stoppen zonder pinkers en enige andere reden, ineens afdraaien of hun omdraaien terwijl er ook tegenliggers aankomen.
iedereen moet maar stoppen voor die 'voorbeeldige chauffeurs'. als er dan iets gebeurd is het altijd: we rijden hier al 30jaar zo zonder ongelukken.
ja, aan u auto wel, maar ge hebt er waarschijnlijk al 30x 10 veroorzaakt.
heb zo eens gevaren aan een bakkerij op de hoek van een kruispunt. ik kwam uit een zijstraat, die vrouw rijd over het kruispunt en ik draai af achter haar. was die op de hoek toch niet gestopt omdat ze bij de bakker moest zijn. ik vertrok net, en had dat niet gezien, mijn nr plaat krom tegen haar bumper.
toen ik zei dat ze daar niet mocht staan kreeg ik ook als uitleg dat ze daar al 15jaar lang elke dag achter brood komt en daar altijd stopt.
aan de overkant waren 2 voorzien parkeerplaatsen zo half op straat, half ingewerkt in het voetpad. ik zei: t is goed, k zal mij daar parkeren en we zullen bij de politie (200meter verder) eens gaan vragen of ge daar moogt staan.
*nu moet ge weten dat er NIEMAND nog door kan als er iemand rechts staat op de straat voor die bakker, en iemand in de parkeerplaatsen links doordat het een smalle straat is.
antwoord die oude doos: jamaar, da mag niet hé, dan kan er niemand meer door.
ik zou dus een overtreding begaan door in een officiele parkeerplaats te parkeren, omdat de weg versperd is dan...
die vrouw staat voor de bakker, ik kom uit zijstraat A. dus zij beweerde dat zij daar mag staan omdat ze eerst was. ik zou me daarna niet in de officiele parkeerplaats mogen stellen (groen) omdat ik dan de weg versper... ik wou naar de politie gaan, de vrouw ineens niemeer. ik mocht dat aan de bakker gaan vragen, die zou wel zeggen dat ze daar al 15jaar komt.
ze kreeg als antwoord: t is niet omdat gij dat al 15jaar doet, dat dat mag hé!
met die 'ervaren' chauffeurs is echt niet te spreken. diene pé van 90 die men deur eraf reed aan de carrefour beweerde ook dat ik in fout was, want mijn deur stond open. (ik stak de baby in de maxi cosy). daar was niet mee te spreken, ik was in fout en zou zijne auto betalen. heb direct politie gebeld. heeft hem tegen die 2 ook zo zitten zagen dat ik zijne auto moest betalen.
en t is niet dat ik slecht geparkeerd stond (btw, in de verte staat diene pé, is hem nog over die betonblokken gereden ook)
hij is van achter mij uit die rij gekomen en had eerst onze winkelkar nog mee ook
(mijn deur kon niet meer dichter dan dit, en dat om 17h op 31dec met een baby op de achterbank... gelukkig heeft 1 van die agenten ook met zijn voet meegeduwd om de deur in het slot te krijgen)
ik huiver al als ik een 5karakter nr plaat voor mij zie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenNee hoor , ik rijd altijd 2 km/u trager op 50 km/u wegen , 3km/trager op 70/90 km/u wegen en 20 km/u trager op 120 km/u wegen. Het tijdsverlies is dus te verwaarlozen. Dit zijn snelheden gemeten op Aldi gps , niet volgens de onnauwkeurige snelheidsmeter. Wat bedoelt u met sap uit uw stuurwiel knijpen ? Dat is me nog nooit gelukt met mijn kunststof Golf stuurwiel ? U heeft waarschijnlijk een lederen exemplaar van mindere kwaliteit ?lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk BerichtenAccident met bejaarde chauffeur
Comment
Comment