Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    en dan de manier waarop ze bij de stad werken bepaald de prijs :-)
    😬
    Waarheid. 😁


    Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Men blijft de snelheid verlagen maar vandaag bleek weer dat dit niks opbrengt. De opgelegde snelheid is dan ook zo absurd dat ze integendeel tot ongevallen leidt.
      Op de N42 was vandaag in het bochtige stuk voor Herzele weer een dode te betreuren. Een mislukt inhaalmanoeuver ligt aan de basis. Kan me goed voorstellen wat gebeurde... max snelheid is daar een tergende 50 per uur.(vroeger zelfs 90) Zal wel weer ene 40 - 45 gereden hebben, achterligger wil die voorbij, miskijkt zich en frontale botsing. De kltzk die 40 - 45 reed wast zijn handen in onschuld.
      Niets bewijst dat die man 40-45 reed. En de persoon die hem op die plaats, duidelijk onverantwoord, inhaalde, is hier de veroorzaker en een totaal incompetente bestuurder, niemand anders.

      Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
      Wie zegt dat de man/vrouw die ingehaald werd 40 - 45 reed ? Heeft u bewijs ? Hij kan even goed de maximum snelheid 50 gereden hebben . Deze persoon een klootzak noemen omdat hij zich aan de maximum snelheid hield is wel erg kort door de bocht. De kl zak is diegene die gaat inhalen waar het niet kan.
      Absoluut mee eens

      Oorspronkelijk geplaatst door fstsven Bekijk Berichten
      ^^^true.
      Ik irriteer me ook mateloos aan diegenen die steevast 10 km onder de sowieso al (op veel plaatsen tegenwoordig) belachelijk lage maximumsnelheden rijden, maar een goede chauffeur laat zijn frustratie niet leiden tot domme/gevaarlijke manoeuvres als bumperkleven of inhalen op het randje.
      voilà

      Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
      Feit is ,als er zulke debielen voor u rijden ,het aanzet tot onverwachtse maneuvers ,zelf nijp ik ook het sap uit mijn stuur als er zo'n geitenwollensokkendragendekarnemelkdrinkende oetlul voor mij"rijdt".

      Let me guess dbr, uzelf bent er ook zo eentje die min.10km/uur onder de max snelheid voortkabbelt??
      Volgens onze verkeerswetten heeft iedereen het recht zijn snelheid te bepalen, alleen op de autostrade bestaan er minimum snelheden. een beetje therapie volgen zou u misschien niet misstaan.
      BMW 420dA : >>>

      Comment


      • Compilatie aflevering van "Blik op de weg". Vooral die rally chauffeur met zijn Starlet (8:30). Je moet maar durven :p.....

        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

        Comment


        • sjans dat hem nog toegeeft dat hij achteruit reed. voor t zelfde zeggen ze dan dat gij ertegen zijt gereden.

          vandaag alweer mijn ergernis gehad in centrum kortrijk. ik rijd op een baan die op een hoofdbaan uitkomt. mijn baan splits op het kruispunt,
          linkerkant om over te steken of linksaf te draaien
          rechterkant om direct rechts af te draaien en snel op de baan te kunnen invoegen. ik moet dus rechts dus vervolg de weg en rem vlak voor het fietspad en kijk of er volk komt. aan het volgende kruispunt zie ik een moto afkomen (nog redelijk ver weg) dus al bollend geef ik goed gas bij en rijd door. ik hoor in de verte een claxon die ingedrukt blijft.
          op een bepaald moment hoor ik de claxon redelijk luid en passeert de moto rijder mij en maakt rare bewegingen met hand. ik rijd op die moment 56km/H op GPS en was NIET meer aan het acceleren.
          mijn auto doe 0-100 in pakweg 20sec als ge sjans hebt. de 0-50 duurt zeker 6-8sec.
          motorijder kapt voor mij, VOL in de remmen, en draait het rond punt af naar europoint. had de baan vochtig gelegen, dan lag hem op de grond.

          als die motorijder daadwerkelijk heeft moeten remmen, dan reed die VEEEL TE SNEL in zone 50 van kortrijk.
          ik versta dat niet, die vertrek aan het kruispunt, trekt door en begint TE HARD te rijden. dan maakt hem zich kwaad omdat een auto invoegt voor hem, vliegt er voorbij terwijl die auto ook al boven de max snelheid zit. en dan bruusk ervoor remmen.

          ik heb pech dat men USBkabel van de dashcam nu net kapot was en de camera uitviel bij 10% accu . ik hoop dat motorijder een helmcam heeft en ik het filmke van de motorrijder te zien krijg op het net. volgens mij zag die mij uit de zijstraat komen en is die dan beginnen accellereren zodat ik er toch maar niet voor kon.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
            DHL....

            "De kltzk die 40 - 45 reed wast zijn handen in onschuld"...

            Je mankeert echt iets. Zoek hulp man.

            Cheers.

            B

            Geen hulp nodig... kan me voldoende beheersen. Zijn hier wel weer enkele mensen aan het woord die duidelijk zelf anderen enerveren in het verkeer zonder er zich een bal vaan aan te trekken, gewoon omdat het mag.

            Als je maar 50 mag op een baan waar je vroeger 90 mocht is het al heel erg, als er dan nog is zo ne zuinigheidsfreak voor u rijdt is dat bijna crimineel. Mensen moeten eens stilstaan wat de gevolgen zijn van hun 'voorbeeldig' rijgedrag.

            Uiteraard ben ik niet zeker dat het zo gebeurde, hij reed misschien wel 50. Maar ik zeg dat de kans erg groot is.

            Wat niemand beseft maar waar iedereen eens zou moeten over nadenken, overdreven snelheid is NOOIT de oorzaak van een ongeval. De oorzaak is ALTIJD onaangepaste snelheid.
            Het zijn diezelfde voorbeeldige chauffeurs die bij regen en kans op ijzel 120 op de derde band blijven rijden met voor en achter de mistlichten op. Omdat het mag...
            Of ze houden geen rekening aan de rode lichten met de mensen achter hun die ook door willen. Auto nog in versnelling zetten, beetje twijfelen en dan gaan rijden.

            Maar wel stenen smijten naar dienen zot die bij goed weer 140 durft te rijden, die 65 rijdt waar men 50 mag op die N42.

            Ik zou die moraalridders eens heel graag bezig zien met hun auto. Ik vrees het ergste. En nee, zelf ben ik gene zot hoor. Maar ik rij normaal op een verantwoorde manier. 140-150 op de snelweg bij goed weer en rustige baan, 80 op de snelweg in minder gunstige omstandigheden. Ma ja... dat begrijpen ze niet. Als ze maar zo zuinig mogelijk van punt a naar punt b rijden en de wegcode steeds volgen. Maar dat ze soms accidenten veroorzaken willen ze zelf niet inzien, want ze deden niks verkeerd.
            Last edited by ; 11/01/2015, 14:09.

            Comment


            • Als je 45 rijdt waar je 50 mag, doe je inderdaad niets verkeerd.
              Zelfs als het daar nu 70 zou zijn en je rijdt 65, dan nog moeten 'de vlotte chauffeurs' er toch voorbij.

              Op de N8 hier in de Westhoek net hetzelfde. Een baan van 90 waar je door het drukke verkeer dikwijls 60-70 kan rijden. Dan zie je de een na de andere slalommen. En als tegenligger moet je dan remmen. Maar het was die auto voor hen die 65 reed, die in de fout ging...
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

              Comment


              • (zigzaggen als het druk is is uiteraard dom, win je niks mee)

                Ik vraag me af wat sommige mensen drijft om de max toegelaten snelheid bij goede omstandigheden (geen drukte, geen regen of mist, geen ijzel,...) niet te rijden op de gewone banen. Vooral op de banen waar men de toegelaten snelheid al minderde.

                Wie kan me hiervoor een correcte een aanneembare uitleg voor geven zodoende ik respect zou krijgen voor die mensen?

                Zuinigheid (of gierigheid) zijn alvast geen goede reden. Ook slecht zien en bril vergeten of slechte remmen door te weinig onderhoud zijn geen redenen. Kan maar 1 ding bedenken... een beginnende chauffeur met een L en daar heb ik respect voor.
                Maar andere redenen ken ik niet en zou die heel graag leren kennen. Misschien kunnen de mensen hier die ook zo rijden mij de uitleg geven?

                Comment


                • ik rijd altijd heeeel eco en wil gerust eens wat dashcam filmkes posten van men rijstijl (roep maar een dag en tijdstip en ik neem het dichtsbijzijnde filmke).
                  40km/h in bebouwde kom is helemaal niet zuinig rijden. je rijd dan te laag in toeren, of in een lagere versnelling en beide zijn nadelig. ik probeer wel men snelheid zo stabiel mogelijk te houden.

                  zo zijn er banen op men werk waar je eerst 50 moet in bebouwde kom, dan een 200tal meter mag je 70 en daarna weer 50.
                  dan rijd ik 50, op die 200meter zal ik licht versnellen tot een 60-65km/h en dan in de volgende bebouwde kom laat ik de snelheid langzaam zakken naar 50 (waarbij ik het bord bebouwde kom wel nog tegen 55-60km/h passeer)
                  ik ga echt niet snel doortrekken naar 70 (want dan moet ik verlagen in versnelling), en dan moet ik in die bebouwde kom op de rem.

                  het allereerste filmke van 2015 volledig in eco mode gereden
                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                  het begint in zone 50, daarna ff 70, daarna bebouwde kom. ik passeer ook een flitser op 3:07 aan 48km/h op gps (teller duid dus een 52-53km/h aan). ik ga echt geen 56km/h de flitser voorbij gaan omdat ze pas flitsern aan 6km/h te hard
                  Last edited by ; 11/01/2015, 15:55.

                  Comment


                  • In de bebouwde kom hou ik mij aan de limieten, alhoewel je hier op klaarlichte dag de mogelijkheid niet meer hebt om aan die limieten te rijden.
                    Op de autosnelweg aan 120 rijden is voor mij ook 'not done', gewoonweg omdat het buske het niet veilig aan kan, zit dan gewoon op z'n gat. Dan ga ik ook niet op het derde rijvak taffelen en anderen hinderen.
                    Reed ergisteren zoals gewoonlijk 100-110 op de snelweg en nog is het in de automaat in de soep gedraaid. Vroeger reed ik ook harder, maar het voertuig stond het dan ook toe zonder de veiligheid in het gedrang te brengen.
                    Iedereen zal zo wel z'n redenen hebben om niet op de limiet te rijden. Maar daarvoor hoeft men nog niemand te veroordelen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Geen hulp nodig... kan me voldoende beheersen. Zijn hier wel weer enkele mensen aan het woord die duidelijk zelf anderen enerveren in het verkeer zonder er zich een bal vaan aan te trekken, gewoon omdat het mag.

                      Als je maar 50 mag op een baan waar je vroeger 90 mocht is het al heel erg, als er dan nog is zo ne zuinigheidsfreak voor u rijdt is dat bijna crimineel. Mensen moeten eens stilstaan wat de gevolgen zijn van hun 'voorbeeldig' rijgedrag.
                      Ik rijd gewoon overal de snelheid die toegelaten is (als ze verantwoord is) +2 km/h via CC, maar ik heb duidelijk de indruk dat dat voor jou veel te trag is.


                      Uiteraard ben ik niet zeker dat het zo gebeurde, hij reed misschien wel 50. Maar ik zeg dat de kans erg groot is.

                      Wat niemand beseft maar waar iedereen eens zou moeten over nadenken, overdreven snelheid is NOOIT de oorzaak van een ongeval. De oorzaak is ALTIJD onaangepaste snelheid.
                      Het zijn diezelfde voorbeeldige chauffeurs die bij regen en kans op ijzel 120 op de derde band blijven rijden met voor en achter de mistlichten op. Omdat het mag...
                      Of ze houden geen rekening aan de rode lichten met de mensen achter hun die ook door willen. Auto nog in versnelling zetten, beetje twijfelen en dan gaan rijden.
                      En wie zegt dat het niet gewoon dezelfde hardrijders zijn die bij die mindere omstandigheden te snel rijden? Ik ben er zelfs bijna zeker van.

                      Maar wel stenen smijten naar dienen zot die bij goed weer 140 durft te rijden, die 65 rijdt waar men 50 mag op die N42.

                      Ik zou die moraalridders eens heel graag bezig zien met hun auto. Ik vrees het ergste. En nee, zelf ben ik gene zot hoor. Maar ik rij normaal op een verantwoorde manier. 140-150 op de snelweg bij goed weer en rustige baan, 80 op de snelweg in minder gunstige omstandigheden. Ma ja... dat begrijpen ze niet. Als ze maar zo zuinig mogelijk van punt a naar punt b rijden en de wegcode steeds volgen. Maar dat ze soms accidenten veroorzaken willen ze zelf niet inzien, want ze deden niks verkeerd.
                      Die mensen veroorzaken GEEN ongevallen, wel zij die sneller willen gaan dat de wet toelaat. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? Ik heb het RECHT om 120 km/h op de autostrade te rijden. Jij hebt het RECHT NIET om daar sneller te rijden. En dan nog durven zeggen dat WIJ ongevallen veroorzaken omdat jij je niet aan de regels houdt, werkelijk straf...
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten



                        Die mensen veroorzaken GEEN ongevallen, wel zij die sneller willen gaan dat de wet toelaat. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? Ik heb het RECHT om 120 km/h op de autostrade te rijden. Jij hebt het RECHT NIET om daar sneller te rijden. En dan nog durven zeggen dat WIJ ongevallen veroorzaken omdat jij je niet aan de regels houdt, werkelijk straf...

                        Het is heel erg duidelijk dat u ook één van die chauffeurs bent die vindt dat 120 altijd gerechtvaardigd is omdat het mag. Sommige mensen zouden bijscholing moeten volgen of zelfs een tijdelijk rijverbod. Men rijdt niet steeds 120 omdat het mag!!! Dat doe je gewoon niet!!!!
                        Regen, slecht zicht, lage temperaturen en nat wegdek, gesmolten sneeuw,... zulke mensen rijden maar. Olé met 3 kinderen en een vrouw in de auto 120... Ik doe toch niks verkeerd? Ik veroorzaak toch geen ongevallen? He, ge moet dienen zot zien, die rijdt wellicht wel 150 (s avonds laat bij mooi weer en geen verkeer)
                        Zijn dat de dingen dat door uw hoofd gaan als je rijdt????

                        Belachelijke redenering, ik heb het recht 120 te rijden, dus dan doe ik het. Zeer gevaarlijk ook. Krijg schrik om bij jou in de wagen te zitten. Hopelijk blijf je in het verkeer ver weg van mijn vrouw en kinderen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Het is heel erg duidelijk dat u ook één van die chauffeurs bent die vindt dat 120 altijd gerechtvaardigd is omdat het mag. Sommige mensen zouden bijscholing moeten volgen of zelfs een tijdelijk rijverbod. Men rijdt niet steeds 120 omdat het mag!!! Dat doe je gewoon niet!!!!
                          Regen, slecht zicht, lage temperaturen en nat wegdek, gesmolten sneeuw,... zulke mensen rijden maar. Olé met 3 kinderen en een vrouw in de auto 120... Ik doe toch niks verkeerd? Ik veroorzaak toch geen ongevallen? He, ge moet dienen zot zien, die rijdt wellicht wel 150 (s avonds laat bij mooi weer en geen verkeer)
                          Zijn dat de dingen dat door uw hoofd gaan als je rijdt????

                          Belachelijke redenering, ik heb het recht 120 te rijden, dus dan doe ik het. Zeer gevaarlijk ook. Krijg schrik om bij jou in de wagen te zitten. Hopelijk blijf je in het verkeer ver weg van mijn vrouw en kinderen.
                          Neen, je verdraait mijn woorden. Ik pas mijn snelheid altijd aan aan de situatie, ik zit ondertussen al > 1 000 000 km ongevalvrij.

                          Wat ik schrijf is dat ik onder normale omstandigheden 120 km/h rijd op de autostrade en dat dat mijn recht is. Als de omstandigheden dat niet toelaten vertraag ik dus. Maar wanneer jij 150 km/h normaal noemt op zo'n moment, en ik jou stoor aan 120 km/h, is dat jouw probleem. Ik probeer rechts te rijden, maar ik ga niet vertragen naar 90 km/h achter een vrachtwagen omdat jij 150 km/h wil rijden (en neen, ik ga me ook niet voor jouw wagen gooien om er één voorbij te rijden). En indien er een lange file met vrachtwagens is, ga ik die helemaal voorbijsteken. Jij moet dan maar wachten, aan 120 km/h.

                          In alles wat ik hier op het forum lees, krijg ik de indruk dat jij enorm onverdraagzaam op de weg ten opzichte van mensen die niet rijden zoals jij vindt dat mensen moeten rijden, ook al doen zij niets fout... Als iedereen jou stoort, is er misschien iets mis met jou gedrag?
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Het is idd niet om dat er een snelheidslimiet van 90 km/h is dat iedereen verplicht tussen de 85 en 90 moet rijden. Ik vind het ook niet leuk als iemand 70 rijdt op een perfecte dag, zonder voorliggers, maar dan nog.

                            Het is soms grappig om te zien hoe sommigen optrekken, remmen, slalommen,... om dan 5 km verder vlak voor je aan de rotonde te staan. Waarom doen die dat? Niet om sneller ter plaatste te zijn, die tijdswinst is verwaarloosbaar. Ik ga er dus van uit dat er nog altijd een soort "ik ben sneller/beter/betere chauffeur dan de rest"-mentaliteit meespeelt.

                            Of - cru uitgedrukt - "ik heb ene grotere l*l dan jij". De enige plaats waar een mens dat moet bewijzen is tussen de lakens. Of op de keukentafel. Of tegen die grote oude eikeboom. Of...
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment


                            • Ik denk dat het wijs, goed zou zijn om ook eens deftige minimum-snelheden te bepalen
                              zou volgens mij veel kunnen oplossen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                Ik denk dat het wijs, goed zou zijn om ook eens deftige minimum-snelheden te bepalen
                                zou volgens mij veel kunnen oplossen
                                Juist...
                                Maar in de praktijk moeilijk haalbaar vermits snelheid altijd afhangt van de omstandigheden.
                                De snelheidsbeperkingen moesten er komen omdat er maar een klein gedeelte was die zich aan een aangepaste snelheid hielden.
                                Dan moet de wetgever ergens limieten opstellen.
                                In plaats van steeds te flitsen zou het veel keren rechtvaardiger zijn om chauffeurs te pakken op onaangepast rijgedrag of onaangepaste snelheid. Maar dit vraagt meer inspanning en brengt minder op.

                                Supermasj, ik erger me niet zo echt veel hoor. Ik denk eerder dat jij zit rond te kijken in het verkeer en heel veel stouteriken ziet Als je echt denkt dat ik als een gek rondrij, denk eens na, ik rij een bus man. Als je snel wil koop je andere dingen maar dat interesseert me niet.
                                Ik stoor me aan mensen die ten onrechte extreem traag gaan rijden met een heel treintje achter zich. Die zo een rijdend obstakel op de weg worden en gevaarlijke toestanden uitlokken.

                                Ik kreeg nog geen enkel zinnig antwoord over het waarom die mensen dat doen en wat dit bijdraagt tot de verkeersveiligheid.

                                Ik erger me bvb nooit aan een tractor voor mij. Die mensen kunnen er niets aan doen dat ze de max snelheid van pakweg 50 of 70 niet halen maar een personenwagen die rijdt als een tractor, daar stoor ik me aan ja.
                                Last edited by ; 11/01/2015, 19:22.

                                Comment


                                • ik erger mij wel aan tractoren die grote gewestwegen nemen tijdens de spits.

                                  Comment


                                  • Ik erger me enkel aan belangrijke dingen . Een goede vriend waarbij de diagnose kanker gesteld wordt bijvoorbeeld.

                                    Comment


                                    • Als je ook maar een beetje menselijkheid in je hebt hoor je je daar in te ergeren...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                        ik erger mij wel aan tractoren die grote gewestwegen nemen tijdens de spits.
                                        T'is hinderlijk, maar ergens kan ik er begrip voor opbrengen. Zelfde als de vuilkar, schijnt dat die mannen de grootste verwensingen naar hun hoofd krijgen tijdens hun ronde. Als ik 5 minuten tegengehouden word door de vuilkar doet me dat eigenlijk niets (tenzij me een beetje opjagen als je op tijd moet zijn). Een trage vrachtwagen doet me ook niets.

                                        Comment


                                        • Vandaag van Bredene naar Sint-Truiden gereden, denk dat op't dash-filmpje geen 5 min zijn dat ik me niet opjaag. Als ge op cruise-control rijdt zijn er 10tallen die ge 5-6 keer ziet.
                                          2 mensen zonder verlichting om18u30 die eerst nog agressief willen worden als ge teken doet. Er was meer verlichting in hun auto van hun gsm-schermpje als buien hun auto.

                                          En dan in Erpe-Mere als die flapkes die den hele namiddag verpist hebben in de modder maar dan op de autostrade 10 seconden moeten goedmaken door zotte manoeuvers.

                                          Ene aan de afrit in Tienen met ne oude Berlingo die me nog moest afsnijden op de laatste meter... ik weet ook wel dat mijne BMW er traag uitziet maar niet zo traag als dat wrak.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X