Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hetgene wat vooraf gebeurde...
Heb al veel ergere zaken gezien hoor. Van zulke dingen moet je niet wakker liggen. Laat er je slaap niet om.
Dienen mens heeft nu weer iets voor aan zijn vrouw te vertellen vanavond. Wat een geluk hij vandaag wel gehad heeft en wat voor zotten er rond rijden. Vraag me af hoe dat er bij zulke mensen aan toe gaat thuis. Altijd heel voorzichtig zijn en op overdreven manier proberen risico's uit te sluiten.
Kende destijds zo enen. Hij ging voor de eerste keer op reis met zijnen auto. Dagen aan een stuk de kaart bekeken, alle details voorbereid. Ging zich zelfs speciaal een GSM kopen om op reis te gaan, want je weet nooit wat er gebeurt.
5 Km ver zijn ze geraakt toen hij in enen zijn gat reed. Dus maar die nieuwe GSM pakken om politie en zo te verwittigen. Door de slag kreeg hij zijn handschoenkastje niet meer open waar zijne GSM in lag. Heb me bijna dood gelachen toen hij me dat vertelde...(antwoord op supersmasj)
Ja, kon nochtans perfekt opgelost worden op de N42... Gevolg is dat iedereen nu over de witte lijn gaat.. Begrijp ook niet goed waarom tractoren ingezet worden voor transport. Hier hebben ze vrachtwagens voor die veel veiliger zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenJa dan zijn er van die idioten die niet kunnen anticiperen en je nog persé moeten voorbij steken. Gaan dan volop in de remmen, moeten toch stoppen, s/s wordt nog eens geactiveerd en jij komt daar dan aangereden en moet alsnog in de remmen, anders was je er gewoon kunnen doorrijden maar nu staat het kalf voor je in de weg. Wat een inzicht!
Sent from somewhere, using Tapatalk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik rijd ook elke dag bijna 40km voor het werk met de fiets.
kledij helpt niet veel, een goei sterke ledlamp een beetje.
bij regenweer in de namiddag helpt er niks en moet ik zelf maar autos ontwijken. maar niet enkel autos. lijnbussen nemen ook gewoon zijstraten of hun bushalte en kruisen dan maar het fietspad zonder kijken. of erger, de lijnbus rijd u voorbij en als zijn achterwiel naast u staat, draait hem af in zijn bushalte. dan kunt gij ofwel op de geparkeerde auto knallen rechts van u, of vol op de remmen en hopen dat ge achter de bus wegkunt. eens zo gehad in leuven en de terreinwagen heeft naar tegenliggers moeten uitwijken en zat voor gek te claxoneren naar de bus. die keek niet eens om.
Mensen die nooit opletten zien natuurlijk ook iemand met reflecterende kleding niet, of als je geluk hebt misschien wel nog terwijl ze je zonder totaal niet zouden gezien hebben.
Buschauffeurs bij de Lijn, ik zie er meer die achterlijke stoten uitsteken dan die die goed rijden.
En dan denken dat die mensen een verantwoordelijkheid hebben voor zoveel mensen die op hun bus meerijden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Vorige week dinsdag toen ik naar het werk reed een vuilkar voor mij, deze morgend was dat weer het geval (op de Naamsesteenweg).
En dat midden in het drukke verkeer (ochtendspits) van mensen die naar hun werk gaan, ze creëren zo onnodig gevaarlijke situaties.
In de afgelopen jaren nooit een vuilkar voor mij gehad als ik naar het werk ga, nu hebben ze de ophaalschema's aangepast en zitten ze dus blijkbaar op de slechtste moment op die drukke weg. Een mens zou denken dat die mannen die die routes plannen meer verstand hebben.
Vanavond tijdens het naar huis rijden begint het te regenen, niet eens zo fel, zet dien onnozelaar voor mij ineens zijn mistlicht opOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenInhalen in wat mij een zone 30 lijkt, ter hoogte van een kruispunt met voorrang van rechts. Dat is dan wel aangepast rijgedrag?
En voor ge met modder smijt, het is helemaal niet verboden om in te halen in een zone 30 hoor...Als je ziet dat ik met moeite 40 aantik en ik ben er al voorbij....
Ik gaf zelf ook al aan dat ik achteraf dacht 'beter niet gedaan'. Nuja, hij die zonder zonde is...
Comment
-
Ook weer een goeie;
"Waarom staan jullie allemaal om 0600-0700 in de file met de auto? Neem toch....het openbaar vervoer!"
Busticket wordt duurder in de spits
Binnen één of twee jaar zal de prijs van een ticket bij De Lijn afhangen van het moment waarop het wordt gebruikt. Bij de NMBS gebeurt dat wellicht dit jaar nog. Dat melden Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg woensdag. Een kaartje in de spits zal duurder zijn dan in de daluren, omdat de plaatsen dan schaarser zijn. Mensen worden zo aangemoedigd om buiten de spitsuren te reizen. Wanneer dit systeem ingevoerd wordt, is nog niet duidelijk. "Binnen een, hoogstens twee jaar", zegt woordvoerster Astrid Hulhoven van De Lijn.
Bij de NMBS is de verwachting dat er binnen zes maanden meer duidelijkheid zal komen. Gebruikersorganisatie TreinTramBus vindt de maatregel asociaal: "Mensen die in de spits een trein, tram of bus moeten nemen, worden gestraft."
Comment
-
en goedkoop is het OV ook al niet.
normaal moest men vrouw vandaag naar antwerpen. 27€ voor een heen en terug ticket voor 1 persoon!!! (waregem-antwerpen moet je niet eens overstappen).
120km tot centrum antwerpen heen en terug is 240km of een goeie 10liter diesel (10€ op dit moment dus). zelf met een peperduur parkingticket geraak ik er nog aan uit om alleen op te rijden (en met de auto gaan we met 3).
t ergste van al is dat de bus OOK vast zit in de stad. als ik de bus van bevekom naar leuven pak, vertrekt die om 15h15 op het werk (ideaal !!!) en zou om 15h50 in leuven zijn (heb een trein om 15h36-15h48 en 15h57). jammer genoeg zit die bus vast in heverlee en geraak ik zo rond 16h15-16h20 pas in leuven en moet de latere trein pakken. met de fiets ben ik er op 36-42min.
Comment
-
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Allé, wanneer aan de oogkleppen opengaan en gaat men opfrissingscursussen & oogtesten doorvoeren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenAllé, wanneer aan de oogkleppen opengaan en gaat men opfrissingscursussen & oogtesten doorvoeren?Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenJa en wanneer gaan ze eens verbieden om met een motorvoertuig te rijden onder de 40 jaar want in die groep vallen nog altijd de meeste verkeersslachtoffers te betreuren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenAllé, wanneer aan de oogkleppen opengaan en gaat men opfrissingscursussen & oogtesten doorvoeren?
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Maar dat heeft hier niks te maken met de leeftijd van die chauffeur. 69 kan je tegenwoordig niet echt oud noemen. Zou dan voor iedereen moeten zijn...
Zoals 96gr eigenlijk al lachend zegt... welke leeftijdsgroep zou men dan nog moeten toelaten op de openbare weg? 20 te jong en 60 te oud of zoiets?
Ik zit dus met mijn 45 in de ideale groep, maar k' krijg nog veel commentaar hier zulle
Alhoewel ik een zeer goed zicht heb lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenHuh ?
Als je de ongevallen statiestieken erop naslaat zul je zien dat meer dan de helft van de mannelijke slachtoffers (doden + gewonden) zich in de leeftijdscategorie 15 tot 40 jaar bevond in bijvoorbeeld 2012: 18255 van de 32929 gewonden.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
En inderdaad zoals DHL al schreef het is dus niet serieus bedoeld hé, mocht je daar al aan twijfelen, ik pleit heus niet om bepaalde groepen uit het verkeer te weren hoor, enkel wat olie op het vuur gooien...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
statistieken, statistieken. die groep tussen 30 en 45 is waarschijnlijk ook het meeste vertegenwoordigd op de weg.
zo zijn er nog hoor. de kans dat je sterft is het hoogste tussen 45 en 70jaar. en boven de 100 is de kans maar 1 op 10 000 meer. dus eens de 100jaar gepasseerd, zit ge safe. de kans dat ge dan nog sterft ... (bovenstaande leeftijden en kansen zijn uit de duim gezogen maar geeft je wel een idee dat statistieken ook verkeerd geinterpreteerd kunnen worden).
zo zij er in de groep chauffeurs minder dan 18 ook het minste aantal autoongelukken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenHet is veel te gemakkelijk om aan de hand van een statistiek of aan de hand van alleenstaande voorbeelden oordelen te vellen over andere groepen; dus als tegengewicht aan de kritiek op senioren wat kritiek spuien op de jongere medemens
Als je de ongevallen statiestieken erop naslaat zul je zien dat meer dan de helft van de mannelijke slachtoffers (doden + gewonden) zich in de leeftijdscategorie 15 tot 40 jaar bevond in bijvoorbeeld 2012: 18255 van de 32929 gewonden.
Ja, vind je het onlogisch dat er procentueel meer ongevallen gebeuren bij de bevolkingsgroep die nu eenmaal het meest op de weg zit?
@ DHL, nee, 69 is niet "te" oud. Maar vanaf die leeftijd begint het zicht toch ferm achteruit te gaan bij sommigen.
En ja, ik bespaar alvast de volgende mierenneuker z'n comment, ook bij de jeugd zitten er met slecht zicht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenVorige week dinsdag toen ik naar het werk reed een vuilkar voor mij, deze morgend was dat weer het geval (op de Naamsesteenweg).
En dat midden in het drukke verkeer (ochtendspits) van mensen die naar hun werk gaan, ze creëren zo onnodig gevaarlijke situaties.
In de afgelopen jaren nooit een vuilkar voor mij gehad als ik naar het werk ga, nu hebben ze de ophaalschema's aangepast en zitten ze dus blijkbaar op de slechtste moment op die drukke weg. Een mens zou denken dat die mannen die die routes plannen meer verstand hebben.
Vanavond tijdens het naar huis rijden begint het te regenen, niet eens zo fel, zet dien onnozelaar voor mij ineens zijn mistlicht op
Comment
-
Ik weet niet of het alleen het zicht is dat achteruit gaat op leeftijd. ik denk dat het een combinatie is van verschillende factoren zoals verminderde reaktiesnelheid, strammere spieren enz
Ik ga nu eens iets heel lelijks zeggen... invaliden moeten zich aanmelden bij Cara. Regelmatig verkochten we aangepaste wagens voor die mensen. Maar bij sommige mensen had ik echt sterke vraagtekens. Hoe die goedgekeurd werden bij Cara begreep ik soms niet. Niet allemaal he, maar sommigen. Waren er ook een aantal die naar de Cara moesten gaan waaraan je het niet zag. Mensen met spierziekten en zo. Soms zijn ze wel heel soepel vond ik met toekennen van een rij attest.
Ook gebruik van medicatie heeft men totaal niet onder controle. Ik ben er zeker van dat medicatie een grote rol speelt bij verkeersongevallen.
Comment
Comment