Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Ook weer een goeie;

"Waarom staan jullie allemaal om 0600-0700 in de file met de auto? Neem toch....het openbaar vervoer!"

BRON
    Heb het ook gelezen, precies of de mensen voor hun plezier net op die moment het openbaar vervoer gebruiken.

Wat ik ook altijd zo raar vind, in de spits zie je altijd overvolle gewone bussen rijden en overdag als er al weinig volk op zit, dan zitten ze met gelede bussen rond te rijden waar geen kat op zit.
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    en goedkoop is het OV ook al niet.

normaal moest men vrouw vandaag naar antwerpen. 27€ voor een heen en terug ticket voor 1 persoon!!! (waregem-antwerpen moet je niet eens overstappen).
    120km tot centrum antwerpen heen en terug is 240km of een goeie 10liter diesel (10€ op dit moment dus). zelf met een peperduur parkingticket geraak ik er nog aan uit om alleen op te rijden (en met de auto gaan we met 3).

t ergste van al is dat de bus OOK vast zit in de stad. als ik de bus van bevekom naar leuven pak, vertrekt die om 15h15 op het werk (ideaal !!!) en zou om 15h50 in leuven zijn (heb een trein om 15h36-15h48 en 15h57). jammer genoeg zit die bus vast in heverlee en geraak ik zo rond 16h15-16h20 pas in leuven en moet de latere trein pakken. met de fiets ben ik er op 36-42min.
    Inderdaad.
    Ze zouden beter de prijzen laten zakken, dat lokt meer mensen naar het openbaar vervoer en de eindsom is dat ze uiteindelijk meer eraan verdienen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
      ik vind ook dat dit niet kan, drukke wegen moeten vermeden worden in de spits
      Ja, dat is ook altijd zo geweest (hier toch), tot nu dus met de nieuwe dienstregeling.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Een slecht zicht is zeker niet leeftijdgebonden, laat dat duidelijk zijn, zoals ik er vele zien rondrijden.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Nu kan dit niet meer maar 40 jaar geleden kwam mijn nonkel pastoor uit Frankrijk geregeld eens op bezoek. Ze namen de binnenbanen hij en zijn meid, gingen nergens sneller dan 30 a 40 en de man zag zo slecht dat de meid constant moest zeggen hoe de weg liep en of er auto's aankwamen. Als je 3 meter van hem stond herkende hij je zelfs niet... Toen werd ermee gelachen, 't zou nu gene waar meer zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Inderdaad.
            Ze zouden beter de prijzen laten zakken, dat lokt meer mensen naar het openbaar vervoer en de eindsom is dat ze uiteindelijk meer eraan verdienen.
            Niet vergeten dat heel veel werknemers via hun werkgever slechts 20% of minder van hun abonnement moeten betalen. In vele gevallen zelfs volledig gratis en vrijgesteld van belastingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Nu kan dit niet meer maar 40 jaar geleden kwam mijn nonkel pastoor uit Frankrijk geregeld eens op bezoek. Ze namen de binnenbanen hij en zijn meid, gingen nergens sneller dan 30 a 40 en de man zag zo slecht dat de meid constant moest zeggen hoe de weg liep en of er auto's aankwamen. Als je 3 meter van hem stond herkende hij je zelfs niet... Toen werd ermee gelachen, 't zou nu gene waar meer zijn.
              Je denkt dat, je zou eens moeten weten wat sommige klanten uitkramen als je ze moet afzetten (10 min bij u in de auto)
              "Onze jacques, die valt nu ne keer altijd in slaap achter het stuur. Kheb het hem al zo vaak gezegd"
              "Ik zou hier al beginnen remmen voor t'rondpunt (op 600m afstand) want ik zie het niet meer liggen
              "Die autolichten, das precies 1 lange streep voor mij, ik zie geen onderscheid niet meer"

Maar controleren daarop? Ho nee, want die mensen veroorzaken nietveel accidenten in de statistieken . En nee, t'waren geen 40'ers

Comment

• er is geen controle op. 1 stomme visuele test bij je theoretisch examen. en die 15letters kan je al vanbuiten leren terwijl je er moet wachten.
                al sinds ik klein was, zei ik tegen men ma wanneer onze afrit afkwam, want zij kon de borden niet lezen. ze heeft haar bril laten aanpassen toen ze bijna een bus frontaal ramde. ze had die niet gezien en dacht dat die uit een zijstraat kwam. toen ik dan zei dat die de hele tijd al naar ons kwam gereden, viel hare frank.

elke 5jaar een opfrissing van de theorie door een kleine pc test, en een kleine praktische test met wat specialekes waar ge moet op letten. het zou bij sommige al eens een belleke laten rinkelen dat ze niet goed bezig zijn.
                inclusief mezelf, ik rijd meer op automatische piloot waarbij ik aangepaste verkeersborden nooit zie (een zone 70 die ineens 200meter vroeger naar 50gaat, zal ik wekenlang niet doorhebben).
                of dat ge ineens wakker wordt in u dorp en zegt: tiens, dat rood licht... hoe lang staat da hier al??? ik ben er wel vanzelf voor gestopt, maar nooit beseft dat het er vroeger niet eens was.

ohja, we hebben ons rijbewijs toch al hé, dus geen probleem.... en ik ben zeker niet de enige hier.
                ben ik een slecht chauffeur, ik denk het niet want mijne automatische piloot kan precies toch goe rijden
                Last edited by ; 15/01/2015, 10:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  er is geen controle op. 1 stomme visuele test bij je theoretisch examen. en die 15letters kan je al vanbuiten leren terwijl je er moet wachten. al sinds ik klein was, zei ik tegen men ma wanneer onze afrit afkwam, want zij kon de borden niet lezen. ze heeft haar bril laten aanpassen toen ze bijna een bus frontaal ramde. ze had die niet gezien en dacht dat die uit een zijstraat kwam. toen ik dan zei dat die de hele tijd al naar ons kwam gereden, viel hare frank.
                  Zoals mijn lieftallige moeder. Steeds maar problemen met het zicht, na 30 jaar (!) toch ook maar eens even een bezoekje brengen aan de oogdokter...

Test voor de gezichtshoek te bepalen; Zitten voor een sort lampekap, de technieker laat een lichtje aangaan aan de buitenrand en langzaam naar de binnenkant verplaatsen. Wanneer je het lichtje ziet, moet je op een knop drukken. Zo bepalen ze uw zichthoek (Field of View)

Bon, moeder zit neer, licht in de kamer gaat uit, en we beginnen eraan.

Na 5 minuten zegt die technieker "mevrouw U moet drukken op de knop als U het lichtje ziet hé!"

Ma; "JAMA ZE ZIJN NOG NIET BEGONNEN!"

Ondertussen zat dat spel daar feller te flikkeren als een oude CRT beeldbuis...

Na diagnose + operatie (vergevorderde cataract...) was het heel de tijd "oh amai staan hier al lang huizen?" of nog leuker "ah dat is een verkeerslicht met pijltjes, ik dacht dat het gewoon met bollen was"

En nog wekelijks in het verkeer natuurlijk...
                  Mijn Skoda

Comment

• Zo juist in de Van de Wervestraaat in hartje Antwerpen, een vrouwelijke fietster die tot tweemaal toe door het rode licht fietste. Blijft goed gaan tot het eens verkeerd loopt en dan maar blêten.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• dagelijks auto's op 20 cm van een fietser om zich tss de fietser en de tegenliggers te murwen, blijft goed gaan tot op een keer
                      en dan is't een spijtig accident, verzekering draait op en zal de fietser bleiten van de pijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        dagelijks auto's op 20 cm van een fietser om zich tss de fietser en de tegenliggers te murwen, blijft goed gaan tot op een keer
                        en dan is't een spijtig accident, verzekering draait op en zal de fietser bleiten van de pijn
                        Uiteraard zal dat een spijtig accident zijn, fietser gaat daar weinig kunnen aan doen, des te meer een chauffeur. Als er bewust door het rood gereden wordt, is het een ander verhaal natuurlijk.

Comment

dagelijks auto's op 20 cm van een fietser om zich tss de fietser en de tegenliggers te murwen, blijft goed gaan tot op een keer
                          hoho, daar zeg je iets... dat gebeurt erg veel. Zeker als je in de gemeentes fietst. Daarom heb ik altijd schrik om met mijn zoontje te gaan fietsen, alhoewel we het beiden zo leuk vinden. Mijn zoontje is doof en hoort de auto's niet afkomen. Als die dan rakelings naast hem rijden verschiet hij soms en begint in een reflex te zigzaggen. Je weet wel, uitwijken naar rechts en dan terugkeren. Heb hem hiervoor een spiegel gekocht. Hij vond dat een heel goed idee. Maar nu hij ouder wordt wil hij die spiegel niet meer. Ze gaan hem uitlachen zegt hij... Tja, ik begrijp dat ergens wel. Nu heeft hij een plakaatje dat aanduidt dat hij doof is. Hij zegt dat ik het aan zijn fiets mag hangen. (nu toch nog, maar zal mettertijd ook niet meer mogen wegens niet cool of zo). Anderzijds vrees ik dat de automobilisten geen rekening gaan houden met dat plakaatje... En zo hebben we altijd weer andere zorgen nu hij groter wordt en zelfstandiger wil zijn. Heb schrik tegen dat hij alleen op straat wil met de fiets. Anderzijds is hij wel alerter dan andere mensen. Die ziet dingen veel sneller dan wij, ook heel kleine details. Dat zal compensatie zijn wellicht.

Comment

Verschrikkelijk, 2 dagen terug ben ik uitgestapt en mijn gedacht gaan zeggen aan zo een geit. Ik reed al zeker 5 minuten achter haar. 50 of minder waar je 70 mag. 40 op de teller in de bebouwde kom,... Komt ze plots achter een fietster, in een bocht er naast gaan en dan een tegenligger. Fietster zo de kant in geduwd. Gelukkig was er een parkeerstrook.

Madam was zich van geen kwaad bewust natuurlijk toen ik vroeg of ze dat normaal weggedrag vindt, fietsers de kant in duwen. Ik was de gek die veel te dicht reed en te snel wou rijden. Mijn ma zat naast mij, dus buiten wat gevloek had ik geen gekke dingen uitgestoken.

Comment

• In Schoten de snelweg op rijden en dan een paar km verder tot de vastestelling komen dat er op de dynamische borden einde 70 wordt aangegeven. Blijkbaar wordt het niet aangegeven tijdens het oprijden dat ge daar maar 70 moogt en als ge niet van de streek zijt .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Uiteraard zal dat een spijtig accident zijn, fietser gaat daar weinig kunnen aan doen, des te meer een chauffeur. Als er bewust door het rood gereden wordt, is het een ander verhaal natuurlijk.
                                ik wou maar zeggen, voor elke fietser ik door het rood zie rijden zie ik 100 auto's rakelings een fiester scheuren

wat dan ni wil zeggen dat die fietser niet door het rood moet rijden net zoals de auto die de fietser eventueel aantikt GEEN spijtig accident is maar moedwil en geen geduld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                  In Schoten de snelweg op rijden en dan een paar km verder tot de vastestelling komen dat er op de dynamische borden einde 70 wordt aangegeven. Blijkbaar wordt het niet aangegeven tijdens het oprijden dat ge daar maar 70 moogt en als ge niet van de streek zijt .....
                                  oprit groenendaallaan richting kennedy heeft ook geen rijstrookbewaking met dynamisch bord, dat staat dan pas voorbij afrit borgerhout bijna 5 km verder

Comment

• vandaag dus met de auto naar het werk. bij terugkomen op de E17 vertraagd de hele rechterrij tot 85km/h (ene die aan tankstation in nazareth eraf wil).
                                    de camion achter mij ongeduldig direct naast mij.
                                    MAAR, diegene die naar het tankstation gaat, rijd eraf, en de strook versneld weer. ik kom VOOR die vrachtwagen te zitten. hij weigerd naar rechts te gaan. ik ga dus ook naar links en dubbel de rijvrachtwagens en 1 camionette met grote trailer.
                                    ik ben dan verder gaan rijden en zag die ene vrachtwagen DE HELE TIJD in het midden hangen.
                                    die is pas weer naar rechts gegaan voorbij kruishoutem (doordat de vrachtwagen naast hem de afrit nam).
                                    van nazareth tot kruishoutem nutteloos op het middenvak gereden om 16h30. belgische nr plaat

Comment

• de lijn ondanks duurdere tarieven nog steeds goedkoper als de buurlanden

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Peugeot.
                                        40 in een zone 50.
                                        Nog extra afremmen voor een groen licht, dan bruusk optrekken als het oranje is, dan toch alles dichtsmijten.
                                        Vrachtwagen komt uit zijstraat.
                                        Dan wij terug groen, kan die vrachtwagen nog langzaam van ons wegrijden omdat we 40 blijven doen.

Ergens in een kleine dorpsstraat staat er rechts een container op de straat, voor heraanleg van een tuin. Geen tegenligger.
                                        Vertragen van 40 naar 35, zonder pinken naar links, dan remmen zonder reden en opzij kijken naar die container en de tuin. Ondertussen sta ik achter hem op het linkervak, nog 3 auto's achter mij willen ook voorbij. Tegenligger in de verte.
                                        Optrekken naar 40, ik geef een stoot gas en sluit aan zodat mijn achterligger nog meekan, dan moet de rest wachten op de tegenligger omdat wij zo traag gingen.
                                        Ondertussen bestuurder van de Peugeot iets met veel handgebaren aan het uitleggen aan zijn passagier.

Zucht.
                                        Mijn Skoda

Comment

• gisteren was ik eens naar kortrijk gereden, klein ritje naar de winkel.
                                          omdat het goed weer was, dacht ik bij mezelf: laat ik de volledige route eens filmen...
                                          ik heb alle gewoon rondrijden eruit geknipt. heb wel de lokatie, snelheid (loopt altijd 1sec achter op het effectieve beeld doordat GPS gemiddelde waardes berekent om correcter te zijn) alsook het tijdstip erin gelaten.
                                          dit alles is op MINDER dan 1uur waarbij we dan ook nog eens 30min in de winkel hebben gelopen (euroshop).
                                          1e deeltje hoeft geen uitleg (ka uit zijstraat die eerst stopt en dan vlak voor mij beslist door te rijden. ka heeft GEEN voorrang).
                                          2 ongeveer idem
                                          3 hetzelfde
                                          4 moet je in de verte naar het kruispunt kijken. beslist er ene van eens achterwaarts op het kruispunt te draaien !!

PS:welke software gebruiken de andere youtube posters hier voor hun filmkes te compileren? ik vind maar geen goeie gemakkelijke om te knippen en aan elkaar te plakken
                                          Last edited by ; 15/01/2015, 19:06.

Comment

Working...
                                          X