Mensen die van het principe zijn:' ge moogt hier maar 120, ik rij 120 op teller links, rechts is leeg maarge moogt toch niet rapper dus ik blijf links. ' Wel grappig dat als ge ze rechts wilt inhalen ze ineens wel kunnen/durven/willen rapper rijden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenMensen die van het principe zijn:' ge moogt hier maar 120, ik rij 120 op teller links, rechts is leeg maarge moogt toch niet rapper dus ik blijf links. ' Wel grappig dat als ge ze rechts wilt inhalen ze ineens wel kunnen/durven/willen rapper rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenMensen die van het principe zijn:' ge moogt hier maar 120, ik rij 120 op teller links, rechts is leeg maarge moogt toch niet rapper dus ik blijf links. ' Wel grappig dat als ge ze rechts wilt inhalen ze ineens wel kunnen/durven/willen rapper rijden.
Comment
-
Gisteren had ik er zo 2 (toevallig allebei vrouwen) die links bleven hangen op de ring van Aarschot tegen 70 terwijl ge daar (nog) 90 moogt en er rechts geen kat reed. Als ge niet kunt rijden pak dan de bus he.1976 Porsche 924 (verkocht)
2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
2011 Volvo V60 T6 AWD
2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
Ik kon niet weg, stond aan een rood licht.
Mag er niet aan denken als dat een vrachtwagen geweest wasOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenZoals mijn lieftallige moeder. Steeds maar problemen met het zicht, na 30 jaar (!) toch ook maar eens even een bezoekje brengen aan de oogdokter...
Test voor de gezichtshoek te bepalen; Zitten voor een sort lampekap, de technieker laat een lichtje aangaan aan de buitenrand en langzaam naar de binnenkant verplaatsen. Wanneer je het lichtje ziet, moet je op een knop drukken. Zo bepalen ze uw zichthoek (Field of View)
Bon, moeder zit neer, licht in de kamer gaat uit, en we beginnen eraan.
Na 5 minuten zegt die technieker "mevrouw U moet drukken op de knop als U het lichtje ziet hé!"
Ma; "JAMA ZE ZIJN NOG NIET BEGONNEN!"
Ondertussen zat dat spel daar feller te flikkeren als een oude CRT beeldbuis...
Na diagnose + operatie (vergevorderde cataract...) was het heel de tijd "oh amai staan hier al lang huizen?" of nog leuker "ah dat is een verkeerslicht met pijltjes, ik dacht dat het gewoon met bollen was"
En nog wekelijks in het verkeer natuurlijk...
Bij glaucoom word het gezichtsveld kleiner en kan na operatie enkel gestopt worden, het verminderde zicht komt echter nooit terug.
Bij cataract word het zicht troebel (de oogarts stelt dit vast door in het oog te kijken), dit kan wel operatief opgelost worden.
De troebel geworden lens word operatief verwijderd en vervangen door een kunstlens.
Mijn vader is aan beide ogen geopereerd voor cataract.
De serie cataract die ooit op één is geweest handelde eigenlijk over glaucoom (het hoofdpersonage had glaucoom, geen katarakt)
Patrick Claesen (Patje Krimson) is een paar dagen terug geopereerd voor glaucoom aan het rechter oog, in februari volgt het linker oog.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenis een overtreding, versnellen als iemand je wil inhalen, in dit wetsartikel staat niets over links of rechts
Comment
-
Pfff het moment dat ne maat zegt dat hij een middenvakrijder is. En als ge dan vraagt waarom "ja dan voel ik mij veiliger dan kan ik naar de 2 kanten weg". Dan antwoord ge pechstrook daar kunt gij ni op of wat? "Ja nee dat is toch ni het zelfde". Ik kon die gast iets aan doen.RIP Den borre!
Comment
-
Ik ben zelf geen middenvakrijder, maar snap de redenering wel.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenPer direct de-frienden die kerel!RIP Den borre!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAls ik aan de lichten stilsta op het eerste baanvak, ben ik dan verplicht trager op te trekken dan degene die naast mij staat? Of mag ik gewoon mijn gang gaan en moet die dan achter mij invoegen?
enkel als je op normale snelheid aan het rijden bent, en iemand begint je in te halen, mag je niet gaan versnellen
Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk BerichtenPfff het moment dat ne maat zegt dat hij een middenvakrijder is. En als ge dan vraagt waarom "ja dan voel ik mij veiliger dan kan ik naar de 2 kanten weg". Dan antwoord ge pechstrook daar kunt gij ni op of wat? "Ja nee dat is toch ni het zelfde". Ik kon die gast iets aan doen.
dan houd ik een 100-110 aan en laat genoeg ruimte op voor en achterhanger. als er ene te dicht komt plakken achteraan, vertraag ik zelf iets tot die mij voorbij .
als ge dagelijks in de file zit, en zo eens een paar keer 'close call' hebt gehad (zoals bjorn zijn reactie). dan hebt ge zo een gevoel wanneer ge achter u moet kijken en ruimte moet voorzien om te kunnen 'ontsnappen'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAls ik aan de lichten stilsta op het eerste baanvak, ben ik dan verplicht trager op te trekken dan degene die naast mij staat? Of mag ik gewoon mijn gang gaan en moet die dan achter mij invoegen? Volgens mij mag ik optrekken zo hard ik wil, maar soms zijn er mensen die daar blijkbaar niet tegen kunnen en pinken met de lichten of die hun vuist opsteken...En 't si niet dat ze achteraf achter mij hangen want ik rij vlot genoeg om hen voor te blijven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenals ge dagelijks in de file zit, en zo eens een paar keer 'close call' hebt gehad (zoals bjorn zijn reactie). dan hebt ge zo een gevoel wanneer ge achter u moet kijken en ruimte moet voorzien om te kunnen 'ontsnappen'
Heb daar is ene keer ene in mn gat gehad. Sindsdien rijd ik daar altijd op het rechtse vak, is minder bruusk file daar.
Jaarke na mijn accident, ik reed daar rechts, en vlak naast mij rijd er ene op de file in.... fraai...
Comment
-
En als ik me verveel: gewoon heel kalm langs rechts inhalen en die dan zo strak, emotieloos aankijken.... Weten nooit hoe te reageren dan, hilarisch
Comment
-
...dat er -en als je erop let, veel- mensen bij slecht weer, regen, mist, invallen van de duisternis, zonder lichten rijden.
Veel mensen denken: ja mijn dagrijlichten branden toch? Ja maar achteraan niet hé....
Gisteren wou ik een vrachtwagen voorbij steken bij hevige regenval, en op het moment dat ik wou invoegen, zie ik op het laatste moment dat er een auto net achter mij hangt zonder lichten aan.... ik had em dus totaal niet zien aankomen...
Comment
-
ik doe net het omgekeerd. bij savonds donker worden (maar nog genoeg kunnen zien op meer dan 200meter) zet ik mijn standlichten aan.
werkende achterlichten maar vooraan de kleine lampjes. hoeveel er dan zitten knipperen naar mij omdat mijn koplampen niet aanstaan...
belangrijkste is nog altijd dat ze mij KUNNEN zien, niet dat ik de baan zie (is trouwens niet nodig met alle straatverlichting)
Comment
Comment